HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Cheating-Death Körs som test idag och framöver...
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hod!



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 38
Location: Borås

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

ja tycker ni ska ha d som spärrar mäst cheat bara sen e ja nöjd !!!! 1
Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
badman_sthlm



Joined: 06 Dec 2002
Posts: 6

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 23:08 pm    Post subject: Kul att man inte är ensam... :-P Reply with quote

Sorry razza.. lika trist för dig som för mig. Har också installerat om ett antal gånger. Hr fortfarande ingen logfil i Cd mappen. Har du det?
Vore intressant att veta hur många som har problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 23:30 pm    Post subject: Reply with quote

klarar denna headshottdelux?? det har ju gåttt igenom alla.. men det e ett fåtal som har HSD..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 23:47 pm    Post subject: Reply with quote

Vad står då om du har något "smaskit" igång och du vill connecta med CD till nån server?

Detta screen är taget då jag skulle creata ett LAN game med ak19e (fusk) igång.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 1:09 am    Post subject: Reply with quote

Hur är det me C-D å HLTV för när ja kolla på hltv lägger ja in snyggaskins å maxxar grafiken å kör antialaising.ja vill inte bli kick/bannad när ja kollar på hltv mena ja
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 18:41 pm    Post subject: Reply with quote

för mig ståre ingenting jag abar åker ut o där står de som när man connectar,typ downloaf cheating death @ www.blablabla.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bish



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 144
Location: Linköping

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 20:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker C-D verkar buggit.Laggar för mig sen det börjades användas.
Ingen choke eller loss och låg ping fattar nada..
Blir också utkastad i windows ibland.

Men det är ju bra om det hindrar fusk.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
badman_sthlm



Joined: 06 Dec 2002
Posts: 6

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 22:24 pm    Post subject: Nu funkar det Reply with quote

Jag fick installera om CS innan det verkar fungera. Ingen aning om vad som var fel!

Tack FLU|Evil som i alla fall försökte hjälpa till..

RAZZA kanske dags att du också provar att installera om CS om du inte redan gjort det.
Back to top
View user's profile Send private message
Freekill



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 80

PostPosted: Wed Feb 19, 2003 21:31 pm    Post subject: Reply with quote

Hejsan.. ja orkar inte läsa alla 1000 inlägg i denna topic för o hitta de ja undrar över.. Jag läser rätt saknta så ni får respektera att ja inte orkar spendera typ 2 timmar för o läsa massa blaj o kanske nåt enstaka viktigt inlägg (de brukar ju tyvärr se ut så :/..)

Frågan är:
Är de fler än jag (och min bror GorgoLoid som spelar på samma dator) som har märkt att CD förstör massa? Vi har en fps på 40 ibland på aztec när de inte ens är fight.. räcker me att nåra polare är framför en..
Vi har alltid haft stabilt 100 i fps..
Alla som har testat o spela på en sämre dator än den man är van att spela på vet att de e skitsvårt.. de är så de känns för oss nu..
Ja undrar bara om de är fler som har samma problem.. vad ska man göra åt de i så fall? Måste CD va kvar? Finns de inget bättre allternativ?
själv så har ja inte sett speciellt mkt fusk på maffia på väldigt länge.. Så jag personligen, som inte är de minsta störd av fuskare (eftersom ja aldrig ser dom) är rätt starkt emot CD som bara förstör för mig.
(ja orkar inte ens höra nåt dåligt försök till skämt om att de går sämre bara för ja inte kan fuska längre..)

Tack för att ni tog er tid o läsa detta.

/MVH Johan aka. Freekill
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Feb 19, 2003 22:57 pm    Post subject: Reply with quote

1. Läs alltid readme. ALLTID ALLTID ALLTID

cd_client_readme.txt wrote:
Configuration:
--------------
C-D has added a cd_fps command to allow you to modify the number of visual tests performed. On many computers the number of visual tests performed has very little impact on FPS. However, if C-D is reducing your FPS to an unacceptable level, modifing cd_fps may help. You should try to keep the number of visual tests as high as possible because it reduces the chances of visibility problems. cd_fps has the following values:
0 - Maximum visibility tests (same as #5)(default)
1 - Level 1 visibility tests (Minimum tests)
2 - Level 2 visibility tests
3 - Level 3 visibility tests
4 - Level 4 visibility tests
5 - Level 5 visibility tests (Maximum tests)

You can modify cd_fps by pressing the "~" key while playing the game. This should bring down the console. In the console enter in "cd_fps", a blank space, the value you wish, and then press the enter key. Press the "~" again to return to the game.

To see what your current cd_fps level, press the "~" key while playing the game. This should bring down the console. In the console enter in "cd_fps" and then press the enter key. The current value of cd_fps will be displayed in the console. Press the "~" again to return to the game.


C-D has added a cd_sound command to allow you to modify how C-D removes non-visible players from the screen. On some systems, the method chosen can affect the sound. cd_sound has the following values:
0 - This uses the new method of player removal. (default)
1 - This uses the old method of player removal.

You can modify cd_sound using the same method as for modifying cd_fps.


2.
freekill wrote:
själv så har ja inte sett speciellt mkt fusk på maffia på väldigt länge..
Tvärt om. Antalet fuskare har ökat som fan. Det märks i vår ban.cfg

3. Alla säger att det inte går att spela med CD...?
JAG kan spela precis som vanligt...? varför kan inte ni andra det (borträknat de som ha FPS-problem)???

4. För er som säger att CD inte funkar med VAC: Läs HELA readme. ALLTID ALLTID ALLTID.

cd_client_readme.txt wrote:
Versions:
---------
2.2 - Support for VAC insecure servers (Counter-Strike, Day of Defeat) (only HL 1.1.1.0)
- Fixed team icons for FLF
Back to top
View user's profile Send private message
&[FreezeBitch]GreenGi



Joined: 15 Jan 2003
Posts: 690
Location: Höganäs,Sweden

PostPosted: Fri Feb 21, 2003 9:10 am    Post subject: Reply with quote

Jag tankade hem det igår & installerade det.
Sen startade jag det & hoppade in & lirade inga problem alls.
Låg på samma stabila fps 99,9-100 hela tiden.
Jag tycker att det funkar mkt bra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Freekill



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 80

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 17:47 pm    Post subject: Reply with quote

cd_fps funkar ju jävligt bra.. de blir inte den minsta skillnaden när ja ändrar på den.. om du kommer hit imorn kan du ju få visa va ja gör fel...
dessutom känns de som den där gamla buggen krille hade förut har kommit till mig lite smått.. vi kan kalla de "lösa skott"
Ja siktar precis som vanligt och ja ser ju för fan att skotten inte går brevid och ändå har ja inte träffat..
De va ju en känd XP bugg förut i samband med CD..
Kan dock vara inbillning.

Är du säker på att alla som blivit banade har blivit de pga cheat? Man blir väl även banad för dåligt uppförand o sånt..?
jag har iaf inte sett en enda fuskare på maffia på hur länge som helst.
Ja kanske har haft tur.. eller så är de bara att dom som fuskar är så jävla kassa på o använda de så ja tar dom ändå.. jaja..
Ja tror att jag skulle vara typ odödlig om ja körde me fusk.. kanske därför ja inte reagerar när de kommer nån o spelar som en medelspelare, fast med fusk..

Btw.. i readme's står de alltid miljoner me totalt onödiga saker.. och som ja skrev innan så skulle de ta jävligt lång tid för mig att läsa de.. ja har jävligt svårt o koncentrera mig på text om de är totalt ointressant.. har alltid vart så.. tack för visad respekt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 18:19 pm    Post subject: Reply with quote

hur CD funkar med XP har jag ingen aning om, men det skulle förvåna mig om det var det som var felet.

Kände oxå "lösa skott" men det visade sig vara inbillning.
Om man tänker på det så är det klart det går åt helvete Wink

Självklart kan jag skilja på lamers och cheaters.
Tro mig. Det är MYCKET mer fusk nu för tiden (innan vi lade in CD).
Vi banade kanske 4-5 stycken om dan och då räknar vi inte med de som slapp undan.
Sen vi la in CD har vi inte fått EN ENDA fuskrapport.

Du måste kunna läsa readme. Kan du inte det kommer du få problem med allt du vill installera. Du kan inte fråga folk jämt, då kommer folk tröttna på dig.
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 19:18 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
hur CD funkar med XP har jag ingen aning om, men det skulle förvåna mig om det var det som var felet.


Skulle förvåna även mig oerhört. Efterssom jag har xp. Och det fungerar.

//Dyring
Back to top
View user's profile Send private message
DiS|Fox



Joined: 08 Nov 2002
Posts: 35

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

Då det finns 2 versioner av CS... kan det vara skillnaden? Att kanske de som har retail har problem eller just inte?
Hade varit intressant om alla från början hade skrivit vilken version av CS de hade...
Bara en liten fundering...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Freekill



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 80

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 2:28 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Du måste kunna läsa readme. Kan du inte det kommer du få problem med allt du vill installera. Du kan inte fråga folk jämt, då kommer folk tröttna på dig.


Nej de måste jag inte, för det handlar ju knappast om liv och död, vad man installerar på datorn..
funkar de inte så skiter ja i de.. och det går att leva ett normalt liv ändå, ja svär på min mamma!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 3:22 am    Post subject: Reply with quote

Freekill wrote:
[SM]Fren wrote:
Du måste kunna läsa readme. Kan du inte det kommer du få problem med allt du vill installera. Du kan inte fråga folk jämt, då kommer folk tröttna på dig.


Nej de måste jag inte, för det handlar ju knappast om liv och död, vad man installerar på datorn..
funkar de inte så skiter ja i de.. och det går att leva ett normalt liv ändå, ja svär på min mamma!
hahahaha
Men om det nu inte är på liv och död, varför whinar du då lille kusin? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
bengan_m



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 19

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 17:56 pm    Post subject: cd Reply with quote

hEj hEj

jag har ett litet problem servrarna bar säger att jag inte har startat cd fast jag har det jag har installerat om det ett antal gånger.
någon som vet vad detta beror på och jur jag fixar det skulle det vara bra om ni hörde av er till mig.

och

jag kör en 2,4 ghz med geforce 4 alldelse ny och har fps 60 e det normalt
Quote:
Athlon 700
512MB ram
Radeon 8500
ISP: Bredbandsbolaget

Nya drivisar på allt

brukar ligga 70-99 fps i 800x600, nu 15-70
jag kör på fps_max 100 men det hjälper inte

snälla svara
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 18:02 pm    Post subject: Reply with quote

För er som har problem att servern säger åt er att ni inte kör CD, har ni brandväggar?

Jag vet inte hur CD funkar praktiskt, men det är väl fullt möjligt att det kommunicerar på en annan port än halflife gör per default (27000 -> 27030). Om ni inte har dessa öppna utåt i en eventuell brandvägg kan ni få problem.

Men det verkar ologiskt, men det är iaf ett sätt att försöka få reda på orsaken.
Back to top
View user's profile Send private message
Sargoth



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 13

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm nee, jag har HW brandvägg och har inga problem alls att spela CS med CD. Testa att öppna portarna som cs använder samt de portar som behövs när man hostar. Och ni som har konstant 60fps prova ändra refresh rate för den upplösning ni kör i, (kanske behöver nivida refreshrate fix för vissa detonator drivisar) annars kan ni alltid stänga av V-Sync.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies