HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Spritallergi?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Carnage



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 347

PostPosted: Wed May 10, 2006 20:52 pm    Post subject: Spritallergi? Reply with quote

Naturligtvis ar detta bara for folk over 18 ar da man inte dricker alkohol innan dess Wink


Har ni upplevt att ni efter att druckit en rejal dos av nagonting inte klarar av att dricka det senare? Nar jag gick pa gymnasiet sa hade jag en kvall nar jag svepte alldeles for mycket turkisk pepparshots. Efter det hade jag svart att t.ex. aven ata godisen turkisk peppar utan att fa kvaljningar. Nu nar det gatt ca 5 ar sedan den kvallen sa har jag fortfarande svart for att dricka starka groggar eller shots utan att fa kvaljningar.

Nagon som varit med om liknande? Nu pratar jag langvarigt och inte en period pa ett par manader.
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed May 10, 2006 21:17 pm    Post subject: Reply with quote

Yeeeees. Var ungefär ett år sen jag drack sprit, efter en dålig erfarenhet. Höger-vänster-taktiken är inte att föredra direkt ^^
Har smuttat på nån grogg här och där, men har verkligen avskytt det. Håller mig till öl, och jag tror nog att jag kommer att göra det ett bra tag framöver.

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Wed May 10, 2006 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

min far är allergisk mot sprit kryddad med malört bland annat. får stora röda fläckar i ansiktet och svullnar upp lite lätt. har dock svårt att dricka tequila ibland efter en feting fylla med 4-5timmars minneslucka. så ibland när jag dricker tequila mår jag jävligt illa direkt ibland går det fin fint.
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed May 10, 2006 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

Jag hade en hel sommar då alla cola smakade cuba libre. Sen drack jag nån björnbärsdryck häromdagen som jag groggat med nån gång så det smakade också sprit. Men aldrig så att jag har mått dåligt av det. Jag får bara en spritsmak varje gång jag dricker vissa grejjer
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed May 10, 2006 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

Min första riktiga fylla bestod av ca 3 liter dåligt hem gjort vin de är 16 år sen ja va då 13 år, än idag spyr jag rakt ut bara jag luktar på hemgjort vin där man känner lukten av jäst. Jag svär det vrider sig direkt i magen å så spyr jag, behöver inte va full spyr ändå.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed May 10, 2006 22:14 pm    Post subject: Reply with quote

Efter en hård ungdom så har jag fått stryka ett gäng alkoholhaltiga drycker från min lista över drickbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Wed May 10, 2006 22:16 pm    Post subject: Reply with quote

drack en massa tequilla för ca 3-4år sen, har inte kunnat luktar på någon som luktar lite sprit.
Men jag är inte ledsen för det, öl och cider osv går bra att dricka, även att jag inte dricker alls ofta Smile

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Wed May 10, 2006 22:49 pm    Post subject: Reply with quote

blanda 70cl Ouzo 12 med varmt vatten för snart 7 årsen.. spyr bara ja känner lukten.. Sambuca likadant.. kräkmedel!
_________________
Det har kommit upp nånslags tråd-träd ovanför tråden i tråden och jag hittar inte sidbläddraren!!

"Hur gör man två kilo fett attraktivt? Sätt dit en bröstvårta"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed May 10, 2006 23:06 pm    Post subject: Reply with quote

Finns inget jag är "allergiskt" mot direkt, men varje gång jag dricker någon form av mineralvatten påminner det mig om klassikern Vodka Ramlösa. Perfekt drink om man vill bli full på vodka men inte gillar smaken Wink

Och ja Ouzo... är väl ingen höjdare. På klassresa till Kreta gjorde vi en grej ett par gånger då vi tog med en flaska Ouzo (50cl tror jag) ut i vattnet och inte "fick" gå ur vattnet förrän den var slut. Vi var tre st, och Ouzo smakar inget vidare... Ouzo blandat med saltvatten smakar ännu värre. Drack också en del fruktansvärda drinkblandningar innehållande Ouzo, så det har jag lite svårt för.

Dock dricker jag inte speciellt mycket längre, håller mig till Öl/Vin/Skumpa. Blev väl mycket veckorna kring studenten, och jag ångrar inte att jag skar ner rejält.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
smor
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 12 Jun 2003
Posts: 298
Location: uddevalla

PostPosted: Wed May 10, 2006 23:38 pm    Post subject: Reply with quote

Under fjortistiden så var vodka + apelsinjuice en favorit.. eller.. det som var billigast bortsett från att dricka rent typ.. så det har jag riktigt svårt för att dricka, billig apelsinjuice ger mig kvälningar (:
_________________
u can call me smor? milda? bregott?

men helst bregott omega 3 !
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Thu May 11, 2006 0:42 am    Post subject: Reply with quote

sist jag drack mig full på sprit så sparkade jag sønder en bilruta som gick på 5000. efter det har det inte blivit nåt annat æn øl.
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Thu May 11, 2006 6:24 am    Post subject: Reply with quote

Efter en bizarr kväll på "pink palace" på korfu för ca 10 år sen så kan jag inte dricka tequila. Har försökt flera gånger (jag gillar ju tequila) men det går inte, det kommer upp lika snabbt som det går ner.

/Visc

_________________
Jag stavar alldrig fel.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu May 11, 2006 8:30 am    Post subject: Reply with quote

min första fylla var på 50cl finlandia blandat med festis blåbär... har inte druckit festis blåbär sedan dess...

tequila har jag lite svårt för efter en blöt kväll på strandbaden i falkenberg, jag var full och skulle ta en sexa då jag tog det i fel ordning och tog saltet sist och citronen först... blääääk

en kul sak är att jag lyckades få min farbror att dricka fanta för första gången på typ 35 år ! Very Happy han hade köpt en hela renat och blandat med det när han va 15 bast... så bad han mig köpa läsk för ett par år sedan, så jag köpte fanta, det blev stora protester först, men sen så drack han Wink

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu May 11, 2006 8:34 am    Post subject: Reply with quote

har aldig kunnat behålla sprit med anis i (sambuca, ouzo etc.) i magen mer än 20 minuter, testat full som nykter med samma resultat. Det är lite synd då jag gillar den eldiga smaken.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu May 11, 2006 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Har väl ingen direkt allergi mot sprit, men håller mig gärna borta från Tequila, sötsliskiga drinkar som ex: Turkiskpeppar osv.... inte för att jag direkt har haft någon mega fylla men gillar inte godis så....

Cider är något som inte kommer in i min kropp hatar de och tycker dessutom inte att de är gott likadant med sådana här alkoläsk....

Tequila är bara en ska jag inte gillar men de händer att de trillar ner en shot eller två....

Annars dricker jag öl by default

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Thu May 11, 2006 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

i alkohol väg så tror jag att det mesta funkar fortfarande , det värsta jag har varit med om var i allafall när jag blandade massor med HB + Schwepes Russian , men det kan jag dricka i dag med Smile

därimot så kan jag inte äta banan-chips , fy fan vad vidrigt . det var sen jag föråt mig på dem när jag var liten.

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu May 11, 2006 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har ingen problem med att dricka sprit, allt går ner, även om jag inte gillar allt.
Däremot så klarar jag inte av apelsinjuice, för det har jag blandat nästan alla spritsorter med. Nu smakar det sprit ist.. Sad

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu May 11, 2006 13:58 pm    Post subject: Reply with quote

all tysk cola smakar nuförtiden vodka/coke.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu May 11, 2006 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

Detta låter inte som allergier ju Very Happy

Haha, min farsa har nog en riktigt spritallergi. Ibland får han nysattacker när han är lite på lyset. Första gången det hände var vi på en Kina-restaurang i Spanien. Haha fyfan vad vi garvade jag och min syster, han trodde att det var en större sort av krukväxt och skulle då flytta den.

Sen har det ju hänt ett par gånger till efter det.

Själv har jag väl inga problem med något... Det är lite som Cat skriver, allt går ner men man gillar ju inte allt. Jag har dock inte druckit sen nyår (årslöfte) Razz - okej var ute på krogen med några gamla klasspolare, en och en annan bärs slank ner, men inte så man vart redlös.

Kom på en grej som hänt rätt ofta... När man själv är på lyset, så har det börjat svida så in i helvete i magen. Och det har det även gjort ett par gånger. Det känns verkligen som att magen skriker "ge mig mat" fastän man har käkat en stabil middag osv innan man gått på det.
Ett bröd utan smör och pålägg har dock hjälpt. Smile

_________________
Squadron är min lekkamrat


Last edited by miklo! on Thu May 11, 2006 14:21 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Thu May 11, 2006 14:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan inte dricka vodka russian, det går bara inte. Drack det en helvetes massa förr, en dag tog det bara stop för mig. Det smakade skit.
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies