HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nu är det jul här i vårt hus, jul den komer hopp faderalan la!!!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 3:57 am    Post subject: Nu är det jul här i vårt hus, jul den komer hopp faderalan l Reply with quote

Tjo alla glada idag satt sallow och skrev lite tankar om julen i sin dagbok och jag tänkte att jag skulle skriva ett snabb svar på hans tankar runt deras mors försök att skapa en "icke ge julklapar alians".

Problemet var att jag istälet för ett snabbt svar fick till en post som mer ser ut som "ogers avhandling angående presenter" och nu tänkte jag att det kanske var några fler som ville ta del av mina tankar eller möjligen flika in sina egna tankar på områder julen.
Varför nöja sig med klappar o dylikt när vi kan prata om årets julöl, glögg och julmusik.

Posten från mig blir en lätt editerad qoute så det blir lite julkorts känsla över det.

Quote:
Våran familj där fins det två kanske tre viktiga högtider

1: Jul
2: Påsk
3: midsommar

Julen är störst och är den avdelning med mest traditioner och i år blir det nog lite extra då det är caspers (första barn barnet) första jul och det lär bli paket regn på han

Man ska inte vara rädd att ha pakter med sina vänner o bekanta, men då ska det inte handla om "vi köper inget i år" pakter, utan mer i still med det våran familj brukar göra regeln blir att inget får kosta mer än 25 kr till någon utanför familjen.

Då blir det roligare att leta julklappar då det inte bara blir in på OK och slita till sig 4 extrabiliga knivset 3 dagar inan jul.
eller att ge bort chokladaskar som är helt menigslöst då ingen blir glad av det, kanske något barn i släkten blir glad en stund men det brukar oftast sluta med att stakaren spyr brunt halva julhelgen.
Trisslotter är även dom förkastliga då det är fantasilöst, har endast gett det en gång o det var när farmor firade sin sista jul som dödsdömd och det var hennes enda glädjestunder då hon fick skrapa lotter.

Ne om man säter ett tak på 25 spänn så komer man upptäka hur mycket biligt som passar in på ens vänner och bekanta, dom komer även bli gladare då dom får något som blir personligt o inte något som dom redan har 4st av för då slutar det bara som damsammlare bakom en hylla eller blir sålt på loppis.

Är det någon som är helt omöjlig att ge presenter till så är present kort och blomor en mycket bra lösning, bloman blir det personliga och presentkortet komer med stor säkerhet gå till något dom vill ha men inte har råd till (det är mest en present för familjemedlemar).

Åter till biliga avdelningen, köp present papper själva låt inte expediten göra ett sterilt och opersonligt paket som ser ut som om det komer ur en maskin (undantag är om dom kan göra superbt snygga paket).
Har man en skämtare i släkten så är multipaketet alltid upskatat för dom andra vid bordet (multipaket = mycket lådor och tejp).
Ge gärna bort något som kan starta en ny hobby om personen är lite av den "trista" typen, jag funderar på o ge bort en jästuna och en ÖLsats i julklapp till en polare tex, dock ska det inte vara en hobby som kostar mycket eller kräver mycket för då blir det som att få en soffa där man sedan får ta hand om avbetalningen.

Man kan även ge bort något som piggar up nyåret tex: om du ska fira jul och nyår med släkten, då kan man köpa en nyårs raket varenda en som ska vara med då har man spara in på nyårs raketerna och gjort så att nyåret blir personligt för alla deltagande.

Ett tema kan vara skoj, om man har fantasi nog att genomföra det, tex att man hitar en special butik typ indisk då köper man allt till en familj där ifrån.
Försöka gärna få till en liten knorr på det hela Tex: att man på slutet ger hela den familjen ett present kort med en Indisk midagg där dom ska ha med sina indiska saker.......... givetviss ska man laga midagen själv så man får till den viktiga personligheten.

Personlighet är bland det viktigaste när man väljer något att ge bort, med personligt är lite från mäniska till mäniska men har man en polare som somnat bakom ratten så kan ett första hjälpen kitt i form av en kudde var skoj ? eller något annat.
Är det ny bekantskaper så ska man se up med personligheten så att man inte blir för personlig och istälet kränker dom (vitsen med paket försviner då).
I år blir min julklapp till mamma och syrran att jag ska stöpa egna ljus och rulla vaxljut till dom för det vet jag att dom tycker om och att jag gjort dom själv komer betyda mer än ett 3000 kronors smycke.



Japp där var den i lite grövre editering än tänkt men jag är rätt nöjd med tanke på klockan Very Happy


Så har ni som jag och sallow börja fundera på julen och klappar så kan ni ventilera era tankar.

Fråga om hjälp med rim eller be om smakråd om ni har beslutsångest, behöver ni knäck recept skrik till eller har ni härdsmälta över vilken glög ni ska ha på borde fråga.
Var inte rädda julen är för oss alla och till er alla.

God jul i förskott hällsar patrik.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 4:40 am    Post subject: Reply with quote

7-årsdag för Anna och mig den 29 nov, Annas 25-årsdag den 4 dec, Annas namnsdag den 9 dec, Julafton den 24 dec. Annas förväntningar 94%. Jonas idéer 12%. Så ligger jag till just nu.

I övrigt känner jag riktigt obehag inför tanken på Jul och den egna födelsedagen i januari. Jag umgås i regel så lite jag kan med min egen familj. Istället firar jag mest högtiderna med Anna eller kompisar, men trots jag varit ihop med Anna i sju år och kommer och går i familjens hus som jag vill så jag känner jag mig fortfarande som pojkvännen istället för svärsonen när det kommer till att ge och ta emot presenter av hennes familj. Dessvärre har den familjen dille på att ge presenter omkring sig hela tiden, och Anna tillsammans med modern är allra värst på detta. Jag delar knappt alls presenter med min egen familj och släkt längre, så därför känns det också fel att göra det med Annas familj. Den 15 oktober (eller vad det nu är) ska önskelistorna vara inlämnade till mamman och därefter prydligt upphängda på kylskåpet. I min egen familj var det betydligt mindre skala på det hela. Jag och brorsan försökte väl klura ut nånting vi visste att morsan hade råd med och så blev det som blev. Svårt att förklara, men det är två helt skilda världar.

Anna har varje år noll förståelse för att jag ser det som ren och skär ångestladdad terror att fira jul så som om jag vore en "riktig" medlem av hennes familj. Det känns fel att våga ta emot av presenter från hennes familj eftersom jag samtidigt känner att det inte riktigt är min uppgift att ge riktiga lite påkostade, fina presenter till hennes familj. Min kroniska brist på julklappsplanering och -fantasi förstärker bara dessa känslor och gör kanske att jag ytterligare försöker skylla ifrån mig på de sociala skälen. Eftersom jag känner att jag inte borde dela finare presenter med hennes familj än med min egen familj så blir det ofta så att jag heller inte vill skriva nån önskelista med vad jag egentligen vill ha, och jag vill inte fylla nån lista med skitprylar heller. Därför blir det oftast inte någon önskelista alls. Vilket Anna blir småirriterad på och därför tycker att jag stör jultraditionerna. Och varje år förklarar jag för henne att jag mår dåligt av att jul fungerar så bra i en familj och mindre bra i min egen. "Jaja, gör som du känner att du måste då, men jag förstår det verkligen inte."

För sedan kommer vi till själva julklappsöppningen. Drygt hälften av alla presenter under granen är vad jag skulle vilja beteckna som rent krafs nerstoppat i snygga paket för att det ska se bra ut under granen. En bok, en CD-skiva, ett presentkort på nån affär etc är allt bara lagom dyra grejer som används för att klara kvalgränsen för en julklapp och som egentligen bara är uttryck för brist på idéer. Presenter som köps trots brist på idéer är för mig ett bevis på att det råder julklappshets och att det finns normer att leva upp till vad gäller julklappar. I denna gåvornas högtid som präglas av familjekärlek, glögg, nyfallen snö och pepparkakor så vet man att man aldrig skulle bli förlåten av morsan om man köpte en bra grej till ena syskonet och ingenting till det andra. Allt ska helst vara jävligt jämlikt och gud nåde den som utan förvarning lämnar någon helt utan presenter när denne förmodligen kommer ge dig presenter.

Jag träffade Anna för sju år sedan. I sista minuten på julaftons förmiddag det året bestämde jag mig för att fira jul med hennes familj istället för med min egen släkt, vilket hade varit standard för mig i hela mitt liv. Iväg till Annas mormor och hela tjocka släkten för jullunch och Kalle Anka. På kvällen åkte familjen hem till sitt och öppnade julklappar och myste. Trots att jag verkligen var anmäld i absolut sista sekund så får jag i min famn ett vackert paketi, inslaget i tjockt helfärgat klarrött presentpapper med guldsnören runt. Paketet hade perfekt vikt för sin storlek och ingav respekt med den lagom hemliga texten "God Jul Jonas önskar Tomten". Det visar sig att det är en kartong med ett trepack Ahlgrens Bilar i inköpt på Statoil i sista sista sekunden samma morgon 15 minuter efter att jag meddelat att jag skulle fira jul med familjen och 4 minuter innan vi var absolut tvungna att åka till mormor. Det var ändå en av de tre bästa julklappar jag har fått i mitt liv. Varför? Det var en inträdesbiljett in i Annas familj som visade att jag var välkommen. Den hade perfekt vikt, balans, omslagspapperskvalitet och mystik då jag verkligen inte kunde förstå att någon hade haft tid att köpa nånting till mig. Och den hade rätt fördelningsekonomiska egenskaper: inte för dyr så att jag ställs i tacksamhetsskuld.

Missförstå mig nu inte, jag trivs jättebra med julen... om det bara inte vore för det där med julklapparna.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.


Last edited by [siLL]Urethra on Tue Nov 23, 2004 5:44 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 4:45 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
7-årsdag för Anna och mig den 29 nov, Annas 25-årsdag den 4 dec, Annas namnsdag den 9 dec, Julafton den 24 dec. Annas förväntningar 94%. Jonas idéer 12%.


låter som ett akut läge Very Happy eller i andra ord hoppas du käner dig rik Very Happy Razz Very Happy

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 8:42 am    Post subject: Reply with quote

sallow and I will be celebrating our 7th year also Very Happy (it feel like longer Twisted Evil ) on the 5th of january or so.. more like 7.5 since we met but whatever hehe.

Am I supposed to expect something? Ehh. nope. Im just glad we've made it this far Smile A special hug in the morning wouldnt hurt tho...

I have decided that I am making 95% of all the gifts this year... more personal and fun Very Happy Last year Sallow and I spent a LOT of time making a "memories" photo album and recipie book for his older brother (and they said they liked it, but this year they dont want to exchange gifts... hmmm). This year everyone can expect something that I put my time, effort and thoughts into, as opposed to something that cost me a bundle, and will be forgotten in a week.

I cant be more specific as Im not sure if Megatron reads this forum hehe

ANYways, I guess my point is this... Christmas is only as commercial and expensive as you let it be. The only thing on my christmas list at the moment is one of those lavender scented bags of grain that you heat up in the microwave for when you have a sore neck. Admittedly, I susupect I will let the cats cuddle up with it after I wrap it in a pillow case lol...

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 10:02 am    Post subject: Reply with quote

Då jag bör jobba snart så har jag inte tid att skriva mina tankar här men en länk till min "dagbok" kan jag slänga in så ni får se själva (ett par inlägg om min bil, farscape, en dag som var rätt jobbig och nu senast julklappar). http://forum.givetheiron.se/viewtopic.php?p=2835#2835
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 14:03 pm    Post subject: Reply with quote

Tyvär är det många som käner den typen av stress över julen som urre beskriver, jag prata med ett par vänner som siter här o Lanar just nu och dom kände alla samma panik över julen.
Jag skulle vilja skylla detta fenomen på USA anpassning och all dena reklam som vissar små barn som får leksaker för 2000 spän eller där någon ger bort en vas eller annat meningslöst för tussenlappar.


Det som kan ses som en klysha i mångas ögon är "det viktiga är att ge inte vad det kostar" men tyvär så har julhandels industrin gjort sitt bästa att mörka över det och mer eller mindre tvingat oss till en mentalitet där det är vanligare med tanken "om jag köper dena till mamma så bräcker jag den där stropen farbror xxxxxx" när det igentligen borde vara så att man leta något som en mor skulle tycka om eller som hon inte visste att hon behövde förs hon får det.


Det är inte lätt att försöka vara glad på jul om man ska sitta o vara nervös över ifall det man köppt ska blir "godkänt" tyvär så finns det ingen universal lösning på det problemete och att sätta sig ner nu inför jul o förklara det är nog dömnt att misslyckas för då låter det som om man försöker smita från sin "plikter" Sad
Enda tipset är att man så långt från jul som möjligt typ dagen före midsomar om man råkar vara i närheten av dena släkt börjar pilla lite i ämnet och får man lite gehör så kan man med stark stämma förklara att man finner julens present hets patetisk osv för då har man inte förstört midsomaren eller julen men när nästa jul vankas så vet dom vad man tycker och då kan det vara lätare o sätta ett tak på utgifterna eller förklara att man inte är intreserad av presenter.


Tja deta jag skrev är ju inte direct någon nyhet och det hjälper nog kanske inte så många men det var skoj o skriva det Smile

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 16:23 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
*massa text om julklappar

Likt Urethra sitter jag på en obefintlig volym påhittighet.
Jag KAN inte köpa julklappar eller födelsedagspresenter.
Vansinnigt svårt!

Som tur är har vi ett stort partaj på julafton. Vi är väl mellan 20-30 pers beroende på vilka som har lust att deltaga, och det är hela släkten vi har att välja bland.
Lägg därtill Moas familj på åtta pers, som vi sedan åker över till för att fira vidare.

Skulle jag köpa presenter till alla så ryker hela min årsinkomst. Köper jag till de närmaste (mamma, pappa och syrran) blir det uppfinningsångest. Vad gillar syrran? Morsan? Farsan har alltid nöjt sig med en handritad teckning sen jag var 6 bast så det fortsätter jag med två ggr/år (jul + födelsedag). Att den teckningen åker direkt i soptunnan rör mig inte i ryggen. Det är tanken som räknas. Pappa är bra Smile

De jag nu känner är viktiga att uppvakta är Felix och Moa. Som tur är, och mot alla traditioner, sa Moa vad hon ville ha så det gäller bara att hitta en bad-/morgonrock i fleece.
Felix nöjer sig med vad som helst, bara det är häftigt. Han är trots allt 3 år.
Men samtidigt vill man ju skämma bort sitt barn så det brukar göra ont i bakfickan likförbannat.
Julklappar från mamma, pappa, syrran + kille, kusiner och farmor brukar vara standard, men inte fan har jag varken råd eller idéer att svara på gåvorna... och jag VÄGRAR köpa skivor eller presentcheckar!

Värst av allt är folk som tycker "jag gav ju honom en julklapp förra året, så då måste han ge mig en iår"!
Man ger om man vill ge utan krav på återgäldning.
Jag klarar mig lätt en jul utan julklappar. Jag får ju gratis julöl och nubbe Very Happy

När. Den bästa julklappen är det bara jag själv som kan ge mig: en uppskattad julklapp till Felix. Är han glad så är jag det.


Julen är inte komersens årstid. Det är familjens/vännernas årstid.
Man ska sitta med de man tycker om och mysa och dricka julmust, choklad, glögg, pilsner eller vad man nu tycker är gott. Det ska vara mörkt sånär som på julgranen (som f.ö. SKA och MÅSTE ha stjärna. Spira är helt fel!) och ett 50-tal tända ljus.
Och så de klassiska julprogrammen på TV

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Thu Jan 05, 2023 9:29 am    Post subject: Awesome Ecommerce Site Info Reply with quote

To the person talking about best ecommerce stores, an ecommerce website, web agency magento, shopify demo site, ecommerce website design tips, ecommerce web design services, I highly recommend this awesome ecommerce site tips or own ecommerce website, website woocommerce, sell ecommerce website, membuat e commerce, laravel online shop, ecommerce online shop, on top of this top rated ecommerce site blog as well as magento ecommerce site, wix stores pricing, ecommerce business tips, online ecommerce store, pod shopify stores, custom ecommerce web development, and don't forget this best ecommerce site blog which is also great. Also, have a look at this useful ecommerce site forum alongside all ecommerce ux tips, best platform to build ecommerce website, shopify website development cost, ecommerce web development services, magento web design company, woocommerce homepage design, and don't forget this high rated ecommerce site tips not to mention static site ecommerce, drupal ecommerce development, web agency magento, best ux ecommerce websites, shop in shop ecommerce, online shop website design, on top of top ecommerce site site which is also worth a look. I also suggest this new ecommerce site url with wix ecommerce site, ecommerce store design, all shopify stores, react ecommerce site, good e commerce website, shopify pos tipping, also.

To the man asking about on top of gentle dental veneers, calm and gentle dentistry, new berlin gentle dentistry, gentle dentistry silverdale, gentle dental on ina, gentle dental whitening, not to mention this useful gentle dentistry forum as well as gentle care dental surgery, gentle dental scs, gentle care cosmetic and family dentistry, gentle dental general dentistry, gentle art of dentistry, gentle cosmetic dentistry, alongside all useful gentle dentistry forum alongside all steven polevoy dentist, gentle dental appointment, a gentle touch dentistry, gentle dental federal way, gentle dental invisalign, gentle dentistry & implant centre, which is also great. Finally, have a look at this useful gentle dentistry advice with gentle touch family dental care, amherst gentle dentistry, dentist gentle dental, gentle pediatric dentistry, gentle dentistry Palm Bay, gentle dentistry maraval, for good measure. Check more @ Excellent Keto Diet Advice 39eb47a

_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Wed Jan 25, 2023 15:41 pm    Post subject: Great Injury Attorney Site Reply with quote

To the people asking about principal financial dental, lincoln life financial, best injury law firm, bronx slip and fall lawyer, principal financial insurance, car accident personal injury attorney, I highly recommend this best accident law firms info or accident law office, aegon financial, one main financial insurance, injury attorney manhattan, injury lawyer providence, top rated auto accident attorney, and don't forget this updated injury lawyer site as well as loan car insurance, personal injury lawyer bronx, georgia injury lawyer, top 10 personal injury lawyers near me, jim adler law firm, state farm mortgage loan, and don't forget this updated accident lawyer url which is also great. Also, have a look at this top accident law firm info as well as lafayette injury attorney, pi lawyer, amica financial website, m and y personal injury lawyers, aegon financial, carrollwood car accident lawyer, on top of this recommended injury law firms forum on top of top rated injury lawyers near me, best personal injury lawyer long island, injury lawyer manhattan, queens truck accidents attorney, queens serious injury attorney, injury lawyers 4 you, alongside all awesome injury lawyer forum which is also worth a look. I also recommend this best injury attorneys url as well as personal injury lawyer reddit, best injury attorney near me, socal injury lawyers, top injury attorney, greenville truck accidents attorney, personal injury lawyer for prisoners, as well as this useful accident attorney site not to mention best accident attorneys near me, best injury law firm, dog bite personal injury, lawyers near me personal injury, personal injury firms near me, car finance gap insurance, as well as top accident law firm tips not to mention car accident case, isaacs & isaacs personal injury lawyers, san antonio injury lawyer, accident and personal injury lawyers, the law offices of dan newlin, bodily injury lawyer, which is also great. Finally, have a look at this awesome accident legal service link with gap insurance on car loan, bronx trucking accidents lawyer, required insurance for financed car, injury lawyers 4 you, accident and injury lawyers, louisville injury attorney, for good measure. Check more @ Top Rated Online Marketing Site 20ab993
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Mon Feb 13, 2023 18:33 pm    Post subject: Recommended News For Picking Crypto Systems Reply with quote

In reply to the guy asking about forex ea trader, trade hfx, bitmex crypto, best forex strategy for consistent profits, fully automated forex trading software, metatrader 5 indicators, I highly suggest this best crypto trading advice or automated futures trading software, ibkr webtrader, understanding price action, auto trading futures, best brokers for cryptocurrency, best crypto app no fees, on top of this awesome forex backtesting info as well as sofi robo advisor fees, top 20 crypto exchanges, daily forex analysis, beginner crypto trading, coinrule free, top 10 automated trading software, on top of this top automated software forum which is also great. Also, have a look at this useful automated backtesting blog not to mention bitmex crypto, interactive brokers forex, mrg trader network, buy shiba inu coin, buy and trade cryptocurrency, program that automatically buys and sells stocks, alongside all this excellent forex software info alongside all short trading crypto, renko automated trading ea, us crypto trading platforms, phemex crypto, best forex trading platform for beginners, forex trading demo, alongside all high rated crypto backtesting site which is also worth a look. I also recommend this top forex trading blog as well as crypto paper trading, best forex trader in the world, metatrader 4 online, ftx automated trading, best way to buy cryptocurrency, amibroker interactive brokers auto trading, as well as this updated automated backtesting blog on top of leverage in crypto, cryptotraders, minimum deposit for xm, coinrule app, trade kucoin, bot auto trade system, on top of recommended automated backtesting forum alongside all free forex signals, rsi and macd divergence, metatrader 5 indicators, different crypto exchanges, ecn account, ed ponsi, which is also great. Finally, have a look at this high rated automated software forum with robot for stock trading, new crypto exchanges, best exchange for crypto, automated trading system software, hugosway mt4, best platform to trade crypto, for good measure. Check more @ Recommended Online Slot Info 624894b
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Tue Apr 04, 2023 16:46 pm    Post subject: Best Reasons On Selecting Roulette Sites Reply with quote

In reply to the guy talking about immersive roulette live casino, play european roulette online, online roulette mobile, free 100 1 roulette game, play penny roulette online, roulette gambling, I highly recommend this my response for rolet url or electronic roulette, play roulette online free no limit, online play casino roulette game, casino games online free roulette, playtech roulette, roulette machine casino, not to mention this sell about roulette casino details and don't forget casino games roulette online, bandar rolet, old roulette wheel, cara main judi rolet, play penny roulette free, roulette nouveau, not to mention this discover more about roulette link which is as good as digital roulette, live casino auto roulette, play money roulette, roulette game no money, evolution gaming roulette, google roulette, and don't forget see about rolet blog and don't forget dice roulette, reely roulette echtgeld, roulette online 1500, electronic roulette wheel online, comp killer roulette, online roulette websites, not to mention this use this link for daftar roulette url alongside all star roulette, free european roulette, 247roulette, roulette 16, roulette all red, monopoly roulette, and don't forget her comment is here for roulette tips which is about online roulette legal, web roulette online, lightning roulette free play, online learning roulette, smart roulette, playojo roulette, on top of this see page about roulette online blog and don't forget roulette offline game, electronic roulette wheel, best way to play roulette, wild horse pass casino roulette, 888 roulette, live roulette free money, on top of this for beginners for judi roulette link not to mention classic roulette free game, card roulette online, best live roulette casinos, situs main roulette, roulette rtp, play 20p roulette, on top of this site for roulette online site on top of play roulette online for fun, takeout roulette, play roulette 777, no deposit bonus roulette casino, casino lightning roulette, roulette gold, which is also great. Finally, have a look at this website about roulette casino tips with play roulette without money, roulette online free no limit, etomino roulette, evolution roulette, roulette live evolution gaming, roulette wheel price, for good measure. Check more @ Handy News For Deciding On Merino Wool Layers 9eb47ab
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Wed May 10, 2023 1:20 am    Post subject: Free Ideas To Deciding On Business Trip Massage Reply with quote

To the people asking about walk in massage near me, massage gel, thai massage manukau, scalp massage, business class travel agents, business trip massage, I highly suggest this official source for business trip massage info or massage near me today, may may thai massage, drainage massage, thailand oil massage, fascia massage, intelligent neck massager, and don't forget this over at this website for business trip massage details not to mention reddit thai massage, thai massage papatoetoe, budsaba thai massage, alicia thai massage, thai massage ealing, thai deep tissue massage, as well as this read full article about business trip massage advice which is as good as asmr thai massage, scalp massage, thai massage cockfosters, nirvana massage, thai massage near me open today, thai massage medavakkam, not to mention your input here for business trip massage details on top of thai massage boscombe, thai massage royal oak, thai compress massage, thai massage home services, body massage, indian head massage, as well as this listen to this podcast on business trip massage blog not to mention thai massage reddit, swedish massage near me, good massage places near me, chest massage, portable massager, thai massage open near me, not to mention get the facts on business trip massage forum which is about thailand massage full body scrub, long business trip, full body massage places near me, spring massage, massage near by, penthouse massage, on top of this additional hints for business trip massage tips on top of ruby massage, healing massage, lpg massage, thai massage city, business trip massage excited ladies, thai massage stratford, alongside all this cool training on business trip massage advice alongside all reya thai massage, full body massage near me, snailax massager, thai massage medavakkam, shiatsu neck massager, massage reflexology full body oil thailand, not to mention link on business trip massage forum and don't forget chiropractic massage near me, deep tissue massage, business trip budget, friction massage, comfort massage, home massage therapist, which is also great. Finally, have a look at this helpful resources for business trip massage blog with reach massage, thailand massage balm, thai massage marylebone, hong kong massage, business travel not coming back, balinese massage, for good measure. Check more @ Good Info For Considering Slot Maxwin b662489
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies