HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Våra bästa minnen - Livet på SwedishMaffia.se
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kilaker



Joined: 24 Jul 2006
Posts: 39
Location: malmö

PostPosted: Fri Jul 28, 2006 13:13 pm    Post subject: Reply with quote

grinder är det ja! Smile got to love him!

vart håller han och mortal hus? Smile

_________________

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 28, 2006 14:48 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
träffarna på vetekatten var riktigt najs Smile
Kvällen då Magnus var i sthlm och vi hamnade på en biljardhall på söder i sthlm var rolig, den resulterade i att magnus lånade pengar av mig till jack-vegasmaskinen som jag fortfarande inte fått tillbaks Shocked

Hur kunde jag glömma kvällen på biljardhallen. Shocked Shocked Shocked Då jag satt och kramade på söta Simone halva kvällen (stackarn). EmbarassedEmbarassed

Sen missade jag ju Cat. Kul kille jag träffade på DK och som jag träffat ett antal gånger även efter det.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Jul 28, 2006 16:08 pm    Post subject: Reply with quote

Alla dagar med grinder, DK Borås, DK uddevalla, Pettys och min try för SM för 3 2-3år sedan drygt, alla dagar man spelat pub, osv . Smile

Luv ya 4ll

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Jul 28, 2006 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

Att köra Lillen till akuten i Fairlane's bil (som jag försökte göra burn-out med men jag misstänker anti-sladd-system så här i efterhand ; ), köra in honom i rullstol (skadad fot), för att sedan höra att han rymde där ifrån efter att vi åkte tillbaka till DK, är ett minne i sig. Very Happy Hörde dock att han hade extremt ont dagen efter Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 28, 2006 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Att köra Lillen till akuten i Fairlane's bil (som jag försökte göra burn-out med men jag misstänker anti-sladd-system så här i efterhand ; ), köra in honom i rullstol (skadad fot), för att sedan höra att han rymde där ifrån efter att vi åkte tillbaka till DK, är ett minne i sig. Very Happy Hörde dock att han hade extremt ont dagen efter Sad

Haha, ja det var också en episod. Dock så är det du som är feg på gasen. På den bilen hade jag varken antispinn eller antisladd. Razz

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Jul 28, 2006 23:35 pm    Post subject: Reply with quote

Det var våt vägbana också...samt att jag haft körkortet i mindre än ett år då Wink

Jag minns en viss Swedberg som gick runt med en påse med kiss som han ville att alla skulle ta på det DKt...

(mer kul nu i efterhand än det var då kanske ; )
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jul 29, 2006 1:43 am    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
Hela pre-DK i Lomma var fantastiskt men jag vill ta upp mitt första DK, det andra som var i Orminge. DukeSwe och jag hade ovetandes om varandra åkt från göteborg på samma tåg och sedan blivit upphämtade och skjutsade till DK-lokalen. Jag som färsk 18-åring och utan klan kände mig rätt nervös för hur folket skulle vara. Det första som händer är att jag får världens bamsekram av rectum, något som helt klart gav helgen en bra start. Vi hängde på playan och jag fick börja spela med [FB]. Stenhårt!
Du glömde nämna att jag är bästa brevväxlarkompis med din mamma Very Happy

LdS ja. Fiiifan va vi snackade om saker. Saknar det.

Jag minns DK gbg 2001 - Det första!
Eller snarare resan ner.
Jag, MOOnGoaT, Skumil och Glykol lånar mitt jobbs diesel-merca-skåpbil med plats för förare +2 och bränner ner med datorer och soffa till Gôtet.
Soffan har vi strappat fast i skåpet och videokameran är med.
Eftersom det bara får plats med två passagerare i hytten får en åka där bak. Och eftersom det är jävligt tråkigt att sitta i ett skåp utan fönster i 6 timmar själv satt vi 2 och 2.
Det första vi gör är att köpa en ficklampa eftersom det är förbaskat kolsvart i skåpet. Den har någon sönder innan vi lämnat stockholm. Mörkt!
Som tur är är videokameran utrustad med IR varför den som filmar ser vad som händer medans den andra inte har en sportmössa.
Vad filmen visar får ni fråga Alpha om. Han skulle nämligen kopiera den till .mpeg, något som vi fortfarande väntar på Razz
Se bifogad bild

Rectums body-plant under fotbollsmatchen på DK Snogeholm var inte av denna värld. Magkramp och tårar i ögonen blev resultatet.
Det var en skitsnygg räddning dock.

Snogeholm ja. Om Lupus bara visste hur JÄVLA nära han var att bli kidnappad dit.
Det hela avstyrdes i sista sekunden pga kalla fötter hos nån av medbrottslingarna.
Vi snackar påse över huvudet och fastbunden i bil i 50 mil.

Minns även en skön match efter transformeringen [siLL]FReNuLuM Arrow [SM]Fren. På den tiden det var ballt med personliga sprays
Se bifogad bild



SMwasHere.jpg
 Description:
 Filesize:  98.17 KB
 Viewed:  754 Time(s)

SMwasHere.jpg



siLL mobile.jpg
 Description:
 Filesize:  89.65 KB
 Viewed:  738 Time(s)

siLL mobile.jpg



_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Sat Jul 29, 2006 2:58 am    Post subject: Reply with quote

Vi får inte glömma våran egna lilla Gute som iallafall förgyllde min tid varje gång man spelade med honom! Men som tyvärr verkat försvinna från denna jord. Vad jag minns gick hans dator sönder vid nått tillfälle..dåligt minne.
Serpent saknar man också. Där hade man också väldigt trevligt!
Icke att förglömma är också Quest radio.. *fortsätter imorgon..somnar..*
*Fortsättning från fyllan* hmm..kommer inte ihåg vad jag var på väg att skriva inatt..återkommer igen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 0:22 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:

Snogeholm ja. Om Lupus bara visste hur JÄVLA nära han var att bli kidnappad dit.
Det hela avstyrdes i sista sekunden pga kalla fötter hos nån av medbrottslingarna.
Vi snackar påse över huvudet och fastbunden i bil i 50 mil.
Hahhahaaha ja! Fyfan Anders, du var nog inte mer än ett par sekunder ifrån att få uppleva våran Abu-Ghraib tourist ride...
Vi snackar säck över skallen och chockbehandling till kulorna..

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 9:58 am    Post subject: Reply with quote

Jag har många finfina minnen från maffia. Saker man minns från spelandet och folk man träffat på riktigt också.
En cs-grej jag tycker var för jävla rolig var när vi var säkert 15 goa stammisar på venten, och jag är jefligt het av mig och kör igång 20-0 eller så i stats, och alla på venten även team-m8s försöker ta min nolla. Det var skojsigt.

SEn älskar jag att komma hem från krogen lite halvfull och märka att Quest kör radjo. En gång var jag så dum att jag sade att jag skulle donera 100 spänn till SWM om han körde "call on me" i radjon. Aja....Smile

Ja det är en jälva massa som jag kommer att minnas med glädje som har med maffia att göra!! Jag har Tollezone att tacka för det för om jag minns rätt så var det han som visade vägen hit för mig Smile Påtal om Tolle så låg på samma camping i varberg som han päron i helgen hoho.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Har inte varit här så mycket men mitt största minne är ändå Quest radio (även Frens radio) på kvällarna och nätterna. Alla sköna snubbar man spelat med och lärt känna över den här trevliga communityn Smile

Bara träffat en från SWM och det är redlum-X, men det var bara en liten kort hälsning. Men snart så kommer jag till DK, kanske iår beroende på när ni lägger det (efter 2 oktober.... Exclamation Laughing ) Sess då Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
nws`Eldboll



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 279
Location: "Borta"

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Jag tänker fatta mig kort: The-Slims.
_________________
,;(' ');,
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 11:57 am    Post subject: Reply with quote

nws`Eldboll wrote:
Jag tänker fatta mig kort: The-Slims.

Verkligen skitkul att du vet vad det menas! Underbart!
Nåt du vill dela med dig av oxå? Rolling Eyes

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

DK Borås: När jag, Mortal, Madtrax och Oberst tillsammans med [FreezeBitch]-malmö nästan avled i en bilkrash påväg dit. Eller då jag, sativa soldier, Rejält Flummig och en siLL klättrade upp på backhopparbacken (fast vi inte fick) och sedan nästan trillade ner för att vi var lite för påverkade Laughing

DK Uddevalla, då jag vann pokern, fast jag var aspackad och bara hade en halv mustasch. Även när jag råkade spruta cola över Kenny på McD. Plus när jag åkte hem med bara ett ögonbryn och dagen efter hade ett jätteviktigt möte, och löste detta genom att klippa sönder en peruk och klistra fast ett provisoriskt ögonbryn med trälimm.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

Haru inga bilder på detta fake-ögonbryn? :O
_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed Aug 02, 2006 1:37 am    Post subject: Reply with quote

Kan nog skriva en hel roman om alla äventyr jag fått uppleva, som har förbindelse med swm.se aka maffia.dk

De flesta minnerna är från de olika DK-träffarna, men även mindre tillställningar. FB/gobbe i Höganäs och Lomma när mange introducerades och FB får ett nytt ansikte. Sommaren 05 hos Staffan midsommar och veckan därpå med ung. samma gäng som brukar dycka upp i Lund (staffan, co, mange, kenny, martin, john, kalle, vesper m.fl.). Hörde även att de gick hett till nu senast under karnevalen då även anders och Hugo vågade tåga ner.

Ett minne jag tänkte belysa mer är när jag åkte upp till mange för att även träffa kenny. Vi sågs på kvällen korkade upp en Tequila och börjarde supa. Under resten av kvällen, som gick tjatade mange på mig och kenny att vi sedan mitt i natten ska gå till en kyrkorgård. Denna kyrkogård skulle ha den bästa vyn av alla i hela Sverige och det är bara ett måste att besöka den. Dock visar det sig att mange inte hittar dit, eftersom när mange hade varit där tidigare hade han inte varit nykter. Efter att vi har gått runt, och runt i flera timmar (och efter några telefonsamtal till 118 118) bestämmer vi oss för att ta en taxi hem till mange igen. Väl hemma hos mange är vi trötta och går och lägger oss. När vi sedan vaknar påföljande dag kan mange inte titta rakt in i solljuset, eftersom under vår lila färd har mange fått något i ögat som skrapat hål på hans hornhinna (troligen de där fåren i djurparken vi gick igenom). Jag och mange beslutar oss för att åka raka vägen till akuten (under hela resan tjatar mange på mig att jag ska skaffa honom en piratlapp för ögat). När vi åker runt drog mange till sig mest uppmärksamhet när han, ute bland övriga i samhället brölar var gång solen kommer fram (som vilken annan Vampyr). Efter sex timmar fram och tillbaka mellan vårdcentral och akuten får mange träffa en ögondoktor, som trycker in en skalpell på 20-30 cm i manges öga o rör om. Efter ingreppet får mange får ögondroppar och vi åker sedan hem för att berätta våra upplevelse till kenny.
Bild finns här

Även andra små minnesvärda historier/äventyr inträffade under vår färd, vid vårdcentralen och på sjukhuset

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-


Last edited by KrosuZ on Wed Aug 02, 2006 1:51 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Moxx



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 1112

PostPosted: Wed Aug 02, 2006 1:44 am    Post subject: Reply with quote

nws`Eldboll wrote:
Jag tänker fatta mig kort: The-Slims.

Word up Very Happy

För er som inte minns the slims..
Tja, det hela började som ett vanligt forumsinlägg tills vi kom fram till att göra en film som var precis som historien som jag hittade på.

http://www.swm.se/viewtopic.php?p=2154816&highlight=#2154816
(Såg att till och med filmen fortfarande var hostad)
Back to top
View user's profile Send private message
Xp aka XiQter



Joined: 02 Apr 2003
Posts: 194
Location: Piteå, battlefield 2

PostPosted: Thu Aug 03, 2006 15:43 pm    Post subject: Reply with quote

Måste säga att gute var killen som förgyllde all tid man la ner på maffias publicserver... Kommer aldrig glömma den sköna dialekten och en smattrande MP5:a, finns nog ingen jag har sett upp till så mkt som han. Förnedrans tråkigt att han inte lirar längre :/
Hans citat lever kvar än.
- Det går inte så bra nu Sad
- Haha nej du skulle behöva din mp5a?
- Nej jag skulle behöva en jävla pasnarvagn!

Det lät så roligt med hans dialekt, jag får ett leende på läpparna fortfarande Very Happy

_________________
Battlefield 2!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kilaker



Joined: 24 Jul 2006
Posts: 39
Location: malmö

PostPosted: Thu Aug 03, 2006 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

Gute har jag träffat irl faktiskt, många år sedan iof, jag och min kompis spelade CS då och Gute visade oss denna underbara community och vi stod bakom hans axel när han spelade flera gånger och avgudade honom! Sen komemr jag ihåg att han körde mig hem (jag var 15 då) och det var mitt i vintern såklart skulle han köra rally i snön Very Happy
_________________

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Aug 03, 2006 18:59 pm    Post subject: Reply with quote

kilaker wrote:
Gute har jag träffat irl faktiskt, många år sedan iof, jag och min kompis spelade CS då och Gute visade oss denna underbara community och vi stod bakom hans axel när han spelade flera gånger och avgudade honom! Sen komemr jag ihåg att han körde mig hem (jag var 15 då) och det var mitt i vintern såklart skulle han köra rally i snön Very Happy


Join the club. ;>

Han var tillsammans med min gudmor(moster) i ett antal år och bodde hos henne rätt mycket.

Flera gånger satt jag och kollade när han spelade. ;p
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies