HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Internet lägger ned när telefonen ringer
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
3ky



Joined: 19 May 2004
Posts: 32

PostPosted: Sat Oct 14, 2006 23:26 pm    Post subject: Internet lägger ned när telefonen ringer Reply with quote

som rubriken lyder så lägger alltså internet ner när telefonen ringer, det lägger ned en kort stund och verkar fungera lite sämre tills telefonen läggs på. Detta gör bland annat att jag inte kan lira spel över internet då jag buggar ut när detta händer o det är inte så kul.

Jag har kollat upp så att jag sitter i första telefonjacket vilket är rekommendationen jag har fått, men det funkar alltså ändå inte. Var kan felet ligga o hur bör jag lösa det?

mycket tacksam för svar och fråga gärna om ni vill veta något mer (har säkert utelämnat nån viktig detalj)
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sat Oct 14, 2006 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

sitter ditt adsl-filter i första jacket är det antagligen fel på det om den här typen av problem uppstår. Helt säker på att filtret sitter i första jacket och att telefonerna inte är paralellkopplade?
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sat Oct 14, 2006 23:45 pm    Post subject: Reply with quote

jag minns när jag hade ADSL. då provade vi allt men det vägrade funka. Inte ens huvudjacket var parallelkopplat. Varje gång någon lyfte telefonluren så bröts linan helt enkelt...

telia var ju bussiga att vilja fixa detta otroligt lätta jobb (med tanke på sitt yrke).. 700kr skulle de ha enbart för att lokalisera felet och sen pengar utöver det.
Prova olika jack. Funkar det inte får du söka någon som kan lite om jack som kan dona till det. Inget man som amatör kan göra med hjälp av lite snabb rådgivining. vore ju bäst om man undvek det iaf.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sun Oct 15, 2006 13:46 pm    Post subject: Reply with quote

Din jackslinga måste vara seriekopplad, dvs, inget jack med telefon på får bryta det jack som ADSL-modemet sitter på.

Sätt en telefon på jacket som ADSLmodemet sitter på.
Sätt en telefon på nästa jack i slingan.

Lyft på telefon i jacket med ADSLmodem.
Lyft på telfon i nästa jack, du ska nu inte få någon ton. Annars är det paralellkopplat och måste åtgärdas.

Fortsätt så med alla jack för att se så det är kopplat rätt.

Om du har ett vanligt telefonjack, och ingen sockerbit eller annat, så ska ingående två trådar gå på de två nedersta skruvarna, sedan ska det finnas metallbläck mellan de två nedersta skruvarna och de två nedersta skruvarna av de övre paren. Sedan ska trådarna gå vidare till nästa jack från de två översta skruvarna.

Se här: http://www.bostream.com/pdf/hitta1jack.pdf

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Har du BBB får du vänja dig, eftersom BBB inte har en aning om någonting orkar de inte bry sig försöka fixa det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 10:24 am    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Har du BBB får du vänja dig, eftersom BBB inte har en aning om någonting orkar de inte bry sig försöka fixa det.

Derox... forumreglerna...
Quote:

Har man inga lösningar eller seriösa förslag till lösningar så låter man bli att posta inlägg


3ky, har du kollat i manualen? den var riktigt bra tyckte jag
http://kundservice.glocalnet.se/upload/Guider/Glocalnet_QIG_DSL35814970_20HR.pdf

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 11:35 am    Post subject: Reply with quote

Kan juh vara spliten "filtret" " pluggen du sätter in i vägen som är trasig med iaf om det har funkat som det ska förr. Det brukar jag testa när adslet strular att byta filter/split
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Derox wrote:
Har du BBB får du vänja dig, eftersom BBB inte har en aning om någonting orkar de inte bry sig försöka fixa det.

Derox... forumreglerna...
Quote:

Har man inga lösningar eller seriösa förslag till lösningar så låter man bli att posta inlägg


3ky, har du kollat i manualen? den var riktigt bra tyckte jag
http://kundservice.glocalnet.se/upload/Guider/Glocalnet_QIG_DSL35814970_20HR.pdf



Jag säger bara som det är, för jag har haft samma problem i ca 3 år, inget har blivit bättre. Jag försöker bara bespara honom de nära hundra timmarna jag under 3 år suttit i telefonkö till BBBs support. BBB har dessa problem, men de fixar dem inte!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Oct 18, 2006 21:00 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Har du BBB får du vänja dig, eftersom BBB inte har en aning om någonting orkar de inte bry sig försöka fixa det.

I detta fallet så är faktiskt inte operatören ansvarig för att kunden ska ha en korrekt kopplad jackslinga. Det är din fastighetsägare, eller om du äger hus, ditt ansvar. Om man har en snäll operatör så kan de dock hjälpa till med instruktioner, som mina ovan.

Vill man få det fixat, dvs någon som åker ut, så kostar det väl mellan 500-1000 spänn.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 18, 2006 21:18 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Jag säger bara som det är, för jag har haft samma problem i ca 3 år, inget har blivit bättre. Jag försöker bara bespara honom de nära hundra timmarna jag under 3 år suttit i telefonkö till BBBs support. BBB har dessa problem, men de fixar dem inte!


Alla har vi olika erfarenheter. Mina erfarenheter av BBB har varit bra och när jag nu flyttade så tog jag med BBB. De ringde någon vecka innan de skulle koppla in grejerna för att komma överens om när de kunde komma in i lägenheten och kolla på anslutningen. jag blev lite förvånad, men tydligen hade många haft problem så de skickade ut en kille som mätte jacket innan och efter inkoppling i telestationen. Som sagt jag för mig har BBB funkat bra i de 3 år jag haft dem, så från min synvinkel skulle jag kunna påstå att problemet ligger på din sida inte på deras. Nu påstår jag inte det, eftersom jag inte har en blekaste, men jag tror inte att BBB är riktigt så usla som vi vill framställa dem.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 18, 2006 21:31 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:

I detta fallet så är faktiskt inte operatören ansvarig för att kunden ska ha en korrekt kopplad jackslinga. Det är din fastighetsägare, eller om du äger hus, ditt ansvar. Om man har en snäll operatör så kan de dock hjälpa till med instruktioner, som mina ovan.

Vill man få det fixat, dvs någon som åker ut, så kostar det väl mellan 500-1000 spänn.


Har kollat allt, både enligt fakta hittat på nätet och den som BBB tillhandahållit, reaktionen man får då är att de verkar tro att man kollat fel, som om man är blind och inte ser sladdar. Man blir lite trött när man måste lyssna på nån nisse på supporten i 4 år när han babblar om hur sladdarna ska gå, och i slutändan säger han samma sak jag sa på 2 sekunder precis innan.

Fairlane wrote:

Alla har vi olika erfarenheter. Mina erfarenheter av BBB har varit bra och när jag nu flyttade så tog jag med BBB. De ringde någon vecka innan de skulle koppla in grejerna för att komma överens om när de kunde komma in i lägenheten och kolla på anslutningen. jag blev lite förvånad, men tydligen hade många haft problem så de skickade ut en kille som mätte jacket innan och efter inkoppling i telestationen. Som sagt jag för mig har BBB funkat bra i de 3 år jag haft dem, så från min synvinkel skulle jag kunna påstå att problemet ligger på din sida inte på deras. Nu påstår jag inte det, eftersom jag inte har en blekaste, men jag tror inte att BBB är riktigt så usla som vi vill framställa dem.


BBB har inte erbjudit sig att göra något förutom att just säga det är säkert felkopplat, dock har ja kollat alla jack och enligt vad de själva säger är allt rätt. Enda gången det blev bättre var när jag undrade ifall det kunde bero på att modemet anslöt i för hög hastighet för koppartråden. Då ställdes hastigheten ner, men sen några dar senare hade någon nisse ställt upp den o jag fick ringa igen, när den sedan ställdes upp igen gav jag upp då de verkar vara amatörer där på supporten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Thu Oct 19, 2006 13:30 pm    Post subject: Reply with quote

Hade en polare som hade samma problem i många år, det enda han gjorde var o köpa ett nytt modem så funkade det fint sen
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
sWs Apilas
Guest





PostPosted: Sat Oct 21, 2006 5:58 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Derox wrote:
Jag säger bara som det är, för jag har haft samma problem i ca 3 år, inget har blivit bättre. Jag försöker bara bespara honom de nära hundra timmarna jag under 3 år suttit i telefonkö till BBBs support. BBB har dessa problem, men de fixar dem inte!


Alla har vi olika erfarenheter. Mina erfarenheter av BBB har varit bra och när jag nu flyttade så tog jag med BBB. De ringde någon vecka innan de skulle koppla in grejerna för att komma överens om när de kunde komma in i lägenheten och kolla på anslutningen. jag blev lite förvånad, men tydligen hade många haft problem så de skickade ut en kille som mätte jacket innan och efter inkoppling i telestationen. Som sagt jag för mig har BBB funkat bra i de 3 år jag haft dem, så från min synvinkel skulle jag kunna påstå att problemet ligger på din sida inte på deras. Nu påstår jag inte det, eftersom jag inte har en blekaste, men jag tror inte att BBB är riktigt så usla som vi vill framställa dem.


Håller med Fairlane har haft BBB som leverantör i 2 olika orter utan som helst några strul alls.

Jahopp har du flyttat Fairlane? Det har inte gamlingen Matrix nämnt alls

/Apilas
Back to top
Fail



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 522

PostPosted: Sun Oct 22, 2006 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

Har ungefär samma problem nu, att internet lägger ner en kort stund med 5-10 minuters mellanrum.
Har inte haft några problem alls fram tills ungefär en vecka sen (då snackar jag inga problem i 4-5 år, så grejerna är rättkopplade).
Jag har inget bytt ut eller liknande, så jag antar att det är något fel på Telias lina, men man kan ju fråga om någon har upplevt samma och har en lösning?

_________________
www.fulhack.tk
#fulhack.se
#hemvärnet
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 0:23 am    Post subject: Reply with quote

Fail wrote:
Har ungefär samma problem nu, att internet lägger ner en kort stund med 5-10 minuters mellanrum.
Har inte haft några problem alls fram tills ungefär en vecka sen (då snackar jag inga problem i 4-5 år, så grejerna är rättkopplade).
Jag har inget bytt ut eller liknande, så jag antar att det är något fel på Telias lina, men man kan ju fråga om någon har upplevt samma och har en lösning?


90 200, supporten som gör att man står ut med höga priser Smile

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 2:00 am    Post subject: Reply with quote

Haft erfarenhet av BBB:s adsl tjänst.
Efter 9999 olika fel så har jag lärt mig vad det oftast beror på. Antingen är det deras "paketspärr". Eller vad de kallade den.Den har nått med pingen att göra iallafall. Är den för låg blir linan instabil. Eller så har de satt för hög hastighet för din lina att klara av. Du kanske bor långt bort från stationen ? Hade både bredband och telefonin. Och enda sättet att få det att funka bra var att sänka ner hastigheten till typ 8 mbit, i vårat fall iallafall.

Men nu har man flyttat och slipper allt strul Razz
Har bbbs:s 100 mbit fiber nu och det har funkat klockrent.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Oct 26, 2006 10:51 am    Post subject: Reply with quote

jag kör BBB och telia-analog som telefoni. Då jag hade ADSL-modemet i jack 3 och telefonen i jack 3 så bröt jack 3 ADSL-modemets uppkoppling. Nu har jag dragit (läs: kopplat) om så jag kan ha modem och telefon i jack 1 och jag har inget problem med inkommande telefonsamtal längre.

kram
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Oct 26, 2006 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

Har haft goda sidor från Bostream som numera är BBB. Har tyvärr bara dålig erfarenhet från BBB.

Men kan iaf upplysa som tidigare skrivit att fungerar saker och ting bra och plötsligt funkar det inte. Kan detta bero på modemet.

Hände hos mina päron för nåt år sedan. De fick nytt modem gratis från BBB sedan funkade allt igen.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Tue Dec 06, 2022 22:58 pm    Post subject: Useful Financial Advice Details Reply with quote

In response to the people inquiring about alliancebernstein wealth management, top 100 financial advisers, barron's top wealth management firms 2015, 403b retirement, insurance investment advice, financial planning for single woman, I highly suggest this high rated financial advice details or budget planner with money pockets, schwab wealth management, private wealth, lpl brokerage, money management firms, financial advisor for business owners, as well as this recommended financial advice info and don't forget roth contributory ira, best financial planners near me, ira mutual funds, i wealth planner, best personal financial planning, dalton financial planning, as well as this best financial advice link which is also great. also have a look at this awesome financial advice link and don't forget rogerswealth, multi family office wealth management, popular financial advisors, independent financial advisor near me, common savings goals, lincoln financial retirement, and don't forget this excellent financial advice blog on top of financial planning centennial, vrijesh kasera mutual fund manager, citi personal wealth, fadp merrill lynch, future financial planning, investment asset management, as well as top financial advice site which is also worth a look. i also recommend this recommended financial advice site as well as cisi certified financial planner, financial planning for newly married couples, personal investment planning, largest private wealth management firms, sheth wealth management, axa advisor, alongside all this recommended financial advice advice on top of real asset management, smart financial planning, cashing out 401k, top rated financial planners, prudential asset management, td ameritrade assets under management, as well as recommended financial advice url not to mention financial life planning, franklin asset management, wealth management and investment management, wealth asia, krishan daga mutual fund manager, accountant financial advisor, which is also great. finally, have a look at this new financial advice tips with sofi wealth management, 401k investments, pas 55, top private wealth managers, blue bay asset management, top female financial advisors, for good measure.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Mon Dec 26, 2022 8:55 am    Post subject: Best Disposable Vape Info Reply with quote

In reply to the people talking about juucy disposable vape, how to use a disposable vape pen, disposable vape 3mg, menthol disposable vape, kk energy disposable vape, what is the best disposable vape, disposable vape 7 eleven, red bull disposable vape, ovns disposable vape, disposable vape, thc disposable vape uk, I highly recommend this recommended disposable vape info alongside all disposable vape websites, disposable vape clogged, disposable vape in bulk, quizz disposable vape 4000 puffs canada, 88 disposable vape review, 0 nicotine disposable vape elux, jungle juice disposable vape, 7 nic disposable vape, biggest disposable vape, disposable vape manufacturers in usa, cake disposable vape, disposable vape kinds, no nicotine disposable vape, 800 puff disposable vape, disposable vape 5000 puffs uk, look at this best disposable vape details on top of verano disposable vape pen, what is the longest lasting disposable vape, elux legend disposable vape, pop disposable vape, disposable vape keeps clogging, disposable vape mouthpiece, disposable vape alternative, disposable vape zillion, totally wicked disposable vape, urb disposable vape review, jolly rancher disposable vape, disposable vape jet2, breeze disposable vape, uno disposable vape, disposable vape with low nicotine, try this recommended disposable vape info for cheapest disposable vape, disposable vape shops near me, disposable vape free shipping, xtra max disposable vape, disposable vape same day delivery, disposable vape reviews 2022, disposable vape 7000 puffs, quizz disposable vape canada, disposable vape refill, disposable vape 20mg, menthol disposable vape, . See More High Rated Essay Writing Service Details 20ab993
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies