HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ni kan strunta i alla de andra forumdelarna från och med nu.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 7:47 am    Post subject: Ni kan strunta i alla de andra forumdelarna från och med nu. Reply with quote

Tideypoo wrote:

*Respectful bow*

Me and the collective admin forces are in awe of your unrivalled awesomeness, please write something regular for us so that we may partake in your godlike sense of humour and writing.

Please?

Tidey



Kultur – The God of gods. wrote:

Kanske, om ni kan erbjuda mig en gåva som gör min fantastiskhet (Jag bestämmer vad som är ord och inte!) rättvisa.

Tideypoo wrote:

We’ve kidnapped Natalie Portman, Scarlett Johanson and Kate Hudson and a bunch of other hot well known women that I can’t remember the names of right now. They will be yours if you do this for us, oh mighty God.


Kultur – The God of gods. wrote:

Denna gåva är mig värdig, jag gör det.


Ja, det var sådär det gick till när ni fick mig som eran enda källa för underhållning och visdom här på maffia från och med nu. Jag ska skriva regelbundna (läs: när jag orkar) artiklar om saker som faller mig in, må det så vara hur mycket bättre jag är jämte er, hur mycket mindre värda ni är jämte mig, eller hur mycket bättre jag är jämte alla andra människor/gudar som inte är relaterade till det här forumet. Jag har fått i stort sett fria tyglar, så jag har ingen aning om vad som kommer härnäst, ni får helt enkelt vänta och se.
Njut undertiden av anledningen till att Danmark inte har kontroll över Sverige längre.



Som vissa av er vet så bor jag just nu hos Magnus (Mr Grieves), en situation ingen av oss gillar. Mestadels Magnus.
Jag vet inte riktigt varför han ogillar det så mycket, men jag tror det har något att göra med att jag:

  • Är slarvig
  • Är vaken på konstiga tider av dygnet
  • Inte plockar upp saker efter mig
  • Diskar oregelbundet
  • Städar ännu mer oregelbundet
  • Är i vägen (dvs. är i lägenheten) när han vill idka samlag med sin kvinna.


Med mera!

Så efter en hel del letandes efter en bostad i Malmö med hjälp av mäklare som tolkar frågan "Hur är det med grannarna då?", som en subtil hint att börja lista samtliga personers raser i området, hittade jag en tillslut. Det var inte lätt att hitta en lägenhet som var renoverad efter 40-talet, erbjöd möjligheten att stå upp och duscha, inte hade ett "klassiskt" kök och som inte hade fuktfläckar ala "The ring" i taket. En trevlig 1:a i Almvik i södra Malmö på 68kvm blev det jag valde. Inte allt för mycket att fixa upp heller, det lilla som måste göras kommer ordnas med hjälp av min pappa. Jag ärvde en väldigt begränsad mängd händighet av min far, som bevis för detta ber jag er begrunda faktumet att jag var det enda barnet som gjorde en rund smörkniv på träslöjden i mellanstadiet. Dvs., den såg ut som en pinne. En väldigt väl sandpapprad pinne. Men likväl, en pinne.
Idag var i alla fall dagen som jag skrev på de sista 463 papperna (tre kopior av varje!) och övertog lägenheten.
Personen som sålde lägenheten var dansk, och han kom sent.
Under den här slutuppgörelsen så skulle Dansken göra många andra saker som anses en smula ofint, speciellt när det gäller vett och etikett kring lägenhetsaffärer.
Det första mäklaren säger när vi alla är samlade är "Så var det det här med räkningarna..." varpå han tittar på Dansken sådär lite nedlåtande som bara en auktoritetsfigur kan när man presenterar sin runda smörkn...

Dansken hade tydligen inte hämtat sin post, på sisådär en 4 veckor. Oturligt för Dansken var att bland posten fanns ett par viktiga räkningar från bla. Riksbyggen och fastighetsförmedlingen. Dansken har visst inte betalat någon av dem den senaste tiden. Oj då. Så pinsamt.
Dansken verkar inte reagera alls. Han börjar sprätta upp all sin post och gå igenom den noggrant medan vi väntar.
Dansken hittar räkningarna och nickar sedan, ja visst ja. Jag har ju inte betalt nej, så var det ja. Just det.
Mäklaren förklarar att alla räkningarna kommer dras från pengarna som han får för lägenheten, Dansken visar inga tecken på att varken höra eller förstå vad som sägs, vi går vidare.
Mäklaren drar fram lite papper där det står att säljaren har "Säljstädat" lägenheten som vi ska skriva på. Mäklaren frågar Dansken om han har "Säljstädat" lägenheten, Dansken säger "Jaja!" (Han talar förstås oförståbar och grötig danska, jag hatar dom alla)
Mäklaren utvecklar med "Flyttat ut alla möbler och så..."
"Näe, jag har lämnat kvar soffan och ett glasbord. Båda är i fint skick!".

Jag kan berätta att när jag var och kollade på lägenheten så fanns soffan och glasbordet där för allmän beskådning, dom var inte i vad man kallar "fint skick".

Mäklaren "Ok... putsat fönstren, städat?"
Dansken "Näe, inte fönstren inte..."

Excellent...

Mäklaren förklarar att det här är vad man i folkmun kallar "kontraktsbrott" och att dansken nu inte har rätt till den del av hyran som jag skulle ha betalt för resten av November månad. Dansken nickar så där entusiastiskt som bara ett apatiskt flyktingbarn kan, och vi går vidare.
Dansken "Jag sade upp mitt internetabonnemang, men det var visst tre månaders uppsägningstid...Men du får ju gärna använda det och betala räkningen som kommer i slutet av den här månaden!"

Jamenvisst!

Jag är jävla sjukt sugen på att betala din interneträkning för tre månader och bara använda en halv av dom, speciellt när min dator inte ens funkar! Du verkar ha missförståt hur det ligger till här, det är ni danskar som feta fyllon med ett ton trögtänkta modsreliker i eran huvudstad.
Jag säger att posten kommer väl ändå skickas vidare till din nya adress via någon form av adressändring? Dansken tittar på mig med ögon som inte ser ut att registrera något, bakom dom snurrar inga hjul. Hamstrarna är döda. Han tar och skriver sitt namn och sin nya adress på en bit papper och säger att jag ska skicka räkningen till honom när den kommer...

Mäklaren hämtar sig från sin lätta chock och tar fram de sista papperna, rent formella grejer om vad vi betalar. Dansken verkar bekymrad, han påpekar att det står ett minustecken istället för ett plustecken framför ett par av summorna. Vissa av summorna är rätt stora.
Mäklaren påpekar att två av dom är avgifterna han inte betalt som de talat om innan. Dansken uppfattar inte piken. Resten är diverse avgifter för att sälja lägenheten med mera. Dansken ser inte nöjd ut. Mäklaren påpekar att detta hade de redan talat om när Dansken lade upp lägenheten till salu, Dansken grymtar till svar. Mäklaren ber en kollega att faxa ett papper till min bank så att pengarna kan flyttas över till Danskens konto, och under tiden sitter vi i en obekväm tystnad.

Dansken bryter tystnaden för att fråga "hur det blir med skatt och sånt", eftersom att han flyttar tillbaks till Danmark. Mäklaren vet inte riktigt, men han är säker på att Öresundskommisionen har svar på det.
Dansken ser ut som om att han inte menade riktigt så.
Dansken ser ut som om att han menade ifall man kanske kunde undvika skatten, att kanske staten inte hade koll på det nu när han flyttade och bytte land.
Dansken ler för första gången, och det är obehagligt.

Vilket fantastiskt kap. Inte nog med att jag måste återuppleva det traumatiska minnet från träslöjdslektionen i mellanstadiet, jag måste även vada mig fram genom en knarkig dansks efterlämnade reklam och post i 3 månader tills hans jävla adressändring börjar funka. Jag har inte vågat mig in i lägenheten än, men jag antar att det är ett stort hål i golvet i vardagsrummet där han odlat hasch. Han var ju snabb med att riva ner alla lister som fanns i hela lägenheten så det är väl ett under om polisen inte sparkar in min dörr mitt i natten för att ryktet på gatan är att "De e däer Knarkedaäensken boör".
Spräng öresundsbron.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 8:00 am    Post subject: Reply with quote

Sa kul att det hander lite mer har och inte bara pa forumet Smile Keep up the good work!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
superpetter



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 1002
Location: Uppsala

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 9:25 am    Post subject: Reply with quote

haha Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 11:13 am    Post subject: Reply with quote

Hahaha Laughing Grattis till mandom och gudskap min kära!
Jag ser fram emot att kunna bjuda hem dig på kaffe och sprit!


Ut och lek på motorvägen nu tills flyttbilen kommit!!!!!!!

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

Oh du store, Vi tillber dig och tackar dig för denna insiktsfulla och ljuva predikan du har bistått oss dödliga med.

Helt enkelt: It kicked AzZ!

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 12:15 pm    Post subject: Reply with quote

hahaha, hjulet snurrar men hamstern är död! Very Happy lycka till kennyboi, jag kommer ner och hälsar på. håller du i julgathern i år?
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 13:06 pm    Post subject: Reply with quote

Oh my god. Jag dör av skratt! Du är skribent va, Kenny? Very Happy Underbart skrivet. Humor i form av sarkasm och ironi är det bästa jag vet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 13:35 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
hahaha, hjulet snurrar men hamstern är död! Very Happy lycka till kennyboi, jag kommer ner och hälsar på. håller du i julgathern i år?
Fuck no! Jag ska umgås med mina feta rasister till släktingar SOM GUD MENADE!
Hedning.
Dessutom, tror du jag tänker dela på den enorma stash med smög som Dansken grävt ner under golvet? Jag vet en som kommer ta ut 8 månader semester snart...
Lucy in the sky with diiiaamoooondssss...

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 15:44 pm    Post subject: Reply with quote

haha, okung du skriver
Back to top
View user's profile Send private message
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

hahaha Smile bra skrivet Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
alakhai^
Admin


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 515
Location: Luleå

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 17:34 pm    Post subject: Reply with quote

hej kenny, roligt att du hittat tillbaks.
ännu roligare att du nu kommer förgylla våra dagar med dina kåserier

_________________
Im addicted to Swedish Maffia
#kacfm
#[naken] om kläderna är i vägen
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

Det är så jävla skönt att läsa det du skriver, speciellt om man är ledsen och nere. Dina situation med dator, boende, utseende, personlighet, karisma och allt det andra.. ja.. man inser ju ganska snart att man har det ganska bra trots allt...

Tusen tack Kenny, du suger och det gör mig gladare.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 21:06 pm    Post subject: Reply with quote

Haha!! Danskar är aldrig och då menar jag aldrig att lita på.

Bara för att dom fick storstryk för 350 år sen hatar dom oss svenskar.

I folkmun kallas Danskarna för "nordens araber" - tolka det fritt men dom kallas så iaf...
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 21:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag trodde danskar helt enkelt kallades för danskjävlar... Shocked Wink Twisted Evil

Härligt skrivet kenny, jag kommer läsa mer på forumet nu Very Happy

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 22:56 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Haha!! Danskar är aldrig och då menar jag aldrig att lita på.

Bara för att dom fick storstryk för 350 år sen hatar dom oss svenskar.

I folkmun kallas Danskarna för "nordens araber" - tolka det fritt men dom kallas så iaf...

Då kan man ju inte klaga på att de ritade mohammed teckningar? Razz

Fan va livet blev gladare plötsligt för mig Kenny Smile

Du gjorde denna eländiga regniga dag till en dag med solsken Smile

Får man väl bara vänta och se när inflyttningen kommer.... känner en dansk som säkerligen vill komma Razz

Lycka till

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Nov 24, 2006 0:31 am    Post subject: Reply with quote

jajaja.........
Kenny jag som enväldig pesimistkonsult känner jag mig äntligen hotad av din negativa och enormt sarkastiska ton i din lilla "krönika".

Jag lovar och svär min lilla snuttepåse att jag ska ge dig ett värdigt svar och en värdig avslutning på varje sak du skriver.

Du må ha ett jävligt liv med danskar och andra troll men jag har en 14 årig dotter, så bitterheten och den avsaknaden av emapti flödar i mig så jag ska minsann försöka att ge dig åtminstone ett svar som är likvärdigt varje gång.... Laughing Laughing Razz Razz

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
BillaBonG^
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 02 Mar 2004
Posts: 382
Location: Falkenberg

PostPosted: Fri Nov 24, 2006 11:09 am    Post subject: Reply with quote

fan vilken stor 1:a som är på 67KVm..
_________________
Alexander johansson a.k.a BILLABONG
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Nov 24, 2006 11:14 am    Post subject: Reply with quote

Såg du inte mig på Cribs? Jag tycker att det där med väggar är lite utdaterat.
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Fri Nov 24, 2006 11:16 am    Post subject: Reply with quote

trodde jag hade det värst, eller nja är nog fan i din skala kultur =)
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Nov 24, 2006 11:16 am    Post subject: Reply with quote

Kultur wrote:
Såg du inte mig på Cribs? Jag tycker att det där med väggar är lite utdaterat.


Härligt att kunna skita och samtidigt kolla på TV, samtidigt som man kan se så inte vattnet koka över i köket Razz

zirape wrote:
trodde jag hade det värst, eller nja är nog fan i din skala kultur =)


Iof bor du i Leksand, men du bor ju väl fortfarande hemma hos dina päron?

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies