HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Zlatan
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 11:37 am    Post subject: Zlatan Reply with quote

Igår kom nyheten om att zlatan inte kommer att spela i svenska landslaget tills vidare.

Enligt sportbladet beror detta på olika faktorer..

* Att han blev hemskickad av lagerbäck i och med incidenten i höstas...
* Att han inte kände något stöd från sina medspelare..
* Han stör sig på svensk media..

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,988912,00.html

Om det beror på någon av dessa faktorer eller om det är en samling får man ju ta med en klackspark. Men det känns som ganska grunda påståenden.


Den enda tunga punkten som tas upp är om han känner att han inte har stödet från sina medspelare i truppen.. Resten är av punkterna är enligt mig patetiska. Om det nu är så att svensk media spelar in en så stor roll i hans avgörande till att lira i landslaget så har han nog fått en fel bild av varför man spelar i landslaget. Svensk media är inte svenska folket och vi som sitter här och skiter i vad tidningar skriver stör sig på när förklaringar som sådana kommer fram.

Ang. straffet i höstas ser jag inte att det borde vara något större problem då han gjorde ett fel. Kan vara att han är en diva och inte tar att man puttar på honom längre. whoo knows..

Varför tror ni att han inte vill lira med landslaget längre?

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 11:58 am    Post subject: Reply with quote

Han vill inte förstöra sin fina form, han har haft en lång måltorka i landslaget.

5 mål på senaste 6 matcher för Inter. Jag läste något om att han sagt att han gör det för bådas skull. Han kan vara lite rädd för att hamna i en svacka igen utan mål eller framspelningar om han beslutar sig för att gå med i landslaget. Och dels så har landslaget presterat rätt hyffsat utan Zlatan.

Men jag vill ändå att Zlatan spelar med blågult, tycker att han får offra en eventuell svacka för sitt land och folk.

Jag menar, det går bra för våra svenskar nu. Löjligt bra Smile Vi har spelare i många av de stora klubbarna, chelsea, manutd, inter, roma, w. bremen, lyon, ifk göteborg och elfsborg (ännu ett gbg-lag) Very Happy
Skämt och sido, Zlatan till landslaget!

Men han måste fan klippa sig asså...

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

Alternativ A: Träningslandskamper är skittråkigt och Sverige sög (tydligen) enormt hårt på sin turné borta mot Ecuador och Venezuela. Lite som miklo säger, varför riskera formen genom att spela med ett (för tillfället) uselt lag varav många säkert inte alls är aktuella för att spela några matcher som spelar roll.

Alternativ B: Zlatan gör ett statement mot kvinnornas situation i Egypten.

PS. Jag tycker allmänt att träningslandskamper oftast är jätte-jätte-jättetråkigt.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

Tja man kan hoppas att han alldrig någonsin spelar för sverige igen.... eller snare skulle vara fruktansvärt skönt om han bara kasta bort skorna blev uteligare i brazilien och aldrig mer hördes av.

Zlatan är ett fenomen som jag anser är helt skruvat bortom begrep o sans...... en bra spelare kanske vilket jag har noll koll på då jag permanet hatar fotboll.
Men jag skulle så väldigt gärna se en enda sport/nyhetsändning utan att få höra spekulationer om zlatan är hård i magen eller bara vanligt dryg.


Zlatan är en av dom media personligheter som får mig att förstå varför jhon lennon blev sjuten.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 13:43 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Alternativ A: Träningslandskamper är skittråkigt och Sverige sög (tydligen) enormt hårt på sin turné borta mot Ecuador och Venezuela. Lite som miklo säger, varför riskera formen genom att spela med ett (för tillfället) uselt lag varav många säkert inte alls är aktuella för att spela några matcher som spelar roll.

Alternativ B: Zlatan gör ett statement mot kvinnornas situation i Egypten.

PS. Jag tycker allmänt att träningslandskamper oftast är jätte-jätte-jättetråkigt.

Nu va det ju så att träningsmatcherna i Equador va mest för att folk som inte fått spela så mycket i landslaget att visa upp sig för Lagerbäck.
Men Landskampen mot Egypten är ett genrep inför EM-Kvalet och det är ju dom bästa spelarna som man har tillgång till i den, Allbäck, Elmander, Linderoth osv.
Zlatan borde nog ha övervägt att vara med i den för i mina ögon så ligger både Allbäck och Elmander mil före Zlatan att starta i landslaget.
Jag kan tänka mig att en del spelare i landslaget är jävligt trötta på Zlatans divastil, och jag hoppas verkligen inte att när han kommer tillbaka att han får starta utan att han måste kämpa för sin plats för så jävla bra är han inte, han har bra bollkontroll men vad hjälper det när han är en grinig tönt som ger en massa efterslängar och inte är det minst ödmjuk.
Jag njuter av varje landskamp som Allbäck och/eller Elmander spelar istället för Zlatan.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 14:52 pm    Post subject: Reply with quote

Zlatan är en jävla barnunge.
Finns inte så mycket mer att säga.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

Det tidningarna skriver är ju ren spekulation, jag tror nog att vi får se Zlatan i nästa landskamp som gäller något.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

hoppas att vi slipper honom och får se spelare som är stolta över sin nationalitet istället..
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

Jag klarar mig utan Zlatan. Han verkar, som redan sagts, vara en barnunge i sinnet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med Makrillo och några av de övriga inläggen. Tror bara att han inte har någon lust att spela träningslandskamp mot Egypten. Om han då samtidigt kan göra ett statement så ser han nog det bara som ett plus. Men han är nog tillbaka när EM-kvalet drar igång. Han har ju även blivit farsa nyligen, så han vill väl passa på att ha lite family-time, när det är landslagsledigt i Inter.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 18:33 pm    Post subject: Reply with quote

En fjant som tycker han är ball när han kan tacka nej till landslaget osv jag avskyr han. Sen är han inte så överjävlig i fotboll som han tror.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

Om han tackar nej pga. familjen, för att han vill komma igång ordentligt i klubblaget efter senaste årets svacka, för att han känner sig sliten eller liknande har jag full förståelse och hoppas att han är tillbaka i EM-kvalet.

Tackar han nej pga. att han blev hemskickad får han gärna stanna kvar i Milano för alltid. Jag vill iaf. se spelare som vill spela för Sverige.

_________________
"När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag har fel" - Oscar Wilde

"Sann kunskap existerar i att veta att du intet vet" - Sokrates
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zlashy



Joined: 14 Oct 2002
Posts: 512
Location: Klippan Skåne

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 19:29 pm    Post subject: Reply with quote

jag VET varför, min kompis berättade för mig idag att han har en klasskompis som är släkt med Zlatan och hela deras släkt skulle ner till Italien och träffas där , så skulle dem ha släktträff..det aftonbladet skriver är skitsnack
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 19:49 pm    Post subject: Reply with quote

Zlashy wrote:
jag VET varför, min kompis berättade för mig idag att han har en klasskompis som är släkt med Zlatan och hela deras släkt skulle ner till Italien och träffas där , så skulle dem ha släktträff..det aftonbladet skriver är skitsnack

Aah, älskar vi inte 4handsuppgifter? Smile

Men du har rätt i en sak, det som AF skriver är skitsaker.
Back to top
View user's profile Send private message
Zlashy



Joined: 14 Oct 2002
Posts: 512
Location: Klippan Skåne

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 20:07 pm    Post subject: Reply with quote

Cat wrote:
Zlashy wrote:
jag VET varför, min kompis berättade för mig idag att han har en klasskompis som är släkt med Zlatan och hela deras släkt skulle ner till Italien och träffas där , så skulle dem ha släktträff..det aftonbladet skriver är skitsnack

Aah, älskar vi inte 4handsuppgifter? Smile

Men du har rätt i en sak, det som AF skriver är skitsaker.


jag vet inte ens vad 4handsuppgifter är Laughing, men det är faktiskt sant iaf att han är släkt med zlatan för jag vet själv vem det är
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vill aldrig mer se äckeldivan i landslaget.
Diver i idrott är nog det jag avskyr mest och ifall sådana finns med i laget skiter jag i att stötta det laget oftast. För det är för frustrerande att få se att någon sådan h*** får spela i det laget man har kärt.

Eller ja kan ju aldrig bojkotta gnaget. men alla andra lag man sympatiserar med.
hur som helst ta inte in han igen. Såvida han inte bönar och ber och ber om förlåtelse för att visa lite respekt för Sverige igen.
HATAR verkligen sådana som beter sig som flatan.
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 22:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jiiz, jag kan fan inte förstå hur man kan vara så jävla anti.

Jag skrev jäkla massa rader förut om hur jag tycker Zlatan har växt sen han kom till Inter. Jag ser han inte som den som bara skjuter och ska göra mål, utan mer som en riktig lagspelare.
Men jag kanske har sett fel "Zlatan" då...

Men allvarligt, på vilket sätt är han en diva? Flashar med pengar och ska göra mål vid varje bollkontakt?

Istället för att tycka skit om våra absoluta bästa svenskar så är jag bara glad så länge de presterar för sina klubbar, det finns liksom inget roligare...

En sista fråga, när uppkom detta hatet mot honom? Efter Göteborg? Eller när Allbäck visade sig vara "bättre" än Zlatan? Något annat?

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 23:13 pm    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
Jiiz, jag kan fan inte förstå hur man kan vara så jävla anti.

Jag skrev jäkla massa rader förut om hur jag tycker Zlatan har växt sen han kom till Inter. Jag ser han inte som den som bara skjuter och ska göra mål, utan mer som en riktig lagspelare.
Men jag kanske har sett fel "Zlatan" då...

Men allvarligt, på vilket sätt är han en diva? Flashar med pengar och ska göra mål vid varje bollkontakt?

Istället för att tycka skit om våra absoluta bästa svenskar så är jag bara glad så länge de presterar för sina klubbar, det finns liksom inget roligare...

En sista fråga, när uppkom detta hatet mot honom? Efter Göteborg? Eller när Allbäck visade sig vara "bättre" än Zlatan? Något annat?


Tja någon gång i samband med att han öppna käften i TV första gången.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jan 31, 2007 23:52 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
miklo! wrote:
Jiiz, jag kan fan inte förstå hur man kan vara så jävla anti.

Jag skrev jäkla massa rader förut om hur jag tycker Zlatan har växt sen han kom till Inter. Jag ser han inte som den som bara skjuter och ska göra mål, utan mer som en riktig lagspelare.
Men jag kanske har sett fel "Zlatan" då...

Men allvarligt, på vilket sätt är han en diva? Flashar med pengar och ska göra mål vid varje bollkontakt?

Istället för att tycka skit om våra absoluta bästa svenskar så är jag bara glad så länge de presterar för sina klubbar, det finns liksom inget roligare...

En sista fråga, när uppkom detta hatet mot honom? Efter Göteborg? Eller när Allbäck visade sig vara "bättre" än Zlatan? Något annat?


Tja någon gång i samband med att han öppna käften i TV första gången.



HAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHAAHHAHAA

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Thu Feb 01, 2007 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

Usch va många det är som lipar och grinar över zlatans beteende. I mina ögon beter ni er lika mycket som barnrumpor som han. Bläh usch nej han är en diva, och så pratar han ju på skånska, och vi ska inte ens nämna hans håriga ben! Fy faaan, klart han inte ska spela i landslaget?

Äh väx upp nu, VILL han spela för landslaget, och OM han platsar så är det väl klart att han ska göra det. Lev i nuet grabbar...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies