HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Tibia!
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 0:36 am    Post subject: Tibia! Reply with quote

Nu är det så att jag ska börja med tibia.
För dom som inte vet vad detta är så är det ett RPG spel som är helt gratis att ladda ner och även gratis i månaden, mer info finnes på www.tibia.com

nu är det så här att jag ska bli lvl70 å sedan sälja min gubbe för många tusenlappar så jag får råd till en moppe Razz
det är möjligt att sälja gubbar vid hög level men det kräver extremt mycket tid så jag kommer nog bara att lira 4 fun Smile

Jag skapade precis ett account och ni finner mig som Ronge på Aldora servern (tror servern heter det, det är iallafall den högst upp)

GL HF!


Last edited by patte1 on Sat Jul 31, 2004 1:28 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 0:46 am    Post subject: Reply with quote

Fatta hur jävla lång tid det tar att få level 70. Fyfan säger jag bara Wink
Har aldrig prövat spelet, men nog har man hört ett och annat.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 1:01 am    Post subject: Reply with quote

när du e lvl 70 så kan du köpa bil istället för moppe Very HappyVery HappyVery Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 1:12 am    Post subject: Reply with quote

aldrig hört talas om. Tror jag avstår dock.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:05 am    Post subject: Reply with quote

Spelat det spelet i ungefär ett år nu. Jag säger bara, lycka till med att bli lvl 70 om du inte vill ägna ditt liv till att sitta vid tibia, det är nämligen vad du MÅSTE göra. Man kan inte bli bra om man inte "powerspelar". Det räcker inte med att spela 1 timme i sträck, sen paus på 15 min, 1 timme till etc etc. Man måste vara online konstant i ungefär 5 - X timmar och vara på samma ställe och göra samma sak (hunta dwarfguards i mines för knights. Tar längre tid för andra vocs) för att lvla från,60-61. Sen ingår oändligt med timmar av träning.

Jag har en vän. Han har spelat spelet i ett år, och då menar jag nästan ett helt år av onlinetime. Han har stått och tränat i ungefär 1000 timmar. Suttit vid datorn och kollat bara. Sen utöver det har han levlat i kanske hälften så många timmar. Sen säkert 1000 timmar till där han bara varit online.

Jag råder dig, försök inte enns bli bra på spelet, du kommer nämligen bli beroende efter ett tag. Jag har lyckats slita mig ur det värsta träsket, spelar bara lite nu för tiden.

_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:36 am    Post subject: Reply with quote

Det var roligt, vi spelade bara några timmar. Men skulle aldrig palla sitta 24/7
Back to top
View user's profile Send private message
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:38 am    Post subject: Reply with quote

Ja, spelet är hemskt roligt. Det har verkligen sin charm! =) Spelar det på lediga stunder, och när det inte är fullsmockat på Amera.
_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:38 am    Post subject: Reply with quote

IskallaVindar//PeTTy wrote:
Det var roligt, vi spelade bara några timmar. Men skulle aldrig palla sitta 24/7


jag ska inte ens nämna orden som du sa när du inte klarade att komma upp för trappan Wink
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:51 am    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
IskallaVindar//PeTTy wrote:
Det var roligt, vi spelade bara några timmar. Men skulle aldrig palla sitta 24/7


jag ska inte ens nämna orden som du sa när du inte klarade att komma upp för trappan Wink



hahhahaha Very Happy tog ju för fan 10 min =D
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 3:18 am    Post subject: Reply with quote

Omg ni snackar om powerlevla?
Testa DaoC ffs...de har en egen ekonomisk uppbyggnad på allt om man vill, jag har efter en LÅNG period slutat spela DaoC nu.
Jag kännade 3000 på att lvla en gubbe på en vecka där en gång....jag vet hur det e att powerlvla, o om du ska satsa på det så är det 24/7 mycket cola och mycket kaffe som gäller, jag sov på den veckan jag känna 3000 cirka som mest 3 timmar på en natt. Mer kunde jag inte misssa.
Det säger ganska mycket hur stor skillnad det är mellan en riktigt mmorpg spelare och en som tror att dom är det så sett, o då är jag inte ens i närheten av många i min bekantskap som nummera "jobbar" inom DaoC o tjänar pengar på att lvla gubbar och hjälpa folk.....det e helt sjukt!
Jag säger tumme ner för såna spel. Kommer inte börja spela WoW heller pågrund av DaoC...det är för lätt att hamna i spelfantsierna o tänka "bara 1 timma till o så lvlar jag en till lvl" några timmar senare "Det gick så fort jag hinner ta 1 lvl till" o detta forsätter i en ond cirkel. Min kompis satt i 7 timmar för att vänta på ett monster skulle börja leva igen!
Jag vet inte, men jag kallar inte det så särskilt mycket till liv så sett. Jag ser hellre att man spelar CS för det kan man pausa ifrån ialla fall. mmorpg spel går inte pausa för under tiden du är borta kan vad som helst hända o man måste vara där hela tiden för att hålla koll på allt.
Back to top
View user's profile Send private message
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 3:19 am    Post subject: Reply with quote

Vad är DaoC? (Förkortning för?)
_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 3:25 am    Post subject: Reply with quote

Dark Age Of Camelot
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
xplode



Joined: 18 Aug 2003
Posts: 159

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 5:14 am    Post subject: Reply with quote

Mm, det spelet sluta man spela för inte så länge sedan .. FoM for teh win! www.fom.nu ;D ;D
_________________
I am 44% addicted to Counterstrike. What about you?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flinta



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 33
Location: Vallentuna

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 10:19 am    Post subject: Reply with quote

Har spelat tibia i över ett år nu har dock inte blivit högre än lvl 50 jag har haft många chars den jag lirar på nu är lvl 31 på eternia. Men jag varnar dig det är mer beroende framkallande än cs Smile
_________________
blablabla
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
MyggaN^



Joined: 31 Dec 2003
Posts: 326
Location: Skåne/Skaune

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men jag varnar dig det är mer beroende framkallande än cs


Mm precis.. när man va ganska hög level och om man blev dödad fick man värsta r*ck Razz så jag slutade sen med det beroende framkallande spel Razz

_________________
Visit www.tkb-clan.tk Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Omg ni snackar om powerlevla?
Testa DaoC ffs...de har en egen ekonomisk uppbyggnad på allt om man vill, jag har efter en LÅNG period slutat spela DaoC nu.
Jag kännade 3000 på att lvla en gubbe på en vecka där en gång....jag vet hur det e att powerlvla, o om du ska satsa på det så är det 24/7 mycket cola och mycket kaffe som gäller, jag sov på den veckan jag känna 3000 cirka som mest 3 timmar på en natt. Mer kunde jag inte misssa.
Det säger ganska mycket hur stor skillnad det är mellan en riktigt mmorpg spelare och en som tror att dom är det så sett, o då är jag inte ens i närheten av många i min bekantskap som nummera "jobbar" inom DaoC o tjänar pengar på att lvla gubbar och hjälpa folk.....det e helt sjukt!
Jag säger tumme ner för såna spel. Kommer inte börja spela WoW heller pågrund av DaoC...det är för lätt att hamna i spelfantsierna o tänka "bara 1 timma till o så lvlar jag en till lvl" några timmar senare "Det gick så fort jag hinner ta 1 lvl till" o detta forsätter i en ond cirkel. Min kompis satt i 7 timmar för att vänta på ett monster skulle börja leva igen!
Jag vet inte, men jag kallar inte det så särskilt mycket till liv så sett. Jag ser hellre att man spelar CS för det kan man pausa ifrån ialla fall. mmorpg spel går inte pausa för under tiden du är borta kan vad som helst hända o man måste vara där hela tiden för att hålla koll på allt.



Jag håller inte alls med, jag spelade UO i 6 år, AO i 1 år, EQ i en månad, Daoc i snart 3 månader. Visst så KAN man lägga ner hur mycket tid som helst, men det behövs inte för att ha kul.
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 14:39 pm    Post subject: Re: Tibia! Reply with quote

PatroN wrote:
Nu är det så att jag ska börja med tibia.
För dom som inte vet vad detta är så är det ett RPG spel som är helt gratis att ladda ner och även gratis i månaden, mer info finnes på www.tibia.com

nu är det så här att jag ska bli lvl70 å sedan sälja min gubbe för många tusenlappar så jag får råd till en moppe Razz
det är möjligt att sälja gubbar vid hög level men det kräver extremt mycket tid så jag kommer nog bara att lira 4 fun Smile

Jag skapade precis ett account och ni finner mig som Ronge på Aldora servern (tror servern heter det, det är iallafall den högst upp)

GL HF!
Laddade ner och reggade mig på Aldora, som Azukral , hoppas vi träffas nån gång Smile.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zlashy



Joined: 14 Oct 2002
Posts: 512
Location: Klippan Skåne

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

ja fyfan jag hade inte börjat spela det där spelet igen för fy fan vad beroende man blev! det var ju nästan som att röka Shocked om man blev dödad av en annan man blev ju så jävla arg men ändån fortsatt man spela sen var jag så beroende så att jag spelade det fastän det var tråkigt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 0:43 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Ninjja wrote:
Omg ni snackar om powerlevla?
Testa DaoC ffs...de har en egen ekonomisk uppbyggnad på allt om man vill, jag har efter en LÅNG period slutat spela DaoC nu.
Jag kännade 3000 på att lvla en gubbe på en vecka där en gång....jag vet hur det e att powerlvla, o om du ska satsa på det så är det 24/7 mycket cola och mycket kaffe som gäller, jag sov på den veckan jag känna 3000 cirka som mest 3 timmar på en natt. Mer kunde jag inte misssa.
Det säger ganska mycket hur stor skillnad det är mellan en riktigt mmorpg spelare och en som tror att dom är det så sett, o då är jag inte ens i närheten av många i min bekantskap som nummera "jobbar" inom DaoC o tjänar pengar på att lvla gubbar och hjälpa folk.....det e helt sjukt!
Jag säger tumme ner för såna spel. Kommer inte börja spela WoW heller pågrund av DaoC...det är för lätt att hamna i spelfantsierna o tänka "bara 1 timma till o så lvlar jag en till lvl" några timmar senare "Det gick så fort jag hinner ta 1 lvl till" o detta forsätter i en ond cirkel. Min kompis satt i 7 timmar för att vänta på ett monster skulle börja leva igen!
Jag vet inte, men jag kallar inte det så särskilt mycket till liv så sett. Jag ser hellre att man spelar CS för det kan man pausa ifrån ialla fall. mmorpg spel går inte pausa för under tiden du är borta kan vad som helst hända o man måste vara där hela tiden för att hålla koll på allt.



Jag håller inte alls med, jag spelade UO i 6 år, AO i 1 år, EQ i en månad, Daoc i snart 3 månader. Visst så KAN man lägga ner hur mycket tid som helst, men det behövs inte för att ha kul.


Beror på hur seriös man vill, men nu e det så att PatroN som starta forumet sa att han skulle lvla upp en gubbe till lvl 70 o sälja den gubben, o det betyder att han MÅSTE vara en seriös mmorpg gamer, dvs säga Bye Bye till RL (Real Life) och sätta sig 24/7 dvs han måste lägga ner MYCKE tid på spelet. obsevera att ingen vill ha en lvl 70 gubbe lr lvl 50 gubbe (maxleveln helt enkelt) på ett mmorpg spel så man måste springa minst i 1 månad letande efter bra items för gubben också, för att man ska kunna sälja den för ett hyffsat pris

xplode wrote:
Mm, det spelet sluta man spela för inte så länge sedan .. FoM for teh win! www.fom.nu ;D ;D


Naaajs, då var vi i samma allians då ialla fall, jag var med i guilden TDD
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 0:57 am    Post subject: Reply with quote

det med lvl70 var mer som ett ironiskt skämt Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies