HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ett missförstånd!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Guest






PostPosted: Wed Mar 28, 2007 22:06 pm    Post subject: Ett missförstånd! Reply with quote

* STEAM_0 : 0 : 1382208
* HEADSHOT hitme
* SWM Server 3 dust2/inferno only
* Klockan 22:30 den 28de Mars.

Det har blviti ett missförstånd, jag vet vad som gäller angående rysshopp och övriga abusar av buggar. Därför spelar jag utan rysshopp och så vidare på maffia. Men nu var det så att jag hade bindat ett rysshoppscript på min scroll, har tidigare använt den på v och kunnat scrolla vapnena med musen, och när jag spelade på inferno den angivna tiden tänkte jag switcha vapen men då hade jag självklart inte redigerat tillbaka det så som jag hade innan, när jag märkte det så slutade jag genast och rysshoppa och har inte gjort det tidigare sen jag fick veta att det var emot reglerna.

Vore ytterst tråkigt om detta missförstånd skulle leda till en 4 veckors ban.

Tack på förhand! / Hitme

Tack på förhand!
Back to top
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 22:50 pm    Post subject: Reply with quote

Det var jag som satte bannen. Anledningen till det långa straffet var att du och du clanmate mycket väl är medvetna om att rysshopp är föbjudet här eftersom ni blivit varnade tidigare.
Ska kika igenom demos på dig, kommer jag fram till att det du säger är sant, det vill säga att det var ett engångsmisstag, så minskar jag givetivs bantiden. Tyvärr får det vänta tills imorgon kväll så fram tills dess kan du ju till exempel bekanta dig med forumet här osv
Back to top
View user's profile Send private message
HEADSHOT hitme



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 2

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

Yes, är 100 på att jag inte använt mig av rysshopp sedan jag fick reda på att det var emot reglerna, men ta dig en titt mate. Har fotbollsmatch imorn så jag klarar mig Very Happy Men till helgen vill jag kunna gibba lite me matsen ju Razz ha de!
Back to top
View user's profile Send private message
feelme



Joined: 25 Mar 2007
Posts: 4

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 23:33 pm    Post subject: Reply with quote

ShoCK_FX har bara en fråga =) Detta är utifrån hitmes historia om att han råka rysshoppa en ändaste gång utan med flit som han säger. Så du menar att du satt och specca han precis hela tiden? Tycker inte man gör sånt om man inte har något emot han och vill sätta dit någon. Eller var det så att du bara råkade se han just göra det då?
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 0:44 am    Post subject: Reply with quote

feelme wrote:
ShoCK_FX har bara en fråga =) Detta är utifrån hitmes historia om att han råka rysshoppa en ändaste gång utan med flit som han säger. Så du menar att du satt och specca han precis hela tiden? Tycker inte man gör sånt om man inte har något emot han och vill sätta dit någon. Eller var det så att du bara råkade se han just göra det då?

Vi sätter sällan dit nån med flit. Finns några som vi har ögonen på men ingen av er två. Wink

Han råkade nog se er, det är lätt att man kollar folk när man är död, speciellt om man har sett nicket i det här eller nåt annat forum. Oftast så ser man saker när man lever och speccar spelaren när man själv dör. Smile

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:40 am    Post subject: Reply with quote

feelme wrote:
ShoCK_FX har bara en fråga =) Detta är utifrån hitmes historia om att han råka rysshoppa en ändaste gång utan med flit som han säger. Så du menar att du satt och specca han precis hela tiden? Tycker inte man gör sånt om man inte har något emot han och vill sätta dit någon. Eller var det så att du bara råkade se han just göra det då?


Nej jag satt inte och speccade hitme för att försöka sätta dit honom för rysshopp, jag har verkligen bättre saker för mig att göra =) Hade jag gjort det hade jag ju inte behövt sitta och kolla igenom 4 demos med honom nu i efterhand bara för att se att han inte hade rysshoppat tidigare. Nu har jag iaf kikat färdigt, och såg bara rysshopp just den gången som jag såg då jag var inne på servern, därför tar jag det som ett enkelt misstag av dig och släpper därmed bannen. Men tänk gärna på några saker nu innn du hoppar ut på våra servrar igen:
Ta bort det där rysshoppscriptet helt och hållet är du snäll, vid nästa misstag kanske vi inte är lika snälla.
WTJ Tycker vi här på swm e ganska ocoolt och töntigt, PTB sköter fördelningen av lagen, inte spelarna själva, så stanna i laget du blivit tilldelat.

Ses på servrarna igen!
Back to top
View user's profile Send private message
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
hade bindat ett rysshoppscript på min scroll


Och det var ett erkännade till att det var script också, vilket inte gör saken till det bättre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HEADSHOT hitme



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 2

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

yes, jag vet. Som sagt så testade jag ett script och tog inte bort det efteråt. lätt att glömma. men tack det skall inte upprepas!

Ha det! :=)
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Jun 14, 2007 8:15 am    Post subject: Reply with quote

Eftersom jag inte tänker skriva en ny tråd så tänker jag bara bumpa denna för att fråga:

Vad är ett rysshopp och varför är det inte tillåtet? Ska ni nu ha sådana regler får ni väl sätta ut det i regelboken as well. Satt och läste reglerna för servrarna och kan inte hitta något om rysshopp.

Eftersom jag har börjat lira igen lite smått så vore en förklaring jättesnällt.

Tack på förhand // Emil.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Thu Jun 14, 2007 10:01 am    Post subject: Reply with quote

Man spammar duck-knappen medan man springer så att ljudet från fotstegen kvävs. Det går snabbare än att smyga och relativt ljudlöst om man är duktig på det.

Används även när spelare ska utmana t.ex. en awp:are som håller en position eller rent allmänt när man ska runda hörn för att göra det svårare för motståndarna att träffa. Kollar du hltv på topplagen så är det många som använder sig av det (inkl face). Så fort de fraggar någon så rysshoppar de lite innan rekylen hinner lägga sig för att försvåra för motståndarna.

Det är en bug kan man säga. Men tillåtet i turneringar sålänge spelarna inte använder script. Ingen vidare mening att tillåta det på en publicserver.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies