HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
SWMs regler. Ny version 1.2
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 13:19 pm    Post subject: SWMs regler. Ny version 1.2 Reply with quote

Efter mycket slit så är vi stolta att presentera en ny version av våra regler. Den största skillnaden är att de är enklare att läsa och förstå. Det är nu mycket mindre text att läsa. De är lite mer generella, vilket gör att admins får större möjligheter till att både vara hårdare och när det behövs - mer flexibla. Samtidigt har vi sett till att inget budskap går förlorat. Våra regler fortsätter att vara en viktig del av den yttersta kärnan i SWM.

Reglerna på Svenska
Rules in English

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 15:26 pm    Post subject: Reply with quote

bj är alltså fortfarande förbjudet ?
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
bj är alltså fortfarande förbjudet ?

Ja. En förändring som gjorts är dock att BJ inte längre generellt klassas som fusk, utan som spelförstörelse.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

magnus vad det gäller BJ håller ni på att diskutera det eller är det färdisnackat? ni har väll isf gjort en vote som visade sig att flertalet var för BJ?
_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 16:05 pm    Post subject: Reply with quote

GullefjuN wrote:
magnus vad det gäller BJ håller ni på att diskutera det eller är det färdisnackat? ni har väll isf gjort en vote som visade sig att flertalet var för BJ?

Det där med bunnyjump är ju ett ganska känsligt ämne. Rent generellt kan man nog säga att den gamla visdomsfrasen "don´t be an ass" gäller. Hoppar du runt och är i vägen för dina medspelare t.ex vid spawn blir du med största sannolikhet kickad/bannad medans om du gör det nånstans där ingen påverkas av det slipper du påföljden.
Det är i alla fall min tolkning av reglerna, jag har inte varit alltför aktiv i utformningen av just den regeln, någon som är mer insatt får gärna bifalla eller tillrättavisa mig Smile

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 17:20 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
GullefjuN wrote:
magnus vad det gäller BJ håller ni på att diskutera det eller är det färdisnackat? ni har väll isf gjort en vote som visade sig att flertalet var för BJ?

Det där med bunnyjump är ju ett ganska känsligt ämne. Rent generellt kan man nog säga att den gamla visdomsfrasen "don´t be an ass" gäller. Hoppar du runt och är i vägen för dina medspelare t.ex vid spawn blir du med största sannolikhet kickad/bannad medans om du gör det nånstans där ingen påverkas av det slipper du påföljden.
Det är i alla fall min tolkning av reglerna, jag har inte varit alltför aktiv i utformningen av just den regeln, någon som är mer insatt får gärna bifalla eller tillrättavisa mig Smile


Eftersom de är en rätt kluven regel även hos de olika admin så är det ett tips att inte göra det.....


Vissa admin bryr sig kanske inte lika mkt medan andra gör det..... Likadant med svordomar som fan, jävlar osv vissa bryr sig inte men andra gör det om de upprepas..... Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

tur att man inte kann bunnyjumpa då Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
GullefjuN wrote:
magnus vad det gäller BJ håller ni på att diskutera det eller är det färdisnackat? ni har väll isf gjort en vote som visade sig att flertalet var för BJ?

Det där med bunnyjump är ju ett ganska känsligt ämne. Rent generellt kan man nog säga att den gamla visdomsfrasen "don´t be an ass" gäller. Hoppar du runt och är i vägen för dina medspelare t.ex vid spawn blir du med största sannolikhet kickad/bannad medans om du gör det nånstans där ingen påverkas av det slipper du påföljden.
Det är i alla fall min tolkning av reglerna, jag har inte varit alltför aktiv i utformningen av just den regeln, någon som är mer insatt får gärna bifalla eller tillrättavisa mig Smile
I slutet av den rödmarkerade delen har mts glömt att skriva dit 'om du har tur'
Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Spencer



Joined: 08 Sep 2004
Posts: 131

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 14:53 pm    Post subject: Reply with quote

Så man får inte ens hoppa upp på berget själv utan måste boostas av en tm?
_________________
Wait we must turn back and save Cody!

Goodbye Cody...

Dryg Drygare Spencer.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Spencer wrote:
Så man får inte ens hoppa upp på berget själv utan måste boostas av en tm?

var nånstans i reglerna står det att du inte får hoppa upp till berget? (antar att du syftar den där fjolliga röda grejen på nuke där man inte kan planta bomb)

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

Tror han menar från taket i T-spawn till klippan/berget där man kan kolla ner på yard Smile
_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 16:33 pm    Post subject: Reply with quote

kan man få ett klart svar? magnus säger att det klassas som spelförstörelse men om man inte förstör för någon då? måste man alltid gå närmaste vägen till bp för annars är det spelförstörelse? nej det här var dåligt tyker jag.
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
kan man få ett klart svar? magnus säger att det klassas som spelförstörelse men om man inte förstör för någon då? måste man alltid gå närmaste vägen till bp för annars är det spelförstörelse? nej det här var dåligt tyker jag.

Nej, det finns många sätt att utföra ett uppdrag på, men att leka kanin och skutta runt i spawn och bara vara ivägen för andra är inte ett av dem. På vilket sätt upplever du det som dåligt?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

varför ska ni alltid tro att bj är något man gör i spawn för att förstöra för andra man kan göra det ist för att springa vanligt eller bara för att det är kul. jag tycker att det är dålit för att admins kommer inte kicka/banna folk som inte sköter uppdraget till punkt och pricka men dom kommer kicka/banna folk som bj:ar
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker man ska få bunnyjumpa för när någon peakar från T spawn och man är CT och ska hoppa över är det svårare för T om man BJ:ar och stema har ju själva sagt att det inte är någon bugg så jag tycker det ska tillåtas!
_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

Tänk att det ska vara så svårt att släppa BJ...

Se BJ som en svordom.
Svordomar är inte heller tillåtna.

Vi säger som så.
Bunny Jump är inte tillåtet, precis som förut. Men förr var anledningen att det var en bug abuse. Det är det inte nu.
Vi har sänkt allvarlighetsgraden på BJ som brott.

Admins kommer använda sitt sunda förnuft och sin fingertoppskänsla när det gäller BJ.
Många många kommer klara sig från straff av den enkla anledningen att regelöverträdelsen han begick var ringa.

Och ja, ni får fortfarande strafe jump:a upp på berget. Men vissa admins gillar inte att man sitter där uppe för länge.
Berget faller under samma kategori som vilken annan plats som helst på nuke. Helt tillåten.
Däremot är camping mindre tillåtet.

Nu till eder tolkning.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
varför ska ni alltid tro att bj är något man gör i spawn för att förstöra för andra man kan göra det ist för att springa vanligt eller bara för att det är kul. jag tycker att det är dålit för att admins kommer inte kicka/banna folk som inte sköter uppdraget till punkt och pricka men dom kommer kicka/banna folk som bj:ar


"Varför ska ni alltid tro..."
För att vi har varit med om det ett antal gånger att folk hoppar från bas och därmed blockerar en mängd av teammates som vill fram, kanske?
Det klassar jag som spelförstörelse. Du får tänka på att alla kanske inte är så duktiga på att BJ:a - och att man inte har en såpass stor kontroll på vad man gör, vart sina kompisar är osv osv.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 22:15 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan helt köpa det ni säger om att man blockar eller förstör för folk så är det kick/bann och nej alla är inte bra på att bj:a. Alla är inte bra på cs och hittar inte på mapsen, ska man kicka dom också, dom som inte vet riktigt vad det går ut på? Och ja Fren att man inte får bj:a är svårt att släppa eftersom det är inte en bugg. Att förstöra genom att blocka folk är väl förbjudet oavsett om det är med bj eller nåt annat. Så att springa som vanligt borde väl vara lika tillåtet som att bj:a fram?
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 23:00 pm    Post subject: Reply with quote

En sista grej innan jag lämnar diskussionen.

Pettan, du kan förståss BJ:a, eller hur? Då vet du mycket väl om att man strafe:ar i luften. Man hoppar en bit till höger, en bit till vänster, man hoppar ungefär som en orm slingrar för att tala klarspråk Smile

Man springer inte så, man kan ta sig förbi enklare en som springer med AWM'n än en som bunnyjumpar...

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 23:03 pm    Post subject: Reply with quote

klart man kan ta sig förbi nån som springer med AWP lättare, han e långsamare... Razz
ja det kan jag. Men om man hoppar så fort som det går med bj så går det ändå inte att springa om honom för att det går lika fort.

_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies