HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Warhammer Online

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 18:03 pm    Post subject: Warhammer Online Reply with quote

Jag och Micke här på forumet köpte detta spel förra veckan, först igår fick jag mitt att funka haha! Micke har fortfarande problem med det (liksom mååånga andra :S)

Om man nu bortser från alla problem detta spelet har så är det riktigt kul! Undrar om det finns fler på maffia som testat det? Riktigt fartfyllt spel med en massa action!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 18:26 pm    Post subject: Reply with quote

Lika utvecklat som wow var för tre år sedan.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 19:17 pm    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
Lika utvecklat som wow var för tre år sedan.



Dock suger WoW nu, detta gör icke det Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 20:34 pm    Post subject: Reply with quote

Hur pallar ni? Very Happy

Jag väntar på SC2 Smile

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 21:57 pm    Post subject: Reply with quote

Squadron- wrote:
Hur pallar ni? Very Happy

Jag väntar på SC2 Smile


Hellre Diablo 3 =)

MMORPG spel är roliga btw ;D

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 0:12 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Victor wrote:
Lika utvecklat som wow var för tre år sedan.



Dock suger WoW nu, detta gör icke det Razz

Sant, det är lite mer inne med ett spel är så dåligt när det går beta att man får ta tillbaka yttligare ett år för alla som beta testa låg och spydde. Sen när det väl kommer, ja då får man vänta en hel vecka innan man ens får igång det trots att det är ett år sen det egentligen skulle ha gått live.

Men det låter ju riktigt bra....

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 4:02 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Victor wrote:
Lika utvecklat som wow var för tre år sedan.



Dock suger WoW nu, detta gör icke det Razz


Haha mjo, vad mer kan man få ut av ett MMO än det som WoW erbjuder? Warhammer kommer kanske efter två år vara ett spel som jag kan tänka mig spela. Vänta en eller två veckor innan man får börja. Kö in på servrarna, etc etc. Ni betalar för att beta testa ett spel! Jag säger inte att wow inte heller var ett buggigt spel i början men som en nybörjare inom mmo världen då översåg jag i alla fall detta. Jag skulle endast bli grinig på hur obalanserat och oprövat spelet var. Vill du verkligen gå igenom ett spel till där en warrior med det bästa gearet dödar dig på två slag.

Om vi ska gå in på vad spelen har att erbjuda svär jag på att äta upp min egen hatt om du nämner 5 saker som Warhammer erbjuder som inte WoW gör!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 10:28 am    Post subject: Reply with quote

Satan vad jag blir bashad, vill bara spela och ha kul Sad Razz Jag är iaf trött på wow, allt man gör där är ju att grinda efter allt möjligt, därför jag började spela LOTRO efter WoW och nu prövar jag på warhammer, alla nya spel är roliga, de kanske blir tråkiga efter ett tag som wow men änsålänge har det inte skett!

Tycker iaf att RvR på warhammer är skit kul!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
SilentPredator wrote:
Victor wrote:
Lika utvecklat som wow var för tre år sedan.



Dock suger WoW nu, detta gör icke det Razz


Haha mjo, vad mer kan man få ut av ett MMO än det som WoW erbjuder? Warhammer kommer kanske efter två år vara ett spel som jag kan tänka mig spela. Vänta en eller två veckor innan man får börja. Kö in på servrarna, etc etc. Ni betalar för att beta testa ett spel! Jag säger inte att wow inte heller var ett buggigt spel i början men som en nybörjare inom mmo världen då översåg jag i alla fall detta. Jag skulle endast bli grinig på hur obalanserat och oprövat spelet var. Vill du verkligen gå igenom ett spel till där en warrior med det bästa gearet dödar dig på två slag.

Om vi ska gå in på vad spelen har att erbjuda svär jag på att äta upp min egen hatt om du nämner 5 saker som Warhammer erbjuder som inte WoW gör!


*host* retripaladins nu *host*
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 13:08 pm    Post subject: Reply with quote

MMORPG är tråkiga spel.
Enda kul är det sociala och det kan man skaffa på annat sätt och spela roligare spel! Att moderna MMO:s dessutom får vara så undermåliga spelupplevelser får mig att undra över vad människor egentligen vill spela.

Smaken är som baken antar jag.
Back to top
View user's profile Send private message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

tycker warhammer är skitskoj. Alltid tyckt om onlinespel Smile För folk som har tröttnat på wow är warhammer ett bra svar iaf!
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Började spela warhammer, men tröttnade snabbt.
Det är för mycket som man stör sej på. I jämförelse med wow så finns det iofs en del saker som de hade gjort några fiffiga lösningar på, men det är för mycket som fattas och så är det fortfarande extremt buggigt.
Jag spelade på några olika gubbar, den högsta blev lvl24. Det får räcka för min del. Gick tillbaka till wow istället och inser hur mycket bättre det är i dagsläget. Det va kul att testa dock. Kanske kommer lira warhammer igen, men inte som det ser ut nu.

_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 18:59 pm    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
SilentPredator wrote:
Victor wrote:
Lika utvecklat som wow var för tre år sedan.



Dock suger WoW nu, detta gör icke det Razz


Haha mjo, vad mer kan man få ut av ett MMO än det som WoW erbjuder? Warhammer kommer kanske efter två år vara ett spel som jag kan tänka mig spela. Vänta en eller två veckor innan man får börja. Kö in på servrarna, etc etc. Ni betalar för att beta testa ett spel! Jag säger inte att wow inte heller var ett buggigt spel i början men som en nybörjare inom mmo världen då översåg jag i alla fall detta. Jag skulle endast bli grinig på hur obalanserat och oprövat spelet var. Vill du verkligen gå igenom ett spel till där en warrior med det bästa gearet dödar dig på två slag.

Om vi ska gå in på vad spelen har att erbjuda svär jag på att äta upp min egen hatt om du nämner 5 saker som Warhammer erbjuder som inte WoW gör!


Bashar inte utan reagerar mer på ditt påstående Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 19:12 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
MMORPG är tråkiga spel.
Enda kul är det sociala och det kan man skaffa på annat sätt och spela roligare spel! Att moderna MMO:s dessutom får vara så undermåliga spelupplevelser får mig att undra över vad människor egentligen vill spela.

Smaken är som baken antar jag.


Vad är ett bra MMOG? Lineage?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 22:08 pm    Post subject: Reply with quote

Ultima Online var bra när det var nytt. Efter det har det mesta annat varit besvikelser, där de inte alls fört konceptet vidare utan bara gjort samma sak om och om igen.

EVE är väl det enda som står ut, och det har mycket som är intressant med det, men dessvärre är det lite väl otillgängligt och inte så roligt att spela.

Kan även tillägga att jag inte förstår nöjet med att Raida för att "tjäna ihop" till ett eventuellt drop, och PvP i WoW är exakt samma sak, arbete för att få ihop till ett bättre item.

I UO fanns det knappt magiska vapen och då man droppade allting när man dog så värdesatte man allting på ett helt annat sätt, sen så kunde spelare bygga hus precis var de ville, man kunde PvPa fritt, dvs. gå och anfalla oskyldiga gruvarbetare eller andra carebears. Det fanns givetvis konsekvenser som att man blev flaggad som mördare och alla kunde anfalla en själv utan konsekvens. Detta adderade spänning när man gjorde saker i spelet. Utmaningen i spelet kom inte från att möta samma monster om och om igen för att till slut får sin epic drop.

Sen så gillar jag skillbaserade system mycket bättre än klassbaserade system som binder ens karaktär vid en specific eller ett ytterst fåtal roller. Min karaktär i UO hade varit mästare på nästan alla skills i spelet när jag till slut lade ner det.

Det är bara tragiskt att alla senare MMOs är rena kopior på Everquest, visst, WoW har utvecklat konceptet litegrann och gjort det betydligt mer lätt att tillgå, men det är hur som helst samma grej om och om igen då det primärt är monster man slåss mot, först för att levla upp, sen för att få (OMG!) Epix!

Starwars Galaxies var också riktigt bra tills de tyckte att de behövde fler spelare, gjorde om spelet till klassbaserat (WoWifierat) och tappade hela sin spelarbas.
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Fri Oct 17, 2008 10:04 am    Post subject: Reply with quote

Några som jag spelar lotro med testade det men sa att det sög ganska hårt.
Kommer inte testa det själv, har mitt lotro och den 18:e november kommer Mines of Moria ut och det blir så sjukt nice Very Happy

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Oct 17, 2008 10:52 am    Post subject: Reply with quote

Rex0z wrote:
Några som jag spelar lotro med testade det men sa att det sög ganska hårt.
Kommer inte testa det själv, har mitt lotro och den 18:e november kommer Mines of Moria ut och det blir så sjukt nice Very Happy



har dem gett ut datumen :O inte lirat på typ en vecka lr nåt, min guardian e bara 46, så drygt me sista lvlarna o snart e de 10 till ju >_>

de som e skönt me lite warhammer är att det är mycket mer action i det jämfört me lotro som ja tycker är lite mer lugnt, har ju DOCK INTE börjat raida i lotro än, då kanske de blir mer livat Smile

ska iaf lira litta warhammer nu ^^ warrior priest är så kul!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Fri Oct 17, 2008 11:10 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Rex0z wrote:
Några som jag spelar lotro med testade det men sa att det sög ganska hårt.
Kommer inte testa det själv, har mitt lotro och den 18:e november kommer Mines of Moria ut och det blir så sjukt nice Very Happy



har dem gett ut datumen :O inte lirat på typ en vecka lr nåt, min guardian e bara 46, så drygt me sista lvlarna o snart e de 10 till ju >_>

de som e skönt me lite warhammer är att det är mycket mer action i det jämfört me lotro som ja tycker är lite mer lugnt, har ju DOCK INTE börjat raida i lotro än, då kanske de blir mer livat Smile

ska iaf lira litta warhammer nu ^^ warrior priest är så kul!

Dom sista lvlarna e ju skönast, har fått upp en Kapten till 50 och en Minstrel till 42 just nu och snart kommer ju Warden och Rune-Keeper ^^

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Oct 17, 2008 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

http://atlantica.ndoorsgames.com/center/at_event.asp

Spela det då, MMORPG med element från bland annat HoMM och Final fantasy.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies