HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Macbook?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 21:55 pm    Post subject: Macbook? Reply with quote

Hallå ja.

För ovanlighetens skull tänkte jag be lite mer världsvana maffianer om lite tips och sånt.. Cool


Jag har länge varit lite sugen på att köpa en ny dator, och då helst en lite bättre LÄP va. Giefvetvies har jag kikat runt i alla dessa datortrådar här på forumet och försökt hänga med lite och även kikat lite på macbooks (mest för att de är fantastiskt snygga!) men alltid tyckt att de varit lite dyra.

MEN så satt jag med polarens powerbook g4 (heter de så?) och lekte lite i helgen och jag blev kär nåt så in i bänken! Fantastiskt är ordet! Very Happy

Såå.. jag gick in och kikade lite på apple.com och fastnade för den billigaste (nåja) macbook PROn och nu när man faktiskt har skrapat ihop lite cash så blir man ju sugen.

Eftersom jag nästan inte kan ett jota om datorer så tänkte jag väl mest höra om den verkar vara något att ha typ? Eller ska man kanske gå på de ännu fetare för att få riktig valuta för pengarna? Det är aldrig dumt att inte blyga.. ehee Rolling Eyes

Tydligen ska man väl kunna köra windows ganska smärtfritt också? Funkar det bra?
Är det svårt (läs dyrt) att t.ex. pilla i ett nytt grafikkort lite senare om man vill? Går det ens?
Varför tvekar jag?

Funderingar på detta? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 22:35 pm    Post subject: Reply with quote

Man måste ju alltis se till vad man ska använda datorn till. Jag köpte min Macbook pro för typ 2 månader sen och jag är förtfarande nykär. Jag älskar designen, operativsystemet och alla små godsaker man får med i sin mac (inbyggd mikrofon och kamera osv). Det enda problemet för mig är att vissa program (musikrelaterade) inte funkar med intelprocessorerna men det löser sig med nya uppdateringar. Jag har inte provat att köra windows på den här, men dom jag har pratat med säger att det funkar mycket bra.
_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 6:05 am    Post subject: Reply with quote

till vad behöver du en macbook pro som inte en "vanlig" macbook duger? Pratade med nimda häromdagen som också gick i tankarna att köpa sig en macbook och rekomenderade honom att köpa en maxad macbook istället för en snikig mb pro.
Själv föredrar jag macbooken då den är i ett behagligt format, jag vill ha en laptop för att kunna röra mig med den, då är en 15" eller 17" lite stort.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 8:40 am    Post subject: Reply with quote

Nu är jag ingen expert på Mac, men att köra Windows på Mac kan väl ändå inte var den bästa kombinationen, eller? Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Nu är jag ingen expert på Mac, men att köra Windows på Mac kan väl ändå inte var den bästa kombinationen, eller? Question

nä... du klockar bättre i många lägen med mack.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 14:04 pm    Post subject: Reply with quote

köpte en macbook pro i början på året och älskar min dator Very Happy jag köpte billigaste pron men ångrar mig lite då jag spelar wow på den till och från och den klarar det inte riktigt utan skulle nog ha tagit modellen större. Men har inte haft några större problem, det ända jag saknar är en pokerklient för mac. men det är mer små grejer.
Back to top
View user's profile Send private message
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för svaren.

mts, för att.. man vill ha top of the line, liksom.. Nu när ändå kulorna finns menar jag Smile Men njae visst behöver jag kanske inte vräka på sådär utan skulle säkert klara mig bra med en "vanlig" mb. Där har du säkert rätt, även det skulle kännas lite bättre att ha en mac som man ändå kan sitta på ett par år med och ändå ha kul.. men det kan jag väl säkert med en maxad svart också, eller hur? Very Happy Det jag hade tänkt göra med den är väl basicgrejjer och lite film och bildjoxande.. eller kanske en hel del när jag väl köper en ny kamera. Spel är relativt oviktigt. Likså storleken och vikten om den är under 15".

Det där med windows är bara en grej jag ville fråga lite om, utifallatt man nångång i framtiden eventuellt skulle behöva det. Fast det är ju såklart som du sa i någon annan tråd mts, att man köper inte en mac för att köra windows på..

Sen det här med det trådlösa nätverket som måste fixas i farsans kåk, finns det några tankar kring det? Är apples egna grejjer bra eller? Finns ju förvisso en tråd om detta men ändå.. är dålig på nätverk överhuvudtaget Wink Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 18:06 pm    Post subject: Reply with quote

apples grejer är bra, airport express är najs då du kan koppla in den i stereon och köra musik via airtunes också Very Happy
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 16:27 pm    Post subject: Reply with quote

Fett bra Smile Får väl bli en sådan då kanske.. och jag är jäävligt sugen på en pro också. En av fördelarna med pro är ju även att mts blir lite avis Laughing Razz Wink

Tack ska ni ha Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies