HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bäst?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Tue May 10, 2005 10:35 am    Post subject: Bäst? Reply with quote

Hej!
Jag spelar wow och har svårt att bestämma mig för vad jag vill va. Senaste 2-3 veckorna har jag bara gjort nya gubbar upp till lvl 10-20 men har aldrig kunnat bestämma mig för vad som är roligast och vad som är bäst! Jag riktar in mig på att vara Alliancer eller vad de nu heter. Säg vad ni tycker är bäst i PvP m.m! Very Happy

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Tue May 10, 2005 11:20 am    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte riktigt vad som är bäst, men har hört att warlock är grymt bra på pvp. Jag kör NE warrior och kan säga att det är kalas kul Smile Så underbart att kunna ha all armor m.m
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue May 10, 2005 11:36 am    Post subject: Reply with quote

beror på om du ska köra grupp eller solo....så du får fylla i lite mer info
Back to top
View user's profile Send private message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Tue May 10, 2005 16:49 pm    Post subject: Reply with quote

Ok va präst det är skit jobbigt dom första levlarna men sen är det bara fritt fram. Du kan pvpa som fan och kan soloa bra. Du är alltid välkommen igrupper och i guilder.
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue May 10, 2005 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

Är själv präst och tycker det är kul. Folk säger "Hur kul är det att titta på fem st healthbars i 60 levlar??". De kan ha en poäng, men det gäller alla klasser. En Warrior, Hunter eller Mage gör också de i stort sett samma saker hela tiden när de spelar i grupp. Präster kan vara, och är (Razz) elitiska svin ibland, helt enkelt av den anledningen att de kan. Speciellt om de är bra. Folk vill alltid ha dig i grupper, du kommer också att kunna ställa villkor om du vill. Får du ett meddelande av ngn som gjort en /who z-badlands c-priest (eller hur det nu skrivs) som vill ha dig med till Uldaman kommer han gå med på de krav du ställer (Bara döda boss x och y eller vad det nu kan vara). Sånt kan vara bra Wink

Helandet är en konst, inte alla som behärskar det. En prästs bästa vän är en warrior Wink Dessa två klasser behövs ALLTID, så vill du ha lätt för att hitta instansgrupper och vara efterfrågad så vet du vad du ska ta. Warlocks tycker iaf jag är extremt användbara, och de är väldigt sällsynta.

Förresten, någon mer som fått uppfattningen att det, åtminstone innan man kommer till hög-lvlinstanserna där alla som spelar har ganska mkt erfarenhet, oftast är prästen och warriorn som är kunnigast? Speciellt Rogues verkar ha förbannat svårt och fatta att den där blå mätaren (mana) inte fylls på några sekunder som deras stealthmätare gör. De verkar inte heller veta vad "aggro" är. Något som priests och warriors garanterat gör Wink Nu har jag ju visserligen, av naturliga skäl, inte spelat med så många andra präster, men ändå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed May 11, 2005 15:41 pm    Post subject: Reply with quote

Micke ska du göra ny gubbe nu igen?! Razz ..e inte Paladin roligt? Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Sun May 22, 2005 1:30 am    Post subject: Reply with quote

Om man ska vara warrior i allaince vad ska man då vara? Night elf, dwarf, human eller gnome? Jag vill alltså veta vad som är bäst inte vad som är coolast! Laughing
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sun May 22, 2005 11:34 am    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Om man ska vara warrior i allaince vad ska man då vara? Night elf, dwarf, human eller gnome? Jag vill alltså veta vad som är bäst inte vad som är coolast! Laughing


Dwarfs har en skill som gör att de tål mera, typ blöder inte eller va fan det är.

Humans har sword och mace special grejs och increased spirit

Gnomes.... uhm, bara coola som warriors Wink

Night Elfs är grymma som rouges, men coola som warriors Very Happy De har nåågon dodge grej som gör att de kan dodge med 1% och shadowmeld som gör att de blir nästan osynliga, men kan bara stå stilla.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:29 pm    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
Micke wrote:
Om man ska vara warrior i allaince vad ska man då vara? Night elf, dwarf, human eller gnome? Jag vill alltså veta vad som är bäst inte vad som är coolast! Laughing


Dwarfs har en skill som gör att de tål mera, typ blöder inte eller va fan det är.

Humans har sword och mace special grejs och increased spirit

Gnomes.... uhm, bara coola som warriors Wink

Night Elfs är grymma som rouges, men coola som warriors Very Happy De har nåågon dodge grej som gör att de kan dodge med 1% och shadowmeld som gör att de blir nästan osynliga, men kan bara stå stilla.


Humans har incriesed stealth detection också....

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:32 pm    Post subject: Reply with quote

Jag skulle säga druid nu när jag har tänkt efter lite...
Bra solo bra i grupp
Nu kommer säga att de suger. O jag säger att TYVÄR så är det många som spelar druider som inte klarar av klassen helt enkelt. Den kan spöa praktiskt taget allt. Om man är rätt talent speccad dvs.
OBS! Druid är inte tank, de är healer som kan slåss
Back to top
View user's profile Send private message
HOOLIGANS ATTACK!



Joined: 14 May 2005
Posts: 198

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jag spelar inte WoW men enligt rykterna som går överallt så säger dem mage.
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sun May 22, 2005 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Jag skulle säga druid nu när jag har tänkt efter lite...
Bra solo bra i grupp
Nu kommer säga att de suger. O jag säger att TYVÄR så är det många som spelar druider som inte klarar av klassen helt enkelt. Den kan spöa praktiskt taget allt. Om man är rätt talent speccad dvs.
OBS! Druid är inte tank, de är healer som kan slåss


Mjo, många säger att druider är gimpade utav helvete...

Men jag själv måste säga att jag... tycker att dom är faktiskt imba. Mana regen fortsätter i shapeshift då dom inte ens har nån mana att använda, så en fight mot en druid slutar aldrig för dom bara healar sig och healar sig... Sad
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sun May 22, 2005 15:33 pm    Post subject: Reply with quote

druid gör ganska lite skada. Dock är vi oerhört svårdödade. Vi kan mala ner det mesta om vi får tid på oss. Jag är populär i grupper, efterssom jag kan fylla många olika roller. Just nu har vår guild lite on om warriors, så jag kör rätt mycket offtanks, (tex general drakkisaths adds/ eller drakkisath själv för den delen är inga problem för en bra eqad druid. )

Den är lite långsam. Enda nackdelen just nu är att det finns väldigt många buggar, saker som blizzard har skrivit att är buggar, men som inte fixas.

(combopoints i catform försvinner, movement impairing efekts försvinner inte vid shapeshifts osv) men bara det fixas så är det en bra klass. Men den kräver att man tänker lite när man spelar, man kan inte köra samma sorts sätt att slåss mot olika sorters mobs.

//dyring

_________________
MER BAHRAIN ÅT FOLKET!!!

www.freezebitch.dk/
www.freezebitch.dk/forum
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Sun May 22, 2005 16:30 pm    Post subject: Reply with quote

Gnome warrior har Escape Artist, mycket bra racial trait.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Mon May 23, 2005 7:38 am    Post subject: Reply with quote

Gnome Mage all the way!
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Mon May 23, 2005 10:30 am    Post subject: Reply with quote

Jag spelar gnome/mage och om inte blizzard gör magen bättre snart så kommer jag nog göra min alt rogue till min nya main char.
Rogues och warriors får nya feta vapen och gör grymt mycket skada end-game.
Ex. på en ragnaros fight toppar rogues med ca: 90-100k dmg, off-warriors-70k dmg och sen hunters/mages med 40-50k dmg.
Jag har alltid velat spela rogue för att kunna plöjja ut maximalt med damage, men nu innan retail kom fick jag höra att då skulle jag istället spela mage för det va dom som gav mest damage och var populärast i raider och dyl.
Stämde bra rätt länge med viktig aoe i t.ex. BRD, strat, och att kunna sheepa i scarlet delen av strat och URBS, LBRS.
Då gjorde man också mer dmg än dom flesta andra, men nu i MC och på ragnaros fighten har dom andra klasserna sprungit förbi för dom får sånna grymma vapen.
Alla våra off-warriors har 75dps yxor och rogues 58dps daggers, säger sej självt. Hoppas blizzard fixar detta snart med nya spells eller rigkigt mycket +dmg på grejjerna, mages suger end-game :/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Tue May 24, 2005 8:55 am    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
Jag spelar gnome/mage och om inte blizzard gör magen bättre snart så kommer jag nog göra min alt rogue till min nya main char.
Rogues och warriors får nya feta vapen och gör grymt mycket skada end-game.
Ex. på en ragnaros fight toppar rogues med ca: 90-100k dmg, off-warriors-70k dmg och sen hunters/mages med 40-50k dmg.
Jag har alltid velat spela rogue för att kunna plöjja ut maximalt med damage, men nu innan retail kom fick jag höra att då skulle jag istället spela mage för det va dom som gav mest damage och var populärast i raider och dyl.
Stämde bra rätt länge med viktig aoe i t.ex. BRD, strat, och att kunna sheepa i scarlet delen av strat och URBS, LBRS.
Då gjorde man också mer dmg än dom flesta andra, men nu i MC och på ragnaros fighten har dom andra klasserna sprungit förbi för dom får sånna grymma vapen.
Alla våra off-warriors har 75dps yxor och rogues 58dps daggers, säger sej självt. Hoppas blizzard fixar detta snart med nya spells eller rigkigt mycket +dmg på grejjerna, mages suger end-game :/


Jag måste säga att jag inte helt håller med dig där Ghosten, jag lirar också Gnome / Mage, och jag har också varit nere i MC några rundor. Jag håller med dig helt och fult då du säger att rouges kan disha ut mer dmg under en MC raid än vad du kan. Det finns ett antal olika anledningar, skulle du tex börja nuka allt vad du har under en längre tid finns det större risk att du drar bort aggro från MT än vad rouges har o dra bort aggro Smile Hur många dueller brukar du förlora? För mig är det iallafall så att även om Warriors / Palas och liknande får sina uber equip end-game o gör masssa dmg osv så finns det fortfarande ingen som kan mäta sig med en mage. Vi kan disha ut runt 3500 dmg på under 5 sec om vi har líte tur, jag har mött en hel del warriors och liknande med rätt najs equip och dom har fortfarande inte en chans. Visst har det blivit svårare o döda dom då dom träffar dig vanligt på runt 400. Men jag skulle gärna se att mage fick sin dmg ökad, Nuka powah ftw Razz

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Tue May 24, 2005 10:13 am    Post subject: Reply with quote

Erazor wrote:

Jag måste säga att jag inte helt håller med dig där Ghosten, jag lirar också Gnome / Mage, och jag har också varit nere i MC några rundor. Jag håller med dig helt och fult då du säger att rouges kan disha ut mer dmg under en MC raid än vad du kan. Det finns ett antal olika anledningar, skulle du tex börja nuka allt vad du har under en längre tid finns det större risk att du drar bort aggro från MT än vad rouges har o dra bort aggro Smile Hur många dueller brukar du förlora? För mig är det iallafall så att även om Warriors / Palas och liknande får sina uber equip end-game o gör masssa dmg osv så finns det fortfarande ingen som kan mäta sig med en mage. Vi kan disha ut runt 3500 dmg på under 5 sec om vi har líte tur, jag har mött en hel del warriors och liknande med rätt najs equip och dom har fortfarande inte en chans. Visst har det blivit svårare o döda dom då dom träffar dig vanligt på runt 400. Men jag skulle gärna se att mage fick sin dmg ökad, Nuka powah ftw Razz


Som jag sa:
Alla warriors utom main tank är offensive med 75dps yxan från ragnaros:
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17104

Och våra rogues har alla 58dps daggern: http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18816

Vi mages kan bara equippa så mycket -dmg gear vi kan, mina frostbolts gör t.ex. alltid 600dmg och crittar 1200, men det spelar ändå ingen roll, bossar är nästan alltid lvl63, d.v.s. att fan 1/3 av dom blir resisted.

Nu jämför jag en ragnaros fight där _ALLA_ går fullt ut och damagen blir alltid typ:
My self wrote:
Ex. på en ragnaros fight toppar rogues med ca: 90-100k dmg, off-warriors-70k dmg och sen hunters/mages med 40-50k dmg


Under en vanlig MC runda brukar det bli mages en bit under roguesen i toppen.

Och jag duellerar oftast inte alls, min mage är speccad för att va bra på MC och inget annat. Har väl provat och har faktiskt vunnit mot alla utom warlocks, dom e sååå dryga. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Tue May 24, 2005 11:21 am    Post subject: Reply with quote

palla MC Razz Arcane Power for the win Wink
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Fri Dec 30, 2022 9:40 am    Post subject: Recommended Englanderline Site Reply with quote

To the lady asking about metal glass side table, table consol, wood half moon console table, blue home decor, table that goes behind couch, luxury modern hallway, I highly recommend this excellent luxury furniture info or tv wall interior design, buzzfeed home decor, pinterest office decor, artmax console table, pink living room accessories, plastic console table, not to mention this excellent home decore link as well as luxury riser recliner chairs, console table with wicker baskets, hammary end tables, luxury home furnishing, 60 console table, copper side table, alongside all this new side tables tips which is also great. Also, have a look at this new side tables details and don't forget luxury bed settee, granite side table, home decor stores, home goods towels, decor products, live love laugh wall decor, alongside all this new home decore link not to mention console table and chairs, tv stand coffee table set, luxury white living room set, console gold table, simmons beautyrest silver level 1 luxury firm pillow top mattress, small home decor items, and don't forget excellent home decore url which is also worth a look. I also suggest this useful side tables tips as well as highend outdoor furniture, bedside table with pull out tray, cb2 burl wood console, black and grey wall art, slim couch table, wall decor near me, alongside all this recommended luxury furniture advice and don't forget window panel wall decor, decor living, grey luxury bar stools, light oak console table, wayfair sofa table, blue hall table, alongside all top rated englanderline advice as well as 2 drawer end table, cottage style living room, burl wood end table, chinoiserie side table, eco friendly home decor, dining room inspiration, which is also great. Finally, have a look at this new side tables blog with curved side table, high end dining table, broyhill console table, luxury dinette sets, concrete side table, over sofa table ikea, for good measure. Check more @ Excellent Air Duct Cleaning Advice 94b0892
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies