HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ateist javist ? kanske in på alla platser på jorden dock.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 16:23 pm    Post subject: Ateist javist ? kanske in på alla platser på jorden dock. Reply with quote

http://www.youtube.com/watch?v=w4fQA9mt-Mg&mode=related&search=


Jag har sökt runt lite på relegion på senare tid och jag blir bra mer o mer övertygad om att jag gör rätt som inte stöder någon av dom.

Såg jesus camp igår kväll och ord som skrämande käns väldigt små då.....



http://www.youtube.com/watch?v=5CgvgjfwyPs
http://www.youtube.com/watch?v=aSEwc302gSs
http://www.youtube.com/watch?v=JECP9qzjmF0
http://www.youtube.com/watch?v=FMWs_J6Bjzs



Det finns tonviss av det här på nätet det är bara o söka om man vill se mer.

Denna kvinna pratar om o om igen om att islams barn är soldarer osv men i förlägningen kan jag bara tolka det som att hon är avundsjuk att kristna inte kan få en egen "arme" av förstörda och lättleda barn.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.


Last edited by [GTI]&an_oger on Sat Jan 27, 2007 17:08 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 16:37 pm    Post subject: Reply with quote

hail satan
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 17:05 pm    Post subject: Reply with quote

Sjuka grejer!
_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 17:08 pm    Post subject: Reply with quote

Beware of Jesus !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 17:52 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker det är bra att folk får se att det inte bara är islam som leder till knäppa grejer. Tacka gud för att de flesta kristna länder har skiljt kyrkan och staten
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 20:32 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Tycker det är bra att folk får se att det inte bara är islam som leder till knäppa grejer. Tacka gud för att de flesta kristna länder har skiljt kyrkan och staten


USA är på pappret en sekulär stat, men det verkar ju inte hjälpa det minsta.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 21:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är en icke troende men jag måste säga att jag ogillar stark att man förkastar andras tro genom idiotiska kommentarer.

Alla måste få ha sin egen tro och övertygelse och känna trygghet i det.

Har sagt det tidigare, min tro var mer åt det som faktiskt är det som kallas satanism, att man tar sig själv i första rummet hela tiden och skiter fullständigt i andra.

Nu är det väl lite så att efter senaste årets händelser så har jag reviderat lite och har funderat efter på just den devisen och ser att jag aldrig har levt upp till det och bara ser mig som ateist.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 21:50 pm    Post subject: Reply with quote

sitter å kollar på hela filmen som detdär är plockat ifrån, jävla sjukt asså..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 2:16 am    Post subject: Reply with quote

Har varit ateist länge, men under det senaste året har jag gått mer och mer mot att bli agnostiker. Fast vi får se om det håller i sig..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 4:25 am    Post subject: Reply with quote

Wobin_Hood wrote:
narcissist wrote:
Tycker det är bra att folk får se att det inte bara är islam som leder till knäppa grejer. Tacka gud för att de flesta kristna länder har skiljt kyrkan och staten


USA är på pappret en sekulär stat, men det verkar ju inte hjälpa det minsta.

äh, one nation under god, de får inte räkna sig sekulära. Men det hade kunnat vara värre.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

Fy fan för kristendom och fy fan för religion! Jag tror att kristendomen är rötterna till 90% av all skit som finns här i världen, jag fullständigt hatar kristendom och kyrkan inom kristendomen.

Ändå så är Jag både döpt och konfirmerad, alltså är jag en del av det jag hatar. Att jag är döpt har jag inte så mycket att göra med men jag vet också att mina föräldrar gjorde det inte för att dom var kristna utan för att det "är något man gör" det är en tradition, och en dålig sådan.. Att jag konfirerade mig berodde enbart på en sak, min farmor ville det och eftersom jag älskar min farmor och ville betala tillbaka henne för allt hon har gjort så konfirmerade jag mig, utan en den blekaste aning om vad det faktist handlade om. På ett sätt är jag väldigt glad över det nu. jag menar vi var 25pers som konfirmerade oss men inte en enda fattade att vi gjorde något som var så starkt inom kristendomen, haha, man fick ju pengar när man gjort det liksom! Ush jag blir tvungen att skriva av mig lite. Jag är väl medlem i kyrkar fortfarande antar jag men jag tänker gå ur den så snabbt som möjligt, ska nog tala med farsan när han kommer hem från gymet tror jag. Jag bara mår så jävla illa när jag ser dessa jävla filmer om "Jesus Camp" och att världsledare faktiskt får ha en religiösa åsikter inom lagar etc. Samtidigt blir jag så otroligt glad att folk faktiskt börjar inse hur jävla sjukt det är. Sverige är ett av värleds mest oreligiösa land och det är jag stolt över! Det bevisar att vi har kommit långt, längre än många andra länder. Usa är ju värst som vanligt och de kommer dom väl fortsätta vara. Jag hoppas ibland att det finns någon superhjälte som åker till "jesus camp" och räddar dom där stackars barnen från hemska jävla tanter som tror dom är 100 gånger bättre än alla andra. Samtidigt, vilken gud skulle tillåta en sån tant att göra sådär? är det inte ett budord att inte tillbe falska gudar? men där står barnen och ger välsignelse åt en jävla pappersfigur, som faktiskt är mer en djävul är en gud.

Bill Maher och gubbarna som satt vid bordet borde leda ett land, folk som faktist använder sunt förnuft och logik när dom tänker. Om någon sett Penn & Tellers bullshit avsnitt om religion (dem har gjort 3 eller 4 som handlar om religion) Så tycker jag också att dom borde få en géni stämpel alltså. För det finns fortfarande rebeller, folk som inte tillåter att en Kristen gud berövar dem från deras frihet.

Sen vill jag säga en sista sak. Jag är emot den kristna kyrkan och jag är emot allt som har med kristendom att göra. Att vara med i en religon som fördömmer homosexuella, som säger att det är fel att ha sex innan man är gift, som inte tillåter onani (Jag undrar varför katolska präster antastar barn? hmm..) är så jävla OLOGISKT så det finns inte, och det är det som måste bort. Men tror du på gud, din gud så finns det egentligen inget att säga, även om jag har 1000 bensäkra bevis på att gud inte finns så spelar inte det någon roll eftersom din gud är så verklig för dig. Kanske låter det konstigt men så är det.

Ush jag blir förbannad! Argumentera emot mig gärna, för jag har en miljon saker till på lager...

Och jag ursäktar för alla miljoner stavfel jag gjort!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 15:59 pm    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
Jag är emot den kristna kyrkan och jag är emot allt som har med kristendom att göra.

Du skall inte dräpa.
Du skall inte begå äktenskapsbrott.
Du skall inte stjäla.
Du skall inte vittna falskt mot din nästa.

(sen är det ju hemskt att använda nåt av det där när man skriver lagar tycker jag Rolling Eyes)

Quote:
Bill Maher och gubbarna som satt vid bordet borde leda ett land, folk som faktist använder sunt förnuft och logik när dom tänker.

Mer makt åt nyliberala talkshow-hosts!
Du tycker alltså att kristendomen styr folk för mycket med dåliga böghatande influenser och nästa sekund vill du geniförklara regisserade och scriptade TV-personligheter?

Quote:
Att vara med i en religon som fördömmer homosexuella, som säger att det är fel att ha sex innan man är gift, som inte tillåter onani (Jag undrar varför katolska präster antastar barn? hmm..) är så jävla OLOGISKT så det finns inte, och det är det som måste bort.

Avhållsamhet var det bästa preventivmedlet fram tills dess att preventivmedlen uppfanns. Att bli gravid med en man hon inte var gift med var ju inte det säkraste sättet att inleda sina tonår för en flicka för nåt hundra år sen. Att bokstavstroende republikaner, kardinaler och andra idioter inte kan förstå att det var en social uppfinning är inte religionens fel. Man kunde ju inte gärna skriva i marginalen "okej om ni läser det här när ni har uppfunnit preventivmedel så kan ni strunta i all den här skiten"
Sen har du rätt. Det är det som måste bort. Men jag tycker inte att religionen i sig ska bort.



Jag tycker att kyrkan är för konservativ och att väldigt många av deras åsikter är helt åt helvete och att kyrkan och staten ska vara på helt olika sidor av en jättestor klyfta med spikmattor och krokodiler i. Men jag tycker också att vi har mer att tacka kristendomen för än vad vi har att hata den för. Jag tycker att politiska ledare har rätt att väga in religiösa åsikter i sina beslut av den enkla anledningen att de är folkvalda och att deras religiösa åsikter till stor del delas av deras väljare.

Jag tycker det är synd att folk kan se igenom religiöst vinklade tv-program och filmer men inte anarka-ny-liberala (eller progressiva heller för den delen) Det får folk att hamna vid ideologier de egentligen inte hör hemma vid.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 16:54 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Lace wrote:
Jag är emot den kristna kyrkan och jag är emot allt som har med kristendom att göra.

Du skall inte dräpa.
Du skall inte begå äktenskapsbrott.
Du skall inte stjäla.
Du skall inte vittna falskt mot din nästa.

(sen är det ju hemskt att använda nåt av det där när man skriver lagar tycker jag Rolling Eyes)

Quote:
Bill Maher och gubbarna som satt vid bordet borde leda ett land, folk som faktist använder sunt förnuft och logik när dom tänker.

Mer makt åt nyliberala talkshow-hosts!
Du tycker alltså att kristendomen styr folk för mycket med dåliga böghatande influenser och nästa sekund vill du geniförklara regisserade och scriptade TV-personligheter?

Quote:
Att vara med i en religon som fördömmer homosexuella, som säger att det är fel att ha sex innan man är gift, som inte tillåter onani (Jag undrar varför katolska präster antastar barn? hmm..) är så jävla OLOGISKT så det finns inte, och det är det som måste bort.

Avhållsamhet var det bästa preventivmedlet fram tills dess att preventivmedlen uppfanns. Att bli gravid med en man hon inte var gift med var ju inte det säkraste sättet att inleda sina tonår för en flicka för nåt hundra år sen. Att bokstavstroende republikaner, kardinaler och andra idioter inte kan förstå att det var en social uppfinning är inte religionens fel. Man kunde ju inte gärna skriva i marginalen "okej om ni läser det här när ni har uppfunnit preventivmedel så kan ni strunta i all den här skiten"
Sen har du rätt. Det är det som måste bort. Men jag tycker inte att religionen i sig ska bort.



Jag tycker att kyrkan är för konservativ och att väldigt många av deras åsikter är helt åt helvete och att kyrkan och staten ska vara på helt olika sidor av en jättestor klyfta med spikmattor och krokodiler i. Men jag tycker också att vi har mer att tacka kristendomen för än vad vi har att hata den för. Jag tycker att politiska ledare har rätt att väga in religiösa åsikter i sina beslut av den enkla anledningen att de är folkvalda och att deras religiösa åsikter till stor del delas av deras väljare.

Jag tycker det är synd att folk kan se igenom religiöst vinklade tv-program och filmer men inte anarka-ny-liberala (eller progressiva heller för den delen) Det får folk att hamna vid ideologier de egentligen inte hör hemma vid.


Nej det är klart jag inte är emot dessa förstnämnda, och visst det är väl kristendomens förtjänst att det är så. Fast det leder mig direkt in på vad som är rätt och vad som är fel? Om jag står inför valet att döda en man och rädda vi säger 100st andra människor, är det fel att döda honom då? Aborter. Vi tar ett exempel, om en kokainmissbrukare eller en heroinmisbrukare får ett barn och fortsätter att knarka under graviditet, och man kan säkert säga att detta barn kommer få ett helvete att leva, om barnet ens överlever födseln? Är det då fel att göra en abort, så att man besparar det barnet den smärtan? och ett liv på kanske respirator? Man ska inte stjäla, naturligvis inte. Men vi säger att Hennes & Mauritz har en snygg tröja för 200:- som du tänker köpa. Du vet inte vart tröjan kommer ifrån men säg att ett litet barn i indien har gjort den för pengar som motsvarar 10 öre här i sverige? Barnet har knappt råd att äta och tvingas göra arbete mot han/hons vilja. Är det då fel att jag snor den tröjan från företaget och skänker 200:- till rädda barnen? Att skriva lagar med religiös baktanke, syfte eller åsikt är som redan bevisat oerhört fel. Bara för att du går i kyrkan på söndag så ska jag inte få sälja öl till oss som inte gör det? (som atesit filmen visade) Det är inte Rätt, det är inte fritt det är vad som händer när man har religiösa ledare.

Jag tror att starka tv personligheter hade gjort väldigt bra ifrån sig ifall de hade fått styra ett land, det är inte för inget som dom sitter i den där stolen på tv liksom. Jo du har rätt, deras debatt var väldigt uppgjord. Alldeles för genomskådande. Han vågar stå för sin åsikt och han vågar säga den på rikstäckande tv, det därför han borde "géniförklaras" han går inte på skitsnacket. Och notera att han argumenterar emot "jeus camp" han tycker det är hemskt.

Varför var det fel för en flicka att få barn med en hon inte var gift med? på grund av religion, hade vi istället levt som alla andra djur på den här planeten så hade detta varit, tro det eller ej helt naturligt! Visst vi är inte lika alla andra djur, men vi har naturliga instinkter och dom är de enklaste som finns. är du hungrig? skaffa något att äta! Är du trött? Sov! Är du Kåt? Knulla! den sista instinkten är den viktigaste, eftersom den garanterar att din art lever vidare. Om nu "gud skapade oss" så måste han ha tänkt konstigt på den delen när han sen försöker att förbjuda oss att ha sex när vi är kåta. Eftersom vi snackar naturligt, så kan vi väl ta homosexualitet också. Kristendom menar på att det finns inga homosexuella djur. Detta är ju självklart helt fel, det finns många djur som är homosexuella, vad det däremot är brist på är djur som lever i monogami. Att inte få onanera? Detta skulle väl vara inbrända i våra huvuden om nu gud tyckte det, men om man skulle ta en pojke och sätta honom i ett rum men ingen som helst kunskap eller kontakt från omvärlden, skulle han då börja pilla på snoppen eller skulle börja be varje morgon och kväll.. Att vi nu har preventivmedel är något som skyddar många människor från sjukdomar och graviditeter de inte vill ha. Du har rätt det är inte kyrkan som kommit på detta, men vad gör kyrkan. Jo dom har kurser där de åker runt på skolor och berättar för undgomar att det är fel att använda preventivmedel, att det är fel att ha sex. Dom får till och med pengar från staten (USA)

Religion och styre som sagt tycker jag är helt befängt. Och bara för att många gör någonting så betyder ju inte det att det är rätt.

Idag ser kristna tillbaka på religioner som var aktiva för många år sedan och skrattar åt dom, jag undrar om vi kommer att göra detsamma i framtiden. Kristna vill få "Intelligent design" utlärd i skolan, som vetenskap! Men ändå så tycker dom att folk som tror på exakt samma sak som dem är dumma i huvudet! Varför? Jo för att istället för gud så tror dom att det var rymdvarelser som skapade jorden.

Ett exempel på ett sådant program? Eller menar du Ateist videorna? Bill Mahers talkshow? eller Penn & Tellers Bullshit? Dom tar bara upp verkligheten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 19:05 pm    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
Nej det är klart jag inte är emot dessa förstnämnda, och visst det är väl kristendomens förtjänst att det är så. Fast det leder mig direkt in på vad som är rätt och vad som är fel? Om jag står inför valet att döda en man och rädda vi säger 100st andra människor, är det fel att döda honom då? Aborter. Vi tar ett exempel, om en kokainmissbrukare eller en heroinmisbrukare får ett barn och fortsätter att knarka under graviditet, och man kan säkert säga att detta barn kommer få ett helvete att leva, om barnet ens överlever födseln? Är det då fel att göra en abort, så att man besparar det barnet den smärtan? och ett liv på kanske respirator?

Har du någonsin varit med om en kristen stat som har dragit sig för att döda folk för att rädda ett större flertal? Menar du att det är dubbelmoral eller som det låter: att de borde göra det mer?

Är du för dödsstraff förresten?

För många kristna (jag vågar inte säga de flesta men jag tror att det är det) så är inte abort ett mord. Det går inte emot deras tro. Jag tycker att det är konstigt att du tycker att det är så absurt att man inte skulle vilja döda ett barn till två dåliga föräldrar.

Quote:
Man ska inte stjäla, naturligvis inte. Men vi säger att Hennes & Mauritz har en snygg tröja för 200:- som du tänker köpa. Du vet inte vart tröjan kommer ifrån men säg att ett litet barn i indien har gjort den för pengar som motsvarar 10 öre här i sverige? Barnet har knappt råd att äta och tvingas göra arbete mot han/hons vilja. Är det då fel att jag snor den tröjan från företaget och skänker 200:- till rädda barnen?

Ja jag tycker det är fel. Det är också fel av HM att ha slavar. Och även om det står i Bibeln att folk har slavar och regler för hur det ska skötas så är det ju inga (störda sekter borträknat) idag som är för slaveri.

Quote:
Att skriva lagar med religiös baktanke, syfte eller åsikt är som redan bevisat oerhört fel.

Bevisat när? Vad ska man skriva dem efter då? Förnuft? Förnuft är ju olika i olika samhällen. Hur kan du så enkelt döma bort förnuft baserat på kristen etik? Det är ju så våra lagar grundades!

Quote:
Jag tror att starka tv personligheter hade gjort väldigt bra ifrån sig ifall de hade fått styra ett land, det är inte för inget som dom sitter i den där stolen på tv liksom. Jo du har rätt, deras debatt var väldigt uppgjord. Alldeles för genomskådande. Han vågar stå för sin åsikt och han vågar säga den på rikstäckande tv, det därför han borde "géniförklaras" han går inte på skitsnacket.

Jag tycker att det är skrämmande att du tänker så höga tankar om en komiker på TV. Det finns politiker som har hans åsikter. Om folk hade hållt med honom så hade de röstat på de politikerna. Om han ville styra ett land så kan han ställa upp i val.
Du vet att USA inte är en totalitär stat va? Det finns ingen risk i att säga emot etablissemanget. Faktum är att ifall du inte gör det så är du inte cool i TV-kretsarna.

Quote:
Varför var det fel för en flicka att få barn med en hon inte var gift med? på grund av religion,

Inte på grund av religion, på grund att killen kan dra om han vill. Fadersinstinkten är inte jättestark, speciellt om man inte har så mycket pengar. Om alla skulle knulla varje gång de blev kåta och aldrig använda kondom så skulle det bli okontrollerbara befolkningsökningar, sånna störtar hela kontinenter i fattigdom. Jag skulle vilja säga att avhållsamheten är en stor anledning till att vi hade möjlighet att utveckla vår ekonomi och forskning i Europa. Vi var färre men vi hade mer tid över och vi hade inte samma behov av stor produktion på begränsad yta.

Nu är det ju sämst att ledarna av katolska kyrkan och andra liknande fortfarande tror att avhållsamhet är the way to go. Men det har inte alltid varit en dum idé och även om kyrkan är byggd hierarkiskt så är det inte så kristna som grupp tänker. Bara de flesta. Och de reagerar bara på grund av rädsla för graviditet, sjukdomar och våld som sex för med sig. Inte till så stor del på grund av religionen tror jag.


Quote:
Religion och styre som sagt tycker jag är helt befängt. Och bara för att många gör någonting så betyder ju inte det att det är rätt.

Varför då? Religion tolkas olika så varför är det så farligt att en ledare och ett folk har samma åsikter bara för att de är grundade i en religion?

Quote:
Idag ser kristna tillbaka på religioner som var aktiva för många år sedan och skrattar åt dom, jag undrar om vi kommer att göra detsamma i framtiden.

alla kristna eller de kristna du ser på TV?

Quote:
Ett exempel på ett sådant program? Eller menar du Ateist videorna? Bill Mahers talkshow? eller Penn & Tellers Bullshit? Dom tar bara upp verkligheten.

Du måste väl förstå att de speglar verkligheten som de ser den och att sanning inte är absolut?

Jag menar Bill Mahers talkshow, Jay leno's talkshow. Alla talkshows. The Daily Show, the Colbert report, South Park, Simpsons, Family Guy, Penn & Tellers Bullshit, Saturday Night Live och i många fler. De flesta har politiska åsikter och de kommer fram i parodier och i scetcher. De används humoristiskt och därför är folk inte alerta för allvaret i frågorna som tas upp. Eftersom att tittarna tycker att offrena i programmen har fel så utgår de från att de som driver med dem har rätt.

Du vill göra Bill Maher till ledare av ett land vilket i sig visar hur mycket tilltro du har i honom bara av att se honom på TV och vilken makt det ger. Han är liberterian (vet inte vad man kallar det på svenska) vilket innebär att han vill att det mesta ska skötas av marknaden vilket i sig inte riktigt är i linje med din lilla robin-hood-HM-historia där uppe. De menar i stort att marknaden styr sånna löner och att de arbetarna ska inte ha bidrag. Sånna här nyliberaler är i stort också mot de flesta sorter av socialt skyddsnät. Han är för dödsstraff. Enligt wikipedia vill liberterianer också legalisera knark och prostitution. De är mot all sorts överstatlighet som till exempel lag för att använda bilbälte. Det sistnämnda grundar sig i att man vill att alla ska betala sina egna sjukhusräkningarna utan statlig hjälp.

Jag vill bara kolla så att du inte är vänster och tror att alla som trashtalkar George Bush och kristna högern också är det. För de flesta är det inte.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 21:49 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Quest wrote:
Jag är en icke troende men jag måste säga att jag ogillar stark att man förkastar andras tro genom idiotiska kommentarer.

Alla måste få ha sin egen tro och övertygelse och känna trygghet i det.



Quest is such a smart boy Smile

As long as you're not hurting anyone, do whatever you like as far as Im concerend. Worship and believe in the power of your pet fish, small toe hairs, or whatever. Just don't use your personal crap to judge other people. Its lame.

The devil is in the details, and if you look at the basic principles of most religions its about how to have a functioning society without mass bloodshed. its when power-hungry assholes get involved and try to have influence over that society that problems occur. Anyone really have a problem with being nice to other people and treating everyone fairly? Well, alright you MIGHT have a problem with that if you're one of those selfish egoists who would rather be in charge of the whole evil manipulation *shrug*

Im not religious, but I feel very sorry for people who shut themselves off from perfectly nice, normal, good people because of predjudice. Its a socially acceptable form of hatred. You call down those who use their beliefs to say they're better than other people, but that is exactly what you're doing yourselves, just from another angle. Who is more stupid and brainwashed?

I'll hold my breath and wait for the chorus of "not me, Im right!" from all directions.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 22:52 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Lace wrote:
Nej det är klart jag inte är emot dessa förstnämnda, och visst det är väl kristendomens förtjänst att det är så. Fast det leder mig direkt in på vad som är rätt och vad som är fel? Om jag står inför valet att döda en man och rädda vi säger 100st andra människor, är det fel att döda honom då? Aborter. Vi tar ett exempel, om en kokainmissbrukare eller en heroinmisbrukare får ett barn och fortsätter att knarka under graviditet, och man kan säkert säga att detta barn kommer få ett helvete att leva, om barnet ens överlever födseln? Är det då fel att göra en abort, så att man besparar det barnet den smärtan? och ett liv på kanske respirator?

Har du någonsin varit med om en kristen stat som har dragit sig för att döda folk för att rädda ett större flertal? Menar du att det är dubbelmoral eller som det låter: att de borde göra det mer?

Är du för dödsstraff förresten?

För många kristna (jag vågar inte säga de flesta men jag tror att det är det) så är inte abort ett mord. Det går inte emot deras tro. Jag tycker att det är konstigt att du tycker att det är så absurt att man inte skulle vilja döda ett barn till två dåliga föräldrar.

Quote:
Man ska inte stjäla, naturligvis inte. Men vi säger att Hennes & Mauritz har en snygg tröja för 200:- som du tänker köpa. Du vet inte vart tröjan kommer ifrån men säg att ett litet barn i indien har gjort den för pengar som motsvarar 10 öre här i sverige? Barnet har knappt råd att äta och tvingas göra arbete mot han/hons vilja. Är det då fel att jag snor den tröjan från företaget och skänker 200:- till rädda barnen?

Ja jag tycker det är fel. Det är också fel av HM att ha slavar. Och även om det står i Bibeln att folk har slavar och regler för hur det ska skötas så är det ju inga (störda sekter borträknat) idag som är för slaveri.

Quote:
Att skriva lagar med religiös baktanke, syfte eller åsikt är som redan bevisat oerhört fel.

Bevisat när? Vad ska man skriva dem efter då? Förnuft? Förnuft är ju olika i olika samhällen. Hur kan du så enkelt döma bort förnuft baserat på kristen etik? Det är ju så våra lagar grundades!

Quote:
Jag tror att starka tv personligheter hade gjort väldigt bra ifrån sig ifall de hade fått styra ett land, det är inte för inget som dom sitter i den där stolen på tv liksom. Jo du har rätt, deras debatt var väldigt uppgjord. Alldeles för genomskådande. Han vågar stå för sin åsikt och han vågar säga den på rikstäckande tv, det därför han borde "géniförklaras" han går inte på skitsnacket.

Jag tycker att det är skrämmande att du tänker så höga tankar om en komiker på TV. Det finns politiker som har hans åsikter. Om folk hade hållt med honom så hade de röstat på de politikerna. Om han ville styra ett land så kan han ställa upp i val.
Du vet att USA inte är en totalitär stat va? Det finns ingen risk i att säga emot etablissemanget. Faktum är att ifall du inte gör det så är du inte cool i TV-kretsarna.

Quote:
Varför var det fel för en flicka att få barn med en hon inte var gift med? på grund av religion,

Inte på grund av religion, på grund att killen kan dra om han vill. Fadersinstinkten är inte jättestark, speciellt om man inte har så mycket pengar. Om alla skulle knulla varje gång de blev kåta och aldrig använda kondom så skulle det bli okontrollerbara befolkningsökningar, sånna störtar hela kontinenter i fattigdom. Jag skulle vilja säga att avhållsamheten är en stor anledning till att vi hade möjlighet att utveckla vår ekonomi och forskning i Europa. Vi var färre men vi hade mer tid över och vi hade inte samma behov av stor produktion på begränsad yta.

Nu är det ju sämst att ledarna av katolska kyrkan och andra liknande fortfarande tror att avhållsamhet är the way to go. Men det har inte alltid varit en dum idé och även om kyrkan är byggd hierarkiskt så är det inte så kristna som grupp tänker. Bara de flesta. Och de reagerar bara på grund av rädsla för graviditet, sjukdomar och våld som sex för med sig. Inte till så stor del på grund av religionen tror jag.


Quote:
Religion och styre som sagt tycker jag är helt befängt. Och bara för att många gör någonting så betyder ju inte det att det är rätt.

Varför då? Religion tolkas olika så varför är det så farligt att en ledare och ett folk har samma åsikter bara för att de är grundade i en religion?

Quote:
Idag ser kristna tillbaka på religioner som var aktiva för många år sedan och skrattar åt dom, jag undrar om vi kommer att göra detsamma i framtiden.

alla kristna eller de kristna du ser på TV?

Quote:
Ett exempel på ett sådant program? Eller menar du Ateist videorna? Bill Mahers talkshow? eller Penn & Tellers Bullshit? Dom tar bara upp verkligheten.

Du måste väl förstå att de speglar verkligheten som de ser den och att sanning inte är absolut?

Jag menar Bill Mahers talkshow, Jay leno's talkshow. Alla talkshows. The Daily Show, the Colbert report, South Park, Simpsons, Family Guy, Penn & Tellers Bullshit, Saturday Night Live och i många fler. De flesta har politiska åsikter och de kommer fram i parodier och i scetcher. De används humoristiskt och därför är folk inte alerta för allvaret i frågorna som tas upp. Eftersom att tittarna tycker att offrena i programmen har fel så utgår de från att de som driver med dem har rätt.

Du vill göra Bill Maher till ledare av ett land vilket i sig visar hur mycket tilltro du har i honom bara av att se honom på TV och vilken makt det ger. Han är liberterian (vet inte vad man kallar det på svenska) vilket innebär att han vill att det mesta ska skötas av marknaden vilket i sig inte riktigt är i linje med din lilla robin-hood-HM-historia där uppe. De menar i stort att marknaden styr sånna löner och att de arbetarna ska inte ha bidrag. Sånna här nyliberaler är i stort också mot de flesta sorter av socialt skyddsnät. Han är för dödsstraff. Enligt wikipedia vill liberterianer också legalisera knark och prostitution. De är mot all sorts överstatlighet som till exempel lag för att använda bilbälte. Det sistnämnda grundar sig i att man vill att alla ska betala sina egna sjukhusräkningarna utan statlig hjälp.

Jag vill bara kolla så att du inte är vänster och tror att alla som trashtalkar George Bush och kristna högern också är det. För de flesta är det inte.


Quote:

Har du någonsin varit med om en kristen stat som har dragit sig för att döda folk för att rädda ett större flertal? Menar du att det är dubbelmoral eller som det låter: att de borde göra det mer?

Är du för dödsstraff förresten?

För många kristna (jag vågar inte säga de flesta men jag tror att det är det) så är inte abort ett mord. Det går inte emot deras tro. Jag tycker att det är konstigt att du tycker att det är så absurt att man inte skulle vilja döda ett barn till två dåliga föräldrar.


Mina kommentarer om etiska värederingar var mer generellt om vad som är rätt och vad som är fel. Jag sa aldrig att det vår exakt så jag tror, jag menar mer på, hur kan någon veta vad som är rätt och vad som är fel? därefter, hur kan man vara så säker på att budorden är "rätt". Nej det gör dom hela tiden, Irak är väl ett bra exempel där. Men då blir ju frågan, tycker du att det är rätt? Jag är emot dödsstraff, men jag kan verkligen förstå offrernas familjer som inte vill att mannen som dödade deras dotter ska fortsätta leva, och ha en chans till frihet. Jag vet inte om du menar "Är du för dödsstraff föresten?" i en negativ mening, men om du gör det så ska vi väl inte glömma att det främsta argumentet för dödsstraff är "an eye for an eye, a tooth for a tooth" som är hämtat direkt ifrån bibeln.

Jag tror du menar att de flesta protestanter ser det inte som något som går emot deras religion, däremot är den katolska kyrkan väldigt emot aborter oavsett anledning. Jag tycker inte att det är absurt att man vill låta ett barn leva, men om vi går efter ett sådant hemskt exempel (som jag tycker det är) så kan man ju fråga sig själv, är det inte mer rättvist för barnet att göra en abort?

Quote:
Ja jag tycker det är fel. Det är också fel av HM att ha slavar. Och även om det står i Bibeln att folk har slavar och regler för hur det ska skötas så är det ju inga (störda sekter borträknat) idag som är för slaveri.


Så det är bara att välja bort det man inte gillar i bibeln?

Quote:

Jag tycker att det är skrämmande att du tänker så höga tankar om en komiker på TV. Det finns politiker som har hans åsikter. Om folk hade hållt med honom så hade de röstat på de politikerna. Om han ville styra ett land så kan han ställa upp i val.
Du vet att USA inte är en totalitär stat va? Det finns ingen risk i att säga emot etablissemanget. Faktum är att ifall du inte gör det så är du inte cool i TV-kretsarna.


Jag har höga tankar om honom för det han sa. För det han debaterade om, jag kände att det var en snubbe som fattade hur sjukt det var med ett Jesus läger. Visst det finns politiker som tror så, och de människor som gör det röstar förmodligen på honom, problemet är att det inte är tillräckligt många som gör det. Men då frågar jag igen, är det rätt för att många gör någonting? Bra, tack nu vet jag.... Du får det att låta som något negativt, att det finns folk med olika åsikter och som säger dom. kanske är det därför Usa inte är en totalitär stat, för det finns program ledare som faktist reagerar på skiten.

Quote:

Bevisat när? Vad ska man skriva dem efter då? Förnuft? Förnuft är ju olika i olika samhällen. Hur kan du så enkelt döma bort förnuft baserat på kristen etik? Det är ju så våra lagar grundades!


Så jag ska inte få sälja öl på söndagar? När man har religösa syften i sina lagar, så blir ju lagarna för dom religiösa. Usa är inte grundat som ett kristet land, men när kristna ledare fick makten i Usa så tyckte dom att det är vi visst, nu skriver vi gud på våra pengar och diskriminerar dem som inte tror på kristendom. Visst, det finns bra lagar som är grundade på kristen etik, men det finns ännu bättre lagar som är grundade på sunt förnufft, Att man inte får köra rattfull är ett sådant exempel.

Quote:

Inte på grund av religion, på grund att killen kan dra om han vill. Fadersinstinkten är inte jättestark, speciellt om man inte har så mycket pengar. Om alla skulle knulla varje gång de blev kåta och aldrig använda kondom så skulle det bli okontrollerbara befolkningsökningar, sånna störtar hela kontinenter i fattigdom. Jag skulle vilja säga att avhållsamheten är en stor anledning till att vi hade möjlighet att utveckla vår ekonomi och forskning i Europa. Vi var färre men vi hade mer tid över och vi hade inte samma behov av stor produktion på begränsad yta.

Nu är det ju sämst att ledarna av katolska kyrkan och andra liknande fortfarande tror att avhållsamhet är the way to go. Men det har inte alltid varit en dum idé och även om kyrkan är byggd hierarkiskt så är det inte så kristna som grupp tänker. Bara de flesta. Och de reagerar bara på grund av rädsla för graviditet, sjukdomar och våld som sex för med sig. Inte till så stor del på grund av religionen tror jag.


Ok, bra sagt! Men jag vill ändå påpeka ett exempel där religionen helt flippat ut och det är när en kvinna av islamsk tro blir väldtagen, och sen stenad för att hon blivit det? snälla, mer barbariskt får man leta efter.

Quote:

Varför då? Religion tolkas olika så varför är det så farligt att en ledare och ett folk har samma åsikter bara för att de är grundade i en religion?


Det enkla svaret är att Alla är delar inte samma religion/livsåskådning. Därför blir det fel, för då uppstår diskriminering. Visst om alla har samma religion i ett land så fine då funkar det väl skitbra, men jag vill tillbaka till Usa här igen. Där folk blir tvingade, hindrade och anklagade när de gör något som strider emot det kristna.

Quote:

alla kristna eller de kristna du ser på TV?


Du har rätt jag ska inte dra alla kristna över en kam och jag menar inte att alla kristna är idioter. Det är extreministerna som är dem värsta, men olyckligtvis, så finns det många utav dom. Kristna som tror på gud men inte på kyrkan är dom jag accepterar. Dock hade jag skrattat åt kristna som trodde på kyrkan och deras manupilation.

Quote:

Du måste väl förstå att de speglar verkligheten som de ser den och att sanning inte är absolut?

Jag menar Bill Mahers talkshow, Jay leno's talkshow. Alla talkshows. The Daily Show, the Colbert report, South Park, Simpsons, Family Guy, Penn & Tellers Bullshit, Saturday Night Live och i många fler. De flesta har politiska åsikter och de kommer fram i parodier och i scetcher. De används humoristiskt och därför är folk inte alerta för allvaret i frågorna som tas upp. Eftersom att tittarna tycker att offrena i programmen har fel så utgår de från att de som driver med dem har rätt.

Du vill göra Bill Maher till ledare av ett land vilket i sig visar hur mycket tilltro du har i honom bara av att se honom på TV och vilken makt det ger. Han är liberterian (vet inte vad man kallar det på svenska) vilket innebär att han vill att det mesta ska skötas av marknaden vilket i sig inte riktigt är i linje med din lilla robin-hood-HM-historia där uppe. De menar i stort att marknaden styr sånna löner och att de arbetarna ska inte ha bidrag. Sånna här nyliberaler är i stort också mot de flesta sorter av socialt skyddsnät. Han är för dödsstraff. Enligt wikipedia vill liberterianer också legalisera knark och prostitution. De är mot all sorts överstatlighet som till exempel lag för att använda bilbälte. Det sistnämnda grundar sig i att man vill att alla ska betala sina egna sjukhusräkningarna utan statlig hjälp.

Jag vill bara kolla så att du inte är vänster och tror att alla som trashtalkar George Bush och kristna högern också är det. För de flesta är det inte.


Alla tittare eller bara såna som jag?
Klart tv ger makt, det är den främsta mediekommunikationen som finns. Men jag menar mer på att jag hade känt mig tryggare med Bill Maher som inte kan förstå hur man kan göra så mot små barn? än att ha en ledare som tillåter folk att dyrka hans kartong figur!? Jag tror också på fri konkurans, det är något som gynnar ett samhälle ekonomiskt snarare än störtar det i grunden.

Jag kollade runt lite på wikipedia och det visade sig att Bill Maher inte röstade på "Libertarian Party" istället röstade han på Ralph nader, en amerikansk advokat och politisk aktivist som är för Konsumenters rättigheter, Feminism, Humanitäritet, miljö och ett demokratiskt samhälle. Ralph nader har hjälpt många föreningar att kunna starta T.ex.

EPA "Environmental Protection Agency"
OSHA "Occupational Safety and Health Administration"
Public Citizen "Public Citizen is a Washington, D.C.-based progressive organization engaged in consumer advocacy. Founded by Ralph Nader in 1971, its activities span across a diverse range of issues, including energy policy, trade policy, campaign finance reform and accountability, consumer protection, medical malpractice, and public health."

Om man nu legaliserar prostution till en kontrolerbar status? Statliga bordeller där man kan hålla koll på vem som kommer in och man kan hålla de anställda friska, varför inte? (Det finns och det funkar) Jag vet inte vart jag står i att legalisera knark frågan. Jag är ju definitivt emot tunga droger, självklart. Men däremot så vet jag inte varför alkohol och tobak är lagligt och inte marijuana? Både alkohol och tobak har enormt höga dödsrelaterade siffror varje år, men aldrig någonsin har någon dött av mariujana. Folk i usa betalar väl redan sin sjukförsäkring själva så inte så stor skillnad där.

Nej, jag är höger men ok.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 1:11 am    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
Jag vet inte om du menar "Är du för dödsstraff föresten?" i en negativ mening, men om du gör det så ska vi väl inte glömma att det främsta argumentet för dödsstraff är "an eye for an eye, a tooth for a tooth" som är hämtat direkt ifrån bibeln.

Det var bara en fråga.
Nepp inte heller "Min är hämnden, jag skall utkräva den"
Dödsstraff debatteras kraftigt även mellan kristna.

Quote:
...är det inte mer rättvist för barnet att göra en abort?

Om du ser på det som ett barn med ett liv framför sig så kan jag inte begripa hur du kan tycka att det är rättvist med en abort. Det är ett potentiellt barn som inte borde skapas dock enligt min mening. Jag klagade mest på grund av ditt ordval Smile

Quote:
Så det är bara att välja bort det man inte gillar i bibeln?

Ja, det kallas bibeltolkning och det gör alla kristna.

Det handlar inte så mycket om att välja bort vad man inte gillar. Mer om vad man själv tror var avsikten och om det som står är brukbart i dagens samhälle efter det värderingarna utvecklats till.

Quote:
Jag har höga tankar om honom för det han sa. För det han debaterade om, jag kände att det var en snubbe som fattade hur sjukt det var med ett Jesus läger. Visst det finns politiker som tror så, och de människor som gör det röstar förmodligen på honom, problemet är att det inte är tillräckligt många som gör det. Men då frågar jag igen, är det rätt för att många gör någonting? Bra, tack nu vet jag.... Du får det att låta som något negativt, att det finns folk med olika åsikter och som säger dom. kanske är det därför Usa inte är en totalitär stat, för det finns program ledare som faktist reagerar på skiten.

Inte rätt. Men du kan inte i ena sekunden antyda att man inte har rätt till egna åsikter och att man är en rebell för att man säger emot och i nästa tycka att dina åsikter ska ha mer plats fast de inte har folkligt stöd.
I demokratin är det så att om de flesta tycker nånting så är det så det ska vara. Rätt om du vill...
Jag tycker inte att de tycker rätt, jag tror inte ens att de tycker så men det är inte riktigt poängen.
USA är inte en totalitär stat på grund av en miljard olika anledningar. Att programledare inte håller med Presidenten är en ganska liten del i det.
Freedom of press däremot, är en ganska stor anledning som leder till den du nämnde.

Quote:
Så jag ska inte få sälja öl på söndagar? När man har religösa syften i sina lagar, så blir ju lagarna för dom religiösa. Usa är inte grundat som ett kristet land, men när kristna ledare fick makten i Usa så tyckte dom att det är vi visst, nu skriver vi gud på våra pengar och diskriminerar dem som inte tror på kristendom. Visst, det finns bra lagar som är grundade på kristen etik, men det finns ännu bättre lagar som är grundade på sunt förnufft, Att man inte får köra rattfull är ett sådant exempel.

Det är väl inte diskriminerande att förbjuda nånting för alla? Det är ju skillnad att säga att "judar får inte köpa öl på söndagar" och att säga "ingen får köpa öl på söndagar". Det första är diskriminerande och det andra är bara korkat Very Happy
Vi har ju inte söndagsöppet på systemet i Sverige heller. Vet iofs inte varför men så är det ju...

Quote:
Ok, bra sagt! Men jag vill ändå påpeka ett exempel där religionen helt flippat ut och det är när en kvinna av islamsk tro blir väldtagen, och sen stenad för att hon blivit det? snälla, mer barbariskt får man leta efter.

Japp men det har väl ganska litet med islam att göra och mer med bokstavstroende politiska ledare? Det är ganska uppenbart att det inte är att begå ett brott när man själv är offret för en våldtäkt.
Dessutom står det i Koranen att man behöver 4 vittnen för att dömma en äktenskapsbrottsling (haha säger man så? Smile) antagligen för att man förstod att det begicks, man ogillade det men inte ville ha en massa rättegångar. Jag tvivlar på att de kräver 4 vittnen i domstolarna i teheran.
Var har du hört det där med stenad för att blivit våldtagen? låter lite som en myt tycker jag.

Quote:
Det enkla svaret är att Alla är delar inte samma religion/livsåskådning. Därför blir det fel, för då uppstår diskriminering. Visst om alla har samma religion i ett land så fine då funkar det väl skitbra, men jag vill tillbaka till Usa här igen. Där folk blir tvingade, hindrade och anklagade när de gör något som strider emot det kristna.

Din vän Bill Maher är nog inte jätteförtjust i den skattesats som finns i USA. Men han är ändå tvingad att betala. Om den största delen av befolkningen inte skulle vilja ha så hög skatt så skulle det ändras genom folkomröstningarna. Det är segt för dem som inte gillar höga skatter och överstatliga institutioner men det är en frihet han får förlora till förmån för demokratin.

Ibland fungerar demokratin väldigt dåligt och folk tar skada men den reparerar ofta sig själv och man ska inte oroa sig så mycket över lokala lagar på det där viset.


Quote:
Alla tittare eller bara såna som jag?

Jag menade de flesta tittare. Jättemånga tittare visste inte vad som var upp och vad som var ner när Team America: World Police kom och spottade mer på Vänster-anhängare än etablissemanget.
Tanken att Trey Parker och Matt Stone var nyliberala och inte vänster hade aldrig slagit South Park-tittarna

Quote:
Jag kollade runt lite på wikipedia och det visade sig att Bill Maher inte röstade på "Libertarian Party" istället röstade han på Ralph nader

Enligt wikipedia: 96 Bob Dole (moderat inte tokkristen republikan, alltså väldigt lik liberterianernas politik).
00. lovade sin röst till Libertarian Party men gav den till Ralph Nader (miljö-leftie)
04. Kerry. (bad på sina bara knän att Ralph Nader inte skulle ställa upp så att Kerry kunde spöa GWB)

Jag förstår inte riktigt varför han gav den till Ralph Nader 00. Han kanske bara gillar outsiders vad vet jag. Han verkar ju vara libertarian i övrigt. Enligt den där sidan iaf.

Quote:
Om man nu legaliserar prostution till en kontrolerbar status? Statliga bordeller där man kan hålla koll på vem som kommer in och man kan hålla de anställda friska, varför inte?

Statliga bordeller går nog inte hem med det där partiet.


Jag tycker du går för hårt åt mot religion. Du kanske inte har blivit hjärntvättad av galna medievetenskapsmän så den frågan kanske vi kan släppa nu Smile men jag tycker ändå att du talar dig lite mer varm över kvaliteten på deras karaktär istället för deras underhållningsvärde än vad jag tycker är behagligt

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 10:26 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jag tycker du går för hårt åt mot religion. Du kanske inte har blivit hjärntvättad av galna medievetenskapsmän så den frågan kanske vi kan släppa nu Smile men jag tycker ändå att du talar dig lite mer varm över kvaliteten på deras karaktär istället för deras underhållningsvärde än vad jag tycker är behagligt


Jag blir bara så upprörd när jag ser dessa barn, hur dom manipuleras och att man får göra det, jag tittade på flera klipp och blev så arg inombords. När en 9 åring ber om räddning liksom, han är 9 bast. Och när en tant berättar för barnen om hur harry potter går emot gud. Att en tant berättar för små barn att de ska kriga i guds namn, då blir jag upprörd, arg, ledsen och aggresiv. Rolling Eyes Jag tror humor och folk som vågar skämta med det man inte får skämta om för oss närmare varandra än religion. Jag tycker Borats film är något av det bästa på länge tex.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 21:26 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Var har du hört det där med stenad för att blivit våldtagen? låter lite som en myt tycker jag.

antar att lace läst om samma händelse som jag, och den personen blev inte stenad p.g.a. att den blev våltagen utan för att hon hade sex före äktenskapet (offret var en 15-åring som blev våldtagen av sin farsa). det hände i den del av nigeria där man brukar sharia-lagarna (som skrevs typ 400 f.kr.) vilket inte stöds av särskilt många muslimer.
Back to top
View user's profile Send private message
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
narcissist wrote:
Var har du hört det där med stenad för att blivit våldtagen? låter lite som en myt tycker jag.

antar att lace läst om samma händelse som jag, och den personen blev inte stenad p.g.a. att den blev våltagen utan för att hon hade sex före äktenskapet (offret var en 15-åring som blev våldtagen av sin farsa). det hände i den del av nigeria där man brukar sharia-lagarna (som skrevs typ 400 f.kr.) vilket inte stöds av särskilt många muslimer.


Ja det känns som jag läst om flera sådana fall och jag får ont i magen när jag hör om det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies