HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kravallerna i Köpenhamn
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 0:52 am    Post subject: Kravallerna i Köpenhamn Reply with quote

Tyckte de va konstigt att de inte finns nån tråd om detta än! jag har sett en hel del på danska kanalerna om skitet som händer där idag, jag är dock inte så väl informerad om exakt vad allt är om, är det bara för de vill riva ungdoms huset eller?

Annars ser de ju helt sjukt ut där, värsta krigs zonen typ, vad har ni för tankar och funderingar kring detta som händer i Köpenhamn?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 2:17 am    Post subject: Reply with quote

Hoppas snuten tar i än hårdare. Ser bilder på småbrudar som står och sparkar poliser mot pung/mage, småpack som skrattande slänger gatsten och tänder brasor. Gå in med full styrka och jämna slöddret som står i vägen till marken. Mosa dem med batonger och vattenkanoner. Kastar demonstranter gatstenar får gärna polisen kasta tillbaka dem. Extra kul blir det då ambulansen inte har möjlighet att ta sig fram för att undsätta sårade. Nackdelen är att inte heller brandkåren kan ta sig fram för att eventuellt släcka de bränder som kan uppstå i bostadshusen. Men barnen får väl brinna upp helt enkelt.

Spräng ungdomshuset och låt vänsterpacket arbeta istället.
Jävla utsugare! Förvånar mig inte om 90% av folket som är på Danmarks gator just nu och roar sig inte har satt sin fot i detta ungdomshus.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 2:50 am    Post subject: Reply with quote

Skulle egentligen till Danmark och roa mig med ett par polare imorgon. ;/

Håller med Animal Mother.
Kasta tillbaks stenarna och säg "Är man med i leken får man leken tåla"...
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 3:27 am    Post subject: Reply with quote

Håller med föregående.
Blir så trött på sånt där folk.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 9:06 am    Post subject: Reply with quote

Tja det är inte bara vänsteranhängare som finns i dom där leden utan mest ungdomar i almänhet som är pissd.

Men det är som vanligt så missar dom att det ger mer efekt med passivt motstånd. men det käns som att jag igentligen absolut inte bryr mig ett piss om dom säter eld på hela danmark.

Det är inte krig där, det är inte sverige och det är inte "förenade erupeiska uninonen" som vi pratar om, kan säga att jag är redigt trött på all jävla nyhetsprogram som drar up det hela i still med "göterborgs kravalerna"

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

håller med dom översta sen har dom blivit erbjudna ett annat hus som dom tackat nej till, ok det kanske itne är lika bra men det är ju iaf nått. så har ingen sympati för dom alls.
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

Det enda de vill är ju att få en chans att "fightas" med polisen, såg att en del svenskar åkt dit, vad fan har de med saken att göra om inte att bara åka dit och jävlas. De tror väl att de är nåt slags av "rebeller" som ska bli hjältar när de slår tillbaka mot makten, det är inte 70-talet längre, väx upp för fan.
Håller med Oberst, gå in hårt och visa var skåpet ska stå istället för att gulla med dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jag försvarar inte på något sätt stenkastning och liknande men vad jag har förstått har debatten pågått länge och staten beslöt ändå att riva huset.

Alltså, det passiva motståndet har misslyckats. Vafan ska de göra?

Någon som vet vad argumentet är för att riva kåken?

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 14:35 pm    Post subject: Reply with quote

Kitano wrote:

Någon som vet vad argumentet är för att riva kåken?

Byggnaden köptes av en frikyrka som vill riva den.
Så nåt vettigt motiv till rivningen lär vi inte få eftersom frireligösa är puckon. Varenda en av dem Twisted Evil

Äh! de har köpt huset och ska väl bygga en ny kyrka. Svårare än så är det väl inte.
Klart det är surt för kidsen som inte får ha sin kåk kvar, men om de blir erbjudna nya lokaler är det väl inget att starta upplopp för?

Utlänningarna som är där är dels s.k. proffsdemonstranter och dels vänsterpack som tar varje tillfälle i akt att få smasha ett skyltfönster eller kasta en gatsten.

Civil olydnad är en cancersvulst på samhället.
Lika mycket som översittarregeringar.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

Staten har inte beslutat att riva huset. Huset såldes 2001 till en frireligös församling för 3 mille, det är dessa snubbar som vill riva då man anser att det är bättre än att reparera. Staten har däremot godkänt en rivning.

Vänsterpacket har blivit erbjudna andra alternativ av köpenhamns kommun, bland annat en nedlagd skola som packet kan köpa för 12 mille. Pengar som ungdomarna skulle få om man hade velat. Men snorungarna menar att ska de köpa ett hus från kommunen får det huset inte kosta mer än 1 dansk krona.


För övrigt så vill även jag ha ett hus för 1 krona, var kan jag vända mig?

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Sat Mar 03, 2007 19:43 pm    Post subject: Reply with quote

Låter som kidsen är lite bortskämda, även fast jag nog tänka mig att staten har sin skuld i allt detta.

Ett citat från en hipphopper som inte på något sätt speglar mina åsikter i den här frågan Very Happy

"Revolution is the birth of equality and the antithesis to oppression"

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 0:42 am    Post subject: Reply with quote

så kanske folk kan insé hur jävla kul det var i gbg ....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 2:44 am    Post subject: Reply with quote

vänsterpack... hum mjo alla som röstar åt vänster hållet är pack och förstör.. ja så är det verkligen... en del inlägg här håller jag med om. ja, jag tycker att polisen ska slå tillbaka.. kastar man sten så gör man, då kan polisen likaväl kasta tillbaka.. men att se allt i svart å vitt.. så enkelt är det inte. det är en jättestor konflikt som hållt på länge. ska inte säga att jag vet allt om detta, men innan alla kastar ur sig dumma kommentarer: läs på för fan.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 11:15 am    Post subject: Reply with quote

Sg wrote:
insé
Kânské
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
Hoppas snuten tar i än hårdare. Ser bilder på småbrudar som står och sparkar poliser mot pung/mage, småpack som skrattande slänger gatsten och tänder brasor. Gå in med full styrka och jämna slöddret som står i vägen till marken. Mosa dem med batonger och vattenkanoner. Kastar demonstranter gatstenar får gärna polisen kasta tillbaka dem. Extra kul blir det då ambulansen inte har möjlighet att ta sig fram för att undsätta sårade. Nackdelen är att inte heller brandkåren kan ta sig fram för att eventuellt släcka de bränder som kan uppstå i bostadshusen. Men barnen får väl brinna upp helt enkelt.

Spräng ungdomshuset och låt vänsterpacket arbeta istället.
Jävla utsugare! Förvånar mig inte om 90% av folket som är på Danmarks gator just nu och roar sig inte har satt sin fot i detta ungdomshus.


Kan inte mer än bara säga perfekt utformat håller med dig till ze 100%
Fan jävla töntar. Moget att kasta stenar på poliser det är ju riktigt, riktigt frääääänt. Vem skulle sakna idioter som sådana?
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 15:05 pm    Post subject: Reply with quote

Det var en ganska bra krönika om detta i AB idag av en författare som heter Johanne Hildebrant... http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1013860,00.html

jag vet att det rimmar illa med aftonbladet och bra krönika i samma mening men hon var vettig iaf.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 15:11 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Det var en ganska bra krönika om detta i AB idag av en författare som heter Johanne Hildebrant... http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1013860,00.html

jag vet att det rimmar illa med aftonbladet och bra krönika i samma mening men hon var vettig iaf.


Det var riktigt bra sagt av henne!
Vafan ska tex svenskarna dit och göra som inte bryr sig för fem öre om nått jäkla hus . . De är bara där för att få slåss och förstöra . .

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 17:34 pm    Post subject: Reply with quote

sLinzR wrote:
vänsterpack... hum mjo alla som röstar åt vänster hållet är pack och förstör.. ja så är det verkligen...


Alltså....
GAH!

(ta det lugnt Oberst)

Majoriteten av de som kastar sten på polisen i Köpenhamn är troligvis rätt långt till vänster på den politiska skalan, antingen det eller så anser man sig inte ens befinna sig på någon skala.
Folk som kastar sten på polisen = pack.

Vänster + pack = vänsterpack.

Vänster + fredliga demonstrationer = vänsteranhängare

TYP!

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

Animal Mother wrote:
sLinzR wrote:
vänsterpack... hum mjo alla som röstar åt vänster hållet är pack och förstör.. ja så är det verkligen...


Alltså....
GAH!

(ta det lugnt Oberst)

Majoriteten av de som kastar sten på polisen i Köpenhamn är troligvis rätt långt till vänster på den politiska skalan, antingen det eller så anser man sig inte ens befinna sig på någon skala.
Folk som kastar sten på polisen = pack.

Vänster + pack = vänsterpack.

Vänster + fredliga demonstrationer = vänsteranhängare

TYP!


Höger + pack = högerpack.

Höger + fredliga demonstrationer = högeranhängare

.........

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 22:46 pm    Post subject: Reply with quote

Är det inte lite allmänt taskigt och puckat kommunstyre som tycker "nej, vi säljer det här, gärna till tokstollar bakom korset. De betalar ju inte så bra för sig de där ungdomarna. De har ju verkligen inte hjälpt massor ungdomar till en meningsfull fritid och sysselsättning. Nejdå, absolut inte.". Ingår det inte i en kommuns uppgift att hjälpa ungdomar till just sånt som detta ungdomens hus?

För mig förefaller det som att väldigt många här verkar lite rädda för alla som är "vänster"-sympatisörer och direkt sätter taggarna utåt. What up with that?

Jag försvarar inte stenkastning och sån skit det minsta, är ju allmänt känt att det gärna kommer "jag hatar alla poliser hela dagen"-spån vars än det är lite action. Även allmänt känt att fredlig väg och kommunikation is the shit. Finn andra kanaler, hitta sympatier etc.

PS. Ska läsa den där krönikan imorgon.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies