HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Om 1 år, vilken spelkonsoll är då marknadsledande?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Om 1 år, vilken spelkonsoll är då marknadsledande?
Playstation 3
52%
 52%  [ 44 ]
Nintendo Wii
32%
 32%  [ 27 ]
X-Box 360
15%
 15%  [ 13 ]
Users Voted : 10
Total Votes : 84

Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 16:01 pm    Post subject: Om 1 år, vilken spelkonsoll är då marknadsledande? Reply with quote

Om 1 år, vilken spelkonsoll är då marknadsledande?
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

tror Nintento WII eftersom den stöder alla föregående konsoll spel till Nintendo så som 8-bitars(tror jag), SNES, 64 och gameqube. Men just nu är det väll XBOX 360?
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 17:03 pm    Post subject: Reply with quote

Playstation 3 utan att blinka.
Den ska ju vara grymt mycket bättre än de 2 andra barnmaskinerna.
Skulle enbart vilja ha Wii för att lire igenom Zelda inget annat, Xbox360 är ju Passé redan nu.
PS3 for tha people !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

kassius wrote:
Playstation 3 utan att blinka.
Den ska ju vara grymt mycket bättre än de 2 andra barnmaskinerna.
Skulle enbart vilja ha Wii för att lire igenom Zelda inget annat, Xbox360 är ju Passé redan nu.
PS3 for tha people !


"Grymt mycket bättre" öhh.. den är inte alls grymt mycket bättre. Den är däremot grymt mycket krångligare om man lyssnar på spelutvecklare. Sen är prestandan på den och 360:n rätt snarlik. Mest för att 360 kan använda sina kärnor lite som man vill, medans Cell-processorn är lite mer låst i hur den kan användas.

Trots att jag tror 360n är den bättre konsolen och kommer ha de i mitt tycke roligaste spelen, så antar jag att PS3 kommer dominera, mest pga. tidigare fanboys och japaner. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

prestandan i sifferspråket säger väl att ps3 har ungefär dubbelt upp mot vad xbox har?
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 19:48 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror på wii. Folk har tröttnat på utvecklad grafik och spelmotor på spelglädjens bekostnad. Nintendo har rätt vision
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 20:12 pm    Post subject: Reply with quote

GOOOOOO WWWWWWWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!


Vi har funderat på att löpa ett wii nu när vi flyttar in i huset.
Wii vinner på ett nytt koncept; en konsoll för hela familjen där man dessutom rör på sig. Perfekt! Very Happy

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Nihlen



Joined: 13 Jul 2004
Posts: 144

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

Diz wrote:
GOOOOOO WWWWWWWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!


Vi har funderat på att löpa ett wii nu när vi flyttar in i huset.
Wii vinner på ett nytt koncept; en konsoll för hela familjen där man dessutom rör på sig. Perfekt! Very Happy


Word Very Happy!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror som sagt Nintendo men jag hoppas på PS3 då jag är en fanboy =). Fick mitt PS1 one som var det lilla som jag vart hel nöjd över, dock så förstördes det i en brand. Sen fick jag mitt nuvarande PS2 och jag älskar designen på konsollen och spelen är bra enligt mig. Sen har man också SNES såklart =) dock bara med två spel, då 2 spel också förstördes i brand.
Men jag ska försöka få tag i något spel på tradera eller så ska ja bege mig till tv-spelsbörsen i stockholm, dem har lite sådana fina spel Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 23:09 pm    Post subject: Reply with quote

om inte cheferna på wii slutar punda och visar riktiga skitspel i tv-reklamerna som aldrig kommer sälja i sverige så kommer wii bli en flopp. i spelförsäljning. Folk kommer dock köpa konsolen men jag tror playstation 3 kommer gå om i spelförsäljning i slutändan
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 0:09 am    Post subject: Reply with quote

Tro mig när jag säger att jag är en riktig PS2 människa jämfört med XBOX men när jag läser denna artikel så blir jag inte ett dugg sugen på att slösa +6000kr för ett PS3.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 2:05 am    Post subject: Reply with quote

Är inte längre kunnig inom konsoll-branschen, men först ut skulle jag givetvis sagt Playstation 3. Eftersom det verkar som PS2 är snäppet bättre än Xbox när de kom? och nu är det samma igen.

Men eftersom jag kan så lite om Nintendos Wii, men ser att de kör med denna marknadsföring, så skulle jag nog vända på myntet och sätta en mindre fem krona på Nintendo Wii.

Även om jag hört att det ska ryktas om att SEGA återigen ska marchera in på konsoll världens nöjesgator Razz

Ja om ett år förusaagt att ingen ny PS4, Xbox1080 Razz eller Wii+ii kommer ut så får det nog bli som jag skrev sist,

Nintendo Wii

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 3:24 am    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
prestandan i sifferspråket säger väl att ps3 har ungefär dubbelt upp mot vad xbox har?


Det ser ju bättre ut i MHz helt klart. Men eftersom hårdvaran är styrd stenhårt så får man inte ut nämnvärt mycket mer. Möjligt att utvecklare om ett år kommit på bättre sätt att nyttja den på, det vet ju ingen. Very Happy


Wii är helt klart en värdig underdog som satsar på ekonomiskt och roligt. Kan nog fungera helt klart!

I slutänden är väl ändå den bästa konsolen den som har roligast spel, och det är ju individuellt. =)
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 10:13 am    Post subject: Reply with quote

jag får vänta 3-4 år om jag ska ha ett PS3 då det är lite billigare. Men Nintendo har satt ett väldigt bra och lågt pris på Wii så fler kommer såklart att inhandla det. Sen förstår jag inte att de skyndar sig lite hos playstation att få ut 3an i handeln till jul men men Smile
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 10:23 am    Post subject: Reply with quote

xbox360 har mer eller mindre redan vunnit den där kapplöpningen, konsollen har funnits ute ett tag, bra speltitlar dyker upp och prisbilden börjar stabilisera sig.
Kommer att ta tid för både ps3 och wii att hama i samma läge, det går nog inte riktigt att jämföra längre.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 11:24 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
xbox360 har mer eller mindre redan vunnit den där kapplöpningen, konsollen har funnits ute ett tag, bra speltitlar dyker upp och prisbilden börjar stabilisera sig.
Kommer att ta tid för både ps3 och wii att hama i samma läge, det går nog inte riktigt att jämföra längre.


mycket kan hända på ett år Razz

kom inte Xbox ut före PS2 också? Eller möjligen att Xbox lanserade sitt innehåll innan PS2 hade kommit ut?

Givetvis att i nuläget har Xbox360 störst/flest marknadsandelar om man räkna mellan dessa tre (inkl. Nintendo Wii samt Sony Playstation 3).
Frågan om inte Wii kommer i lavinartad fart och att PS3 senare kommer få en riktigt kick när de väl kommit ut i butikerna. Finns ju en hel del som är anti-Xbox pga att de är Microsoft osv.... Finns ju även många som är trogna Nintendo-kunder....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
mts wrote:
xbox360 har mer eller mindre redan vunnit den där kapplöpningen, konsollen har funnits ute ett tag, bra speltitlar dyker upp och prisbilden börjar stabilisera sig.
Kommer att ta tid för både ps3 och wii att hama i samma läge, det går nog inte riktigt att jämföra längre.


mycket kan hända på ett år Razz

kom inte Xbox ut före PS2 också? Eller möjligen att Xbox lanserade sitt innehåll innan PS2 hade kommit ut?

Givetvis att i nuläget har Xbox360 störst/flest marknadsandelar om man räkna mellan dessa tre (inkl. Nintendo Wii samt Sony Playstation 3).
Frågan om inte Wii kommer i lavinartad fart och att PS3 senare kommer få en riktigt kick när de väl kommit ut i butikerna. Finns ju en hel del som är anti-Xbox pga att de är Microsoft osv.... Finns ju även många som är trogna Nintendo-kunder....

Nej, ps2 va före xbox
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 21:08 pm    Post subject: Reply with quote

Klart att det går bättre för 360 nu när ps3 knappt kommit ut än, lite dålig jämförelse just nu att ställa PS3 vs 360 rakt av. Det är ju lätt att påstå att det finns roligare spel till 360 när inte en själ i Sverige har PS3 eller spel att testa än. Det finns många titlar till PS3 som verkar slå stort och många kommande titlar som släpps på flera konsoler. I framtiden tror jag inte att man kommer märka så stor skillnad på konsolernas prestanda förutom att ett visst spel kanske är skönare på PS3 men ser bättre ut på x360 osv. Den egentliga avgörande faktorn är vem som marknadsför sig bäst.

Personligen tycker jag nu att det är lite torrt om bra spel till xbox360 speciellt när man lika gärna kan strunta i att pynta 3000 kr på en jädra konsol och köpa spelet till PC istället. Detta kommer även vara något som förstör för PS3, priset alltså. Det finns inte en chans att jag lägger ut 6000kr för PS3 när 360 finns för halva priset och är minst lika bra. Dessutom har Microsoft bitit sig själva i pungen lite, xbox360 är otroligt lätt att chippa och många struntar i att köpa spelen och laddar ned istället. Påstår inte att det kommer vara svårare med PS3 men de har sagt att det är svårare pga bluray systemet.

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 22:16 pm    Post subject: Reply with quote

För er läsar som missat topicens innehåll så handlar det om vilka av dessa tre Nintendo Wii, Sony Playstation3 och Microsofts Xbox360 som kommer vara störst om 1 år.

Eftersom topicen skrevs den 28 dec 2006 misstänker jag att magnus menar vilken konsoll som kommer finnas flest/mest av i våra hem strax efter jul 2007 och inte imorgon Razz

Är ju en självklarhet att PS3 inte har några större marknadsandelar idag pga den inte finns ute i butikerna (om jag förstått rätt) och eftersom Xbox360 funnits ute längst har väl en hel del redan köpt in ett exemplar. Och en given tvåa är sannolikt Wii då den släpptes inför julen och gjort enorm marknadsföring på samtliga komersiella kanaler i TV.....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 23:14 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är ett playstationfan....earned in blood.....om jag hade laggt de timmar jag har laggt på mitt ps1, ps2 och psp på något annat så hade jag vart världsbäst i den saken. Hade jag pluggat språk så hade jag kunnat prata med ALLA i hela världen nu...men så är ikke fallet. Med detta sagt så vill jag ju säga PS3 med hela mitt hjärta men det e inte troligt anser jag.
Alla de fördelar PS2 hade mot xbox är borta...PS3 är ett år efter redan i introduktionsstadiet, dom har blivit av med nästan alla sina exklusiva titlar som dom hade innan....microsoft har köpt upp licenser på t ex GTA ocn andra "playstation" spel.
Det e alldeles för dyrt...visst det kommer att säljas till många men för att det ska bli så stort som ps2 o ps1 så måste det i slutändan bli så billigt så barnfamiljer o ungdomar köper det o det är det inte om det ligger på 6000.
Du får idag en Xbox 360 för halva priset.

Så sorgligt men sant så tror jag att xbox 360 kommer att vara världsledande om ett år.

Wii ser jag inte som en tredje generations konsol...mer som en 2.5a. Visst det e tufft med ny handkontroll o lite nytänkande....men om ett par år när grafiken fortfarande e lite sunkig o kontrollen har tappat nyhetens behag så har Wiii inget att komma med längre.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies