HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Windows mediaplayer network, hur stänga av??

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Wed May 30, 2007 13:40 pm    Post subject: Windows mediaplayer network, hur stänga av?? Reply with quote

Hej. Iom nya firmwareuppgraderingen av PS3 som kom förra veckan så kan man streama musik, film o bilder till ps3an direkt via en mediaserver. Jag satt o pillade med detta förra veckan och använde först WMP11 för att skapa en mediaserver o det funkade ganska bra. Dock läste jag på olika forum att Nero media home var mycket bättre så jag installerade det och kom fram till att jag ska använda det istället. Nero funkar som så att man startar mediaservern manuellt eller automatiskt iom programmets igångsättande men iaf så startas en fysisk server. MEN så är inte fallet med WMP11. Den sätter igång sin WMPnetwork helt av sig själv vid startup o ligger som en process medan datorn är igång o drar resurser med jämna mellanrum och går man in i aktivitetshanteraren o stänger av den så sätter den igång igen inom 10 sekunder.
Hur fasen får jag den att inte starta? Jag har inte WMP igång ens utan WMPs mediaserver startar automagiskt vid startup.

Nån som har någon bra idé?

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 30, 2007 14:55 pm    Post subject: Reply with quote

Finns säkert nån som har en bättre lösning men jag använder EVEREST när jag vill ta bort autostart på olika program. www.lavalys.com Det finns även en äldre version, home edition, som är gratis. jag kan skicka över den om du vill. dock inte via forumet då det inte fungerar.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Wed May 30, 2007 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

Ähh....jag e så trög ibland. Jag har letat överallt och gjort det så jävla avancerat men lösningen var att klicka i en ruta i WMP11....rutan som heter "dela ut min media"...klickar man bort den så försvinner processen. BRA JOBBAT STAFFAN!!

Jaja...förlåt for me being stoopid.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies