HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nu är det DAGS!
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 0:44 am    Post subject: Nu är det DAGS! Reply with quote

Webhallen wrote:
Hej Jack

Skulle nedanstående information inte vara korrekt ber vi dig kontakta oss omgående.


Sändning 1:

43679: Corepad - Musmatta av Glas (blå) - [HV] 1 st á 239 kr
34200: World of Warcraft (EU-version) - [PC] 1 st á 379 kr

Ge mig givande tips, vilken server ska man hänga på, vad är en bra första gubbe... etc. etc.

Allt som ni undrade över när ni var nya, berätta det för mig genast! Ge mig länkar till sidor som man kan besöka för information. Allt grovjobb ni fått göra för att lära er, ge mig kunskapen lättvindigt och utan reservationer! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 0:44 am    Post subject: Reply with quote

Magtheridon där lirar jag iaf, där finns många stora guilds som gjort nästan allt man kan göra Cool
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 1:35 am    Post subject: Reply with quote

Välj Dentarg, ny server, inte så många lvl 60 snubbar. Schysst Alliance / Horde ratio o en helt schysst server.
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 1:41 am    Post subject: Reply with quote

Erazor wrote:
Välj Dentarg, ny server, inte så många lvl 60 snubbar. Schysst Alliance / Horde ratio o en helt schysst server.


Dentarg FTW säger ja, de flesta man träffat på är schysta, blandat me både nya spelare och erfarna spelare, najs server tycker ja, börja me horde om du börjar där Razz ..ananrs kanske ja råkar döda dej Wink

Bloodfeather e rätt najs server annars, inte så nu, men ändå inte super mkt folk på den, där e jag alliance Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 2:23 am    Post subject: Reply with quote

// Adminedit: Lathunds ursprunliga inlägg är så bra att det förtjänade en egen tråd. Följ följande länk för att läsa den.

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=17947
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 2:57 am    Post subject: Reply with quote

Fan Lathund! GRYMT bra skrivet! *applåderar* Very Happy Riktigt bra asså!

Håller med LAthund att välj rasen och klassen som tilltalar DIG mest och ingen annan! Min "main" gubbe är ju en gnom rogue, o jag tog det pga dom är rätt tuffa, och i minoritet och rätt hatade av horde (desto roligare att döda dom (har ju ett troll också, och det är faktiskt INTE kul att bli dödad av en liten gnom Wink)). Men du lär säkert hitta nån favorit ras, klass snabbt tror ja Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 3:00 am    Post subject: Reply with quote

Välj en nystartad server som det inte har varit migrations till (läs på www.wow-europe.com för mer info om vilken/vilka det är) så du har så många låg-lvls som möjligt att lvl:a tillsammans med.
Gå med i en guild som verkar vettig för att få quest-partners. Gör de reklam i general-chatten så är den nog inte så vettig. Titta runt på server-forumena på www.wow-europe.com. Ta en guild som passar din spelstil; vill du satsa järnet och ta alla stora bossar först i hela världen; välj en guild som raidar mkt. Vill du ta det lugnt och quests mest; ta en lite lugnare och pratsam guild.

www.thottbot.com samt wow.allakhazam.com är bra sidor för att hitta info om quests/drops/you name it. Bra att titta på om man fastnar på en quest i mer än 1h Wink

Njut och lvl:a långsamt. Välj en ras och class du verkar tycka passa dig. Vill du göra fet melee-skada; kör rogue. Vill du vara den som blir slagen på (tank); välj warrior. osv osv.
Att tänka på: det finns ingen god eller ond sida. Alliance är lika onda/goda som Horde. Så det är lika "nobelt" att vara en Tauren Shaman som en Human Paladin.

Ha skoj, fråga på!
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 4:22 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Warrior: Tål mycket, gör mycket skada. Har två roller, dels som tank, köttsköld, med enhandsvapen och svärd


Sorry var bara tvungen. Laughing

Annars grymt bra skrivet, bra förklarat.


Finns nog inte så mycket att nämna, välj en nyare server så du kan spela med jämnlika.
Testa gärna klasserna ett tag för sig så att du får en blick över vad du kanske vill spela som dem kommande 60 levlarna.

Lycka till! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 4:32 am    Post subject: Reply with quote

Vill du tåla mycket och out-damagea rogues/mages/hunters välj en MS-speccad warrior.

Någon annan för förklara vad allt betyder. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 8:56 am    Post subject: Reply with quote

Spelar även jag på magtheridon, dock som alliance.

Denna server är inget tips för nybörjare enligt mig. för trött för att svara på det nu (ja, jag skriver ändå). Men omdu skulle gö en gubbe på denna server gör då inte en alliance,69% av alle på servern e alliance tror jag. Och kön till pvp instancer ligger på 1h >_<

Btw, ice-4-man vi måste ta en duel ngn gång:) min gubbe heter Maxzor å ja spelar i Ad noctum, skriv till Ungen om vi ska spela, han har nämligen en alliance på servern också, å han spelar i min guild. så han för meddelandet vidare Smile

edit: en liten anledning just nu till varför man inte vill spela på min server är att min guild har bokstavligt börjat spawncampa alla ORB's (outdoor raid bosses). igår raida vi en massa drakar från att dom spawna 05.30-11.30 :O
å det einte första gången vi raidar konstiga tider

_________________
God jul och glad påsk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 10:08 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:

Du ska INTE välja Magtherion av just den anledningen som nämnts ovan Wink Magtherion har massor av bra och stora guilds, men är å andra sidan en server folk migrerat till, så det kom massa färdiga guilds dit som redan hade gjort i stort sett allt man kan göra. Kanske kan vara trevligt ändå, det vet jag inte, men jag tror att annat kan vara roligare. Likaså med Daggerspine, den server jag spelar på, mycket jämn Alliance/Horde ratio (Alliance är fler enligt WoWcensus o så, men skillnaden blir mindre på högre levels. Likaså är Horde mer aktiva vad gäller PvP, båda sidor är åtminstone nöjda med balansen), och ganska gott om folk även på lägre levels. Men som sagt, det är en gammal server som fanns när spelet kom, så det är kanske inte lika kul att starta där.


Du glömde säga att PvP är rent utsagt sämst på Magtheridon, brukar finnas ca. 1 AB uppe och i princip aldrig AV.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 10:30 am    Post subject: Reply with quote

Jag flyttade ut Lathunds väldigt välskrivna inlägg ur denna tråd.

Mycket stiligt Lathund!

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=17947

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Vill bara rätta lite här; wowcensus är inget som stämmer överens med verkligheten. Så om ni tar er information därifrån om hur mkt alliance respektive horde det finns på en server så gör ni fel. Jag vet inte hur många gånger jag sett Blizzard representatives rätta/påpeka hur sådana "fakta" är felaktiga.
Man märker om en server har mer alliance/horde genom att studera ekonomin, kolla BG-köer m.m. Inte genom wowcensus.

EDIT:
Thundgot wrote:
First of all, just to have that settled: numbers from 3rd party sites are generally misleading and in any debate about realm numbers I will sort them in the "BS" category and ignore them. Wink
...
Moonglade (RP), Dentarg (PvP) and Khadgar (PvE) are all still Recommended and can take more players.
...
That said, we're not opposed to opening new realms. It's something we're considering all the time. New RP or PvP RP realms soon are unlikely though.


http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en&t=710378&p=1&tmp=1#post710378

Vilket betyder att de kanske startar upp en ny PvE-server snart (vilket jag skulle rekommendera om du vill lära dig spelet i lugn och ro : ).
Annars verkar Khadgar vara bra annars (PvE, Player versus Inviorment)
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 15:36 pm    Post subject: Reply with quote

Självfallet är de inte helt pålitliga, jag vet mycket väl vad Blizzard säger Wink Dock ger de en hyfsad indikation ändå. Har en server en mycket stor övervikt så syns den på census, även om en 55/45-server kanske kan vara fördelad just så, fast åt motsatt håll. Jag har kompisar som spelar på tex. Twilights Hammer, där det var en enorm alliancemajoritet, vilket märktes både på ekonomi, BG-köer (Ingen kö alls för Horde, timmar fö Alliance. Ledde till att man som Horde kunde farma över en miljon contribution points i veckan på WSG förresten Wink) och i census. Man ska inte lita enbart på census, men den ger dig en indikation.

Tiris: Jag skyller på tidpunkten Razz

PatroN: Jag glömde inte Wink Jag uttalar mig bara inte om sådant jag inte har någon aning om, då jag inte spelar på Magtherion.

Sallow: Tackar så mycket. Men hade jag vetat att det skulle bli sticky hade jag ansträngt mig mer Wink Så nu blir det till att snygga till, förbättra och strukturera det hela lite bättre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 16:22 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
Lathund wrote:

Du ska INTE välja Magtherion av just den anledningen som nämnts ovan Wink Magtherion har massor av bra och stora guilds, men är å andra sidan en server folk migrerat till, så det kom massa färdiga guilds dit som redan hade gjort i stort sett allt man kan göra. Kanske kan vara trevligt ändå, det vet jag inte, men jag tror att annat kan vara roligare. Likaså med Daggerspine, den server jag spelar på, mycket jämn Alliance/Horde ratio (Alliance är fler enligt WoWcensus o så, men skillnaden blir mindre på högre levels. Likaså är Horde mer aktiva vad gäller PvP, båda sidor är åtminstone nöjda med balansen), och ganska gott om folk även på lägre levels. Men som sagt, det är en gammal server som fanns när spelet kom, så det är kanske inte lika kul att starta där.


Du glömde säga att PvP är rent utsagt sämst på Magtheridon, brukar finnas ca. 1 AB uppe och i princip aldrig AV.


Ursäkta att jag klagar lite här men om Markillo precis har köpt sitt spel och detta är tips om vilken server(realm) han ska välja och inte kan någonting om WoW. Han kanske till och med är lika dålig som mig och inte vet någonting om dessa förkortningar. Men jag gissar att du menar att Magtheridon är en bra realm för det finns oftast ett aktiebolag uppe som aldrig är nere (av?).

Det jag vill få ut är att dem som aldrig spelat WoW innan kan ej dessa fortkortningar. Samma sak med Zmaskens, tipsa om en gubbe och skriva fortkortningar, nu undrar väl Makrillo om han ej kan detta.. MS-speccad warrior, en krigare med hög ping? det hjälper nog inte så mycket att tipsa om en gubbe och använde förkortningar Very Happy
Annars tror Warrior är en lätt gubbe, och bra tycker jag Smile Den gör mycket skada och kan klara sig själv och är effektiv i grupp..
/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 18:20 pm    Post subject: Reply with quote

Pvp=player vs player.AB= arathi basin, det är en pvp instance för 15 pers (eller är det 20?:O) och AV är en pvp instance för 40 pers (tror jag, orka lira pvp ^^)
_________________
God jul och glad påsk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 23:45 pm    Post subject: Reply with quote

Hunter är en av de gudomligaste klassarna.
Bara springa o panga sönder folk o bussa ditt husdjur på dom (L)

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sat Dec 31, 2005 2:46 am    Post subject: Reply with quote

Maxz0r wrote:
Pvp=player vs player.AB= arathi basin, det är en pvp instance för 15 pers (eller är det 20?:O) och AV är en pvp instance för 40 pers (tror jag, orka lira pvp ^^)


AB = 15 pers, 5 baser som man ska hålla (eller hålla fler än motståndaren så du vinner på resurserna). Roligaste PVP. Är aldrig längre än 30 minuter.

AV = 40 pers, inga direkta baser på så sätt, målet är att döda fiendens commander. Tar många många många timmar men har väldigt fina rewards.

WSG = 10 pers, målet är att ta motståndarens flagga 3 ggr.


Angående PvP, det är vad som gör spelet intressant i längden. Jag hatade verkligen allt som hade med PvP att göra i betan, jag tyckte inte om det. Sen körde jag i open betan på en PvP-server och fick lite blodad tand, det var skoj och hela tiden fanns risken att nån skulle anfalla dig.

Numera PvP'ar jag ganska ofta och har turligt nog hamnat i ett guild med troligen de bästa PvP-arna på servern (hordeside). Jag älskar det, det gör min dag i wow. Samt att jag gillar att irritera folk, och PvP är nåt som folk kan bli redigt förbannade över.
Back to top
View user's profile Send private message
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Sat Dec 31, 2005 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Maxz0r wrote:
Pvp=player vs player.AB= arathi basin, det är en pvp instance för 15 pers (eller är det 20?:O) och AV är en pvp instance för 40 pers (tror jag, orka lira pvp ^^)


AB = 15 pers, 5 baser som man ska hålla (eller hålla fler än motståndaren så du vinner på resurserna). Roligaste PVP. Är aldrig längre än 30 minuter.



Tyvär händer det att det e längre ibalnd Sad

_________________
God jul och glad påsk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Sat Dec 31, 2005 14:12 pm    Post subject: Reply with quote

Kan det inte vara WSG Double Honor/Rep weekend varje helg? Älskar WSG Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies