HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Enkäten ifrån 1:a sidan - Om förbättringar
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  

Vad är minst bra på Maffia?
Servrarna
31%
 31%  [ 19 ]
Admins
16%
 16%  [ 10 ]
Allt är bäst!
16%
 16%  [ 10 ]
Hemsidan
13%
 13%  [ 8 ]
Spelarna(folket)
10%
 10%  [ 6 ]
Annat
10%
 10%  [ 6 ]
Reglerna
1%
 1%  [ 1 ]
Users Voted : 4
Total Votes : 60

Author Message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 17:25 pm    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:
Makrillo wrote:
Vi har diskuterat det där med SMS-uthyrning på ett av våra möten, men kom fram till att det blir så mycket pengar som försvinner. (mer än hälften)


Tänker ni på oss som kommer betala att vi förlorar en massa pengar?. Känns som det är bra mycket mer pengar än inget alls


Tanken var nog de Makrillo menade var att om vi skulle ta 10:-/1h och 15:-/2h så skulle själva swm.se få knappt 5:- resp. 7:- då de som handhar den tjänsten säkerligen tar hälften eller liknande.

Dessutom är det som fall säger tror inte någon av oss admin som kan bokföra, redovisa osv har tid med detta, då vi knappt har tid att administrera vanligt har vi nog ingen tid att sitta och bokföra som sagt. Att anställa en reviosr bör vi nog isf omsätta lite mer pengar.

Dessutom gör det många fördelar att vi har det som det är nu en ideelverksamhet.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 17:39 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
Zirape wrote:
Makrillo wrote:
Vi har diskuterat det där med SMS-uthyrning på ett av våra möten, men kom fram till att det blir så mycket pengar som försvinner. (mer än hälften)


Tänker ni på oss som kommer betala att vi förlorar en massa pengar?. Känns som det är bra mycket mer pengar än inget alls


Tanken var nog de Makrillo menade var att om vi skulle ta 10:-/1h och 15:-/2h så skulle själva swm.se få knappt 5:- resp. 7:- då de som handhar den tjänsten säkerligen tar hälften eller liknande.

Dessutom är det som fall säger tror inte någon av oss admin som kan bokföra, redovisa osv har tid med detta, då vi knappt har tid att administrera vanligt har vi nog ingen tid att sitta och bokföra som sagt. Att anställa en reviosr bör vi nog isf omsätta lite mer pengar.

Dessutom gör det många fördelar att vi har det som det är nu en ideelverksamhet.


Jag hade det bara som förslag för att få in mer pengar. Synd att det inte fungerade. Finns det ingen annan möjlighet att hyra servrar då? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 17:53 pm    Post subject: Reply with quote

ja röstade på Spelarna för ja tycker att de mesta funkar på maffia , reglerna e bra servrarna har ja inga problem med o mapparna brukar ja vota fram lite andra för att göra spelet lite roligare frammåt småtimmarna.
Ne de finns för mycke snorisar som varken har tvättat sig i munnen eller bakom öronen.
Ja spelar ofta kvällstid occh kvällar helger och de bara dräller av folk med otroligt taskig attityd.
De spelar ingen roll hur många ggr man säger till folk , de måsta bannas o ibland blir de rätt mycke.
Men men de problemet är ju som att försöka lösa världsfreden.

Nej ja e nöjd med maffia o har egentligen inget vettigt att klaga på.

_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 18:18 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker allt är jättebra verkligen! Det enda jag inte tycker om är bristen på admins. Det finns jättemånga aktiva och ansvarsfulla snubbar här som skulle kunna göra servrarna "säkrare" och roligare. Fler serveradmins!

Jag har ju sagt det för ett tag sen innan att jag gärna ställer upp på att bli serveradmin igen. Sen finns det massa annat bra folk också. Fler och fler äldre admins försvinner ju hela tiden. Sattsa på de yngre och aktiva grabbarna!

Annars gör hela "administrationen" ett toppenjobb verkligen! Tycker det är skitkul att maffia fortfarande rullar efter så här många år. Bra jobbat. Bara en sån här enkät visar ju att ni bryr er.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 20:27 pm    Post subject: Reply with quote

Jag röstade ADMINS. Jag tycker att det skulle finnas fler och mer aktiva admins.
Men jag tycker nästan lika som alla de föregående skribenterna också.

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 0:33 am    Post subject: Reply with quote

Servrarna, alla förutom cs2 verkar lagga ganska ordentligt. Pingen är högre och skotten går verkligen överalltannanstans är där man siktar, Dexer har snackat om att han också har de här problemen så jag inbillar mig inte Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 0:52 am    Post subject: Reply with quote

vet att det är en fråga om ekonomi och så vidare, men vad för lina ligger servrerna på? 100/100 minst eller? pingen e dålig för de flesta som inte har 100/100 hemma in princip, många public servrer som ligger före swm:s servrer i ping i genomsnitt för varje användare, why is this? är de större commonity än swm? eller liggger bara bra till?
_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hottis



Joined: 24 Jul 2005
Posts: 3

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 4:14 am    Post subject: Reply with quote

röstade på Servrarna för den ibland dåliga pingen å chocken. allt annat är ju kanon folket, forumet osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 8:14 am    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
Servrarna, alla förutom cs2 verkar lagga ganska ordentligt. Pingen är högre och skotten går verkligen överalltannanstans är där man siktar, Dexer har snackat om att han också har de här problemen så jag inbillar mig inte Smile

Ett påstående som jag har svårt att tro på när servers körs på exakt samma hårdvara och inställningar. Hur aktuella är dessa uppgifter? Vi byter hårdvara bakom serverna fram å tillbaka ca en gång i kvartalet. (6mån sedan så kördes cs2 på annan hårdvara)
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 9:28 am    Post subject: Reply with quote

CallOnMe -kanzinho- wrote:
vet att det är en fråga om ekonomi och så vidare, men vad för lina ligger servrerna på? 100/100 minst eller? pingen e dålig för de flesta som inte har 100/100 hemma in princip, många public servrer som ligger före swm:s servrer i ping i genomsnitt för varje användare, why is this? är de större commonity än swm? eller liggger bara bra till?


så var det det här med bandbredd och pingtider igen ja... de har absolut ingenting med varandra att göra (när vi pratar om så lite data som skyfflas) utan det är kvaliteten på länken som är av betydelse. Hur många hopp det är från din dator till servrarna är däremot intressant, gör du en trace kommer du se lite skillnader mellan servrar. Spelar du t.ex på en server som ligger på en BBB-lina och du själv har BBB är det i regel så att du får lägre pingtider än mot swm (som driftas av TDC).

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 12:15 pm    Post subject: Reply with quote

hottis wrote:
röstade på Servrarna för den ibland dåliga pingen å chocken. allt annat är ju kanon folket, forumet osv.


Ang. pingen har jag nog inget bättre svar än vad mts skrev tidigare.

Iaf ang. Choke och ev. loss är jag inte helt hundra men har lite på känn att det beror på dina inställningar i configen. För den optimala inställningen kan du titta in i vårt Help & Support-forum eller sök på ping/choke/loss (makera Help & Support där de flesta trådarna finns, så du inte får en massa skit i sökningen Razz)

Det finns en relativ aktuell tråd ang. hög ping som ev. kan ge en hjälpande hand.

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=19340

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ozean



Joined: 11 Oct 2002
Posts: 152
Location: Borås

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 14:00 pm    Post subject: Reply with quote

Servrarna blir överbelastade ibland. Fast jag röstade på "annat". För jag tycker det är relativt dålig koll på "Cheaters"-sektionen på forumet. Har skivit ett antal trådar där fast inte fått svar om att de blivit bannade eller liknande. Kanske ska anställa lite fler frivilliga admins för servrarna? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
BillaBonG^
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 02 Mar 2004
Posts: 382
Location: Falkenberg

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

Jag känner att det är hitboxen som är lite "vajsing" har även förmig att dom ligger lite anorlunda på swm än många andra? (kan ha fel)

Annars så tycker jag mycket är toppen!

Som någon sa "choke å fps" det är en unik inställning till just DIN dator. Man kan inte ha samma som "kalle" bara för att han har "0" i choke å "100 fps"
Det gäller alltså att testa sig fram å hitta det som passar just för dig...

//palle

_________________
Alexander johansson a.k.a BILLABONG
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 5:12 am    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
Servrarna, alla förutom cs2 verkar lagga ganska ordentligt. Pingen är högre och skotten går verkligen överalltannanstans är där man siktar, Dexer har snackat om att han också har de här problemen så jag inbillar mig inte Smile


Vet inte om vi bora nära varandra o delar samma lina ? Razz
Problemen jag haft är choke på 1an och 3an. (från 1-20 imellanåt)
Men 2an har jag aldrig choke vad jag märkt av. ( Lägre ping också. Fast kanske beror på att serverburken står närmare mig ? )
Har dock aldrig märkt av något lagg på någon av servrarna. Inte loss heller.
Bara choken jag känt av skillnader.

edit. Glömde tillägga att detta märkte jag av för ca 1 månad sedan. Den senaste tiden har jag inte brytt om det och bara spelat på. Så har inte kollat upp det så noga Smile


Last edited by [siLL]Dexer on Wed Jan 10, 2007 16:04 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 11:55 am    Post subject: Reply with quote

I second dexer, precis samma problem för mig fast jag inte har ändrat några inställningar, upptcäkte också problemet för någon månad sen. sorry nu gled det visst offtopic tror jag
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

Vad räknar ni som hög ping då ? Jag upplever inte hög ping (tror jag?) och jag har endast runt 12 mbit adsl.
Är ni säkra på att ni har rätt inställningar? Annars kan ni ju ladda ner Hltoolz och köra pingtweak så ni får rätt inställningar på era program.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 21:00 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Volvo 240 wrote:
Servrarna, alla förutom cs2 verkar lagga ganska ordentligt. Pingen är högre och skotten går verkligen överalltannanstans är där man siktar, Dexer har snackat om att han också har de här problemen så jag inbillar mig inte Smile

Ett påstående som jag har svårt att tro på när servers körs på exakt samma hårdvara och inställningar. Hur aktuella är dessa uppgifter? Vi byter hårdvara bakom serverna fram å tillbaka ca en gång i kvartalet. (6mån sedan så kördes cs2 på annan hårdvara)

Samma som dexer, ca en månad sen. Dock så går min choke upp i 100 ibland, ingen loss alls dock.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:30 am    Post subject: Reply with quote

BBB adsl är teh masters of choke, inget att göra åt... (förutom att byta).

1:an och 2:an laggar minst för mig, medan 3:an chokar upp sig rejält. Vissa av era servrar hoppar upp till 60-100 ping när de blir överbelastade också (d.v.s. att de är fulla, ev att det kommer många connections-anrop till dem samtidigt). Men det är nog svårt att "fixa" utan att sänka maxantalet spelare...

Liksom många andra så vill jag se en WC3-modserver, alternativt superhero.

Adminsen tycker jag generellt gör ett bra jobb, men sen finns det vissa som inte har någon vidare spelförståelse och inte inser att folk fuskar etc om man inte upprepat påpekar detta för dem. Detta skriver jag för att jag utsattes för ett rättsövergrepp på maffia för några veckor sedan, där jag i ungefär 1 timma i irc-kanalen klagade på att det var två helt uppenbara fuskare med aimbot/wh inne och härjade. När jag fick nog började jag skjuta fuskarna i benet och sabotera för dem genom att ställa mig framför (yep dumt, jag vet, men det brast för mig). Så åkte jag plötsligt på en ban på 6h för "avsiktlig tk" efter ungefär 2 minuter av mitt förargerliga beteende; tror aldrig jag skrattat ett så extremt ironifyllt skratt någonsin tidigare i mitt liv. Jag misstänker att jag måste ha träffat vederbörande admin av misstag i mitt sabotageuppdrag, och därmed blivit mer uppmärksammad än de två personerna med 50-2 i stats. Fuskarna var kvar på servern i 2-3 maps till innan de togs hand om.

Var tvngen att skriva av mig det där.


Annars tycker jag att ni gör ett riktigt bra jobb här på maffia. Tycker personligen att adminsen borde nyttja sig mer av /slap-funktionen i CS och vara mer aktiva och kraftfulla i sina "DEFUSE THE BOMB QUICKLY CT, THE TERRORISTS ARE INSANE!"-uppmaningar. Personligen hade jag slappat campers som en galning, (strikt i fostrande syfte) ^^

With that said, ty for a great community.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
CallOnMe -kanzinho- wrote:
vet att det är en fråga om ekonomi och så vidare, men vad för lina ligger servrerna på? 100/100 minst eller? pingen e dålig för de flesta som inte har 100/100 hemma in princip, många public servrer som ligger före swm:s servrer i ping i genomsnitt för varje användare, why is this? är de större commonity än swm? eller liggger bara bra till?


så var det det här med bandbredd och pingtider igen ja... de har absolut ingenting med varandra att göra (när vi pratar om så lite data som skyfflas) utan det är kvaliteten på länken som är av betydelse. Hur många hopp det är från din dator till servrarna är däremot intressant, gör du en trace kommer du se lite skillnader mellan servrar. Spelar du t.ex på en server som ligger på en BBB-lina och du själv har BBB är det i regel så att du får lägre pingtider än mot swm (som driftas av TDC).


Mjo jag har försökt att tänka i de banorna att om jag har bbb så går det bättre med en bbb lina på en annan server, så långt är jag med. Men asså, aa kan ta ett exempel en server (förut) som hette protelo.se pingade nästan samtliga under 25 VARJE dag, svårt att tro att samtliga där har samma lina som den servern! om så är fallet så... aaa Razz!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 21:27 pm    Post subject: Reply with quote

fillebus wrote:
mts wrote:
fillebus wrote:
Var har t.ex kultur, Mr_grieves och Lupus tagit vägen..? inte sett eller hört av dem på läääänge. Det var i princip de tre som fick mig att stanna kvar här Smile

De fyllde 18 och fick börja köpa folköl på systemet... (lång historia kort, de är ute i stora världen nu)


hehehe okej, jag förstår men antingen menar du la 20 eller så menar du vanlig affär ? Razz

tänkte tillägga här att jag tycker även som andra att servrarna är lite "tråkiga" själv så gillar jag lite ombyte och spelarnas server som fanns innan va jättebra. Håller med tidagre talar om att 2 servrar med vanliga banor men inte samma på båda och sedan en tredje med nån form av funmap.

Tjenare.
Jag har tagit en liten paus från CS efter att verkligen tröttnat på det sätt jag upplever CS spelats på maffia på senare. Tycker villigheten till samarbete, laganda och party-feeling varit så låg att jag spenderat mer tid på ventrilo med att "beklaga mig". Allmänt less på att "my idea of fun" inte är kompatibel med "public ffs saer".

Så är det! Röstade på "spelarna".

PS. Förlåt eventuella negativa vibbar i inlägget. Diggar många och trevligt att någon tänker på en. Kom precis hem från jobbet. +4,5h till flexbanken.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies