HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Skrämmande.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Jan 19, 2007 19:30 pm    Post subject: Skrämmande. Reply with quote

Detta bevisar att folk blir helt galna när servrarna lägger ner.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,980057,00.html

För övrigt tycker jag det är skrämmande att detta ens kan genomföras. Nu var det inte mer än 8 miljoner som försvann men det är ändå skrämmande.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Jan 19, 2007 23:16 pm    Post subject: Reply with quote

äh, aftonbladet skall man aldrig lita på. En riktig sosseblaska är vad det är!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Jan 19, 2007 23:53 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
äh, aftonbladet skall man aldrig lita på. En riktig sosseblaska är vad det är!


även sagt i P3 idag samt på nyheterna på svt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Jan 20, 2007 0:16 am    Post subject: Reply with quote

Tja jag har fortfarande inte klicka på länken då den just leder till aftonbladet men om jag ska gissa vad det står så är det.

"idag har nordea åter utsats för ett bedrägeri där 8 miljoner har stulits från olika kunders konton"

Japp det är det som hänt.... dom har använt samma form av skit brev som senast användes då nordea kunder (även folk utanför nordea) blev bombade med mail från www.XXX.nordea.com

Dock om man den gången klickade på mailet så hoppade en liten retsam trojan in i burken och nästa gång du gick in på nordea så fick du ett felmedelande och sidan "stängdes ner" och sedan kom du inte in igen.

Nu har trojanen gjort sitt jobb och tagit kåden och användar namn, blocka dig från nordeas baksida medans dom glada i hågen länsar kontot och för pengarna till en bank i östeuropa.



Nordea hävdar att deras system är säker och att dom bara blir bombade för att dom är sveriges största bank...... FFS skraplotter och HTML sidor är något som man möjligen kan ha när ungarna på dagis leker BANK inte när Nordea leker bank med våra pengar..... summa sumarum BULLshit nordea ni blir bombade för att ni har ett kasst system som är stenålders.




Fotnot om aftonbladet...... aftonbladet suger inte för att det är en sose tidning utan för att det är en skvalerblaska som får en ding ding värld o verka seriösa.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jan 20, 2007 1:12 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
Fotnot om aftonbladet...... aftonbladet suger inte för att det är en sose tidning utan för att det är en skvalerblaska som får en ding ding värld o verka seriösa.
Tack, äntligen en vettig person. Blir så trött på att folk ska använda sig av politiska inriktningar som ett skällsord eller rättare sagt något negativt. Folk får tycka precis vad de vill, men att påstå att en viss tidning är dålig pga den politik den framhäver är smått löjligt och i mina ögon bevis på dålig humor. Sen att skvallerblaskor är piss och skit är en helt annan sak, men det finns bättre metoder att använda sig av för att påpeka det.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Sat Jan 20, 2007 17:51 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
Nordea hävdar att deras system är säker och att dom bara blir bombade för att dom är sveriges största bank...... FFS skraplotter och HTML sidor är något som man möjligen kan ha när ungarna på dagis leker BANK inte när Nordea leker bank med våra pengar..... summa sumarum BULLshit nordea ni blir bombade för att ni har ett kasst system som är stenålders.

Nordeas system är säkert. Inte deras fel att folk ger ut sina lösenord+engångskoder till vem som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Jan 21, 2007 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
Fotnot om aftonbladet...... aftonbladet suger inte för att det är en sose tidning utan för att det är en skvalerblaska som får en ding ding värld o verka seriösa.
Tack, äntligen en vettig person. Blir så trött på att folk ska använda sig av politiska inriktningar som ett skällsord eller rättare sagt något negativt. Folk får tycka precis vad de vill, men att påstå att en viss tidning är dålig pga den politik den framhäver är smått löjligt och i mina ögon bevis på dålig humor. Sen att skvallerblaskor är piss och skit är en helt annan sak, men det finns bättre metoder att använda sig av för att påpeka det.


Jag anser fortfarande att aftonbladet både suger för att det är en sosseblaska men samtidigt en skvallerblaska, de två sakerna gör tidningen till den skit den är.

Nordeas system är nog lika säkert som vilken annan banks, handlar nog bara om otur att de blev valda som mål, alternativt på grund av faktumet att det är den största banken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Jan 21, 2007 23:26 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
toffeln wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
Fotnot om aftonbladet...... aftonbladet suger inte för att det är en sose tidning utan för att det är en skvalerblaska som får en ding ding värld o verka seriösa.
Tack, äntligen en vettig person. Blir så trött på att folk ska använda sig av politiska inriktningar som ett skällsord eller rättare sagt något negativt. Folk får tycka precis vad de vill, men att påstå att en viss tidning är dålig pga den politik den framhäver är smått löjligt och i mina ögon bevis på dålig humor. Sen att skvallerblaskor är piss och skit är en helt annan sak, men det finns bättre metoder att använda sig av för att påpeka det.


Jag anser fortfarande att aftonbladet både suger för att det är en sosseblaska men samtidigt en skvallerblaska, de två sakerna gör tidningen till den skit den är.

Nordeas system är nog lika säkert som vilken annan banks, handlar nog bara om otur att de blev valda som mål, alternativt på grund av faktumet att det är den största banken.


Handelsbanken kör med en E-legitimation som du kanppt kan kopiera som användare men den är så pass avancerad så det är krångligt att komma åt den.

Sparbanken måste du antigen knäcka sparbankens server eller komma åt den fysiska dossan för att knäcka.

Skraplotter och en endkel sida med en kod det är hygligt enkelt att knycka då det som nu endast behövs en trojan som snor koden och håller användaren borta från bankens hemsida.
alltså är det svåra att koda så att dom komer förbi virus program och brandväggar och det är inga störe svårigheter för den som vet vad den pysslar med.


så jag sticker gärna ut hakan och säger att hacka nordea inte är svårare än att sno loggin och lösen till ett online spel.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Jan 21, 2007 23:35 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
Oskar- wrote:
toffeln wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
Fotnot om aftonbladet...... aftonbladet suger inte för att det är en sose tidning utan för att det är en skvalerblaska som får en ding ding värld o verka seriösa.
Tack, äntligen en vettig person. Blir så trött på att folk ska använda sig av politiska inriktningar som ett skällsord eller rättare sagt något negativt. Folk får tycka precis vad de vill, men att påstå att en viss tidning är dålig pga den politik den framhäver är smått löjligt och i mina ögon bevis på dålig humor. Sen att skvallerblaskor är piss och skit är en helt annan sak, men det finns bättre metoder att använda sig av för att påpeka det.


Jag anser fortfarande att aftonbladet både suger för att det är en sosseblaska men samtidigt en skvallerblaska, de två sakerna gör tidningen till den skit den är.

Nordeas system är nog lika säkert som vilken annan banks, handlar nog bara om otur att de blev valda som mål, alternativt på grund av faktumet att det är den största banken.


Handelsbanken kör med en E-legitimation som du kanppt kan kopiera som användare men den är så pass avancerad så det är krångligt att komma åt den.

Sparbanken måste du antigen knäcka sparbankens server eller komma åt den fysiska dossan för att knäcka.

Skraplotter och en endkel sida med en kod det är hygligt enkelt att knycka då det som nu endast behövs en trojan som snor koden och håller användaren borta från bankens hemsida.
alltså är det svåra att koda så att dom komer förbi virus program och brandväggar och det är inga störe svårigheter för den som vet vad den pysslar med.


så jag sticker gärna ut hakan och säger att hacka nordea inte är svårare än att sno loggin och lösen till ett online spel.

eh? exakt hur stor insyn har du i hur deras system är uppbyggt om jag får fråga?
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 1:08 am    Post subject: Reply with quote

Alltid samma sak när folk som inte använder nordea ska hacka ner på andra banker. De har gjort 0 research men har ändå alla svaren?
trojan räcker kanske för att du ska kunna logga in på någons konto ja. Men sen då? Du måste använda en ny kod så fort du ska göra någonting mer än att browsa.
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur den där trojanen fick reda på resten av alla koder. Om de kan ta reda på det så borde de även kunna ta reda på alla andra bankers koder. Det är väl någon enorm matematisk formel på alla dessa internetbankskoder gissar jag?
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 23:48 pm    Post subject: Reply with quote

Sen är det väl så att alla banker använder olika säkerhetssystem, därför är det kanske inte lika enkelt att hacka sig in på andra banker.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 13:34 pm    Post subject: Reply with quote

Nu är jag själv inte nordea-kund men "skraplotten" är såvitt jag vet unik för varje kund, du behöver en kod för varje inmatning du gör (inloggning, godkännande m.m) vilket gör att om du som elake Eve kan med hjälp av t.ex phishing komma åt två av koderna på skraplotten kan du t.ex logga in och genomföra en transaktion.
Det här var i teorin ett jättebra och billigt sätt eftersom det är engångskoder vi pratar om, man tänkte nog inte på det faktum att det går att spoofa en banksida för att komma åt engångskoder när systemet utvecklades. Andra banker började med koddosor som har visat sig vara betydligt fiffigare, du får två fyrsiffriga nummer att knappa in i din dosa (som är skyddad med en PIN om fyra tecken) och får som svar en åttasiffrig kod som är din inloggning. Den här typen av beräkningar som utförs är jätteenkel... men bara åt ena hållet. Att räkna "baklänges" för att kunna lista ut algoritmen är _väldigt_ svårt. (ska se om jag har kvar mina slides från presentationer jag haft i ämnet och posta dem nånstans)

Men som sagt... när nordea utvecklade systemet var det verkligen jättebra.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 14:17 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Nu är jag själv inte nordea-kund men "skraplotten" är såvitt jag vet unik för varje kund, du behöver en kod för varje inmatning du gör (inloggning, godkännande m.m) vilket gör att om du som elake Eve kan med hjälp av t.ex phishing komma åt två av koderna på skraplotten kan du t.ex logga in och genomföra en transaktion.
Det här var i teorin ett jättebra och billigt sätt eftersom det är engångskoder vi pratar om, man tänkte nog inte på det faktum att det går att spoofa en banksida för att komma åt engångskoder när systemet utvecklades. Andra banker började med koddosor som har visat sig vara betydligt fiffigare, du får två fyrsiffriga nummer att knappa in i din dosa (som är skyddad med en PIN om fyra tecken) och får som svar en åttasiffrig kod som är din inloggning. Den här typen av beräkningar som utförs är jätteenkel... men bara åt ena hållet. Att räkna "baklänges" för att kunna lista ut algoritmen är _väldigt_ svårt. (ska se om jag har kvar mina slides från presentationer jag haft i ämnet och posta dem nånstans)

Men som sagt... när nordea utvecklade systemet var det verkligen jättebra.


Dessutom kan det bero på att Nordea är Nordens inkl. baltikums största bank, så det ärdärför det är så många attacker mot Nordea jämfört med andra banker.

Är själv nordea-kund har än så länge inte fått min pengar snodda... har därmed heller aldrig fått något brev Razz

Skulle jag dessutom få något brev skulle jag troligen inte trycka in min kod för de Razz

Dessutom för att spä på andra rykten så sägs det, att SEB och nordea ska göra fusion Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 15:03 pm    Post subject: Reply with quote

Mts har en rätt bra beskrivning av problemet, nämligen att kommer man över koderna på skraplotten så kan man komma åt någons konto och genomföra transaktioner.

Så frågan är väl om de andra bankernas system är så mycket säkrare. Mitt svar är i princip nej. Så länge det finns korkade kunder som ger ut all information till bedragarna så kommer pengar försvinna. Nordea-bluffen går i princip ut på att be användarna gå till en hemsida och där skriva in de 10 nästa koderna som står på skraplotten. När skurken gör detta så kan han såklart flytta pengar med dessa koders hjälp. Skulle något liknande gå att göra på andra banker så kan nog inte deras säkerhet anses som särskilt mycket högre. Så låt oss analysera de övriga storbankerna.

Swedbank: Här har man en dosa som genererar engånglösenord. Hmm, engångslösenord känner vi ju igen från Nordea-fallet. Engångslösenord i sig är mycket bra säkerhet, under förutsättning att de används korrekt. Så frågan är kan jag som bedragare lura en kund att använda engångskoden fel och därigenom komma åt kundens konto. Svaret är ja! Sätt upp en hemsida som liknar bankens. Be kunden surfa dit och svara på de frågor som ställs på sidan. Först frågar bedragaren efter kontonummer och kopplar samtidigt upp sig mot banken. Sen vill bedragaren logga in och ber kunden om en kod för att "kontrollera att systemet är korrekt", på samma sätt som i Nordeafallet. Bedragaren loggar in och startar en transaktion. Denna transaktion ska nu "signeras" (jag sätter signeras inom situationstecken eftersom det inte är en riktig signering som genomförs). Banken ber bedragaren signera och gissa vilken fråga bedragaren ställer till kunden? Smile

SE-banken: Se Swedbank

Handelsbanken: Handelsbanken kör ett annat system. Där kan man använda e-id, eller andra certifiktat. De har även en ny variant som jag inte tittat på, men jag tolkade det som att det påminde om skraplotter. Tanken med den nya varianten var att slippa installera programvara på en dator. Om man använder sig av e-id eller annan form av certifikat blir det svårare att lura banken/kunden på samma sätt som ovan. Däremot är en trojan mycket värre för Handelsbanken än för övriga banker. En trojan kan ta reda på knapptryckningar (för lösenordet) och certifikat och sen är man som användare rökt. En trojan som sniffar engångskoder är ingen större fara eftersom engångskoderna bara kan användas just en gång.

Således måste jag nog anse att de flesta banker har ungefär samma nivå på säkerheten, men det är bara min ringa åsikt efter att ha jobbat med datasäkerhet i 10 år, där jag bland annat tagit fram en specifikation för en internetbank. Vårt förslag på hur man skulle bygga säkerheten kring internet-banken antogs av högsta ledningen i banken och skulle varit i bruk idag om inte banken blivit uppköpt i samma veva och den nya banken ville ha sitt system även här. När jag ändå är inne på meriter så kan jag väl säga att jag byggt en certifikatsutgivare som används i åtminstone två banker i världen.

Slutligen kan jag väl nämna hur bankerna tänker när det gäller detta med säkerheten. Vi kunde byggt ett system som var klart säkrare än ovan nämnda (men ändå inte obrytbart), men det hade kostat multum. Bankerna räknar så här: Om något händer så riskerar vi att förlora 8 miljoner kronor. Risken att det händer är 1/3, således förlorar vi i snitt 2,6 miljoner varje år. Säkerhetssystemet för att täppa till problemet kostar 50 miljoner i införelseavgift och därefter 5 miljoner årligen. Vi tar nog förlusten när det händer, trots lite badwill.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 1:44 am    Post subject: Reply with quote

fair, swedbank/SEB kräver ju att du matar in en oktett vilket gör det hela en aningens mer svårspoofat (iofs, när du får en träff på bluffsidan behöver du egentligen bara läsa från den skarpa sidan vad du ska skriva ut från den "riktiga".
Men det kräver ju ändå att ditt intrång sker innan sidans giltighet är över (sessions är väl inte ens fem minuter på internetbanker va?)

Kan ju tillägga i farten att de summorna FSB(Swedbank) och SEB la ner när det hela begav sig på att göra den säkraste och bästa banken är helt horribla, Nordea valde en billigare lösning som nog fortfarande är mer lönsam trots intrången.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 6:21 am    Post subject: Reply with quote

Jag har Länsförsäkringars Bank. Deras säkerhet ska vara väldigt hög sägs det, har aldrig hört om nån som förlorat pengar via dom.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 9:23 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
fair, swedbank/SEB kräver ju att du matar in en oktett vilket gör det hela en aningens mer svårspoofat (iofs, när du får en träff på bluffsidan behöver du egentligen bara läsa från den skarpa sidan vad du ska skriva ut från den "riktiga".
Men det kräver ju ändå att ditt intrång sker innan sidans giltighet är över (sessions är väl inte ens fem minuter på internetbanker va?)

Visst är det aningen svårare, men inte hopplöst svårt. Man gör precis som du skriver och det är ju ingen omöjlighet att skriva ett program som fixar det där. Är potentiella vinsten 50 kronor kommer ingen bry sig. Är den potentiella vinsten 100 mijloner så blir nog fler intresserade. Jag kan dock hålla med om att det är lite lättare med Nordeas lösning, och eftersom potentialen är lika hög där så tar skurkarna såklart den lättaste vägen. Det är som ett gammalt billarm. Billarmet hindrar ignen från att stjäla bilen, men förhoppningen är att de stjäl grannens bil istället.

Quote:
Kan ju tillägga i farten att de summorna FSB(Swedbank) och SEB la ner när det hela begav sig på att göra den säkraste och bästa banken är helt horribla, Nordea valde en billigare lösning som nog fortfarande är mer lönsam trots intrången.

Jag är benägen att hålla med dig.

woody wrote:
Jag har Länsförsäkringars Bank. Deras säkerhet ska vara väldigt hög sägs det, har aldrig hört om nån som förlorat pengar via dom.

Jag har inte tittat på deras lösning, men den är säkert ok. (Om jag får lite tid över kanske jag tar en snabbtitt). Däremot vågar jag itne dra slutsatsen att de har en hög säkerhet för att jag itne hört någon som förlorat pengar på det hela. Dels så väljer bankerna ofta att hålla den informationen hemlig om det går, dels så behöver de bara ha samma säkerhet som exempelvis Nordea för att skurkarna ska föredra att ge sig på Nordea-kunder eftersom de är så många fler.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 11:57 am    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
Jag har Länsförsäkringars Bank. Deras säkerhet ska vara väldigt hög sägs det, har aldrig hört om nån som förlorat pengar via dom.

LF har en fysiffrig PIN och personnummer för att logga in, väl där inne kan du joxa med att flytta pengar mellan egna konton osv men för att göra en betalning måste du som SEB/Swedbank använda dosa.
... dvs skyddet för integriteten är betydligt lägre (iom att det bara är en fyrsiffrig kod för att få se vad du gör med dina pengar) men skyddet för dina pengar är "nog" likvärdigt med andra banker.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Som det stog i DI i dagarna tror jag på att Nordea har fått flest attacker för det är den största privatbanken i Norden/Baltikum.

Fler kunder större sannolikhet att fler skicka in sina koder....

menar gör det en attack mot en lokalbank, som Öjabys Sparbank där det finns ett hundratalkunder... finns det en väldigt stor risk att inte någon nappar, med andra ord har man laggt ner en hel del pengar i onödan på att fixa ihop hemsida, hackers som tar över sidan osv osv...

Isf är de smartare att satsa på den största banken....

Dessutom är det inte allt för många som lämnar in sin e-mail till bankerna..
menar som jag skrev tidigare så har jag aldrig fått ett e-mail från nordea. Mest beroende på att jag har aldrig lämnat ut dem min e.mail.

Har ytterligare två på korren som har Nordea, som huvudbank en av dem har fått e-mail att skriva in sina koder på en sida... Han gjorde dock inte detta för han förstod inte poängen. Sedan läste han även tidningarnas varningar. Den andra har inte heller fått något mail från nordea.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
Dessutom är det inte allt för många som lämnar in sin e-mail till bankerna..
menar som jag skrev tidigare så har jag aldrig fått ett e-mail från nordea. Mest beroende på att jag har aldrig lämnat ut dem min e.mail.

Fast det har ju inget att göra med att man lämnat ut sin email till banken. Jag har fått ett mail om att lämna ut mina inloggningsuppgifter till Nordea och jag är inte kund i banken. Smile
Det är helt enkelt frågan om vanlig spammail. Dock har du helt rätt i att man satsar på den som är störst för det ger bäst avkastning.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies