HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Arena topicen
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 12:12 pm    Post subject: Arena topicen Reply with quote

Tjosan!

Tänkte starta en topic där vi kan shouta ut allt om rating, kombinationer och annat dylikt om arenan.

Spelar själv en mage och har testat kombinera olika klasser i 2vs2 men de har gått si sådär. Sen här om dagen spela jag tillsammans med en annan mage då vi båda specca om till 41 arcane, 20 fire. Jävlar va lätt vi vann. Båda sköt iväg varsin Pyroblast med POM, trinket och arcanepower på. Tar inte mer än 3-5 sek så har vi fått ner första gubben. Är inte detta lite fuskigt? Vi tar alltid ner första klassen som är svagast, dvs hunter>rouge>druid>shaman osv osv. Är det en pries/healer counterspellar vi han på 4 sek och möter vi warriors och andra melee använder vi slow. Vi är tillsammans rätt oslagbara och de är inte ofta vi förlorar tillsammans.
Jag är snart uppe i 900 spelldmg och den andra magen 820. Om någon av oss critar är vi uppe i ca 5-6k på en POM pyroblast och sen ytterliggare ca 2-3 k med fireblast. Det gör att om båda skjuter mot en motståndare tar vi ca 10-15 k tillsammans på 1-3sek Kan man vinna över 2 mages som kör detta?

Ska bli spännande och se vilken rating vi kan komma upp i.


Last edited by magnusbear on Mon Mar 05, 2007 12:27 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

Har inte alls testat arena med min mage än, men ska nog också testa att köra med en annan mage i min guild, mages ftw Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 15:18 pm    Post subject: Re: Arena topicen Reply with quote

bearystyLe wrote:
Om någon av oss critar är vi uppe i ca 5-6k på en POM pyroblast och sen ytterliggare ca 2-3 k med fireblast. Det gör att om båda skjuter mot en motståndare tar vi ca 10-15 k tillsammans på 1-3sek Kan man vinna över 2 mages som kör detta?

Nej, det är helt sinnessjukt att mages gör så mycket skada som de gör atm. PoM borde tonas ner lite, t.ex. genom att reducera skadan man gör när den används.
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ska fan spela in några matcher bara för att visa hur löjligt de är med POM spec.
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 20:54 pm    Post subject: Reply with quote

bearystyLe wrote:
Jag ska fan spela in några matcher bara för att visa hur löjligt de är med POM spec.


Vad nickar du och vilken server? Tänkte kika dig på Armory

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

Mages är lite löjliga, ja.

I arenan med alla cooldowns så får fire mages hpn att flyga ner rätt bra, men går att hantera.

Frost mages däremot, med elemental och konstant nova och lancespam, är något jobbigare.

Som warrior är det rätt omöjligt att hinna göra någonting mellan allting, även med trinket, int shout etc så är Ice Barrier uppe och försvårar det.

Sen är jag rätt så undergeared och inte helt 100% insatt i det just nu, men ändå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 22:02 pm    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
bearystyLe wrote:
Jag ska fan spela in några matcher bara för att visa hur löjligt de är med POM spec.


Vad nickar du och vilken server? Tänkte kika dig på Armory


Frostpower på stormreaver skulle jag tro, nämts tidigare.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Tue Mar 06, 2007 8:47 am    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
Narya/neonb wrote:
bearystyLe wrote:
Jag ska fan spela in några matcher bara för att visa hur löjligt de är med POM spec.


Vad nickar du och vilken server? Tänkte kika dig på Armory


Frostpower på stormreaver skulle jag tro, nämts tidigare.


Jepp dock så stämmer inte mkt där nu :/ Senast uppdaterad 23 februari. Kan länka när den fungerar. Länka gärna era characters.

&MeGa wrote:
Mages är lite löjliga, ja.

I arenan med alla cooldowns så får fire mages hpn att flyga ner rätt bra, men går att hantera.

Frost mages däremot, med elemental och konstant nova och lancespam, är något jobbigare.

Som warrior är det rätt omöjligt att hinna göra någonting mellan allting, även med trinket, int shout etc så är Ice Barrier uppe och försvårar det.

Sen är jag rätt så undergeared och inte helt 100% insatt i det just nu, men ändå.


Helt rätt, mages går att hantera med POM, men oftast går fienden ner med POM Razz Speciellt om du har 2 st och en 1dps. Warlock är nog de största hotet. Deathcoil, dot, counterspella med pet och spring iväg o göm dg. Finns inget värre, grrr.
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Thu Mar 08, 2007 12:23 pm    Post subject: Reply with quote

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Stormreaver&n=Frostpower
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Thu Mar 08, 2007 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

http://armory.wow-europe.com/#character-sheet.xml?r=Dentarg&n=Saro

min gybbe, min skill i first aid ftw ^^ ska försöka hitta nåm att börja köra arena med o se om det är kul Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 1:19 am    Post subject: Reply with quote

http://armory.wow-europe.com/#character-sheet.xml?r=Stormscale&n=Vaciador

Farmar atm mest Primals varje dag. Fixade runt 20 Mana och 10 Water och massa andra.
Vårt arena team är sug men det är kul att spela Smile
Ska crafta lite gear sen kanske leka mer med skiten. Saknar raiding så ohyggligt.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 7:55 am    Post subject: Reply with quote

tog bort skiten
_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------


Last edited by Hedstrom on Tue Mar 20, 2007 0:45 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

Startade ett 2v2 team med en paladinpolare igår. 1624 rating so far.
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Thu Mar 15, 2007 11:18 am    Post subject: Reply with quote

Hade världens längsta 1o1 fight igår i arenan. Jag mot en paladin, höll på i 7 min innan han dog. Fan va ni kan hela!!!! Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 4:33 am    Post subject: Reply with quote

Skrivs förbannat dåligt här. Razz

Kör 2v2 med en randomnoob rogue, går typ bra även om man är gimp druid. pumpar på mitt hp ganska bra 9500 obuffat i casterform. Fick bara 300 arena points denna veckan, har inte lirat så mycket. :< Speccade balance nu dock, tröttnade på feral å resto, får se om det blir roligare. :>

SKRIV MER K?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

Victor wrote:
Skrivs förbannat dåligt här. Razz

Kör 2v2 med en randomnoob rogue, går typ bra även om man är gimp druid. pumpar på mitt hp ganska bra 9500 obuffat i casterform. Fick bara 300 arena points denna veckan, har inte lirat så mycket. :< Speccade balance nu dock, tröttnade på feral å resto, får se om det blir roligare. :>

SKRIV MER K?


Gissar på kring 1.5k rating?
Jag och en MS warrior kör arena. Började igår med att ta över några IRL vänners team. Pumpade upp 200rating så vi fick 300 (precis som du). Ska ha shouldas - så slipper jag ta aldor shouldas som just nu går så jävla högt (rare skit!).

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 8:35 am    Post subject: Reply with quote

Körde 5vs5 förra veckan, fick 900 arena poäng.

Har redan hämtat ut gladiator spellblade och börjat faktiskt små tröttna på magen...

Startat en rouge nu :> lvl 32 nu, stil growing!
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 9:40 am    Post subject: Re: Arena topicen Reply with quote

bearystyLe wrote:
Om någon av oss critar är vi uppe i ca 5-6k på en POM pyroblast och sen ytterliggare ca 2-3 k med fireblast. Det gör att om båda skjuter mot en motståndare tar vi ca 10-15 k tillsammans på 1-3sek Kan man vinna över 2 mages som kör detta?



Ja det går att vinna Smile det är sant att synliga fiender är lätta att bränna sönder med 2 mages men som mitt lag med 2 rogues så kan det bli svårare Smile att möta 2 duktiga rogues är svårt för nästan alla kombinationer men när det kommer till paladins är det jobbigt för rogues.

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 11:43 am    Post subject: Re: Arena topicen Reply with quote

KeNTeK wrote:
bearystyLe wrote:
Om någon av oss critar är vi uppe i ca 5-6k på en POM pyroblast och sen ytterliggare ca 2-3 k med fireblast. Det gör att om båda skjuter mot en motståndare tar vi ca 10-15 k tillsammans på 1-3sek Kan man vinna över 2 mages som kör detta?



Ja det går att vinna Smile det är sant att synliga fiender är lätta att bränna sönder med 2 mages men som mitt lag med 2 rogues så kan det bli svårare Smile att möta 2 duktiga rogues är svårt för nästan alla kombinationer men när det kommer till paladins är det jobbigt för rogues.


släng sap på paladinen, få hans kompis till 50% då bubblar paladinen nästan alltid vanish å spring därifrån sap eller blind igen, paladiner har inte en chans mot två 'bra' rogues.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 12:36 pm    Post subject: Re: Arena topicen Reply with quote

Victor wrote:
KeNTeK wrote:
bearystyLe wrote:
Om någon av oss critar är vi uppe i ca 5-6k på en POM pyroblast och sen ytterliggare ca 2-3 k med fireblast. Det gör att om båda skjuter mot en motståndare tar vi ca 10-15 k tillsammans på 1-3sek Kan man vinna över 2 mages som kör detta?



Ja det går att vinna Smile det är sant att synliga fiender är lätta att bränna sönder med 2 mages men som mitt lag med 2 rogues så kan det bli svårare Smile att möta 2 duktiga rogues är svårt för nästan alla kombinationer men när det kommer till paladins är det jobbigt för rogues.


släng sap på paladinen, få hans kompis till 50% då bubblar paladinen nästan alltid vanish å spring därifrån sap eller blind igen, paladiner har inte en chans mot två 'bra' rogues.


Jo, rouges är äckliga mot dom flesta. Som mage får man springa iväg så fort man kan till cloak of shadows är borta, sen har man en chans att döda :>
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies