HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
****Julklappstips-topicen****
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 16:44 pm    Post subject: ****Julklappstips-topicen**** Reply with quote

Jag tänkta ett det kunde vara dags med en juklappstips-topic, nu när julen närmar sig och allt. Jag har alltid haft väldigt svårt för att hitta på roliga och bra julklappar till mina nära och kära, så jag tänkte be om lite hjälp. Det är givetvis meningen att alla som vill ha hjälp ska använda den här topicen för att fråga om hjälp! Smile

Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Kokböcker och sånt går fetbort, sånt har hon nog av. En skiva kanske? Nää, hon lyssnar nästan aldrig på musik. Tips på lite basic stuff som morsor vill ha?

Vad köper/gör/fixar man till sin 48-åriga farsa?
Honom ger jag gärna något roligt till. Förra året fick han fab5's stilguide, då jag vet att han är lite smårädd för bögar Very Happy . Han gillar jakt och sånt.

Vad köper/gör/fixar man till sin 12-åriga brorsa?
Detta är iofs inte ett alltför stort problem, då jag vet att han gillar en jävla massa olika saker. Så som animé, iron maiden, turbonegro och sånt som de finns massa olika varianter av pryttlar man kan köpa. Men om någon har något tips på nåt outstanding, säg gärna till!

Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
... som till råga på allt lagom till jul kommer hem från Nya zeeland efter att ha varit där i 3 månader. Vore bra om någon har något passande förslag.

Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.



Så, träd fram och ge era bästa tips nu, samt fråga på om ni behöver hjälp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 17:48 pm    Post subject: Re: ****Julklappstips-topicen**** Reply with quote

nws`slurp wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Kokböcker och sånt går fetbort, sånt har hon nog av. En skiva kanske? Nää, hon lyssnar nästan aldrig på musik. Tips på lite basic stuff som morsor vill ha?
Till att börja med: vad gillar hon?
Min morsa har precis börjat golfa, så jag köpte en "Golf for dummies"-DVD till henne på födelsedagen i somras. Mycket uppskattat Very Happy
Jag tror nog att hon uppskattar konstiga saker precis som farsan.
Mina päron får roliga saker av mig. De garvar ett tag, sen ställs de undan längst in i garderoben. Men jag är inte ledsen för det. Det är ju tanken som räknas Wink

nws`slurp wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 12-åriga brorsa?
Detta är iofs inte ett alltför stort problem, då jag vet att han gillar en jävla massa olika saker. Så som animé, iron maiden, turbonegro och sånt som de finns massa olika varianter av pryttlar man kan köpa. Men om någon har något tips på nåt outstanding, säg gärna till!
Du kommer ju undan billigt med en skiva, en DVD (kanske en konsert) eller en t-shirt.
Sånt brukar ju grabbar i den åldern gilla Wink

nws`slurp wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.
Fråga: hur är det med sexlivet? Du behöver ju inte svara, men om ni har sex kan ju en sexleksak vara kul. Behöver ju inte vara en sexgunga eller nåt extremt. kanske sexiga underkläder. Både för dig och henne Wink Very Happy
Karma sutra?
Dock kanske du bör smyga in det i nån diskussion nångång så hon inte blir typ äcklad av sånt eller nåt Wink
Annars funkar ju ett slav-dag-kort. Du gör allt hon vill en hel dag Smile

Jag tycker gåvor ska vara roliga helre än användbara.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 17:53 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vill gärna lägga till en:

Vad köper/gör/fixar man till sin 25-åriga flickvän?
Tips kanske kan va att hon älskar hundar. Och att jag är en relativt fattig student, vill inte överdriva heller.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 18:24 pm    Post subject: Reply with quote

Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
Åh, en söt Cat kanske? Very Happy

Äh, ge henne en "vad du passar i för färg"-presentkort på nån skönhetsbutik? Det är uppskattat som fan. Så får hon lära sig lite mer hur man sminkar sig och sånt.
Annars, en bok om inredning eller nåt sånt. Sexiga underkläder kanske? Razz Very Happy Twisted Evil

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 18:24 pm    Post subject: Re: ****Julklappstips-topicen**** Reply with quote

Fren wrote:
nws`slurp wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Kokböcker och sånt går fetbort, sånt har hon nog av. En skiva kanske? Nää, hon lyssnar nästan aldrig på musik. Tips på lite basic stuff som morsor vill ha?
Till att börja med: vad gillar hon?
Min morsa har precis börjat golfa, så jag köpte en "Golf for dummies"-DVD till henne på födelsedagen i somras. Mycket uppskattat Very Happy
Jag tror nog att hon uppskattar konstiga saker precis som farsan.
Mina päron får roliga saker av mig. De garvar ett tag, sen ställs de undan längst in i garderoben. Men jag är inte ledsen för det. Det är ju tanken som räknas Wink
Håller helt klart med! Och lyckligvis så är ju föräldrar sådanna också. Alltså, de förstår att man menar väl även fast de får en totalt onödig, men rolig grej Very Happy


Fren wrote:
nws`slurp wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.
Fråga: hur är det med sexlivet? Du behöver ju inte svara, men om ni har sex kan ju en sexleksak vara kul. Behöver ju inte vara en sexgunga eller nåt extremt. kanske sexiga underkläder. Både för dig och henne Wink Very Happy
Karma sutra?
Dock kanske du bör smyga in det i nån diskussion nångång så hon inte blir typ äcklad av sånt eller nåt Wink
Annars funkar ju ett slav-dag-kort. Du gör allt hon vill en hel dag Smile
Tänker inte svara på frågan, men jag tänker helt klart tänka på ditt tips ^^

Fren wrote:
Jag tycker gåvor ska vara roliga helre än användbara.
Det tycker jag med! Sen bör man kanske anpassa valet av presenter lite beroende på om det är morsan man köper till, eller om det är farmor. Tack för tipsen Fren Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 18:26 pm    Post subject: Reply with quote

Cat wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
Åh, en söt Cat kanske? Very Happy

Äh, ge henne en "vad du passar i för färg"-presentkort på nån skönhetsbutik? Det är uppskattat som fan. Så får hon lära sig lite mer hur man sminkar sig och sånt.
Annars, en bok om inredning eller nåt sånt. Sexiga underkläder kanske? Razz Very Happy Twisted Evil
Min syster hatar katter, så det går tyvärr bort ^^ . (Jag råkar dock veta att brorsan antagligen ska få en kattunge i julklapp Laughing ). Syrran har aldrig gillat smink så mkt så det går också bort tyvärr. Men de sexiga underkläderna låter fan inte som en dum idé Very Happy
Tack Cat!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

Vad köper/gör/fixar man till sin 25-åriga flickvän?

Hmm, ett koppel att användas på dig? Shocked
Eller, kanske mer passande för dig, en loppkrage. Razz

Och på den seriösa sidan har vi:
presentkort på lite stylingsaker.
Skönhetsbehandling.
Sminkkurs.
Sexleksak.
Böcker.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 18:41 pm    Post subject: Reply with quote

Cat wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 25-åriga flickvän?

Hmm, ett koppel att användas på dig? Shocked
Eller, kanske mer passande för dig, en loppkrage. Razz

Och på den seriösa sidan har vi:
presentkort på lite stylingsaker.
Skönhetsbehandling.
Sminkkurs.
Sexleksak.
Böcker.



Tack katten. Bra förslag, dock så tror jag det kommer bli nått annat. Smile
Sexleksak? Hon har väl mej?! lr? Smile

Gärna nånn personligt, men sexleksak, vad skulle det va isf?
Lutar lite åt underkläder. Keep em coming! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 18:48 pm    Post subject: Reply with quote

En sexleksak kan vara allt från ett platt brännbollsträ och stora kors med handbojor och läderremmar till dildos och massageolja. Eller stilettklackar.
Klart hon har dig. Men du kan ju leka ihop med henne med den. Det är det som är det fina i kråksången. Du slipper få skavsår och hon blir tillfredsställd.

Men en massageolja och ett presentkort på en helvkäll med 3rätters -du lagar - och avsluta med en helkroppsmassage blir garranterat uppskattat. Smile

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 20:24 pm    Post subject: Reply with quote

jag ska köpa butplugs till alla tjejer jag känner inkl. min flickvän Very Happy

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
jag ska köpa butplugs till alla tjejer jag känner inkl. min flickvän Very Happy

tjoo !




AHAHAHAHAHA!!!

_________________
Häst utan tygel, som vägen minns.

Ta mig till landet som inte finns.
Back to top
View user's profile Send private message
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 21:18 pm    Post subject: Reply with quote

1 Damernas detektivbyrå av McCall Smith, Alexander Damm Förlag, Sverige, 2004 (ISBN 9177153618).

2 Lilla boken med dåliga ursäkter Känguru, Sverige, 2004 (ISBN 9185267252)

3 Vad varje svensk bör veta Kartonnage. Albert Bonniers förlag AB, Sverige, 2005 (ISBN 9100106801).
Tematiskt lexikon för dig som vill bli allmänbildad!
21 kapitel och 656 sidor
Mer än 2 000 foton, kartor, teckningar, målningar m m
Hundratals informationsrutor lyfter fram fakta
Sportcitat, historiska citat och litterära citat

4 A Primary Source Guide to Sweden av Blomquist, Christopher

5 Saker min flickvän och jag grälar om Millington, Mil Månpocket, Sverige, 2004 (ISBN 9170011362).
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

sYSTERN KAN JAG GE EN JULKLAPP.

hauHAUHaUHAUHahAHUahauUHAu!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 22:23 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Cat wrote:
Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
Åh, en söt Cat kanske? Very Happy

Äh, ge henne en "vad du passar i för färg"-presentkort på nån skönhetsbutik? Det är uppskattat som fan. Så får hon lära sig lite mer hur man sminkar sig och sånt.
Annars, en bok om inredning eller nåt sånt. Sexiga underkläder kanske? Razz Very Happy Twisted Evil
Min syster hatar katter, så det går tyvärr bort ^^ . (Jag råkar dock veta att brorsan antagligen ska få en kattunge i julklapp Laughing ). Syrran har aldrig gillat smink så mkt så det går också bort tyvärr. Men de sexiga underkläderna låter fan inte som en dum idé Very Happy
Tack Cat!



En grön och sött ogre i rosa tanga och ett rött äpple i munen då ? Razz Very Happy Razz Very Happy Razz


BTW har hon någon nät dagbok där man kan se o läsa om Nya zeland ? jag gillar det landet som attan så jag vill veta allt Smile

Sorry för off topic.

Vad får prylarna kosta ?

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 0:11 am    Post subject: Reply with quote

Jag tipsar!

Till tjejer/kvinnor mellan kanske 15 - Vad som helst, då funkar det riktigt bra att skicka personen till ett SPA, kanske följer man med själv så man kan lära sig lite tricks.

Till mamma, pappa så funkar det nog med något roligt att ge bort. Köra klassikern med en sjungande råtta. Annars passar det med matchande handskar och halsduk, kanske en "rattmuff" om det heter så, som man sätter på ratten för att den ska vara varm och mysig. Visst är en rattmuff en tråklig present, men något iaf.

Till bröder med musikintresse funkar alltid t-shirtar med band på, bombsäker. Annars ett läckert skärp. Om killen är kanske 13 år så släng in en "snusk-tidning" också. Om han är lite äldre så köp en bok. En riktigt bra och spännande bok som man kan läsa sittandes framför brasan, om man nu har en sån.

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 0:16 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
jag ska köpa butplugs till alla tjejer jag känner inkl. min flickvän Very Happy

tjoo !


In the spirit of christmas..

OVER 18 ONLY

http://www.divine-interventions.com/baby.php

I have to recommend LUSH for gifts for your moms/gf's. Ive never given a gift from there that wasnt loved Very Happy Its all natural handmade bath/soap/cosmetics and even tho the store smells overwhelming, the products are fantastic. They also have online ordering Smile

http://www.lush.se/

Gift certificates for massage/skincare etc are always nice.. the kind of stuff most ppl never spend money on themselves but always enjoy Smile

New scarf. Soft, nice colours, cant have too many of em Smile

Jewelry, but pls not from places like Guldfynd etc. At least for me Wink There are usually neat artsy places that do some original looking stuff.

If you live in stockholm check out the design store under kulturhuset, they have wicked stuff Smile

Gourmet coffee beans and a grinder?

*shrug*

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 7:34 am    Post subject: Reply with quote

tack för tipset meigh Very Happy den va ju ball som fan Razz haha

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

Wiskey till far och någon chokladlikör till mor.
skivor/dvd till syskonen.

Har alltid köpt smycken till mina kvinnor, så rolig är jag Razz

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
En grön och sött ogre i rosa tanga och ett rött äpple i munen då ? Razz Very Happy Razz Very Happy Razz
Det klarar jag mig nog utan, men tack ändå Razz

[GTI]&an_oger wrote:
BTW har hon någon nät dagbok där man kan se o läsa om Nya zeland ? jag gillar det landet som attan så jag vill veta allt Smile
Nej, tyvärr inte. Det finns dock några bilder från när hon hoppar världens strösta bungyjump ifall nån är intresserad? Smile

[GTI]&an_oger wrote:
Vad får prylarna kosta ?
Jag är 17 år och har inte så bra ekonomi. Så tjaaa, 100-250 spänn per person, +resten av mina pengar till julklappen till min flickvän då Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 19:29 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
En grön och sött ogre i rosa tanga och ett rött äpple i munen då ? Razz Very Happy Razz Very Happy Razz
Det klarar jag mig nog utan, men tack ändå Razz

[GTI]&an_oger wrote:
BTW har hon någon nät dagbok där man kan se o läsa om Nya zeland ? jag gillar det landet som attan så jag vill veta allt Smile
Nej, tyvärr inte. Det finns dock några bilder från när hon hoppar världens strösta bungyjump ifall nån är intresserad? Smile

[GTI]&an_oger wrote:
Vad får prylarna kosta ?
Jag är 17 år och har inte så bra ekonomi. Så tjaaa, 100-250 spänn per person, +resten av mina pengar till julklappen till min flickvän då Very Happy



Ginza är en helt magnefik tidning/hemsida för julklappar i den klassen.


Släng ett öga på din mor o fars LP samling och jämför den med deras CD skivors samling.
Det brukar alltid gå o hitta grym musik från deras ungdom som dom säkert inte har hört sedan någon av er syskon förstörde sista stiftet till LPspelaren genom att leka DJ Very Happy


Till flickväner så är ljust, doftkrus, rökelse, myspyss till badkaret bra allternativ.
En stor kudde i något asgrymt tyg är ochså fint.

Kläder är alldrig bra för du vet alldrig om hon blir nöjd eller om skiten verkligen passar Wink


Iden som någon släpte om T-shirt till lillebror är ingen dum iden.... möjligen någon tygposter till väggen kan vara ett allternativ.
Har inte killen börja med drogen musik än så fixa någon skiva till han som du med kan stå ut med så han får lära sig "bra musik" Very Happy


Samma gäller systrar med men då är det lite mer riskabelt då dom brukar flacka i musiksmak så köp skivan dagen inan jul så du vet att hon fortfarande lysnar på det pojkbandet.


Ps. det sista kan ha varit lite fördomsfullt men det bjuder jag på Ds.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies