HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Formaterad dator och Msn vägrar starta

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Sun Mar 19, 2006 21:05 pm    Post subject: Formaterad dator och Msn vägrar starta Reply with quote

Jag har precis formaterat om datorn och har instalerat allting på datorn som fanns där inna, förutom en sak : Mozilla Firefox, det har jag lagt till nu.

Men problemet är att jag inte kan logga in på Msn Messenger, när jag trycker på "Logga in" så hänger sig bara msn och jag kan inget göra Sad

Jag har virus-sökt/spyware,instalerat om Msn, instalerat alla viktiga uppdateringar och alla andra nödvändiga program, startat om datorn, men inget värkar hjälpa Crying or Very sad

*Hittar inget svar på detta problem heller*
Så jag vore tacksam för lite hjälp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Mon Mar 27, 2006 14:39 pm    Post subject: Reply with quote

Har exakt samma problem bara att jag inte formaterat datorn.
Jag testade installera om msn och då funkade det i två dagar sen blev det likadant igen.
Innan det funkade det perfekt men det kom upp "Det finns en ny version av msn klicka här för att ladda hem"
Jag störde mig så otroligt mycket på den så jag tryckte på den och efter det så blev det så att det hänger sig och man ser inte sina kontakter.

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Mon Mar 27, 2006 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har även testat instalerat tidigare versioner av MSN Messenger, men det blir tyvärr samma fenomen för mig där Crying or Very sad

Läste att det kunde ha med klockans inställning på datorn att göra, men den var rätt inställd den också Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Mon Mar 27, 2006 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag körde en windows update nu och det funkar.
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Wed Mar 29, 2006 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

Rex0z wrote:
Jag körde en windows update nu och det funkar.


Hmm...okey, tyvärr så kan jag inte köra windows update.
Men några viktiga uppdateringar för msn eller något annat finns ej heller, så det kan inte vara problemet för mig Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Mar 29, 2006 13:32 pm    Post subject: Reply with quote

[Harliga]Nerf wrote:
Rex0z wrote:
Jag körde en windows update nu och det funkar.


Hmm...okey, tyvärr så kan jag inte köra windows update.
Men några viktiga uppdateringar för msn eller något annat finns ej heller, så det kan inte vara problemet för mig Crying or Very sad


Och varför kan du inte köra windows update? borde inte vara några som helst problem under förutsättning att du inte kör piratad kopia med spärrat serienummer.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Wed Mar 29, 2006 13:34 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
[Harliga]Nerf wrote:
Rex0z wrote:
Jag körde en windows update nu och det funkar.


Hmm...okey, tyvärr så kan jag inte köra windows update.
Men några viktiga uppdateringar för msn eller något annat finns ej heller, så det kan inte vara problemet för mig Crying or Very sad


Och varför kan du inte köra windows update? borde inte vara några som helst problem under förutsättning att du inte kör piratad kopia med spärrat serienummer.


Fel av mig, jag kunde köra windows update, men vad spelar det för roll ????????? (Jag hittade ändå inga uppdateringar för min dator, så det är ju inte felet!)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Mar 29, 2006 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

Testa Microsoft update istället för Windows update. Inte för att jag tror det hjälper, men det lär inte heller skada.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Mar 29, 2006 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

Du kan även testa att ta en skärmdump som visar din processlista när MSN kraschar, så kan man kanske lista ut något från den.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Wed Mar 29, 2006 15:07 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Testa Microsoft update istället för Windows update. Inte för att jag tror det hjälper, men det lär inte heller skada.

Det hjälpte inte vilket fall.


Här är 2st "print-screen"'s:
1 ifrån msn (när det krashar) : http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Swm-fil1.JPG

Och en bild ifrån "Event VieWer" : http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Swm-fil2.JPG

Mvh / Robin
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 8:45 am    Post subject: Reply with quote

Pröva å stängt av bitcomet Torrent program suger internet kraft nå så otroligt iof har du säkert testat det redan.

Du har ingen elak brandvägg som blockerar msn ?

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Woody wrote:
Pröva å stängt av bitcomet Torrent program suger internet kraft nå så otroligt iof har du säkert testat det redan.

Du har ingen elak brandvägg som blockerar msn ?


1. Redan testat.
2. Jag har en D-link Dl-604, msn har alltid funkat förut utan att jag har behövt pilla något med den, men nu helt plötsligt så vägrar ju msn fungera överhuvudtaget Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

En dum fråga. Men har du testat MSNs egna felsökningsfunktion så kanske den talar om var felet ligger?
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
En dum fråga. Men har du testat MSNs egna felsökningsfunktion så kanske den talar om var felet ligger?


Japp har testat det, det talar inte om några fel alls Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 14:04 pm    Post subject: Reply with quote

jag har samma problem typ, jag kan bara köra den version av msn som finns i xp, en gammal rackare, ha provat att ladda hem fler olika versioner o ta bort det gamla, lägga in nytt om o om igen o de funkar fan inte ! jag iofs inte formaterat datorn...

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
[Harliga]Nerf



Joined: 05 Feb 2004
Posts: 372
Location: Borås / Sjömarken

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 14:10 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
jag har samma problem typ, jag kan bara köra den version av msn som finns i xp, en gammal rackare, ha provat att ladda hem fler olika versioner o ta bort det gamla, lägga in nytt om o om igen o de funkar fan inte ! jag iofs inte formaterat datorn...

tjoo !


Precis så där funkar det för mig också, men jag vill ju ha vanliga MSN Messenger istället för Windows Messenger eftersom jag inte kan ha bild på mig själv m.m etc.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 16:18 pm    Post subject: Reply with quote

testa att installera 7.0 istället för senaste (7.5). För mig fungerade inte den senaste alls men den tidigare versionen funkar prima och alla "viktiga" funktioner finns med.

att hämtas här: http://www.oldversion.com/program.php?n=msnm

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Whon'



Joined: 08 Jan 2003
Posts: 19
Location: Pit stan

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

Testa att byta namn på Messenger i c: program.
Stäng av msnmsgr.exe i aktivitetshanteraren och gå sen in i prog och sätt till tex ett j bakom Messenger då kommer den inte att försöka starta upp den gammla inbyggda msn:en i XP...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies