HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Jobbig snålhet
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 21:57 pm    Post subject: Jobbig snålhet Reply with quote

Känner ni ingen sån där sjuk snål ? Eller ni kanske är sådan själv ?

Ialla fall, har en kompis som är ihop med en dam (ingen risk att varken hon eller han kikar in här) som är så sjuuukt snål. Så snål så att många andra får lida av det.
Jobbigt är det minst sagt.
Exempel: hon gör "falsk fläskfilé" som hon gör av fläskfärs som kryddas av aromat och fryses i frysen... Hur fan kan man ens komma på en så snål tanke ???

Ha ni andra i er närhet som är sjuukt snåla ? Hur snåla är dem ?

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

En fd polare till mig stanna och fråga om jag ville hänga med och köra lite med hans bil. Sure sa jag och hoppa in.
Vi åkte omkring i 4-5 timmar och sen så när han åkte hem med mig så sa han "du är skylldig mig 500 pix för bensin nu".

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 22:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har ett par kompisar som alltid ska ge tillbaka på öret det de lånat eller ska ha tillbaka på öret om man själv lånat av dem. Känns ganska så snålt IMO. Det jämnar alltid ut sig till sist. LIkadant personer som drar och handlar på affärer som är tusen mil bort bara för att spara de där två kronorna på att köpa "Budget Company"-dassapapper istället för lent och gött papper som är bra för st järt och själ!

Edit, även en kompis som körde till alla bensinstationer runt Lund för att spara in 2 öre per liter bensin, efter att vi varit i Tyskland i tre dagar, klockan 23 på natten och jag bara ville hem och sova. Känns som jag kunde gett honom de där två kronorna han sparade totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 23:07 pm    Post subject: Reply with quote

I grundskolan hade jag 2 klasskamrater som inte ville låna ut penna eller sudd för att man slösade på dem.
En av dem hade en ascool BMX som alla ville prova. Det gick bra, men man fick inte sladda med den sådär tufft i gruset för då slösade man på däcken.

Mellan vänner tycker jag allt under 50:- jämnar ut sig.
Vissa av mina vänner sätter jag gränsen högre.
Det är pengar man alltid bjuds tillbaka på på ett eller annat sätt.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 23:09 pm    Post subject: Reply with quote

vad är det för snålt med att göra falsk fläskfilé?
är det då snålt att göra pannkakor istället för fläskpannkaka?Razz

ingen i min närhet som är snål precis, fast jag har haft några "polare" som varit riktigt snåla när man gick i högstadiet så verkade det som att deras liv stog på spel om dom inte fick sina 5kr Razz

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

Min chefs far är sånn. Han gapar å skriker att hans traktor med lastare från 59 inte orkar med allt han vill. Chefen sa till han en gång att lätta på miljonerna å köpa en ny traktor, det kan man inte göra när den gammla fortfarande går. Samma sak med bilen och kläder och allt.. han är god för 20 miljoner....

Dock e han aldrig snål mot mig. Han kommer betala mitt körkort när det blir dags å ja får typ 150 kr timmen när ja hjälper han Smile

Men annars kan ja lova han e snål

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

snåla personer går att leva med...De som är värst är de dumsnåla. De som går och köper ex en TV av skitkvalité för att sedan få köpa en riktig TV när de inser att det bara ät skit att köpa billiga prylar så köper de en kvalitets vara till slut ändå.
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 2:45 am    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
snåla personer går att leva med...De som är värst är de dumsnåla. De som går och köper ex en TV av skitkvalité för att sedan få köpa en riktig TV när de inser att det bara ät skit att köpa billiga prylar så köper de en kvalitets vara till slut ändå.


celander? =P

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
JustinSane wrote:
snåla personer går att leva med...De som är värst är de dumsnåla. De som går och köper ex en TV av skitkvalité för att sedan få köpa en riktig TV när de inser att det bara ät skit att köpa billiga prylar så köper de en kvalitets vara till slut ändå.


celander? =P


hahaha Razz

_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 16:24 pm    Post subject: Reply with quote

En klasskompis i grundskolan dök i pissrännan efter en tio-öring...

Ser inte mig själv som varken snål eller slösaktig. Men jag brukar, märkligt nog spendera mer om jag har dåligt med flis än när jag är tät.
"äh, jag har bara 500 spänn, kan lika gärna bränna det på vin, kvinnor o sång eftersom det ändå inte räcker till nåt vettigt." eller "shit, vad tät jag är nu, ska spara allt nu."

/Visc

_________________
Jag stavar alldrig fel.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 16:30 pm    Post subject: Reply with quote

jag tror inte någon uppfattar mig som snål.. och som fren o andra sagt, vänner imellan så jämnar det alltid ut sig... nåra öl hit och nån pizza dit Smile

min brorsa är snål som fan, farsan med... men dem kallar sig inte snåla utan "ekonomiska" jag antar att gränsen är trådsmal Razz men jag vet alltid att jag kan be farsan om ett lån när jag behöver och det är ju en trygghet Smile

eller jo, jag hade ett par grannar när jag bodde i ullared som var snåla som fan ofta, och som dessutom skulle ha tillbaka vartenda öre, helst med ränta, om dem la ut pengar nån gång eller liknande... jag köpte en bag in box åt dem en gång och den fick jag aldrig betalt för! Evil or Very Mad

tjoo1
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

På tal om snålhet så kom jag att tänka på en kompis som alltid åt köttet på kebabpizzan första utifall han inte skulle orka hela pizzan. Då hade han i alla fall ätit det som var dyrast på pizzan. Herregud Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

^^ that makes sense if you go somewhere nice and get a big steak.. but for pizza? lol
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 18:20 pm    Post subject: Reply with quote

En polar som körde bilen till Roskilde och krävde in pengar för "slitage på bilen", nä snåla människor är det absolut värsta jag vet.

Jag har snarare problemet att jag bjuder för mycket när jag har pengar, men å andra sidan umgås jag mest med likasinnade.

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 18:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är raka motsatsen, men det är bara något bra enligt mig. -_-
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag var precis på en 50års fest där man fick ta med sig sin egen dricka... Det är snålhet!
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Oct 22, 2006 2:21 am    Post subject: Reply with quote

Kitano wrote:
En polar som körde bilen till Roskilde och krävde in pengar för "slitage på bilen", nä snåla människor är det absolut värsta jag vet.

Jag har snarare problemet att jag bjuder för mycket när jag har pengar, men å andra sidan umgås jag mest med likasinnade.

äh vafan snarare snålt att inte pröjsa om man åker med i bilen.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sun Oct 22, 2006 3:17 am    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
Kitano wrote:
En polar som körde bilen till Roskilde och krävde in pengar för "slitage på bilen", nä snåla människor är det absolut värsta jag vet.

Jag har snarare problemet att jag bjuder för mycket när jag har pengar, men å andra sidan umgås jag mest med likasinnade.

äh vafan snarare snålt att inte pröjsa om man åker med i bilen.


Har han skrivit att han inte pröjsade för att han inte åkte med i bilen? Sen är det där en definitionsfråga, när du skriver slitage vet vi ju inte om det var så att bilen gick sönder eller om något verkligen behövde lagas efter resan.. Och att det var resan som var anledningen till skadan?


Tycker att det e sjukt trist med snåla polare, har väldigt få sådana kompisar.. kan faktiskt inte komma på någon.. det funkar inte i vår grupp tror jag .. en del har varit snåla men fått ändra sig med åren Razz

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Oct 22, 2006 4:43 am    Post subject: Reply with quote

Nej, inte direkt snål. Jag och polarna är tvärtom. Har vi cash så bjuder vi, 'nuff said. Däremot kan farsan vara lite av en snålvarg ibland. Som att inte skjutsa en till City Sparköp i ösregnet för att det kostar för mycket i bensin, När det är HAN som är hungrig. (Nu bor jag iofs bara 600-700m från City, men ändå)
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Oct 22, 2006 10:27 am    Post subject: Reply with quote

Redlum-X wrote:
På tal om snålhet så kom jag att tänka på en kompis som alltid åt köttet på kebabpizzan första utifall han inte skulle orka hela pizzan. Då hade han i alla fall ätit det som var dyrast på pizzan. Herregud Very Happy
Det där skulle aldrig hända Sha, som beställer en kebabpizza utan kebabkött... Exclamation Question Shocked
Fast jag äter kanterna sist så jag får i mig det matiga på pizzan innan jag eventuellt blir mätt.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies