HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Tar ni public spel på allvar???
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 10:48 am    Post subject: Tar ni public spel på allvar??? Reply with quote

Jag menar en del smyger fram till bomben o sen springer dom därifrån o skyller på at dom inte hinner.. jag tycker att man mår bättre av att springa till bomben o försöka defusa o sen säger folk synd osv. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Exakt vad som menas med seriöst spelande är ju lite luddigt uttryckt, ofta väljer jag bara ett vapen som är kul att skjuta med och som låter så mycket som möjligt. Men jag springer aldrig ifrån en plantad bomb oavsett oddsen, vilket jag nästan borde träna på att göra därför att under CW går hjärnan i baklås då jag blir beordrad att spara vapnet istället... Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

jag spelar ALDRIG seriöst på public, allså satsa 80%.
Den enda gången jag spelar mitt bästa är på gamers.nu . Tycker det är mkt mkt bra motstånd där. Annars är de väl CW/PCW
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

seriöst och seriöst...
Ska man generalisera min session så är den seriös.

Jag spelar inte alltid seriöst gentemot mig själv, dvs jag använder inte alltid bästa vapnet, jag sitter inte och tokcampar vid bombplatsen (rör mig lite runtomkring) och jag lämnar ofta min position/taktik.

Däremot spelar jag ALLTID seriöst var det gäller uppdragen och hjälpa TMs.

Man kan säga att jag spelar seriöst för er andra men inte för mig själv.
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 13:16 pm    Post subject: Reply with quote

Typ som Fren sa.

Jag blir rent förbannad när folk vägrar defusa, även om de är på motståndarlaget och vi vinner pga det. Public går inte ut på att få flest kills utan att dö, det går ut på att spela för att det är skoj. Och det är inte skoj att förlora 5 gånger i rad för att en person är för rädd för att dö för att våga gå och defusa.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 14:04 pm    Post subject: Reply with quote

Att dö är helt enkelt underskattat!

Må bättre, dö mer!


Last edited by Serpent on Thu Jan 30, 2003 14:18 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Allvar o allvar....
det beror väl på i vilket "fack" man delar in seriöst eller oseriöst...

Jag själv spelar för att jag tycker det är ett tidsfördriv, har ej nån Clan eller nåt sånt..
Tanken med Cs var nog knappast att det skulle bli så här stort eller att det skulle bli ett spel som riktade sig för "seriöst" spel på clan basis..
Jag tror man försökte hitta ett spel där vem som helst kunde komma in och joina ett lag och sträva mot samma mål....VINNA rundan oavsett clan eller ej..

Jag själv hatar att förlora...tolka det då som seriöst eller oseriös, nja...tidsfördriv med tävlingsinstinkt...
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

efter som det inte räknas som en deth om man dör av bomben så tycker jag att det inte spelar någon roll om man blir sprängd.

nästan så det ska räknas som bonus när man gör det och att man ska få pengar och en kill för att man just dör av den (skule motivera rätt måga att prova defusa).

i övrigt spel så spelar jag altid seriöst på publik om det inte är så att man spelar med ett knäppt kvälls gäng på maffia (som när alla köpte para på De_cabbel och sköt tills det var tomte eller man dog Very Happy....gobbe+sillxFB= roligt och föga seiöst) Very Happy

har aldrig prova på att spela i en clan så därför kan jag ibland bli lite sur när alla inte ger max o då slutar det ofta med att man byter server.
men det måste vara svårt att spela seiöst för dom som är med i dom "FETARE" clanerna (när dom spelar publik altså)
måste dock säga att det är en jäkla skilnad att spella på maffia och publik jag vill nästan säga att maffia inte är publik utan något mitt i mellan clan och publik spel.
deta är tack vare den sköna stäming som komer av alla "oldies" och sköna admins som ger en familjär stämning (smör jag vet) Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 17:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jag spelar för att ha kul. Det blir det om alla spelar så seriöst att man gör det man ska men ändå har glimten i ögat. Därför är det rolig att spela med dom stora grabbarna Razz på nätter och kvällar. Lite tjöt lite garv och mycket CS. Razz Razz

Sedan måste jag faktiskt vara lite negativ med sry. Gammal som ja är (25 den 12 mars) så tycker jag det är mycket frustrerande att spela på morgonar och förmiddagar när dom sk kidsen spelar. (OBS Jag drar inte alla kids över en kant).

1. Alla tror att dom är HeatoN= Ingen vill göra det dom ska utan springer om kring och jagar fraggs

2. Det svenska språkets alla svordomar och namn på genetalier nämns var och va anna sekund.

Så alla som känner att dom passar in på denna beskrivning byt servrar så att alla vi som tycker om att ha trevligt kan forsätta med det.


Oj lite offtopice men men
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 18:09 pm    Post subject: Reply with quote

asså jag kör inte fullt seriöst men lite andå..vill ju bättra mina skills.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 18:11 pm    Post subject: Reply with quote

jag går sällan in i spel som det inte finns någon med som jag snackat/kan snacka med. målet måste vara att ha kul. annars så lägger jag ner spelandet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Joker-Man



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 29
Location: Sweden

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

Spelar för att det är kul. Försöker alltid planta/defusa/rädda gisslan, hjälper också bombmannen. Ibland när det går dåligt så brukar jag rocka loss med akimbo berettas.
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 18:43 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gör uppdragen jämt. Om jag har seriösa vapen eller inte, får huröret mm avgöra Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Thu Jan 30, 2003 19:10 pm    Post subject: Reply with quote

Ibland det ena, ibland det andra... Hjälper alltid kamrater i nöd om jag har tid och springer mot bombplatsen där bomben finns. Dock inte alltid att jag defusar eftersom jag gör mycket för att inte dö.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Fri Jan 31, 2003 2:52 am    Post subject: Reply with quote

Ja ja vet inte ja men ja brukar dricka lite alcohol så kan ja va ganska oseriös...men är fortfarande mån om att defusa/planta å sån skit Razz Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Fri Jan 31, 2003 8:55 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Att dö är helt enkelt underskattat!


Så är det....!!!!


Alla som säger: "Äh, jag leker bara på public" snackar otroligt mkt BS! Annars skulle det inte vara så många som fakenickar!!!

Sen är det väl klart att det inte är lika seriöst som cw/pcw med positioner och liknande men kom för pepparn inte & snacka om att bara leka.



btw: jag bryter av tgb om det går alldeles för dåligt!!! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Fri Jan 31, 2003 9:15 am    Post subject: Reply with quote

an_oger wrote:
efter som det inte räknas som en deth om man dör av bomben så tycker jag att det inte spelar någon roll om man blir sprängd.


Klart man deffar även om man vet att man inte hinner (oftast)
Är ju skillpoäng ju Razz Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Jan 31, 2003 10:36 am    Post subject: Reply with quote

Eftersom jag bara lirar Public så är det mitt liv.
Back to top
View user's profile Send private message
-m0squito-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 57
Location: Borås

PostPosted: Fri Jan 31, 2003 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

Klart att man spelar allvar...Men inte lika seriös som pcw/cw osv....Ja spelar speciell näre FLU gubbarna e inne [SM] osv då vet man att man har riktigt bra motstånd och smarta spelare mot sej.. tex Evil Razz och f0rd Laughing

f0rd e juh idolen på maffia... inte pga aimet eller nåt sånt..Gillar hans spel stil han e juh iskall Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Fri Jan 31, 2003 16:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tar public på allvar och försöker spela så gott som jag kan på public. (så nu fick ni reda på det, jag är en noob som inte kan bättre än det ni ser!)

jaja
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies