HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bästa "straight to video/dvd"
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 04, 2003 0:33 am    Post subject: Reply with quote

Nice X9 wrote:
Vet inte om den gick på bio men.. "The Boondock Saints" är iaf underbar Exclamation


Jepp, en riktigt bra film det. Kan inte gå fel med Irländsk brytning och Ron Jeremy Smile

"The Hole"; Brittisk thriller om några ungdomar, som för att slippa att åka på utflykt med skolan eller åka hem istället tillbringar några dagar i en gammal bunker som ingen känner till. Bara en överlever. Svårt att veta vad som är sant och vad som inte är det. Keira Knightley är ju med också, värt att ses bara för det Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Wed Aug 06, 2003 15:39 pm    Post subject: Reply with quote

Dessa filmer är grymt bra, är osäker på om de har gått på bio men jag slänger upp dem ändå.

* O brother where art thou? (Regi: Joel Coen)
* Nattbuss 807 (Regi: David Flamholc)
* Cube (Regi: Vincenzo Natali)

Den sistnämnda filmen är så jäkla udda. Väldigt svår att beskriva, men jag kan säga att man nästan blir galen då filmen utspelar sig i helt blå, röd, oranga, gröna rum etc etc ( och med "helt" menar jag väggar, tak, golv)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Aug 08, 2003 23:21 pm    Post subject: Reply with quote

Just sett en serie suveräna filmer, som jag inte tror gick på bio här (Åtminstone så minns jag det inte isf Smile)

Alla är gjorda av Kevin Smith, och bland annat Ben Affleck och Matt Damon är med. De är, i kronologisk ordning;
Mallrats
Clerks
Chasing Amy
Dogma
Jay and Silent Bob Strike Back

Riktigt bra och roliga filmer, suverän dialog, och även ett budskap ifall man vill uppfatta det Smile Se de här filmerna, ni kommer inte att ångra er!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 0:35 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
De är, i kronologisk ordning;
Mallrats
Clerks
Chasing Amy
Dogma
Jay and Silent Bob Strike Back

Fel Fel Fel Fel!!!!! Clerks kom först! Den såg jag redan på stockholms filmfestival 1994. Den gjordes på typ noll budget (det är därför den är svartvit), och alla skådisar är polare till Kevin Smith. Det märks inte minst på Jason Mewes som spelar Jay. Han kan inte agera för fem öre och läser nästan sina repliker innantill, men det är liksom det som är Jay (så förvänta dig inte att få se honom i annan roll på ett tag, om du förstår vad jag menar. Very Happy Very Happy Very Happy ). Annars måste jag säga att jag tycker Clerks, Mallrats, och Chasing Amy är riktigt bra, medans Dogma och Jay and Silent Bob strike back är rätt dåliga. Enda behållningen i de två sistnämnda är just Jay och Silent Bob.
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 1:32 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Lathund wrote:
De är, i kronologisk ordning;
Mallrats
Clerks
Chasing Amy
Dogma
Jay and Silent Bob Strike Back

Fel Fel Fel Fel!!!!! Clerks kom först! Den såg jag redan på stockholms filmfestival 1994. Den gjordes på typ noll budget (det är därför den är svartvit), och alla skådisar är polare till Kevin Smith. Det märks inte minst på Jason Mewes som spelar Jay. Han kan inte agera för fem öre och läser nästan sina repliker innantill, men det är liksom det som är Jay (så förvänta dig inte att få se honom i annan roll på ett tag, om du förstår vad jag menar. Very Happy Very Happy Very Happy ). Annars måste jag säga att jag tycker Clerks, Mallrats, och Chasing Amy är riktigt bra, medans Dogma och Jay and Silent Bob strike back är rätt dåliga. Enda behållningen i de två sistnämnda är just Jay och Silent Bob.


Den gjordes före ja, men Mallrats utspelar sig innan Clerks. Mallrats utspelar sig på fredagen, Clerks på lördagen. Kevin Smith själv säger det på Chasing Amy-DVDn.

Jo Mewes var väl ingen vidare skådis, men han hade en del bra repliker Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 1:42 am    Post subject: Reply with quote

Förresten, om någon kan förklara varför sida 5 inte dyker upp för mig, och jag måste skriva ett inlägg för att kunna se den, så skulle jag vara jävligt tacksam.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 2:19 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
[SSRF]Snudge_B wrote:
Lathund wrote:
De är, i kronologisk ordning;
Mallrats
Clerks
Chasing Amy
Dogma
Jay and Silent Bob Strike Back

Fel Fel Fel Fel!!!!! Clerks kom först! Den såg jag redan på stockholms filmfestival 1994. Den gjordes på typ noll budget (det är därför den är svartvit), och alla skådisar är polare till Kevin Smith. Det märks inte minst på Jason Mewes som spelar Jay. Han kan inte agera för fem öre och läser nästan sina repliker innantill, men det är liksom det som är Jay (så förvänta dig inte att få se honom i annan roll på ett tag, om du förstår vad jag menar. Very Happy Very Happy Very Happy ). Annars måste jag säga att jag tycker Clerks, Mallrats, och Chasing Amy är riktigt bra, medans Dogma och Jay and Silent Bob strike back är rätt dåliga. Enda behållningen i de två sistnämnda är just Jay och Silent Bob.


Den gjordes före ja, men Mallrats utspelar sig innan Clerks. Mallrats utspelar sig på fredagen, Clerks på lördagen. Kevin Smith själv säger det på Chasing Amy-DVDn.



Det kan stämma, har inte pallat att lyssna på kommentatorspåret på nån av de DVD:erna (har alla utom Mallrats, för den måste köpas reg. 1 för 5.1 ljud, och extramaterial, och det har jag inte pallat) Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

Gör din spelare regionsfri då Smile Den spelare jag har skulle kosta typ 3000, inte regionsfri. Men eftersom det var ett demo-ex (Dock i princip oanvänt) så fick jag den regionsfri för ca 1600 Smile Rätt bra deal.

Har kommit på hur jag ska komma åt sida 5 iaf, även om det står "Page 5 of 4" där nere då Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
naTas



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 715
Location: Gbg

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 16:57 pm    Post subject: Reply with quote

Säger bara Tim Burton! Finns ingen regissör som slår honom. Och eftersom filmusiken e så löjligt viktig (tycker jag Razz ) kan man se allt där Danny Elfman har komponerat. Har ni inte sett "Den siste Mohikanen" borde ni göra det, om inte annat så för det grymma soundtracket. Sen kan man se allt av dessa regissörer, där garanterat inget gått på bio. Dario Argento, Lucio Fulci och Clive Barker (tror dock att Hellraiser gick på bio Confused ). Måste passa på att stoltsera med att de ringde mig från svt och ville att jag skulle sitta med i en "expertpanel" på filmkrönikan om skräckfimer. Men jag va för feg och tacka nej......och har ångrat det sen dess.
Avslutningsvis som Straight to video vill jag rekommendera Night Breed eller Kyrkogårdens Hemlighet som jag tror den heter på svenska.

Puss Luv ya'all!
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 18:10 pm    Post subject: Reply with quote

Men jag kan inte läsa denna topic längre. Syns inte mer än till sidan 4.
Back to top
View user's profile Send private message
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 09, 2003 19:50 pm    Post subject: Reply with quote

Bra polisfilm som aldrig kom upp på bio är "To catch a killer".

Grymt realistisk, men så bygger den på en sann historia också. Finns i videohyllan!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Sun Aug 10, 2003 2:12 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Gör din spelare regionsfri då Smile Den spelare jag har skulle kosta typ 3000, inte regionsfri. Men eftersom det var ett demo-ex (Dock i princip oanvänt) så fick jag den regionsfri för ca 1600 Smile Rätt bra deal.

Har kommit på hur jag ska komma åt sida 5 iaf, även om det står "Page 5 of 4" där nere då Smile
Den är regionsfri, det är inte det, utan snarare att den kostar c:a 50 spänn mer än alla andra reg 1: or, och jag har sett den ett gäng ggr. Det är inte en fråga om jag ska köpa den, snarare när.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 10, 2003 2:18 am    Post subject: Reply with quote

Luppe wrote
Men jag kan inte läsa denna topic längre. Syns inte mer än till sidan 4.

fÖR MEJ me för skröens trist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
naTas



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 715
Location: Gbg

PostPosted: Sun Aug 10, 2003 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

To catch a killer? E inte det den med Brian Denehey (som dom för övrigt driver friskt med i south park) som lurar hem smågrabbar till sin stuga. Iallafall grymt bra film.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Aug 11, 2003 9:32 am    Post subject: Reply with quote

[naTas] wrote:
To catch a killer? E inte det den med Brian Denehey (som dom för övrigt driver friskt med i south park) som lurar hem smågrabbar till sin stuga. Iallafall grymt bra film.
To catch a killer är väl en Robert de Niro rulle? Tror att den heter City by the Sea på riktigt.
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Aug 11, 2003 9:56 am    Post subject: Reply with quote

pajper wrote:
En film ni verkligen borde kolla in är "Bang Bang You're dead". En amerikansk tv-film som just kommit ut på hyrvideo/dvd i sverige. Grymt bra...

http://us.imdb.com/Title?0288439

ett litet tips sen, kolla in http://www.filmtipset.nu


Tog ditt tips och kollade in den. Instämmer, riktigt bra film. Aktuell och riktigt välspelad.. Tänk om Pogo Pedagog kunnat göra en sån här film om mobbing, då hade nog "kidsen" lyssnat lite bättre i skolorna Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Mons



Joined: 29 Dec 2002
Posts: 40

PostPosted: Tue Aug 19, 2003 22:26 pm    Post subject: Reply with quote

Här är några filmer jag rekomenderar starkt:

¤Falling down
¤Det stora blå
¤Leon
¤The convoy <-- kult med chriss christofferson
¤Alla Kubriks filmer
¤Gökboet
¤Sista färden
¤Pelle erövraren
¤Office space
¤The ring
¤American beuty
¤I huvet på john malcovich
¤King pinn
¤Allt med Chevy Chase

¤Plan 9 from outer space
¤creature from the black legaun

Widing jag kan nästan hålla med dig omthe cube, just för den roliga idén men dom kassa skådisarna förstör allting.
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Sun Sep 07, 2003 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Har ett nytt tips här: Equilibrium, eller som den kommer heta när den släpps på video här i Sverige: Cubic (fattar inte varför videodistributörer envisas med att döpa om en engelsk titel till en annan engelsk titel, speciellt när den nya inte har någon som helst anknytning till filmen Evil or Very Mad ). Den har inte haft premiär här ännu, men den kommer på Video/DVD den 20:e Augusti. JAg tyckte att den var jäkligt skön faktiskt. Ni kan läsa mer om den här: http://www.dvdforum.nu/recensioner/visarecension.asp?id=1728 eller http://us.imdb.com/Title?0238380


Såg den nyss, riktigt cool rulle faktiskt.. och nu förstår jag vart du har fått din avatar ifrån Twisted Evil
Klart sevärd, fin sensmoral i bästa '1982'-anda (George Orwells Klassiker "Storebror ser dig") med många väldigt coola actionscener.
Gj Gw Bri-Boy!
Back to top
View user's profile Send private message
naTas



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 715
Location: Gbg

PostPosted: Sun Sep 07, 2003 21:11 pm    Post subject: Reply with quote

To catch a killer e med Brian Dennehy, inte Robert De Niro. Tv film som e riktigt bra faktiskt.
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Sun Sep 07, 2003 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

Jag såg den för några veckor sedan.. Rätt najs "kortserie-deckar-film". Lagom spännande om man ger den tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies