HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Festivaler 2007! (?)
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 8:22 am    Post subject: Festivaler 2007! (?) Reply with quote

Jajjemen, självklart är det ju dags för t.ex oss långhåriga slo'n att åka på svettiga hårdrocksfestivaler m.m!

Blir det några festivaler för Maffianerna i år, isf vilka?
För mig och några polers blir det iaf Graspop festivalen som i år (enligt mig) tar Hultsfred, Sweden Rock OCH Peace & Love samt Wacken tillsammans när det gäller bra band haha!

Ska bli kul att se Hammerfall t.ex (är inget fan, men nog vill jag se dom lika mycket som jag vill se spice girls.. ) Cool Spice Girls HAR funderat på en återförening, dock kör dom isf bara "oldschool" låtar!


Någon mer som kommer till graspop?

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 9:32 am    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte om jag ska göra fullborda 3-årsjubileet på Wacken iår... Eller om man ska dra till Roskilde istället Smile Festival är man ju sugen på, men man får väl se hur man ligger till med cashen och så Smile

Ganska många bra band som kommer! In Flames, Blind Guardian, Sonic Syndicate, Stratovarius, Lordi (nja, sådär va..), Cannibal Corpse och många många mer Smile

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 10:27 am    Post subject: Reply with quote

Blir hultsfred för mig. Och sen ska jag självklart åka & se Motley Crue också. peace
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 10:48 am    Post subject: Reply with quote

sensation, black Wink

http://sensation.id-t.com/sensation2007/black/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 10:51 am    Post subject: Reply with quote

Tror tyvärr att mina festivalår är förbi (Fyller 33 år i år). Sista festivalen jag var på var Roskilde 2005. Det jag vill säga är att jag varit på många olika festivaler i många olika länder (Hultfred i Sverige, Reading i England, Roskilde i Danmark, och Lollapalooza i USA), och utav dessa så är det ändå alltid Roskilde som har varit bäst (det är också den festivalen jag varit på flest gånger). Detta beror iofs till mångt och mycket på folket man varit på festivalen med, men även hur stämningen är runt omkring, och självklart har Roskildes musikaliska inriktning alltid passat min smak väldigt bra. Sämst var nog Reading-festivalen som jag var på 1996. De hade en grym line-up och vi hade kul, men britterna var pisstråkiga festivaltyper. Hultsfred har alltid varit tonårsfylla för mig, och det växte man ifrån rätt snabbt. Har alltid fått känslan att den festivalen har så mycket lillebrorskomplex mot Roskilde. Samtidigt så vet jag ju inget om hur festivalen är idag. Ett bestående minne jag dock har är när Punkarna och Skinheads drabbade samman framför Onkel Kånkel på min första Hultsfredsfestival 1993. Det tycker jag säger allt om den festivalen. Very Happy Wink Lollapalooza är ett kapitel för sig för det var ju en endagarsfestival, så man åkte hem när kvällen var slut. Men de åren jag var på den var ju alltid banden de absolut bästa som fanns för tillfället. Så för att summera, så tycker jag helt klart att man skall välja Roskilde. Alltid välorganiserat och alltid kul. Att det dessutom är Europas näst största festival skadar inte. Det är ju som en liten stad, så det finns alltid något roligt folk man kan snacka med.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 13:16 pm    Post subject: Reply with quote

ozzfest är gratis i år.

http://www.ozzfest.com/news_2007.html

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 15:10 pm    Post subject: Reply with quote

Arvikafestivalen ska jag till. Sen blir det kanske Peace&Love, samt storsjöyran. Fast mina dörrar står rätt öppna egentligen. Bara Arvikafestivalen som är helt bestämt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

Klart det blir festival! Very Happy
Jag åker till Roskilde som vanligt såklart Smile

@Snudge: Tycker inte alls du är för gammal för att åka, Jag känner många Roskildestammisar som är 40+, det är ju trots allt inte riktigt samma sak som hultan.

Skulle gärna åka på sensation black som soloeyez, har hört och sett att det ska vara sjukt bra (under förutsättning att man gillar sådan musik)
Back to top
View user's profile Send private message
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 16:24 pm    Post subject: Reply with quote

Peace and Love känns mest lockande.
_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 18:55 pm    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
ozzfest är gratis i år.

http://www.ozzfest.com/news_2007.html

undra om det beror på att det bara är keffiga band som ska spela. förutom lamb of god som är rätt bra
Back to top
View user's profile Send private message
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 19:04 pm    Post subject: Reply with quote

funderar hårt på wacken <3 BG. inflames är inte dåliga heller.
_________________
e du haus?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
isqb



Joined: 29 Oct 2003
Posts: 655
Location: Sverige, Orsa

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 22:49 pm    Post subject: Reply with quote

Peace & Love, Storsjöyran och eventuellt nått annat.

Inte besämt nått, men troligast så.

_________________
http://www.savepic.com/freepicturehosting/is.php?i=295484&img=isqb.jpg

17:30:30 ‹Eldboll› SO this is the great libary of no. Who, or rather what, are they? They sime to be some kind of imp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 2:28 am    Post subject: Reply with quote

Vart rätt tamt förra året med enbart Gates of Metal och Hultsfred. Dock var båda festivalerna klockrena med bra väder. ja ok att det spöregna innan vi satt upp tälten men sen brann man upp i solen.

Hur som helst i år ser det lovande ut. Med ett festivalgäng jag känner så var det snack om att åka till Roskilde. Men vi dissar det nu och tar istället Hultsfred återigen pga flera skäl. Ser fram emot ännu ett nytt folk-rekord.
Sen så är även Wacken bokad i år. Ska bli kul med första internationella festivalen på allvar. Ska även till Det där lilla tjoffset som är i Göteborg. Egentligen enbart för att tjejen är helt galen i stone sour. Sen ska jag höra med en seg jävel som brukar åka till SRF ibland om man kan få med han dit i år. Skulle vara jävligt kul att se fram emot isf.
Årets tråkigaste festivalnyhet är helt klart att GoM ställs in 07 för att kunna spara pengar till en grym festival 08 istället. Helt klart den festival som har det mesta av min musik. Rocklegender, Black, death, heavy metal. Och en hel del power. Men vafan nu kan man ju ändå inte gå på en enda rockfestival utan att det pestas ner med en massa power. Det drar ju trotts allt mycket svenssons. Och det blir ju $$$$.

Just ja inte att förglömma att jag ska på den där feta rejvfestivalen i holland vad den nu heter igen. Moon någonting. Ska bli intressant. Inte min hemmaplan men vafan jag gillar ju psytrance jävligt mycket så jag ska nog kunna trivas riktigt bra. Tjejen har ju varit där 2 gånger och känner riktigt många feta DJs. bra musik och öl i sol = Quickis Happy place.
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 11:19 am    Post subject: Reply with quote

Stridhen wrote:
funderar hårt på wacken <3 BG. inflames är inte dåliga heller.


Zwonka och Stridhen, alla de väldigt BRA banden (plus Finntroll ;P) kommer till Graspop

www.graspop.com värt en titt iaf!

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 11:22 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Tror tyvärr att mina festivalår är förbi (Fyller 33 år i år).



Haha vafan är det för skitsnack? Very Happy Det är ju nu du skall ha "klippt dig och skaffat ett jobb" alternativt börjat i något sunkigt pub-band och rymmer iväg från fru och barn för att lugna ner till till lite skön gubbrock? inte sant? Very Happy

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

Förra året körde jag Hultsfred och Roskilde och hade skitkul på båda, roligare på den senare skulle jag tro men det var för att nästan alla polarna var med dit, vi åkte en bilkaravan och var 12 stycken.

I år blir det bara Roskilde av de stora iaf. Ska bli jävligt kul, blir det ju alltid på festival iofs.

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 15:50 pm    Post subject: Reply with quote

Santa_ wrote:
Stridhen wrote:
funderar hårt på wacken <3 BG. inflames är inte dåliga heller.


Zwonka och Stridhen, alla de väldigt BRA banden (plus Finntroll ;P) kommer till Graspop

www.graspop.com värt en titt iaf!

aerosmith och 1349 p åsamma scen haha wtf
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 23:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag och bland annat Skumil och Urethra m.f ska åka på festival i år. Jag har vart på Roskilde 7 år i rad o tycker de e jättekul men min älsta dotter fyller numera år mitt i festivalveckan och de gör faktiskt inte något vidare mycke. Även om ja inte är fullt så gammal som vår vän Brian så känner även jag att de lixom räcker lite.
Ne nya marker ska utforskas och vi har beställt flyg och boende i Munchen för OKTOBERFEST HERE WE COME!!!!!!

_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:25 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]RectuM wrote:
Jag och bland annat Skumil och Urethra m.f ska åka på festival i år. Jag har vart på Roskilde 7 år i rad o tycker de e jättekul men min älsta dotter fyller numera år mitt i festivalveckan och de gör faktiskt inte något vidare mycke. Även om ja inte är fullt så gammal som vår vän Brian så känner även jag att de lixom räcker lite.
Ne nya marker ska utforskas och vi har beställt flyg och boende i Munchen för OKTOBERFEST HERE WE COME!!!!!!


fy fan va underbart! dit skulle jag oxå vilja åka !! Very Happy Men det kostar en del va? Det verkar ju nästan omöjligt att få tag på rum och så när det väl är dags...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 13:24 pm    Post subject: Reply with quote

jag är också rätt sugen på att åka på oktoberfest i år!
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies