HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
2.3 Changes (WHINE/CHEER TRÅD)
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sat Oct 13, 2007 14:50 pm    Post subject: 2.3 Changes (WHINE/CHEER TRÅD) Reply with quote

Ja ni .. Vad ska man säga.

"Mystical Skyfire Diamond: A cooldown has been added to this item's effect, but the chance for it to trigger has been increased."

45sec hidden cooldown, 15% procrate och 6sec duration - bye bye arcane spec.
Nerf på Iceblock, nerf och buff på Emocation (haste fungerar nu på Evo), Ritual of Refreshments (Krävs Rune of Portals och 2 personer för att summona - har 5minuters cooldown och 50charges)..

Har ni något trevligt att klaga på för kommande patchen? Eller bara något att nämna - go for it ! Själv är jag lite förbannad på att man blir tvingad till Fire igen.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sat Oct 13, 2007 18:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ska bara klaga på att wow är så jävla TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖkigt men kul på samma gång, jävligt moget =)
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sat Oct 13, 2007 19:27 pm    Post subject: Reply with quote

En sak med mages är rätt najs iaf. Ingen reduced dmg för imp. Fire/Frostbolt. Riktigt najs!
_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sun Oct 14, 2007 3:32 am    Post subject: Reply with quote

ZA, jävligt nice, inte mycket whine från mitt håll
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Sun Oct 21, 2007 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle vilja passa på att tacka blizzard för att inget händer med feral pvp. Ska dra resto season 3, spirit på s3 restogear dock. Kul. Nagrand arena indoor? Ska sluta med druid pvp helt vid närmare eftertanke.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Sat Nov 03, 2007 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker synd om druiderna Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Nov 03, 2007 17:31 pm    Post subject: Reply with quote

tycker synd om alla som spelar WoW Razz
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Sun Nov 04, 2007 0:50 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
tycker synd om alla som spelar WoW Razz


NOOB!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Tue Nov 06, 2007 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ändringen på levlingen från 20-60 blir gött som fan. Vill ha en klass av alla på 70 så jag har mer koll men de är så jävla jobbigt när man kommer till 26ish nånstanns som det är just nu =X

min 43a har runt 20k mindre xp att dra in för att levla på test realmen än på live realms + att quests ger en dem mer xp.

Som alltid ser patchen fin ut i förväg. Tar nog bort en del whine men som vanligt kommer det in en massa nya saker som folk kommer gnälla sig sönder på =(

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Tue Nov 06, 2007 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

Längtar tils min shaman blir lite mer användbar i pvp, vilket den borde bli efter nästa patch då man som enhancment shammy inte kan göra ett skit utan är död på 2sek :S Sen blir det ju att dra upp lite mer gubbar nu när det lbir lättare att dra upp folk. 60-70 går ju ganska fort ändå.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Tue Nov 06, 2007 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

Jag håller med Makrillo ! ! Very Happy
_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Nov 07, 2007 3:28 am    Post subject: Reply with quote

Maledrach wrote:
Längtar tils min shaman blir lite mer användbar i pvp, vilket den borde bli efter nästa patch då man som enhancment shammy inte kan göra ett skit utan är död på 2sek :S Sen blir det ju att dra upp lite mer gubbar nu när det lbir lättare att dra upp folk. 60-70 går ju ganska fort ändå.


Min shammy blir lite sammre i PvP eftersom att jag ar elemental men pa samma gang borde den blir battre i PvE. Far se hur det blir nar det gar live dock.

60-70 ar sjukt fort och programerarna ville fa laglevlandet till samma standard darav andringen. Skont att det kommer for 25-55ish ar sa javla trakigt just nu.

Nya instancen ser go ut den med, ska bli skojj att testa nar den kommer =)

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Wed Nov 07, 2007 7:58 am    Post subject: Reply with quote

Hedstrom wrote:
Maledrach wrote:
Längtar tils min shaman blir lite mer användbar i pvp, vilket den borde bli efter nästa patch då man som enhancment shammy inte kan göra ett skit utan är död på 2sek :S Sen blir det ju att dra upp lite mer gubbar nu när det lbir lättare att dra upp folk. 60-70 går ju ganska fort ändå.


Min shammy blir lite sammre i PvP eftersom att jag ar elemental men pa samma gang borde den blir battre i PvE. Far se hur det blir nar det gar live dock.

60-70 ar sjukt fort och programerarna ville fa laglevlandet till samma standard darav andringen. Skont att det kommer for 25-55ish ar sa javla trakigt just nu.

Nya instancen ser go ut den med, ska bli skojj att testa nar den kommer =)

Elemental tappar ju lite men en bra gearad elemental shammy är lite väl imba medans enhancment inte är värt ett skit i arena oavsett gear i princip. Längtar mer till att s3 släpps än nya instancen dock Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Thu Nov 08, 2007 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

Stackars shamaner, wows trasigaste klass.

Tom deras arena/end-game pve gear är trasig. Mp/5 och int är väl alla enhancementshamaners dröm eller?
Ser shamaner som springer runt i läder för att det inte finns någon vettig mail att använda.

Inget ont om resto-shamans dock, de funkar bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Nov 09, 2007 10:22 am    Post subject: Reply with quote

resto funkar bra men det e ju sjukt tråkigt att spela istället Razz Ja spelar ingen roll vad vi har hör gear utan att vi blir krossade av vem som helst med grön gear. Tur att blizzard har insett det så snabbt.........
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Fri Nov 09, 2007 19:14 pm    Post subject: Reply with quote

Elfie wrote:
Stackars shamaner, wows trasigaste klass.

Tom deras arena/end-game pve gear är trasig. Mp/5 och int är väl alla enhancementshamaners dröm eller?
Ser shamaner som springer runt i läder för att det inte finns någon vettig mail att använda.

Inget ont om resto-shamans dock, de funkar bra.


Trasigaste klass? En feral druid tankar inte lika bra som en warrior, dpsar inte lika bra som en rogue. Feral druider scalar knappt över t4, iom att man redan har fått armor cappen, vilket är deras primära försvar. Hur ofta ser du en moonkin gentemot en Elemental shaman? Resto är den enda fungerande speccen. Enhancement får buffs i pvp, elemental får buff i pve. Feral druider får client-registrerad shapeshifting (fungerar på samma sätt som dismount), moonkins får remove curse i form.

Q u o t e:
[sarcasm]Hah, why would we want abolish poison in Moonkin form--an ability that we mainly use against hunters & rogues in a form that mitigates physical damage--when we can have remove curse, an ability that we only use against warlocks in a form that does nothing against magical damage?[/sarcasm]

Feral druiders bästa dps-stav kommer från karazhan, och nästa patch kan man köpa den bästa dps staven för 3750 arena points. Druiders healing T6 ger 5% mer healing med HT (som man använder max en gång var 3:e minut. I feral pvp, finns den ökända range buggen, alltså man kan inte slå en motståndare när han springer. Blizzard känner till denna buggen och den har existerat sedan wow släpptes. Jag kan göra listan längre, men jag hatar själv när folk whinar. Razz

Personligen lägger jag av med feral och speccar resto s3 för att slippa ligga och hamstra runt 2100 rating och komma upp i 2500 med en random lock. Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Sat Nov 10, 2007 16:29 pm    Post subject: Reply with quote

Va nej, elemental dpsen blir nerfad i 2.3.

*Why We Are Unhappy**

1. The Loss of Lightning Bolt DPS
2. The Loss of Overall DPS
3. Lightning Capacitor Changes
4. Loss of raid viability
5. The loss of damage hurts PVP too.


"...a noticeable increase to overall dps" - Eyonix 26/09 on Ele Shamans and 2.3 changes

Now 41 days and counting, and its still a nerf.

Enhancement shamaner blir runtkitade värre än rogues, det enda hjälpmedlet de har för att komma ifatt någon är frost shock, och det räcker inte särskilt långt.

Druider ska inte dpsa lika bra som rogues då detta är rogues enda syfte. Att en druid skulle kunna utdpsa en rogue samtidigt som den både kan buffa och heala hade varit obalanserat.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Sat Nov 10, 2007 18:24 pm    Post subject: Reply with quote

Elfie wrote:
Va nej, elemental dpsen blir nerfad i 2.3.

*Why We Are Unhappy**

1. The Loss of Lightning Bolt DPS
2. The Loss of Overall DPS
3. Lightning Capacitor Changes
4. Loss of raid viability
5. The loss of damage hurts PVP too.


"...a noticeable increase to overall dps" - Eyonix 26/09 on Ele Shamans and 2.3 changes

Now 41 days and counting, and its still a nerf.

Enhancement shamaner blir runtkitade värre än rogues, det enda hjälpmedlet de har för att komma ifatt någon är frost shock, och det räcker inte särskilt långt.

Druider ska inte dpsa lika bra som rogues då detta är rogues enda syfte. Att en druid skulle kunna utdpsa en rogue samtidigt som den både kan buffa och heala hade varit obalanserat.


Elemental shaman were told that while we'd be nerfing the damage coefficients for lightning bolt and chain lightning bolt in patch 2.3, overall they'd notice a damage increase. We know most of your tests reveal a damage decrease, however. We've been running extensive tests of our own and have identified that there is approximately a 6% nerf to elemental dps (depending on gear of course). As a result, we're going to increase lightning bolt and chain lightning bolt's coefficient so that elemental shaman gain approximately 5 to 6% of their damage back if you assume roughly 1200 spell damage.

It should break down as follows

* If you have below 1100 spell damage you will see a slight buff to your dps
* If you are between 1100 and 1200 spell damage you should see neither a decrease or increase to your dps
* If you are over 1200 spell damage you will see a slight nerf to your dps.


This change should be hotfixed onto the PTR at some point soon, and we'll be watching the situation closely.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2855988750&pageNo=1&sid=1#0

Hur många shamaner har mer än 1200 spelldamage?

Enhancement som blir runtkitade? Finns det någon meleeklass som inte blir kitad? Rogues, warriors och shamaner har slows, både ranged och melee (FS funkar på båda, och den förlorar DR i nästa patch.) Druider kan komma ur snares för en nätt summa av ca. 800 mana. Sen så druider som dpsar healer och buffar? Öhh jo. MoTW, absolut sämsta buffen som man brukar buffa på raider med. Healing som feral (förutsätter feral efter som du pratar om dps och healing på samma gång, dps som resto finns inte), mjo en heal på 3000 kostar 800 och tar tre sekunder, finns hots osv, men utan plus healing (som blizzard tar bort i 2.3 på feral pvp set.) är det helt värdelöst förutom att casta på sig själv och gå in i bearform mot melee (6000 mana buffat i pve gear, och 8000 mana i pvp gear, räcker till mycket med tanke på att man måste shapeshita som en gris). Och druider har ingen dps jämfört med några andra klasser, speciellt i pvp med range buggen då man inte kan slå någon. Även fast druider har stora problem vill jag ändå, vid närmare eftertanke, säga att paladiner har störst problem, retri och prot = inte existerande (fast det kommer ju buffs men tror knappast det kommer hjälpa.)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sun Nov 11, 2007 6:43 am    Post subject: Reply with quote

Harligt harligt med andringen till shamaner.

Kul att se druider gnalla det har jag alrdig sett forut =P

Dom tankar precis huuur bra som helst, dom ar riktigt bra healers men pa dps ar dom inte sa vassa. Dom ar bra pa all precis ALLT anda gnaller manga hela tiden. Tycker du gor ratt som kor pa natt annat, go for it.

Warlocks ar jobbigt bra, ska ha upp min med sa slipper man oroa sig =D

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Sun Nov 11, 2007 12:32 pm    Post subject: Reply with quote

Tja...sist jag kollade hade warriors intercept, druider feral charge/dash. Rogues har vanish, improved sprint som båda tar bort movement impairing. Shamans har...frost shock
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies