HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bannad 2 dar

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Wed Oct 04, 2006 18:11 pm    Post subject: Bannad 2 dar Reply with quote

Jag blev bannad 2 dagar för att jag sa ett ett cp barn va "cp". Han högg ihjäl mig med kniv precis i starten, sedan nästa omgång sköt han mig med AWP i huvudet när jag defusa bomben.. Vi va ju samma lag! Och så fick han 120min för det. Medans jag får 2dar BAN för att jag sa att han va cp..

Ta bort min ban nu.


Quote:
[AMXBANS] You have 1 day , 23 hours , 23 minutes and 39 seconds left on your ban.
[AMXBANS] Reason : ' CP ar inget skallsord '
[AMXBANS] You can complain regarding your ban @ www.yoursite.com
[AMXBANS] Your SteamID : ' STEAM_0 : 0 : 12344958 '
[AMXBANS] Your IP : ' blabla

_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Wed Oct 04, 2006 18:21 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Sensetivity!
Vare sig om du blev TK:ad eller inte så ska du inte använda ord som "CP".
Du kan reglerna och du borde veta bättre, sån go' kille som du är Sensetivity Wink

2 dagar är ett väldigt milt straff som Makrillo satte, men kom tillbaka 06-10-2006 - 18:46 och håll sådana ord för dig själv (även om du blir TK/TA:d).

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Oct 04, 2006 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

Dessutom så har hans TK inget att göra med om utifall att han har en CP-skada.

Jag tror att du kan behöva plugga lite regler oxå.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Wed Oct 04, 2006 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

Yeye... får la vänta då..
_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

Det verkar inte riktigt som att du förstår hur illa vi tar vid oss när du använder ordet CP för att förolämpa folk. CP är ett handikap, absolut inget man skall använda för att få folk att känna sig mindre i värde.

Du verkar heller inte särskilt ångerfull, eller bry dig nämnvärt om ifall du får vara borta i några dagar, så jag har spätt på din ban med ett par dagar till. Dessa kan du använda till att hårdstudera våra regler, och vad en CP-skada egentligen är. Så kanske du tänker till lite nästa gång.
Back to top
View user's profile Send private message
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
[AMXBANS] You have 6 days , 15 hours , 14 minutes and 13 seconds left on your ban.
[AMXBANS] Reason : ' Dalig regelforstaelse , och dalig forstaelse for varfor man inte ska kalla folk for CP , http :
[AMXBANS] You can complain regarding your ban @ www.yoursite.com
[AMXBANS] Your SteamID : ' STEAM_0 : 0 : 12344958 '
[AMXBANS] Your IP : ' 148.160.65.2


Skojjar du med mig eller!... vad skulle jag sagt, förlåt för att vad jag sa?

Orka att ni är sådana som ökar banen!!! ohh.. jag fyller år den 10/10 så det är ju shysst att man inte kan spela nån gång på ett långt tag.
FÖRLÅT jag ska inte använda sådana ord igen. Men fortfarande mesigt! Bana de som teamkillar istället, det lär la också vara ett regelbrott. Då e det ju mkt bättre att jag dödar han 3ggr istället nästa gång, så att jag får 120min, istället för 8dar..

drop it! Marovia

_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

Sensetivity wrote:
Quote:
[AMXBANS] You have 6 days , 15 hours , 14 minutes and 13 seconds left on your ban.
[AMXBANS] Reason : ' Dalig regelforstaelse , och dalig forstaelse for varfor man inte ska kalla folk for CP , http :
[AMXBANS] You can complain regarding your ban @ www.yoursite.com
[AMXBANS] Your SteamID : ' STEAM_0 : 0 : 12344958 '
[AMXBANS] Your IP : ' 148.160.65.2


Skojjar du med mig eller!... vad skulle jag sagt, förlåt för att vad jag sa?

Orka att ni är sådana som ökar banen!!! ohh.. jag fyller år den 10/10 så det är ju shysst att man inte kan spela nån gång på ett långt tag.
FÖRLÅT jag ska inte använda sådana ord igen. Men fortfarande mesigt! Bana de som teamkillar istället, det lär la också vara ett regelbrott. Då e det ju mkt bättre att jag dödar han 3ggr istället nästa gång, så att jag får 120min, istället för 8dar..

drop it! Marovia


Jag är en sådan där grinig Admin då jag jobbar åt en vars dotter lider av det du skriver i första inlägget. Du skiter i våra regler och sen skiter du i vad vi säger och sen svarar du med ORKA att ni är sådana som ökar banen!!! Förstår du inte vad vi menar ? ta och Läs våra regler och följ dom så är alla glada då vi strävar efter ett trevligt ställe där alla kan känna sig välkomna.

Var glad för dina 7 dagar och varva ner. Jag hade satt 30 dagar.......men så är jag en sur admin. Wink

Kom tillbaka och var trevlig så kommer du ha mycket roligt framöver.

/Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

Visst visst... men verkar inte som du förstår ungdommen riktigt idag, antar att du är runt 30år eller så.. för alla sådana ord är vanliga och uppfattas inte som de skrivs. Det är samma som att du säger FAN 1 gång om dagen som du säkert gör, som alla gör.

Och hade du satt 30dar så hade jag löpt amok. 8 dagar är tillräckligt mycket straff för ett ord som Cp. Och jag vet redan alla regler eftersom de är allmänbildning. Allt e självklart. Men straffet för detta var för hårt, även om de bröt mot en regel.

Och att ni ökar straffet för att jag vill få en förklaring förstår jag fortfarande inte. Det är som jag döms för ett straff som jag inte än begått.

_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 20:04 pm    Post subject: Reply with quote

Det handlar om det du skriver "jag kallade ett cp barn för cp" = du är totalt oförstående om vad det handlar om.

Att du sedan reagerar med ett "yeye" får oss inte att känna att du känner någon direkt ånger.

Och dina poster efter att bannen höjts får det mer att likna det som att vi gjort något fel, vilket vi inte gjort. Bara för att dagens ungdomar tycker det är häftigt att springa runt och använda CP som en svordom eller i nedsättande ändamål, så innebär det inte att vi accepterar det. Våra regler är som de är, och de skall accepteras. Vi anser att det är fel att använda uttryck som "dampbarn" eller "ditt jävla cp" för de hör inte hemma i CS, de har ingenting med verkligheten att göra, och det enda de förnedrar är personerna som har dessa handikapp.

Om någon TKar dig i bas i fortsättningen, anmäl nissen i våran "Cheaters/lamers"-del, med steamID, nick, vilken server han spelade på, och vid vilken tid han spelade. Då kan vi gå in och kolla demon, visar det sig att han står i bas och TKar folk med flit, så kommer han få en ban bra mycket längre än 120 minuter.

Dessutom så är din ban inte på 8 dagar, den är på 7. Under denna tiden tycker jag du ska funder på huruvida du vill förnedra alla som har ett handikapp genom att använda det till att förolämpa folk du anser beter sig illa. Brukar handikappade bete sig illa mot dig?
Back to top
View user's profile Send private message
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 20:06 pm    Post subject: Reply with quote

If you search thru the threads in this forum you will see a very common trend. People who are banned, read the rules, and come back with an honest apology and explanation that they understand why the rules exist generally get their ban lowered. People who come back with huge attitude, pissyness, and general know-it-all grumpiness are generally NOT given time off for good behavior. Those using bold and red text in a pissy manner are generally not of the type who will add to the mood of the servers in a positive way.

You want an explanation? You break a rule at home, your parent decides you can't use the computer for a week as punishment. You say something smart-mouthed back TAH DAH longer punishment.

The fact that you believe woody is out of touch with todays youth... you must be new here Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 20:49 pm    Post subject: Reply with quote

Sensetivity wrote:
Visst visst... men verkar inte som du förstår ungdommen riktigt idag, antar att du är runt 30år eller så.. för alla sådana ord är vanliga och uppfattas inte som de skrivs. Det är samma som att du säger FAN 1 gång om dagen som du säkert gör, som alla gör.

Jasså?
Inte för att vara petig men i mina trakter anses det att använda "cp" för en svordom vara mycket grovt, och ja, jag är ungdom, umgås med ungdomar och pratar med ungdomar varje dag.

Sensetivity wrote:
Och att ni ökar straffet för att jag vill få en förklaring förstår jag fortfarande inte. Det är som jag döms för ett straff som jag inte än begått.

Som Tideypoo beskriver så bra så får du förlängt straff för att du inte tar till dig vad vi säger och bemöter oss med en likgiltig attityd som om du inte bryr dig alls om vad vi säger.
För att ta ett till exempel:
Du blir arresterad av en polis, konstapeln ber dig följa med honom, men du gör motstånd. Du får förlängt straff.
Om du skulle gå med konstapeln lugnt och stilla och inser att du gjort fel skulle spara både oss och dig för många otrevligheter som nu detta lett till.

Sedan är det väl bra att du är bannad på din födelsedag så du får spendera mer tid med släkten än med datorn Smile

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Thu Oct 05, 2006 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har 8dagars ban. Jag fick vänta 1dag, innan mitt straff blev höjt till 7 dagar.
_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 06, 2006 0:41 am    Post subject: Reply with quote

bra att du klargör längden. iofs helt ovesäntligt, men är det viktigt för dig så tar vi in det med. för övrigt så är det väl så att det faktum att sex olika admins har svarat i den här tråden ger en ledtråd vad gäller vårt ställningstagande. eller?
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Oct 06, 2006 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Tideypoo wrote:
If you search thru the threads in this forum you will see a very common trend. People who are banned, read the rules, and come back with an honest apology and explanation that they understand why the rules exist generally get their ban lowered. People who come back with huge attitude, pissyness, and general know-it-all grumpiness are generally NOT given time off for good behavior. Those using bold and red text in a pissy manner are generally not of the type who will add to the mood of the servers in a positive way.

You want an explanation? You break a rule at home, your parent decides you can't use the computer for a week as punishment. You say something smart-mouthed back TAH DAH longer punishment.

The fact that you believe woody is out of touch with todays youth... you must be new here Smile
Eftersom Sensetivity fyller högstadie på tisdag och inte riktigt lärt sig engelska ännu (hint: nicket) ska jag översätta detta lite snabbt.

Om du läser igenom trådarna på detta forum ser du ganska snart en tydlig röd tråd; De som blivit bannade men kommer tillbaka med en uppriktig ursäkt och en förklaring att de förstått varför våra regler ser ut som de gör brukar ofta få sina straff sänkta eller borttagna helt.
Folk som kommer och gnäller med en dryg attityd och ska förklara för oss hur våra regler BORDE se ut brukar mycket sällan bli släppta i förtid.
Att skriva jättestora, röda bokstäver i texten är mer som att hälla bensin på elden än att få oss att ändra oss.

Hur har du det hemma? Om du uppför dig illa så får du husarrest eller kanske inte får använda datorn på ett tag. Käftar du emot dina föräldrar då höjer de straffet. Eller? får du saft och bullar och en stor kram istället?

Sen att du tror att Woody inte har nån koll på dagens ungdomar... Du måste vara ny här.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Fri Oct 06, 2006 14:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är 18år och går på IB. Jag kan engelska bättre än er. Men nu skiter vi i denna tråden för det är inte direkt nån mening att klaga på en ban eftersom den blir längre då. Tack, och ni har nu förlorat en meddlem på detta forumet. Ni kan ta bort min användare om ni vill.

Också, ta bort mig från maffia tävling (klan: boras). För kan inte lira nån match på 7 dar, så e ingen mening jag e med. Hej då

_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Oct 06, 2006 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

Sensetivity wrote:
Jag är 18år och går på IB. Jag kan engelska bättre än er. Men nu skiter vi i denna tråden för det är inte direkt nån mening att klaga på en ban eftersom den blir längre då. Tack, och ni har nu förlorat en meddlem på detta forumet. Ni kan ta bort min användare om ni vill.

Också, ta bort mig från maffia tävling (klan: boras). För kan inte lira nån match på 7 dar, så e ingen mening jag e med. Hej då


Matcherna spelas inte på SwM:s servrar så det är det nog ingen fara med.

Sen som sagt, det hjälper inte att klaga på bans om man inte inser sitt egna misstag. När bannen är över är du välkommen tillbaka, gör du om samma misstag är du ute för alltid.

Du verkar fortfarande inte förstå vem som skall skuldbeläggas för att din situation är som den är, jag tänker inte peka finger, men det är inte vi administratörer iallafall.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Oct 06, 2006 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

det är nu jag ställer mig frågan, spelar det roll vilket språk man tar det hela på när budskapet ändå inte verkar komma fram???
Jaja, jag låser den här tråden eftersom den känns utagerad, lycka till i skolan sensitivity, hoppas den ljusnande framtid är din, hurra!

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies