HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Lägenhet i Göteborg inom en månad? Hur?!
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Jul 10, 2007 13:45 pm    Post subject: Lägenhet i Göteborg inom en månad? Hur?! Reply with quote

Tjo! Fick precis reda på att jag kommit in på Chalmers.. Jaaayyy! Good for me.


Iallafall, nu måste jag ha någonstans att bo också, helst omöblerat i ett år minst. Någon som vet hur man löser sådant snabbare än blixten? Var kan man annonsera, vad skall man göra. Hur hur hur??

Jag har kikat på boplats.nu ett rätt bra tag, jag kollar på studentlya.nu ganska ofta och jag är även inskriven på sgs studentbostäder, finns det något mer jag kan göra för att få tag på en lägenhet snabbt?

Kom med tips i massor! Känner du någon som vill bli av med sin fjuttiga etta i göteborg IDAG (Eller inom en väldigt snar framtid), kontakta mig på makrillo@gmail.com eller ring 0730212742 och gör mig glad.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Jul 10, 2007 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

Fall kan behöva en lekkamrat, ni blir ungefär som i ICA-reklamen Very Happy

grattis btw!!!

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Jul 10, 2007 19:36 pm    Post subject: Reply with quote

Grattis Jack!

Är tyvärr inte så het på göteborgs bostads marknad dock...... men brukar de inte stå lite information på chalmers hemsida ang. boende eller de är kanske de du redan har gjort? Razz

Hugot (natas) har koll på hur man får tag i taxi iaf Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Tue Jul 10, 2007 20:24 pm    Post subject: Reply with quote

På blocket är det ofta och många som vill hyra ut.
http://www.blocket.se/li?q=&ca=15_s&c=64&w=1&st=u&mre=&ros=&roe=3&ss=&se=

I övrigt tänker jag lite som Krosuz att "står det inte typ de ultimata tipsen på Chalmers hemsida redan och kanske rent av ett gäng studenter som ska plugga utomlands eller nåt som vill hyra ut...

Just ja... en sån här till ". Very Happy


PS. Grattis som fan!!

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 1:41 am    Post subject: Reply with quote

Det är lättast att få tag på plats att bo utanför stan, kika på Lerum, Floda, Gråbo.. kostar väl runt 700-800 :- i pendel per månad, men om det är panik så. Bergsjön, Hammarkullen, Angered och etc är väl också ställen där det boende inte eftertraktas så värst heller. Rånrisk och etc på en del gator, men det går att bo OK även där.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 6:46 am    Post subject: Reply with quote

Inte lätt, jag sökte ca300 hyreslägenheter i 3 månader på boplats.se och det andra erbjudandet av visning jag fick var acceptabelt nog att hyra, så den låg jag på dem att få. Vilket så också blev.

Jag provade även en bostadsförmedling (itbostad.se) men jag hittade inget jag nappade på där då jag tyckte de var för dyrt och jag helst ville ha förstahands kontrakt.

Där finns ett antal bolag som inte är knytna till boplats.se, du får jaga boende hos dem på deras hemsidor eller ringa.

Själv fick jag tag i ett snabbt inneboende kontrakt tills jag fick ett eget boende.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Där finns ett antal bolag som inte är knytna till boplats.se, du får jaga boende hos dem på deras hemsidor eller ringa.

Och då är en klassiker a la www.gulasidorna.se vettig... typ http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&lang=&ax=&search_word=fastighets%E4gare&geo_area=G%F6teborg. Fastighetsägare, fastighetsförvaltning... testa..
Egen erfarenhet... när jag flyttade till Kristianstad med kort varsel var det blocket som gällde, hittade guldlägenhet deluxe.. när jag flyttade till Lund var det just gulasidorna och där hittade jag annons för nyproducerad hyresrätt... det är rätt fräscht här.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 10:06 am    Post subject: Reply with quote

grattis!

eller så kan du bo i jokkmokk och pendla.. hittade tex den här:

Rävfallstugan

Quote:
Dagrum öppet hela året. Två låsta rum på sammanlagt 10 bäddar. Nycklar lånas genom Jonsstugan i Ammarnäs 0952-60045 eller handelsboden i Adolfström 0961-23041.


http://www.fjallen.nu/besoka/boende.htm

lycka till!

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 11:30 am    Post subject: Reply with quote

Ett basics söka-lägenhets-tips:
Använd internet för att leta reda på vad för bostadsförmedlingar och hyresvärdar som finns, åk sedan dit och prata med dem på plats. Det är ofta som hyresvärdar skiter i att berätta om lediga lägenheter till folk som endast e-postar eller ringer.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Ett basics söka-lägenhets-tips:
Använd internet för att leta reda på vad för bostadsförmedlingar och hyresvärdar som finns, åk sedan dit och prata med dem på plats. Det är ofta som hyresvärdar skiter i att berätta om lediga lägenheter till folk som endast e-postar eller ringer.


Stämmer jobbar just nu på ett sånt företag Razz bara slänga på luren och lycka dem all önska att hitta något i Lund Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 19:28 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Ett basics söka-lägenhets-tips:
Använd internet för att leta reda på vad för bostadsförmedlingar och hyresvärdar som finns, åk sedan dit och prata med dem på plats. Det är ofta som hyresvärdar skiter i att berätta om lediga lägenheter till folk som endast e-postar eller ringer.


Bra idé men kan ju vara lite jobbigt om man fortfarande har jobb, inte har någon bil etc. etc. Smile

Edit: Tack för alla grattis och tips dock! Hittar jag ingen lägenhet kan jag säkert skriva in mig på Högskolan här i Halmstad istället och vara här i ett år medans jag söker lägenhet i Göteborg, så det löser sig nog alltid.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Jul 12, 2007 1:18 am    Post subject: Reply with quote

Ojdp, trodde du skulle satsa på en karriär hos Lidl jag Wink

Har tyvärr inga lägenheter ståendes tomma i Gbg men lycka till Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Fri Jul 20, 2007 2:58 am    Post subject: Reply with quote

Alla kanske inte har samma tur som jag men... skriv upp dig på www.boplats.se (oops, tydligen samma so boplats.nu Embarassed) och bara anmäl dig på allt som du tycker passar! Bara trycktrycktryck av allt vad du är värd, så gjorde jag iafl. Laughing

Det tog lite drygt en månad innan jag blev uppringd av Stena Fastigheter om att det finns en ledig etta. Jag fick en lägenhet i Lövgärdet... so what? Bättre än att pendla 120 mil i månaden. För mig tar det numera 10-15 minuter att köra till jobbet och det gör jag en gång i veckan (och så en gång hem).

Du som ska studera kanske vill ha något mer centralt, men du kanske har tur med det också eftersom det jämnt finns x antal lägenheter som bara hyrs ut till studenter.

Och som Lupus säger: På blocket finns dom också, även där finns dom som bara hyr ut till studenter. Om du inte har något emot att vara inneboende har du ännu större chans att hitta ett ställe.

Fö. grattis och lycka till Smile

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Fri Jul 20, 2007 9:33 am    Post subject: Reply with quote

Hur går det för dig Jack?
Ett annat hett tips är ju att du går ut på "nation" eller motsvarande och skaffar dig en flickvän lite snabbt. Gäller att hitta någon riktigt kärlekstörstande som letar efter en livskamrat. Kolla i hörnen. Glöm inte fråga hur de bor innan du bestämmer dig! Du röstade definitivt på vänstern, om någon frågar (fler kollektiv och sånt "åt det hållet").
Se till att fixa ihop en lagom snyftig historia om hur du hade ett förstahandskontrakt "klart" men sen så dök det upp komplikationer (*). Spelar du dina kort rätt så har du snart ett "men du kan ju sova hos mig några nätter om du behöver". Uppdrag slutfört!

(*) Inte tänkt färdigt här.. funderat på något tragiskt upplägg eller att förra hyresgästen ångrat sig eller att... ja.. lyssna här... du får berätta om hur din nära vän hade problem och att du är den typen som inte sviker en vän i nöd utan att du halvvägs till Göteborg svängde av för att köra till Oskarshamn och hjälpa din kompis flytta, skörda, måla eller något annat som kan vara av akut art. Därigenom missade du mötet med hyresvärden för att skriva på kontrakt. Du ringde självklart hyresvärden direkt, men han var tydligen en sån person som inte hjälper andra människor...


PS. Jag är bra på att hitta på annat att göra än att jobba...

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Jul 20, 2007 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Haha Lupus Very Happy
Det där var nog den bästa idén jag läst här !
Go for it Makrillo !

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Jul 20, 2007 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

Lupus sista inlägg låter som en bra ide tbh. Very Happy
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Jul 20, 2007 23:12 pm    Post subject: Reply with quote

Lupus är alltid bra att lösa problem, eftersom vi inte får något svar sä är nog makrillo ute och fiskar Laughing Laughing Laughing
_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Jul 21, 2007 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Haha, onekligen har Lupus rätt för när jag senast blev av med min lägenhet och var i behov av att skaffa ny ganska så fort så snyftade jag lite till en arbetskompis. (Söt tjej vid namn Malin!) Och hon erbjöd sig ju att hysa in mig i hennes etta. Jag avböjde givetvis och bodde istället med min taniga polare Holger, som den geniala människa jag är.

I varje fall, jag ringer och mailar på ungefär allt som finns. Har även satt in en annons i GP, så förhoppningsvis händer det väl något snart. I värsta fall får jag ställa in mig på att studera i Halmstad resten av livet.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Jul 21, 2007 22:35 pm    Post subject: Reply with quote

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAn ska ha husvagna lalla lalla lalla Razz

En gammal jobbarkompis i göteborg sade åt mig en gång att majorna var en bra plats o leta boende då det krylla av ensamståend småbarns mammor där.
Skeptisk över hurvida man kan plugga vetigt när man har 3 knoddar kutande runt föterna på en Very Happy

Lycka till med letandet.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Tue Jul 24, 2007 8:46 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Hur går det för dig Jack?
Ett annat hett tips är ju att du går ut på "nation" eller motsvarande och skaffar dig en flickvän lite snabbt. Gäller att hitta någon riktigt kärlekstörstande som letar efter en livskamrat. Kolla i hörnen. Glöm inte fråga hur de bor innan du bestämmer dig! Du röstade definitivt på vänstern, om någon frågar (fler kollektiv och sånt "åt det hållet").
Se till att fixa ihop en lagom snyftig historia om hur du hade ett förstahandskontrakt "klart" men sen så dök det upp komplikationer (*). Spelar du dina kort rätt så har du snart ett "men du kan ju sova hos mig några nätter om du behöver". Uppdrag slutfört!

(*) Inte tänkt färdigt här.. funderat på något tragiskt upplägg eller att förra hyresgästen ångrat sig eller att... ja.. lyssna här... du får berätta om hur din nära vän hade problem och att du är den typen som inte sviker en vän i nöd utan att du halvvägs till Göteborg svängde av för att köra till Oskarshamn och hjälpa din kompis flytta, skörda, måla eller något annat som kan vara av akut art. Därigenom missade du mötet med hyresvärden för att skriva på kontrakt. Du ringde självklart hyresvärden direkt, men han var tydligen en sån person som inte hjälper andra människor...


PS. Jag är bra på att hitta på annat att göra än att jobba...

Jag ska plugga i uppsala men jag behöver fortfarande nånstans att bo under insparksveckan innan jag letat upp min commie-roomie. Finns det något forum på internet där man kan hitta blinda flickor med förstahandskontrakt men utan självförtroende?

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies