HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Enkäten ifrån 1:a sidan - Om förbättringar
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  

Vad är minst bra på Maffia?
Servrarna
31%
 31%  [ 19 ]
Admins
16%
 16%  [ 10 ]
Allt är bäst!
16%
 16%  [ 10 ]
Hemsidan
13%
 13%  [ 8 ]
Spelarna(folket)
10%
 10%  [ 6 ]
Annat
10%
 10%  [ 6 ]
Reglerna
1%
 1%  [ 1 ]
Users Voted : 4
Total Votes : 60

Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 20:35 pm    Post subject: Enkäten ifrån 1:a sidan - Om förbättringar Reply with quote

Vi på swm.se vill veta vad du tycker! Vi antar att det mesta är bra eftersom du spelar just här!
Men vi skulle ändå vilja veta vad du tycker är minst bra så att vi kan fortsätta förbättra oss. Som vanligt är det viktigt att aldrig bli nöjd och sluta utvecklas. Allt kan alltid bli bättre!

Så därför ser vi gärna att du gör våran enkät.
Viktigt att ni också skriver en rad om varför ni har röstat som du röstat. Vad inom just detta område behöver förbättras! Om du röstat att admins är minst bra, ge gärna en rad om varför. T.ex för att det helt enkelt är för få admins inne. Vi vill inte att du bara röstar regler och sen inte förklarar vad vi behöver förbättra, detta hjälper oss inte. Inte heller om ni skulle lägga till: Reglerna är skit!!! som kommentar. Förklara varför du tycker som du tycker. Ni kan även skriva till det som ni tycker fungerar bra/bäst. Desto mer feedback, desto bättre.

Help us, Help you!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 20:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har ett förslag som ni kan ta åt er eller lr kasta bort, ni väljer.
Cs4.swm.se är nog det onödigaste ni kunde lägga upp! Inte en människa spelar på servern och kmr inte spela där heller. Cs5.swm.se Det är oftast mycket folk inne men går att klara sig utan.
Mitt förslag är att ni hyr ut 2 st servrar genom SMS betalning. 10 kr/h lr 15 kr/2h (välj pris, bara exempel) och på så sätt får in pengar. Sedan får ni mer och mer pengar och kan fixa fler och fler servrar. Detta kanske inte kmr detta året men det hjälper iaf till för kommande år eftersom jag vet att SwM kommer växa.

En annan liten sak är att jag vill ändra på roundtimern på servrarna 1.45 är bra så rundorna går lite snabbare och man får ut mer av spelandet. Dels slipper man campandet.

Nu vill jag inte ha ngn kommentar som att Koda du servrarna gulle lr ngt. Var bara ett förslag antingen tar ni till er det lr så skiter ni i det.

// Gulle
Back to top
View user's profile Send private message
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 20:49 pm    Post subject: Reply with quote

plocka bort wintermapsen å lägg in någon rolig mod tex. superhero eller wc3
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 21:48 pm    Post subject: Reply with quote

Allt är tipptopp. visst kunde man önska att fler admins var mer aktiva med spelandet men det är väl lite för mycket att kräva när det oftast finns villiga admins inne på irc eller som kollar cheaters/lamers forumet. Men det behövs tvättas i munnen på en hel del folk lite titt som tätt Smile.

Annars är det väl den otroligt störiga och dåligt gjorda aimbanan aim_ak_colt eller vad den heter. Känns som bäst lotto/skärm vinner. plus att den är riktigt seg och enformigare än vad cs brukar vara :p.

Röstade "allt är bäst" eftersom jag bara kom på dessa bagateller. För aim-servrarna kan man ju dissa ^^
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 22:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker det borde vara större mapcycle med mer maps, kanske bara på en eller en del servrar, ta bort cs4 och cs5 helt och utöka de andra eller använd cs4 till en server med fler maps med votesystem eller liknande.

Mer admins är heller aldrig fel, spelet brukar oftast vara helt annorlunda när en admin är inne och pushar på, slaysytemet är ypperligt !

Sen måste jag ju ändå säga att det är betydligt fler på servrarna nu för tiden, och servrarna håller hög klass på spelarna, ofta duktiga som är inne vilket är kul.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 22:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker allt är bra men som sagt allt kan bli bättre. Jag röstade att hemsidan, den fungerar perfekt men lite nytt är inte fel. En ny design med lite mer touch i de hela Smile.

Sen är jag inne på gulles linje med betalnings idèen.


Last edited by Zirape on Mon Jan 08, 2007 16:43 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 22:20 pm    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:
Jag tycker allt är bra men som sagta allt kan bli bättre. Jag röstade att hemsidan, den fungerar perfekt men lite nytt är inte fel. En ny design med lite mer touch i de hela Smile.

Sen är jag inne på gulles linje med betalnings idèen.

Är inte riktigt säker på det här men jag har för mig att SwM.se ska vara ett gratis community (för allt) och därför kommer det nog inte ske något med sms (med risk för att vara helt ute och cykla).
Sedan behöver vi mer serverkapacitet innan vi kan hyra/låna ut servrar.

*edit*
Kanske även jag borde svara på enkäten Razz

Att få en bra spridning på servrar och framför allt - servrar som folk spelar på är en viktig sak enl. mig.
Sen behöver vi fler aktiva admins också (har varit väldigt lat på den fronten känner jag, får väl ha det som ett nyårs löfte) som spelar inne på servrarna varje dag och kan snabbt reagera när det är någon som behöver hjälp från admins. (No offence till nuvarande admins då Razz )

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 23:38 pm    Post subject: Reply with quote

Vi har diskuterat det där med SMS-uthyrning på ett av våra möten, men kom fram till att det blir så mycket pengar som försvinner. (mer än hälften)
Back to top
View user's profile Send private message
PEC!



Joined: 22 Jan 2004
Posts: 20

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 0:01 am    Post subject: Reply with quote

gullefjuttis wrote:
Jag har ett förslag som ni kan ta åt er eller lr kasta bort, ni väljer.
Cs4.swm.se är nog det onödigaste ni kunde lägga upp! Inte en människa spelar på servern och kmr inte spela där heller. Cs5.swm.se Det är oftast mycket folk inne men går att klara sig utan.
Mitt förslag är att ni hyr ut 2 st servrar genom SMS betalning. 10 kr/h lr 15 kr/2h (välj pris, bara exempel) och på så sätt får in pengar. Sedan får ni mer och mer pengar och kan fixa fler och fler servrar. Detta kanske inte kmr detta året men det hjälper iaf till för kommande år eftersom jag vet att SwM kommer växa.

En annan liten sak är att jag vill ändra på roundtimern på servrarna 1.45 är bra så rundorna går lite snabbare och man får ut mer av spelandet. Dels slipper man campandet.

Nu vill jag inte ha ngn kommentar som att Koda du servrarna gulle lr ngt. Var bara ett förslag antingen tar ni till er det lr så skiter ni i det.

// Gulle


Håller med på allt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address MSN Messenger
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 0:08 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker det mesta fungerar utmärkt här, men givetvis kan allt förbättras.

Servranra kunde utnyttjas lite bättre tyckler jag, och med större variation, ungefär såhär skulle passa min smak Razz

cs1.swm.se: vanlig server med ca 5 vanliga maps i cykeln
cs2.swm.se: vanlig server med ca 5 vanliga maps i cykeln (dock itne identiska med cs1.swm.se)
cs3.swm.se: spelarnas server, släng in ett script på denna server där spelarna själva kan vota nästa map
cs4.swm.se: Wc3-mod alternativt Super Hero mod. (skitkul ju Very Happy )
cs5.swm.se: bort, koncentrera er på de 4 övriga.

Sen det här med admins, måste säga att det fungerar jättebra på swm jämfört med andra ställen, men idealiskt skulle vara om det så gott som alltid var någon admin inne och spelade, därför kanske ni kan överväga att ge fler personer som ni litar på befogenheter att åtminstone kicka och tempbanna inne på servern.

Just my 2 cents Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 2:15 am    Post subject: Reply with quote

* Göra om tex swm4 till en wc3 server. En sådan server brukar alltid vara populär. De är de enda servrarna i min lista som folk är online på dygnet runt. Vet även att många här på swm spelar på andra wc3 servrar. Inklusive mig. Så varför inte samla alla här så kan jag få smeka folk som mts och nimme Wink

* Ordna ett system på servrarna som dyker upp ett par minuter innan varje bana är slut där man får vota vilken som ska bli nästa.

* Som många andra skrivit så gärna ett par till admins. Är ju ett par som inte spelar så mycket inne på servrarna. Visst, det finns ju irc. Och det funkar för det mesta. Men ibland är det folk som behövs tas hand om direkt. Och oftast den senaste tiden dröjer det ett bra tag innan någon kommer in och återgärdar om man skrivit på irc. Det är beror iofs på vilken tid det är på dygnet. Men en liten större variation då admins är inne. Ibland händer det att en fuskare kan spela 1-2 maps till de antingen droppar eller en admin kommer in. Samt som kassius nämde är det bra att ha en inne som pushar på spelet då det tex nästan jämt är folk som campar.

* Nu vet jag inte hur det går men den nya servern. Men skulle gärna sitta bra med lite information hur det går och så i arbetet med den, med tanke på hur mycket folk det är som har skänkt pengar.

* Övrigt så tycker jag att reglerna, hemsidan , ventrilon osv är bra
Back to top
View user's profile Send private message
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 9:41 am    Post subject: Reply with quote

valde admins. Dels för att jag tycker (som många andra) att det behövs fler admins som spelar, inte många admins som spelar längre tyvärr, iallafall inte offta. Det räcker med att man bara kan kicka och tempbana i en 2 timmar kanske som Shock FX sa innan. Ananrs tycker jag det mesta är bra, det jag tycker är lite tråkigt är att på servrarna är det inte många man känner igen längre.. visst är det kul med nytt folk, men jag själv tycker swm börjar likna en "vanlig public". Det var inte det som fick mig att stanna kvar utan att i stort sett kände alla alla och ahde kul när de spelade och man behövde inte vara orolig för folk som inte gjorde sitt uppdrag/tka/campa osv. Var har t.ex kultur, Mr_grieves och Lupus tagit vägen..? inte sett eller hört av dem på läääänge. Det var i princip de tre som fick mig att stanna kvar här Smile

ajja, nu måste jag bege mig till skolan Sad puss på er!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 11:23 am    Post subject: Reply with quote

Jag röstade på "allt är bäst" för jag tycker att allt är bra, men det kan bli bättre på en del håll. Servrarna: jag tycker att det funkar finfint som det är idag, visst kan någon av servrarna användas mer, men annars är det ju mycke folk som lirar och det tycker jag är viktigast. Ofta så skriker folk efter andra maps, så spelar dem en stund och helt plötsligt så har hela servern droppat. Samma när vi röstat fram ny mapcycle så tar det en vecka sen är vi tillbaka med samma gamla banor som innan eftersom det inte va så kul som folk trodde att spela scud tex. Hur går det med den nya servern ? går alla nya på den eller står den bara än så länge ? att hyra ut servers känns som mer jobb än profit.

Admins: Jag anser väl mig tillhöra den mer aktiva skaran av dem admins som finns idag. Spelar nästan för mycke egentligen Razz Men en del admins spelar inte så mycke men sköter en massa annat här på maffia som man inte ser riktigt på samma sätt, bara denna undersökning kan jag tänka mig ger en hel del jobb till fall, mts, makrillo, cat mfl. mfl. men dem gör ett toppenjobb Smile Men ja, några fler admins hade väl suttit på sin plats, frågan är vilka? Razz

Jag har nog inte mycke mer att komma med.

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 11:26 am    Post subject: Reply with quote

Får väl erkänna att jag är nog en av dessa admin som inte lirar lika mycket som innan ev. kommer jag lira lite mer nu i vår ev. lite mindre Razz

Meningen med denna tråd är att ni ska skriva vad ni tycker, är allt skit osv skriv det isf, men som Harvey skrev. Skriv varför det är skit och inte bara att det är skit.

Japp jag har som sagt inte lirat men kan väl hålla med att de ser lite tråkigt ut med några servrar som alltid är fyllda och andra som oftast är samma servrar är tomma. Tror helt på vad många säger att göra om en server till Superhero eller WC3 ev. två och de resterande tre till vanliga CS-servrar. Där två av dem är servrar med mapcykels som är standaliserade (typ den ena med vanliga maps och den andra med customs) sedan en server, som är spelarnas server som vi hade tidigare där samtliga community-användare kan rösta en gång i månaden eller liknande hur serverns ska konfigureras.


Kan väl hålla med om att de har blivit en hel del admin som lirat lite mindre jag är iaf en av dem. Eventuellt är lösningen med fler admins, men isf är det admins, som verkligen ska hålla standarden och verkligen är aktiva. Inget ont om de admin som är det nu, är iof en av de skyldiga Razz

Men är det så mycket ord som ploppar ut så kanske de kan justeras med fler så kallad Game Admins.

Tänk på detta för att sedan besöka denna del

Ang. Old-School lirare som fillebus nämner, så kan vi tyvärr inte styra detta även om vi önskade. Vi gör så gott vi kan det finns ju fortfarande en hel del lirare, som genom tiden blivit lite Old School....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag valde annat. Jag tycker Servrarna är skitbra och det enda jag tycker är lite störande är att det är lite för få maps. Förr fanns tex. Aztec, Proddan, Piranesi osv.

Istället för att ha en map med aim, eller bara Inferno och D2. Skulle man också kunna ha EN server med de gamla mapparna på.

Det är det enda jag kommer på Smile Admins gör kanonjobb tycker jag. Och servrarna är inte långsamma.

Keep up the good work!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Just nu vet jag inte, men det känns som om spelstilen på t.ex proddan och aztec (dom få gångerna som någon av siLL:arba voteat fram dom) verkar något "ovan", men jag är nästan säker på att det skulle kunna fixas fram en skön spelstil om man började spela dom oftare.

server 4 och 5 är nästan helt okända, så antingen sparar ni lite pengar på att göra er av med dom (alternativt göra någonting bra utav 4an då, t.ex superhero mod/wc3 mod och därmed kanske locka in lite annat folk in här på maffia)

Ni sköter för övrigt ett jävligt bra jobb!!

// Tomten

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 16:29 pm    Post subject: Reply with quote

fillebus wrote:
Var har t.ex kultur, Mr_grieves och Lupus tagit vägen..? inte sett eller hört av dem på läääänge. Det var i princip de tre som fick mig att stanna kvar här Smile

De fyllde 18 och fick börja köpa folköl på systemet... (lång historia kort, de är ute i stora världen nu)

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 16:51 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Vi har diskuterat det där med SMS-uthyrning på ett av våra möten, men kom fram till att det blir så mycket pengar som försvinner. (mer än hälften)


Tänker ni på oss som kommer betala att vi förlorar en massa pengar?. Känns som det är bra mycket mer pengar än inget alls
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 17:16 pm    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:
Makrillo wrote:
Vi har diskuterat det där med SMS-uthyrning på ett av våra möten, men kom fram till att det blir så mycket pengar som försvinner. (mer än hälften)


Tänker ni på oss som kommer betala att vi förlorar en massa pengar?. Känns som det är bra mycket mer pengar än inget alls

Jag har iaf inget intresse att starta ett företag för att tjäna ett par kr och sedan sitta med skattemyndigheten papper etc i flera timmar. (Redan gjort de två ggr) Dessutom får vi det mesta sponsrat/gratis, och detta bygger på att vi är en ideell verksamhet.
Back to top
View user's profile Send private message
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 17:24 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
fillebus wrote:
Var har t.ex kultur, Mr_grieves och Lupus tagit vägen..? inte sett eller hört av dem på läääänge. Det var i princip de tre som fick mig att stanna kvar här Smile

De fyllde 18 och fick börja köpa folköl på systemet... (lång historia kort, de är ute i stora världen nu)


hehehe okej, jag förstår men antingen menar du la 20 eller så menar du vanlig affär ? Razz

tänkte tillägga här att jag tycker även som andra att servrarna är lite "tråkiga" själv så gillar jag lite ombyte och spelarnas server som fanns innan va jättebra. Håller med tidagre talar om att 2 servrar med vanliga banor men inte samma på båda och sedan en tredje med nån form av funmap.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies