HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Can it become anymore casual?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sat Feb 16, 2008 14:50 pm    Post subject: Can it become anymore casual? Reply with quote

Woho!
Nu blir hela spelet baserat på badges!
Bara farma några så får du lite über gear!

Och hey!
Jag vet!? Vi är inte nöjda med looten vi fick i Sunwell.. ÄH! Vi springer och byter in det mot något annat bara!!
Men - jag måste ju still farma flasks för att raida :\\ Det är jobbigt, jag har inte tid - men jag vill vara top1 i världen på bosskills.
NP! Bara köpa Flask of Pure Death etc med Marks o//

MEN?! VI PVE'ERS VILL KUNNA PVPA, MEN VI HAR INTE TID MED ARENA!?
Det kan vi också fixa! Köp PVP gear med PVE-tokens o///

Och när vi ändå håller på, vi addar lite PVP-gear som man kan köpa för Badges (ofc?)

Vad kommer härnäst? Horde droppar Badges i AV?

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Sat Feb 16, 2008 20:14 pm    Post subject: Reply with quote

Det har bara gått utför efter Naxxramas. Då var spelet som bäst, men nu blir det bara sämre för varje patch känns det som. Det var till stor del därför som jag slutade spela.
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

Tyckte det va som bäst när det va onyxia och MC som gällde Smile
Har iofs inte lirat seriöst sedan dess, så det är nog därför. Skulle vilja testa Naxx nånn gång, för den verkade vara väldigt kul.

_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Mon Feb 18, 2008 1:28 am    Post subject: Reply with quote

Varför inte testa runt lite nu innan nästa expansion? Funkar det inte så vet dom det efter denna patchen... SISTA content patchen inan LK kommer ut.

Bättre att dom testar sånt här shit nu (PTR just nu så de kan ändras även fast det inte är troligt), än att dom släpper så stora ändringar direkt efter en expansion.

Samma med nether vortexes som dom sa skulle vara ENBART för high end raidande guilds. Nu är dom inte bop på test servrarna helt plötsligt.

Vänta och se hur det blir innan allt gnäll. Risken är stor att det inte ar så farligt som det verkar just nu =P.

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Feb 18, 2008 8:24 am    Post subject: Reply with quote

Handlar inte bara om denna patchen Hedstrom. Handlar om hela conceptet - hela spelet. Patchen var bara pricken över i:t.

Spelet är inte ens i närheten av vad det var förut.
Förut kunde du inte komma in i en ny instance, kolla på en boss - spela honom 3-4 gånger och sen downa honom.

Förut kom inge PTR som avslöjade alla bossar, man fick ta reda på allt själv.

Förut betydde PVE något, och det lönade sig. Kämpade du 8timmar om dagen med raid och farmande så blev du belönad med att ha den bästa gearen och du kunde döda vem du ville.


Nu har vi farmat Black Temple sen release, förberett oss för Sunwell. Vi har ju fan kämpat alla dessa månader med gearande för att vara först, bäst.
Men vad händer? Jo, folk som suttit i soffan eller inte ens spelat under dessa månader får nu chansen till samma gear.

Det finns så mycket att whina om att det inte är roligt - men jag kan inte släppa spelet än. Är väl därför jag blir ännu mer sur.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Mon Feb 18, 2008 10:36 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Handlar inte bara om denna patchen Hedstrom. Handlar om hela conceptet - hela spelet. Patchen var bara pricken över i:t.

Spelet är inte ens i närheten av vad det var förut.
Förut kunde du inte komma in i en ny instance, kolla på en boss - spela honom 3-4 gånger och sen downa honom.

Förut kom inge PTR som avslöjade alla bossar, man fick ta reda på allt själv.

Förut betydde PVE något, och det lönade sig. Kämpade du 8timmar om dagen med raid och farmande så blev du belönad med att ha den bästa gearen och du kunde döda vem du ville.


Nu har vi farmat Black Temple sen release, förberett oss för Sunwell. Vi har ju fan kämpat alla dessa månader med gearande för att vara först, bäst.
Men vad händer? Jo, folk som suttit i soffan eller inte ens spelat under dessa månader får nu chansen till samma gear.

Det finns så mycket att whina om att det inte är roligt - men jag kan inte släppa spelet än. Är väl därför jag blir ännu mer sur.


Jag förstår dig precis, men jag förstår även de som opponerar sig. Vet inte riktigt hur jag ska angripa detta problemet.

Först och främst så var pvp löjligt prebc, man hoppade in i wsg en kväll och får möta en magtheridon pug i full naxx gear....gg /afk. Resilience och welfare pvpepics är ett lyft för pvpdelen och gör så att man kan slåss på mer lika villkor. Ganska uppenbart att pvpgear borde vara bättre för pvp än pvegear.

Vidare så är det ganska uppenbart varför de lyfter attunements och ger ut högkvalitéts badgeepics. De vill att folk ska ha chansen att uppleva endgameinstanserna innan WOTLK. Jag säger såhär, låt 25 badge-gearade casuals hoppa in i MH/BT...lyckas de, grattis, då har de lika mycket rätt som alla hardcoreraiders att vara där.

För mig handlar det mycket mer om att få uppleva och umgås med alla sköna snubbar i guildet än om hur bra loot man får. Kanske lätt för mig att säga, mitt guild har precis tagit ner kael/vashj/rage. Inte lika skoj om man farmat BT i 5 månader kanske.

Sen är det nog inte så jävla många som byter sin T6 belt token mot ett vindicatorbälte som man kan grinda på ett par kvällar i AV. Men håller med om att det är löjligt att man kan byta tokens mellan pvp/pve gear.

Sist men inte minst, detta är allt en förberedelse för WOTLK. De vill att fler som inte haft chans att se häftiga encounters som kael innan expansionen kommer och gör det ointressant. De gör inte samma misstag som med naxxramas. Detta pvp->pve token system lär inte finnas i WOTLK, nya attunements kommer...Blizzard lär ju fatta att de måste belöna raiders, annars kommer de förlora väldigt många spelare.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Tue Feb 19, 2008 0:00 am    Post subject: Reply with quote

De ar ju skitbra att dom som vill raida och pvea kan gora det och fa skitbra grejjer i 25manna raids osv.

Dom som vill pvpa och spela lite extra pa sidan ar ocksa glada for dom maste inte sitta 40 timmar i veckan for att fa ratt bra grejjer.

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Tue Feb 19, 2008 1:40 am    Post subject: Reply with quote

Jag förstår inte, vad är det som är farligt med att folk får epics? När wotlk kommer kan man ju bara gå in och döda i sunwell ezmode ändå, ju längre ett encounter är i spelet destå lättare blir det. Eftersom det finns fler casuals än bt raiders är väll sånnahär patcher mer eller mindre standard för att blizzard ska behålla sina kunder. Det som jag stör mig på EXTREMT atm är iallafall att ALLA ska flytta till cycloneBG. Jag älskade arena när det kom, visst jag var sämst, jag sprang omkring i blå/epic moonkin gear och pangade men fan, jag kunde lira säkert en 4-5 timmar 2v2 i sträck. Nu är 2v2 ja suck jag vet inte, 20 min köer, och på hög rating nu så är allt resto druid + dps, och eftersom jag själv lirar resto druid är det hej 1 timma kite ett jävla pet och sätta sig i en grop och dricka typ. Remove Star's Tears :<
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Feb 19, 2008 1:47 am    Post subject: Reply with quote

Känns som att jag slutade spela precis när det började gå nerför.
Jag började tröttna på WoW när AQ infördes, tyckte det blev på tok för rörigt med massa "delar" som droppade som man sedan lämnade in för gear.

Tacka vet jag Onyxia, MC, BWL. Det var tider.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Tue Feb 19, 2008 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
Känns som att jag slutade spela precis när det började gå nerför.
Jag började tröttna på WoW när AQ infördes, tyckte det blev på tok för rörigt med massa "delar" som droppade som man sedan lämnade in för gear.

Tacka vet jag Onyxia, MC, BWL. Det var tider.


De är en av de bästa ändringarna sen jag vet inte när. Sprang fan runt i bwl,mc osv i månader och fick aldrig shoulders eller chest för min klass. Var 1 i guilden som hade båda ingen annan fick det. Samtidigt så dissade vi vartenda paladin item som droppade för våra pallas ville inte ha mer än 3 av samma item.

Nu är de 3 klasser som kan ta samma del, jag fattar inte hur det kan vara dåligt? Fler som rullar/bjuder på det eller vad?

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Fri Feb 22, 2008 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Hedstrom wrote:
Michael L. wrote:
Känns som att jag slutade spela precis när det började gå nerför.
Jag började tröttna på WoW när AQ infördes, tyckte det blev på tok för rörigt med massa "delar" som droppade som man sedan lämnade in för gear.

Tacka vet jag Onyxia, MC, BWL. Det var tider.


De är en av de bästa ändringarna sen jag vet inte när. Sprang fan runt i bwl,mc osv i månader och fick aldrig shoulders eller chest för min klass. Var 1 i guilden som hade båda ingen annan fick det. Samtidigt så dissade vi vartenda paladin item som droppade för våra pallas ville inte ha mer än 3 av samma item.

Nu är de 3 klasser som kan ta samma del, jag fattar inte hur det kan vara dåligt? Fler som rullar/bjuder på det eller vad?


Ska jag vara ärlig så sket jag i dropsen, jag tyckte det var riktigt jävla kul att spela MT i MC, BWL samt inne hos Onyxia. Jag fick aldrig ett fullt tier, men spelglädjen var som högst för mig preAQ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Sat Feb 23, 2008 17:58 pm    Post subject: Reply with quote

Som casualgamer tycker jag wow är som roligast nu. Att kunna få hyffsat gear utan att säga upp flickvän/jobb whatever är gött. Däremot förstår jag samtidigt er hardcoreraiders, ni ska bli belönade för det ni gör.
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Fri Mar 14, 2008 6:31 am    Post subject: Reply with quote

FY FAN FÖR DEN HÄR PATCHEN...

De bästa vapnena en enhancement shaman kan få kommer från badges

210x Badges för MH / OH.. kul spel

Näst bästa chestet också från badges

Trinket från Heroic Magister Terrace är nästan lika bra som DST, flippar IRL, kul för dem som kör casual, Ja, för oss som försöker progressa i BT och sedan ser sånt, nej. 10 Karazhan runs sen har jag dem!

lip1
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Mar 14, 2008 17:12 pm    Post subject: Reply with quote

Länka till någon som inte är inne i spelet längre Razz blir ju nyfiken på vad vi fått för nytt Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat May 17, 2008 11:14 am    Post subject: Reply with quote

Att tänka på är att de bästa badge-items kostar ~100-150 badges. Det innebär 6-7 Kara (eller lite färre om du göra flertalet heroics i veckan också).
Från andra raid-instancer får du inte så många badges heller.

Som Elfie säger så är det för att så många som möjligt ska kunna uppleva en större del av PvE-WoW innan WotLK kommer. Sunwell finns fortfarande för hardcore PvE guilds.
Att den lilla klick som BT/Sunwell-raiders utgör blir "avundsjuka" på "casual"-PvE spelare tycker jag bara är löjligt. Jag unnar "casuals" all möjlighet att få uppleva det jag upplevde (före dem, med större utmaning och större kick).

Om man inte trivs med Sunwell-utmaningen får man ta en paus från WoW eller lvla sina alts till 70 så att när WotLK kommer så är det bara att välja class (eller köra Deathknight).

PS. PvP kanske blev sämre efter patchen; vad vet jag? Jag pvp:ar ytterst sällan. DS.
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat May 17, 2008 11:23 am    Post subject: Reply with quote

Maledrach wrote:
Länka till någon som inte är inne i spelet längre Razz blir ju nyfiken på vad vi fått för nytt Very Happy


Här finns lite ögon-godis:
Gamespy-videoEDIT: fungerar inte!

Här finns en länk där du kan klicka dig fram till info och ögongodis:
WorldofRaids
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies