HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
vad händer i tv reklamen?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Povel



Joined: 11 Nov 2003
Posts: 103

PostPosted: Tue Jan 24, 2006 22:10 pm    Post subject: vad händer i tv reklamen? Reply with quote

Tänkte på reklamen som gick för ett tag sen som var om antingen reklam för typ maxi hamburgare eller liknande, eller för en billig affär men tror det hade med hamburgare och göra.
Är iallafall två killar som sitter i en soffa, den en är nån överklasskille med bakåtkammet ljust hår och sitter med nån ful överklassmin och tror han håller en bägare med läsk i handen, så händer nånting och han spiller hela drickan i knät, och det är nån som suckar att han är så klumpig och överklassig..
Såg den bara häromdagen med att dom gjorde nåt annat den här gången, så kom och tänka på den gamla då.
Nån som kommer ihåg var det vad som hände?
Är svensk reklam som sänts på tv4 tror jag.
Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Jan 24, 2006 23:40 pm    Post subject: Reply with quote

I den äldsta så tar alla emot hamburgare en snubbe var och köpter. Alla hade tagit jättestora hamburgare med en massa kryddor och dressing. När den förvirrade snubben får sin läser han som hämtade hamburgarna ''En Whopper, ingen cheese, ingen dressing, inget extra.'' och alla blir tysta. Då säger överklass-snubben ''Också cool!'' och alla blir glada.

I den senaste så frågar den förvirrade snubben överklass-snubben:
''Du, är nice price coolt? Eller är nice price...nice?''
''Nice price är coolt. Men man säger nice.''
''Niiice.....''

Det jag kommer ihåg. Ja, jag kollar på jättemycket TV. För övrigt hatar jag och min ormfobi den jävla Carlsberg-reklamen som går på varenda bra kanal. Den nya Whiskas-reklamen är dock himmelskt bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Povel



Joined: 11 Nov 2003
Posts: 103

PostPosted: Tue Jan 24, 2006 23:57 pm    Post subject: Reply with quote

&MeGa wrote:
I den äldsta så tar alla emot hamburgare en snubbe var och köpter. Alla hade tagit jättestora hamburgare med en massa kryddor och dressing. När den förvirrade snubben får sin läser han som hämtade hamburgarna ''En Whopper, ingen cheese, ingen dressing, inget extra.'' och alla blir tysta. Då säger överklass-snubben ''Också cool!'' och alla blir glada.

I den senaste så frågar den förvirrade snubben överklass-snubben:
''Du, är nice price coolt? Eller är nice price...nice?''
''Nice price är coolt. Men man säger nice.''
''Niiice.....''

Det jag kommer ihåg. Ja, jag kollar på jättemycket TV. För övrigt hatar jag och min ormfobi den jävla Carlsberg-reklamen som går på varenda bra kanal. Den nya Whiskas-reklamen är dock himmelskt bra.


Jao juste det är nog den senaste, men den innan den när han spiller i knät, hur faen var det han gjorde det..
Det var iallafall nåt dumt sett han var klumpig på, ungefär som om man drar gladpack(plast) över ett glas kant så kommer nån och häller i dricka men den åker bara över och spills, nåt liknande i sån stil var det, korkat, fast hade ingenting med det och göra, men som sakt nåt dumt,, faen var det..

Edit: ahh kom på, förvirrade killen frågar överklassgrabben va klockan är, så vänder han hela gallonbägaren så de rinner ner i knät.
skön kille Razz
Back to top
View user's profile Send private message
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Wed Jan 25, 2006 0:00 am    Post subject: Reply with quote

Povel wrote:
&MeGa wrote:
I den äldsta så tar alla emot hamburgare en snubbe var och köpter. Alla hade tagit jättestora hamburgare med en massa kryddor och dressing. När den förvirrade snubben får sin läser han som hämtade hamburgarna ''En Whopper, ingen cheese, ingen dressing, inget extra.'' och alla blir tysta. Då säger överklass-snubben ''Också cool!'' och alla blir glada.

I den senaste så frågar den förvirrade snubben överklass-snubben:
''Du, är nice price coolt? Eller är nice price...nice?''
''Nice price är coolt. Men man säger nice.''
''Niiice.....''

Det jag kommer ihåg. Ja, jag kollar på jättemycket TV. För övrigt hatar jag och min ormfobi den jävla Carlsberg-reklamen som går på varenda bra kanal. Den nya Whiskas-reklamen är dock himmelskt bra.


Jao juste det är nog den senaste, men den innan den när han spiller i knät, hur faen var det han gjorde det..
Det var iallafall nåt dumt sett han var klumpig på, ungefär som om man drar gladpack(plast) över ett glas kant så kommer nån och häller i dricka men den åker bara över och spills, nåt liknande i sån stil var det, korkat, fast hade ingenting med det och göra, men som sakt nåt dumt,, faen var det..

Edit: ahh kom på, förvirrade killen frågar överklassgrabben va klockan är, så vänder han hela gallonbägaren så de rinner ner i knät.
skön kille Razz


jag har för mig att det var tjejen som frågade vad klockan var , och då han skulle kolla så hälde han drickan i knät och sprang i väg , då tog tjejen hans hamburagre.

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Wed Jan 25, 2006 6:40 am    Post subject: Reply with quote

Detta är alltså reklam för Burger King.

"Backslick-killen" sitter med sin BK Sandwich samt en läsk i handen och tittar på TV, ser allmänt stöddig ut p.g.a. att han har BK Sandwich och inte hon.
Tjejen börjar rota i skåpen i köket men hittar inget gött, hon ställer sig och klurar ett tag och ställer sedan den genialiska frågan: Du... Vet du vad klockan är?
"Backslick-killen" kollar klockan och spiller således ut sin läsk i knät och springer ut till badrummet för att torka bort.
Nu får flickan chansen och tar sandwichen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Wed Jan 25, 2006 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tisljan/godzpeed wrote:
Detta är alltså reklam för Burger King.

"Backslick-killen" sitter med sin BK Sandwich samt en läsk i handen och tittar på TV, ser allmänt stöddig ut p.g.a. att han har BK Sandwich och inte hon.
Tjejen börjar rota i skåpen i köket men hittar inget gött, hon ställer sig och klurar ett tag och ställer sedan den genialiska frågan: Du... Vet du vad klockan är?
"Backslick-killen" kollar klockan och spiller således ut sin läsk i knät och springer ut till badrummet för att torka bort.
Nu får flickan chansen och tar sandwichen!


nej , hon rotade inte i något skåp , hon hade redan ätit upp sin sandwich , men villa ha mer.

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Thu Jan 26, 2006 8:01 am    Post subject: Reply with quote

Question

Snackar ni om reklamen med killen med snoken? Den är ju fan stor nog att klubba valar med. Det var det enda som slog mig när jag såg den reklamen.

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies