HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Min husrenovering OBS Bilder
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Aug 13, 2007 18:55 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
Vi hade Litauer hemma för att göra arbeten på huset, sjukt billigt.

Appråpå virke, var du på Holgers idag Kassius? Inbillade mig iaf att jag såg en person som påminde om dig.


Nej, köper allt virke och material lokalt, på Byggcenter, har gjort upp med dem och får minst 15% på allting.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Aug 14, 2007 0:45 am    Post subject: Reply with quote

kassius wrote:
Volvo 240 wrote:
Vi hade Litauer hemma för att göra arbeten på huset, sjukt billigt.

Appråpå virke, var du på Holgers idag Kassius? Inbillade mig iaf att jag såg en person som påminde om dig.


Nej, köper allt virke och material lokalt, på Byggcenter, har gjort upp med dem och får minst 15% på allting.

Oh jösses Very Happy som för tio år sen ungefär då morsan fick 10& på Holgers.. jaja stod en såndär svart audi utanför med så ja blev fundersam.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Tue Aug 14, 2007 21:37 pm    Post subject: Reply with quote

Nu är huset färdig läktat, fick även rikta taket en hel del, på vissa ställen upp till 5 cm.
Väder och vind tar hårt på 80 år Smile

Skall nu under dagarna bygga färdigt utbyggnaden, sen kommer plåtslagaren hit och mäter för de nya plåtarna och en polare som murar om skorstenen.

Riktning av taket:



Färdig lektat:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Aug 15, 2007 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

jag är fan impresst asså
du er flink gutt Smile

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Wed Aug 15, 2007 19:55 pm    Post subject: Reply with quote

Fest hos Danne snart eller? Cool Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Wed Aug 15, 2007 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ice-4-Man wrote:
Fest hos Danne snart eller? Cool Very Happy


Till nyår kanske Wink
Sista veckan på semestern nu så det blir nog mindre arbete framöver i huset, så det är lång tid kvar innan det är klart.

Ska hämta centraldammsugare, avfuktare, tvättmaskin och torktummlare imorgon, tur man har vänner som äger lite bra affärer Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Thu Aug 16, 2007 0:14 am    Post subject: Reply with quote

Av ren nyfikenhet. Är det inte jävligt krångligt att installera en centraldammsugare i ett redan färdigt hus? Om det inte sitter rör osv i väggen redan iofs.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Thu Aug 16, 2007 8:30 am    Post subject: Reply with quote

Dimensionx wrote:
Av ren nyfikenhet. Är det inte jävligt krångligt att installera en centraldammsugare i ett redan färdigt hus? Om det inte sitter rör osv i väggen redan iofs.


Jo det kan säkert vara krångligt om det är färdigt, men mitt hus är inte färdigt, drar upp rören till dammsugaren samma väg som rören till elementen kommer upp så det blir inga större problem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Aug 17, 2007 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Nej det är inte krångligt.
Vi gjorde det i en funkis villa, rören syntes enbart i källaren sen drogs resten i väggarna. Lite serviceluckor finns ju.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Fri Aug 17, 2007 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

kassius wrote:
Dimensionx wrote:
Av ren nyfikenhet. Är det inte jävligt krångligt att installera en centraldammsugare i ett redan färdigt hus? Om det inte sitter rör osv i väggen redan iofs.


Jo det kan säkert vara krångligt om det är färdigt, men mitt hus är inte färdigt, drar upp rören till dammsugaren samma väg som rören till elementen kommer upp så det blir inga större problem.


Vill inte vara sån där, men alla jag känner (inklusive min farsa) som har eller har haft centraldammsugare har bara haft problem med dom. Dels tappar dom effekt (sugkraft) efter ett tag (packningar, skarvar och sånt) och dels är det skitjobbigt om det börjar fastna småsaker i något rör vilket leder till totalt stopp efter några år. Jag skulle lägga dom tusenlapparna på annat.

I övrigt, jaävligt bra jobbat, har sett många husbyggare/n som aldrig blir klara utan harvar år ut och år in men du verkar verkligen ha varit konsekvent.

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri Aug 17, 2007 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

Konsekvent ja. Du jobbar väl vanligt också Danne? Smile
Är grymt imponerad...

Brorsans kompis har hållt på med sitt hus i säkert 2 år nu, för att kommentera galactus inlägg. Dock har han totalrenoverat huset själv... Förutom taket då, brorsan hjälpt till med.

Och ägaren till huset mitt emot har ganska nyligen börjat renovera ett jättegammalt hus som såg för jävligt ut.. man blir lika förvånad varje gång man kör förbi hur jävla långt de kommit. men sen jobbar de på huset dag in och dag ut. fick höra att det var polacker också...

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Aug 17, 2007 21:48 pm    Post subject: Reply with quote

Har idag börjat installationen av centraldammsugaren, och städat upp 2 rum för de nya golven som läggs nu i helgen.
Började lite smått med vinskivorna som ligger mot taket, började mäta osv. då vi upptäcker att vi lektat lite fel vid ena sidan, så det var bara att bryta upp, så lektar vi om imorgon.
Satan vad irriterad jag var, men rätt ska vara rätt och lägger man ner så mycket tid och pengar på en sak så ska det vara pedantiskt.

Var även och inhandlade lite snajsiga spottar som ska sättas in i den nya utbyggnaden, satan va de var dyra Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&[FreezeBitch]GreenGi



Joined: 15 Jan 2003
Posts: 690
Location: Höganäs,Sweden

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 11:32 am    Post subject: Reply with quote

kassius wrote:
Har idag börjat installationen av centraldammsugaren, och städat upp 2 rum för de nya golven som läggs nu i helgen.
Började lite smått med vinskivorna som ligger mot taket, började mäta osv. då vi upptäcker att vi lektat lite fel vid ena sidan, så det var bara att bryta upp, så lektar vi om imorgon.
Satan vad irriterad jag var, men rätt ska vara rätt och lägger man ner så mycket tid och pengar på en sak så ska det vara pedantiskt.

Var även och inhandlade lite snajsiga spottar som ska sättas in i den nya utbyggnaden, satan va de var dyra Shocked


Ja det är lika bra att göra det ordentligt annars kan man lika bra strunta i att gör det Wink

Sen kontakter är huvudsaken att ha när man skaffar sig hus & att man inte har tummen mitt i handen.
Annars kan det bli riktigt dyrt, min chef & hans fru har precis gjort klart sitt hus men dom har tummen mitt i handen så det blev inte gratis kan jag säga Shocked Shocked

Roligt att se att det går framåt för dig Danne!
Dock så får man räkna med att ibland går det lite bakåt också eller bara stannar upp iaf.
Ha det bäst & fortsätt att uppdatera oss.

//GG

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Feb 04, 2008 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

Var länge sen jag postat här, en massa bilder ligger på en flyttbar hårddisk som är nerpackad någonstans så jag får väl lägga upp lite annat.

Vi bor i huset sedan i slutet på december, taket är färdigt, vardagsrum + matsal färdigt, 2 sovrum färdiga, badrum är nästan färdigt (lite lister bara ).

Håller på med köket nu, har bytt bänkskiva, diskho, spishäll, ugn, fläkt, kaklat, tapetserat och målat samt lackat luckorna, snart ska även golv läggas där.

Här är lite bilder:
Bergvärme


Utbyggnad vid balkongen, där jag nu har datorn:


Ny skorsten, som numera är klädd med plåt:


Så här såg köket ut innan vi började renovera det:


Så här ser köket ut idag:




Ny entrédörr:


Datorrummet med utbyggnaden mot balkongen:


Vardagsrummet:








Taket har jag inga bilder på, men får gå ut och fota det när det är fint väder någon dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Mon Feb 04, 2008 16:17 pm    Post subject: Reply with quote

Riktigt snyggt måste jag säga. Det lär nog ta ett tag innan du kan fota taket för något fint väder har det inte varit i Borås på ett bra tag Razz
_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Feb 04, 2008 16:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jävlar va nice det blivit. Gillar kötet skarpt alltså!

Fan va jag ser fram emot att ha hus och kunna renovera och hålla på!

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Thu Dec 08, 2022 9:32 am    Post subject: Excellent Injury Lawyer Advice Reply with quote

In response to the man inquiring about motorcycle accident attorney manhattan, best auto injury attorney near me, 1 800 lundy law, jim adler car accident, lafayette injury attorney, top personal injury lawyers near me, I highly suggest this best injury attorney info or personal injury lawyer medical malpractice, first insurance funding pay online, glendale personal injury lawyer, hurt law firm, accident injury lawyer, car accidents attorney manhattan, as well as this new injury attorney url and don't forget la injury attorneys, georgia injury attorneys, personal injury assault lawyer, top injury law firms, personal injury lawyer for car accident, best injury lawyer near me, alongside all this best injury lawyer url which is also great. also have a look at this high rated injury attorney blog and don't forget female personal injury lawyer, good personal injury lawyer, columbia injury attorney, perecman law firm, midwest injury lawyers, personal injury attorney long island, alongside all this updated injury attorney link as well as maryland injury lawyer, personal injury lawyers in my area, personal injury lawyer long island, new york injury attorney, personal injury lawyer attorney, louisville injury attorney, not to mention top injury lawyer blog which is also worth a look. i also suggest this new injury attorney info as well as largest personal injury law firm, top rated injury lawyer, austin injury attorney, injury lawyer near me, state farm auto finance, the best personal injury lawyers, as well as this updated injury lawyer details not to mention personal injury attorneys providence, chicago injury attorney, industrial accident lawyer, personal injury lawyer long island, fairfax personal injury lawyer, best injury lawyer near me, as well as top injury lawyer details alongside all car accident lawyer staten island, geico car loan, socal injury lawyers, personal injury case law, fairfax personal injury lawyer, personal accident lawyer, which is also great. finally, have a look at this best injury lawyer forum with car accident injury attorneys near me, lawyers near me personal injury, personal injury law, accident and injury attorney, mesothelioma personal injury lawyers, united finance insurance, for good measure.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Fri Dec 16, 2022 15:23 pm    Post subject: High Rated Indoor Air Quality Services Info Reply with quote

for the person inquiring about airmax heating and cooling, point heating and cooling, precision heating and cooling, split unit ac installation, george's heating and cooling, electric home heating, I highly recommend this high rated heating services tips or action heating and air conditioning, heating solutions, hvac inspection, bardi heating and air, air comfort heating and cooling, hvac tune up near me, as well as this recommended indoor air quality services tips as well as gas furnace maintenance, propane heating system, strittmatter plumbing, split heating system, all star heating and air, 24 hour boiler repair, on top of this excellent cooling services advice which is also great. also have a look at this top heating services forum and don't forget heating and air, 24 hour hvac near me, heating & cooling service, heat pump maintenance near me, service express hvac, ground heating system, on top of this updated heating services url not to mention steam humidifier for furnace, air care heating and air conditioning, central heating repairs near me, northwind heating, clark's heating and air, propane heater repair, and don't forget useful cooling services blog which is also worth a look. i also recommend this useful heating services url and don't forget hvac tune up near me, heating and air repair near me, hutzel plumbing, lennox repair near me, ac heating unit, ductless heating system, on top of this top heating services url not to mention apex hvac, furnace service, bud anderson heating and cooling, hutchinson heating and cooling, cool care heating and air, air source heat pump servicing near me, as well as recommended heating services advice and don't forget 24 hour ac repair near me, ingrams heating and air, bloomingdale heating and air, plumbing heating and cooling, ground source heating, ductwork repair, which is also great. finally, have a look at this updated indoor air quality services forum with gas ducted heating service near me, hvac inspection near me, mini split installation near me, action heating and cooling, complete hvac, ducted heating system, for good measure.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Mon Jan 16, 2023 16:25 pm    Post subject: Best Crypto Trading Details Reply with quote

For the people talking about forex indicators, auto trading apps android, fxm forex, best forex strategy, bdswiss mt4, divergence stochastic rsi, I highly recommend this top rated crypto trading site or automated scalping strategies, robinhood crypto day trading, automated trading account, best app for buying cryptocurrency, crypto exchange fees, currency trading, not to mention this useful crypto trading details alongside all robinhood crypto prices, exness spread, day trade crypto on robinhood, robo trader software, best app for coin trading, best 5 minute scalping strategy, and don't forget this recommended crypto trading site which is also great. Also, have a look at this awesome crypto trading details as well as ava forex, metatrader demo account, buy shiba inu coin, binance auto trader bot, scalping forex, coinex fees, and don't forget this updated crypto trading advice and don't forget jforex, automation in stock market, gemini trading platform, thinktrader, vwap indicator mt5, 0 spread forex broker, alongside all excellent crypto trading url which is also worth a look. I also recommend this top rated crypto trading blog alongside all buying and selling crypto on robinhood, alpari market, rsi divergence entry, best coinrule strategy, fx charts, robinhood forex, alongside all this updated crypto trading info on top of multi exchange crypto trading platform, forex robot nation, bybit crypto, currency broker, swing trading cryptocurrency, online currency trading, as well as useful crypto trading blog and don't forget netdania forex and stocks, binance us futures, fxtm copy trading, no deposit bonus forex $100, top 50 crypto exchanges, hfx forex, which is also great. Finally, have a look at this awesome crypto trading blog with best metatrader indicators, forex robot systems, forex brokers with $1 minimum deposit, automated stocks, mt4 demo account, apps to trade cryptocurrency, for good measure. Check more @ Top Yak or Merino Wool Advice eb47ab6
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Wed Jan 25, 2023 15:51 pm    Post subject: Best Accident Law Firm Tips Reply with quote

To the man talking about lexus gap insurance, whiplash injury lawyer, state farm auto loan pay, personal injury lawyer medical malpractice, citrus park personal injury lawyer, state farm vehicle loans, I highly recommend this best injury lawyer url or personal injury lawyer bronx, the best injury lawyer, utah injury attorney, mike morse michigan injury law firm, fort worth personal injury lawyers, brighthouse financial metlife, and don't forget this top rated accident legal services advice as well as personal injury lawyer reddit, state farm car loan, aegon financial, dallas injury attorney, injury attorneys queens, columbia personal injury lawyer, not to mention this awesome accident law firms site which is also great. Also, have a look at this updated accident law firm forum and don't forget local injury attorneys, amica loan, bodily injury attorney near me, best workplace injury lawyers, choosing a personal injury lawyer, attorney injury lawyers, as well as this recommended injury lawyer info on top of motorcycle loan usaa, injury attorney, injury lawyer near me, best personal injury lawyer long island, a personal injury lawyer, principal financial group insurance, alongside all top injury attorney site which is also worth a look. I also recommend this excellent injury attorney blog on top of best auto accident attorney, local personal injury attorneys, top 10 personal injury lawyers, personal injury lawyer fee, san francisco injury attorney, gap insurance on car loan, as well as this updated accident attorneys blog not to mention state farm auto loan pay, long island railroad accident lawyer, queens bicycle accidents attorney, charlotte injury attorney, best personal injury lawyer long island, columbia injury lawyers, and don't forget awesome accident attorneys advice alongside all car accident lawyer property damage, loan car insurance, seattle injury attorney, loans life insurance, top 10 personal injury lawyers, injury law, which is also great. Finally, have a look at this updated accident lawyer url with catastrophic injury lawyers, personal injury accident attorney, greenville truck accidents lawyer, lincoln life financial, top rated injury lawyers near me, personal accident attorney, for good measure. Check more @ High Rated Online Marketing Blog b089220
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies