HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Koloni Kosovo

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Mon Oct 01, 2007 17:34 pm    Post subject: Koloni Kosovo Reply with quote

Läste den här artikelserien av Maciej Zaremba om FN i kosovo, tillräckligt för att man ska få mardrömmar...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=658974

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Oct 01, 2007 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

Kosovo blir för övrigt självständigt SENAST den 10/12 enligt min styvfar som är just från Kosovo.

Dessutom har folk vetat att problem av denna typen funnits, men ingen har viljat göra något åt det. Det är knappast att jag blir förvånad, däremot blir jag irriterad över att människorna i landet får lida ytterligare.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Oct 01, 2007 19:11 pm    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
Kosovo blir för övrigt självständigt SENAST den 10/12 enligt min styvfar som är just från Kosovo.

Dessutom har folk vetat att problem av denna typen funnits, men ingen har viljat göra något åt det. Det är knappast att jag blir förvånad, däremot blir jag irriterad över att människorna i landet får lida ytterligare.


Jag tror icke att Kosovo blir självständigt 10/12, tror att det kommer att dröja ett par år till.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Tue Oct 02, 2007 4:28 am    Post subject: Reply with quote

N3uro har nog rätt om att de väldigt snart tänker utropa sin självständighet.

Frågan är dock sen hur omvärlden reagerar och hur många länder som erkänner självständighetsförklaringen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Tue Oct 02, 2007 17:54 pm    Post subject: Reply with quote

Tror inte att det är många som vet att det såg ut såhär, handlar ju inte om att det är illa i Kosovo för det är nog allmänt känt.

Det som är störande är ju att FN, istället för att hjälpa till, är ett gäng rövare som snor pengarna eller betalar ut löner upp mot 80000 i månaden till folk som egentligen inte ens har några arbetsuppgifter av pengar som ska användas till kosovarerna. Medan dessa lever på ungefär 15 kronor om dagen.

Att franska regeringen går ut med ett mål att tjäna pengar på kosovo när de skickar ner folk, istället för att hjälpa till.

Tycker det är skandalöst. FN sucks.

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Tue Oct 02, 2007 19:50 pm    Post subject: Reply with quote

Han höll ett föredrag om det här här på universitetshuset här i Uppsala härom veckan, missade föredraget men läste artikelserien. Vilket jävla fiasko. Vi tror för bra om FN här i Sverige. FN är inte en demokratisk organisation, de har inte så mycket politiskt inflytande som de behöver, deras organisatoriska skills är kassa och de har inte tillräklig insyn i sina egna förehavanden. De behöver fan gaska upp sig om de inte vill fortsätta bli överkörda av enskilda länder som de blir nu. Om de kan visa att de kan förvalta nåt förtroende över huvud taget så kanske medlemsländerna kan börja använda dem till något.
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies