HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Spelar utseendet roll?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  

Spelar utseendet roll?
Ja det är viktigt men absolut inte allt!
69%
 69%  [ 65 ]
Det spelar roll men personlighet, intressen, humor ja det mesta kmr före!
26%
 26%  [ 25 ]
Ja! Det är allt!
2%
 2%  [ 2 ]
Nej!
1%
 1%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 93

Author Message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 19:57 pm    Post subject: Spelar utseendet roll? Reply with quote

Tycker ni utseendet spelar roll eller har det ingen betydelse?

Nu kommer säkert många gå emot mig ifråga, men jag tycker utseendet är mycket viktigt. Varför? Jag tror det finns en biologisk sak bakom. Att man dras till fina människor bara för att innerst inne så finns baktanken att ens barn ska bli fina att man ska föra den bästa arten vidare.

Samma sak menar jag att det är viktigt att tjejen/killen ska vara smart för att man vill att de ska bli bra barn helt enkelt. Därför tror jag alla tycker det, inte ordagrant med iaf 99% tycker det är viktigt med utseendet. Sen om man tycker det är viktigare med en smart, rolig person osv det är en annan sak. Men det är alltså skitsnack tycker jag att utseendet inte spelar någon roll.


EDIT Jag menar först och främst förhållande då. Men sen kan vi ju diskutera vänner, jobb osv men själva pollen räkna den som förhållande.


Last edited by JustinSane on Tue Apr 19, 2005 20:45 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 20:00 pm    Post subject: Reply with quote

Klart det spelar roll, i alla olika situationer. Vänner, arbete, partner osv.
Om det är en bra sak? Nej inte speciellt. Ibland kommer man på sig själv med att dömma andra efter utseende och det ger en aning dåligt samvetet men det är väl bara mänskligt antar jag.

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 20:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att det är viktigt, iaf till en början.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

Klart utseendet är viktigt, det är ju det man nyttjar för att göra en första bedömning av folk.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

med handen på hjärtat, ni går väl inte ut på krogen och raggar på en tjej för att hon kanske kan ha en bra personlighet?
nixpix, det är bevisat, bevisat igen och åter igen att första intrycket nästan uteslutande går på utseende, står i de flesta böcker om kognitiv psykologi som exempel... just för att det är så uppenbart.
I mitt fall brukar det gå jäkligt fort över med utseende... insidan som räknas liksom...

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 20:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har svårt att engagera mig sexuellt och psykiskt i ett förhållande med en mindre snygg tjej.

Dock är det självklart att en dumsnygg brug skulle jag få frispel på och nita för att hon är så puckad/elak/tråkig/osv.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 20:42 pm    Post subject: Reply with quote

Gällandes vad? Förhållande? Vänskap? Jobb? Allt?

Gällandes förhållanden så är det de första som man ser ju. Jag kan inte ha ett förhållande (läs: sex) med en tjej som jag inte tycker är attraktiv. (Eller, jo, har haft det två gånger, efteråt kände jag mig äcklad och mådde kass. Aldrig igen.) Men, sedan ifall insidan inte är bra, faller det, oavsett hur snygg hon är.

Vänskap, då spelar det ingen roll. Jag ska ju inte knulla mina vänner. Då är det 100% insidan som räknas. Samma sak gäller jobbet och alla icke sexrelaterade saker.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 22:13 pm    Post subject: Reply with quote

viktigt men absolut inte allt.

det är ju det absolut första man ser hos en person.

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 22:38 pm    Post subject: Reply with quote

Självklart är det viktigt. Det är rätt svårt att ha sex med en person man tycker är vämjelig (obs. krogragg räknas inte, då är man så full att det mesta känns som en bra idé sådär vid 3-snåret...)
Jag måste vara fysiskt attraherad för att ha ett förhållande till en tjej. Däremot så kan ju ens känslor för personen försköna saker som andra inte tycker är lika attraktiva, men det är ju i slutändan egentligen samma sak. Man är fortfarande attraherad av personen.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

Jag valde det tredje alternativet. Klart man inte går till krogen och raggar på fulaste tjejen på stället, men lika klart är det att man vänder fort om den snygga tjejen är en idiot. För mig blir personer jag tycker om snyggare. Jag tror dessutom att det går att hitta någon via nätet och då kan det gå väldigt lång tid innan man ser en bild och det är nog inte ofta man blir så avskräckt av det man ser att man rusar iväg.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 22:43 pm    Post subject: Reply with quote

För mej spelar det roll men inte alls lika viktigt som man har inombords..
Att flickan/pojken ser bra ut är bara en Bonus man får.. Smile

_________________
Hardstyle... Is my style!!!

Also Known as gaFFa.!

#Teknist @ QuakeNet
http://www.mp3.com.au/gaffa
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Apr 19, 2005 23:52 pm    Post subject: Reply with quote

Tja, angående den biologiska biten så borde man väl isf välja någon med stort bäcken (som kan föda många, friska, stora och starka barn) före någon som enligt dagens samhällsbild (smal över höfterna, osv. Stämmer den bilden av vad vi män vill ha?)?

Oj då, nu talade jag till männen endast då (givet).

Tycker det är lite läskigt när det i denna tråden kopplas samman snygg->förhållande->sex.
Är sex så viktigt att man väljer bort en "ful" tjej/kille för att man inte kan tänka sig ha sex med denne?
Självklart är sex en viktig del i ett förhållande (enligt min åsikt äktenskapet), men ska det spela så stor roll?
Dessutom; tycker inte ni (som jag) att en person blir snyggare när man lär känna denna och gillar personligheten?
Finns inte risken att man isf går miste om en potentiellt trevlig, go, bra OCH snygg person?

Som någon sa tidigare går vi mycket starkt på utseendet/första intrycket, men om vi väljer att endast gå efter det så finns det en stor risk att det inte är något som håller i längden. Det krävs personkemi för att något ska hålla också (som många visa par kan vittna om).

Tog alternativ nr 3 då det ovan la för stor vikt vid utseendet som värdering av personen.
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 6:46 am    Post subject: Reply with quote

På denna fråga är ju smaken verkligen som baken.
Vad jag tycker är as snyggt kanske du tycker är as fult. Hur ska man kunna svara på en fråga som är ställd av en kille som kanske tycker "BB Linda" är är så snygga som dom kommer. Det var en retorisk fråga då det inte går att svara på.

Jag valde min tjej för att hon var bra i sängen, söt, balla tattueringar och trevlig. Henne ska jag ha barn med, jag ser oss inte som smartare eller dummare, snyggare eller fulare. Men vi kommer iafl få ett humanistiskt och ett barn som kommer älska människor för vad dom är, inte pga hudfärg eller läggning.

Sen att både mamma och pappa har högt IQ är bara lull-lull...

Mitt svar är. Dum fråga
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 7:05 am    Post subject: Reply with quote

Självklart spelar utseendet roll.

Jag attraheras dock mest av charm. Charm och personlighet har ju ganska mycket med utseendet att göra men inte allt. Det är ju dom varma och glada personerna som man vill umgås med. Dom som med hjälp av ett hjärtligt skratt kan lysa upp varje dag.

Smile

_________________
Häst utan tygel, som vägen minns.

Ta mig till landet som inte finns.
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 7:33 am    Post subject: Reply with quote

TheMighty. deluxe wrote:
På denna fråga är ju smaken verkligen som baken.
Vad jag tycker är as snyggt kanske du tycker är as fult. Hur ska man kunna svara på en fråga som är ställd av en kille som kanske tycker "BB Linda" är är så snygga som dom kommer. Det var en retorisk fråga då det inte går att svara på.

Jag valde min tjej för att hon var bra i sängen, söt, balla tattueringar och trevlig. Henne ska jag ha barn med, jag ser oss inte som smartare eller dummare, snyggare eller fulare. Men vi kommer iafl få ett humanistiskt och ett barn som kommer älska människor för vad dom är, inte pga hudfärg eller läggning.

Sen att både mamma och pappa har högt IQ är bara lull-lull...

Mitt svar är. Dum fråga


spelar väl inte så stor roll om smaken är som baken. När du valde tjej osv speladet useendet roll? Tydligen ja. Svårare än så är det inte.
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 7:49 am    Post subject: Reply with quote

Alternativ tre!

Självklart har det betydelse, den som påstår annat skulle jag tro ljuger. MEN sedan bör man tänka på att skönheten ligger i betraktarens ögon (något som stämmer förbannat bra). De tjejer jag finner attraktiva är långtifrån alltid samma som de mina vänner finner attraktiva och vice versa. Sedan upplever jag att en person kan bli betydligt vackrare, utseendemässigt, om man lär känna den och älska personen (skumt det där, men så är det). Och snygga tjejer kan bli mindre attraktiva om de är rena jubelåsnor (något jag också upplevt). Ungefär så...

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 7:50 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
För mig blir personer jag tycker om snyggare.

Helt klart. Charisma är för mig en stoor del av attraktionen, och det kommer ju inte ifrån utseende, utan hur man beteer sig och hur man är innanför skalet.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 8:31 am    Post subject: Reply with quote

En tjej ska se bra ut/vara snygg sen lär man känna personen och då märker man hur personen är om det funkar o.s.v. om man tänker förhållande dårå. Om det är ragg på krogen så spelar alkohol mängden en jävla stor roll. Ibland känner man ångest ibland inte om ni fattar Wink
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 9:07 am    Post subject: Reply with quote

Tycker utseende är så tråkigt och löjligt. Utseendefixerade och ytliga personer ratar jag direkt. Orkar inte sitta och lyssna på folk som "Oh jag är så fet" "ohh kolla hur många finnar han har" "han borde gå ner i vikt" osv.

Beauty is in the eye of the beholder så mitt svar blir ändå NEJ!

Jag vart intresserad av min tjej pga hennes musiksmak och att hon var rolig och busig när hon var full.

Men däremot under mina yngre år så jagade jag bara brudar som var snygga att visa upp bland sina polare, ju blondare hår, större bröst och dummare dom var desto mer ville jag ha dom. Sen tröttnade man efter ett par veckor på att aldrig bli ifrågasagd när man ställde påståenden som. Det finns en ostfabrik på månen! Jaha va smart, för där finns det ju mycket plats..!
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 9:16 am    Post subject: Reply with quote

Med ölglasögon är alla vackra.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies