HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vista: Program som behöver internetanslutning krashar (TCP)

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 13:01 pm    Post subject: Vista: Program som behöver internetanslutning krashar (TCP) Reply with quote

Tjohej!

Nu har jag stött på mitt värsta problem hittils i Vista (och de har varit många...)

Nu när jag en helt vanlig söndag efter 4 timmars sömn vaknar upp och tänder för nyburken och går ut i köket, brygger kaffe, dricker detta och går in till datorn finner jag ett meddelande framför mig där det står att mitt Windows Live, Steam samt gmail notifier har crashat. Jag blir förundrad och kollar på den (väldigt limiterade) extra informationen det finns och får att veta att det tydligtvis skett en appcrash.
Jasså.

Trycker man på att skicka informationen till Microsofts datordetektiver crashar även den, och en till appcrash-ruta ploppar upp. Intressant system det där Vista har.

Jag startar Firefox och testar att ladda min favoritsida swm.se men får inte ens ett felmeddelande till svar, bara en vit blank ruta med undantag från några fingeravtryck på skärmen.
Underligt. Internet Explorer ger mig till svar att jag inte har någon internetanslutning, så jag drar upp min vän kommandotolken och drar iväg ett ping till google.com som mycket väl fungerar. Trace rt fungerar likaså.
Underligt.

Har återställt till en punkt där jag vet att det fungerade, men givetvis hjälpte det mig inte. Detta problem är enligt mig väldigt svårt att googla på, därför hoppas jag att få svar från mina kära internet- och Vista-"guruer" här. *host*

Den enda sidan jag hittat är följande:
http://www.vistax64.com/vista-networking-sharing/60202-no-connection-program-crash.html
men den ger inte precis något svar som kan användas (inget, faktiskt).

Tack på förhand!

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 17:40 pm    Post subject: Reply with quote

Problemet fixat!

Jag märkte att 64 bitars IE fungerade till skillnad från 32 bitars, så efter en dags googling hittade jag kära netsh winsock reset kommandot som gjorde susen!

Tack för alla svar, ni har varit mer än hjälpsamma!


Laughing

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

pihl wrote:

Tack för alla svar, ni har varit mer än hjälpsamma!


Inga problem Rolling Eyes
Härligt att du löste det.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies