View previous topic :: View next topic |
Vill du att vi ska tillåta Bunny Jumping? |
Ja! |
|
55% |
[ 108 ] |
Nej! |
|
44% |
[ 85 ] |
|
Users Voted : 0 |
Total Votes : 193 |
This poll has expired. |
|
Author |
Message |
Micke
Joined: 06 Sep 2004 Posts: 712
|
Posted: Sun Jan 08, 2006 12:41 pm Post subject: |
|
|
Om man nu vill bli bra på ett spel så känns det ju gansa dumt om man blir van av att ha bunny jumping. Men eftersom jag inte spelar detta spelet jätte seriöst så skulle jag tycka bunnyjumping vara en rolig sak.
JA! _________________ WSAD! QE! (SPACE) |
|
Back to top |
|
|
magnus Master Admin Technician
Joined: 28 Mar 2003 Posts: 7066 Location: CLASSIFIED
|
|
Back to top |
|
|
tots!
Joined: 15 May 2005 Posts: 22 Location: Borås
|
Posted: Sun Jan 15, 2006 20:14 pm Post subject: |
|
|
Ja, men dock inga scripts. _________________
|
|
Back to top |
|
|
Richard Olsson
Joined: 20 Apr 2004 Posts: 626
|
Posted: Mon Jan 16, 2006 19:38 pm Post subject: |
|
|
inte så jävla lätt att upptäcka scripts väl, och det finns väl inget sätt att bevisa det? _________________ Jag vann en poesi-tävling
I'm naked |
|
Back to top |
|
|
magnus Master Admin Technician
Joined: 28 Mar 2003 Posts: 7066 Location: CLASSIFIED
|
|
Back to top |
|
|
reboot
Joined: 31 Jan 2003 Posts: 1655 Location: torsby
|
Posted: Mon Jan 16, 2006 23:25 pm Post subject: |
|
|
Richard Olsson wrote: | inte så jävla lätt att upptäcka scripts väl, och det finns väl inget sätt att bevisa det? |
Jag tycker det är lätt, om dem jag nu sett har script. Vanligvis på public hoppar man ett par steg och klantar sig ibland etc. ser lite amatör aktikt ut.
Såg en med script, har provat script. Det gör att du trycker på valfri knapp så hoppar gubben hela tiden, du bara svänger med sidled så hoppar den BJ.
Det ser så automatiskt och lätt ut, jag tycker man ser lite skilnad på vanlig BJ och script. |
|
Back to top |
|
|
soloeyez Admin
Joined: 30 Dec 2002 Posts: 715 Location: Borås/Villastan
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 1:00 am Post subject: |
|
|
reboot wrote: | Richard Olsson wrote: | inte så jävla lätt att upptäcka scripts väl, och det finns väl inget sätt att bevisa det? |
Jag tycker det är lätt, om dem jag nu sett har script. Vanligvis på public hoppar man ett par steg och klantar sig ibland etc. ser lite amatör aktikt ut.
Såg en med script, har provat script. Det gör att du trycker på valfri knapp så hoppar gubben hela tiden, du bara svänger med sidled så hoppar den BJ.
Det ser så automatiskt och lätt ut, jag tycker man ser lite skilnad på vanlig BJ och script. |
Jo script borde ju vara fel. Men finns det här på maffia regler som säger att du inte får använda script mer än buyscript. Nu talar jag inte bara om bj-script (eftersom det inte är tillåtet än), utan även silentdeff (är väll att du slår på flashlight samtidigt som du deffar), eller när du siktar på en person så får du centerplayername med BOLD-STOR text, eller bara byta färg på bombens ljus. _________________ www.flaskebo.com |
|
Back to top |
|
|
magnus Master Admin Technician
Joined: 28 Mar 2003 Posts: 7066 Location: CLASSIFIED
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 18:54 pm Post subject: |
|
|
Bunny Jumping är INTE en bugg eller utnyttjande av en bugg. Detta säger Valve. Här följer min konversation med Valve själva.
Quote: |
Response (JeffH) 01/18/2006 09:35 AM
Hello,
'Bunny Jumping' is a completly acceptable means of movement in the game.
-------------------
Customer (Magnus) 01/18/2006 09:25 AM
What I wonder is. Does bunnyjumping in some way make the enviorment in Counter-Strike 1.6 behave in a way that is not ment, eg producing a bug.
-------------------
Response (JeffH) 01/17/2006 02:22 PM
Hello,
I am unsure what sort of information you are requesting. There are currently no issues with the 'hitboxes'.
-------------------
Customer (Magnus) 01/14/2006 07:10 PM
Hello there,
Ok. May I ask what the issue with the hitboxes is? Does bunny jumping create a bug? We do in our community not allow use of bugs, so, we're very interested in knowing.
Best regards,
Magnus
-------------------
Response (JeffH) 01/13/2006 01:31 PM
Hello,
Bunny jumping does not 'displace hitbox's', it would be more difficult to hit someone taking advantage of bunny jumping, but this would be more due to a bouncing target, and an issue with hitboxes.
-------------------
Customer (Magnus) 01/11/2006 03:20 PM
Hello.
Yes, I still need help. Thanks for the reponse.
-------------------
Response (JeffH) 01/11/2006 11:59 AM
Hello,
I am very sorry for the delay in response here, Are you still experiencing the problem you reported? Is the game now working properly for you?
Please update me on the issue you are experiencing, and I will get back to you right away.
-------------------
Customer (Magnus) 12/27/2005 10:55 AM
I would very much like that someone from Valve to answer this question, or someone to point me to some official information about this subject. There is a lot of rumours about this.
I'm in the board of one of Swedens largest CS-communities and we're taking a new look at our Bunny Jumping policy atm.
What we heard for Counter-Strike 1.6:
1) Bunny Jumping displaces hitboxes on a player and therefor makes it more difficult to hit the person that is bunny jumping. This behaviour is a bug wich Valve works on getting a solution for.
2) You can Bunny Jump faster than you can run. This is also a bug wich Valve works on getting a solution for.
Best regards,
Magnus
|
_________________ "I believe in Mr Grieves"
-The Pixes
Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )
http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se
dmi |
|
Back to top |
|
|
Saibot
Joined: 21 Nov 2003 Posts: 1585 Location: Sweden, stockholm
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 21:14 pm Post subject: |
|
|
Ha, det trode jag aldrig! Det är ingen bug. _________________ Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld |
|
Back to top |
|
|
soloeyez Admin
Joined: 30 Dec 2002 Posts: 715 Location: Borås/Villastan
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 22:05 pm Post subject: |
|
|
Då faller ju saken i våra admins. Ska det tillåtas eller ej.
Om inte så vad har man för anledning:
- Ne det e så svår att träffa en som hoppar, och jag har själv aldrig lyckats med en sån där bunnyjump. _________________ www.flaskebo.com |
|
Back to top |
|
|
miklo! Senior Admin
Joined: 30 Nov 2002 Posts: 3179 Location: Göteborg/Lerum
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 22:13 pm Post subject: |
|
|
Vad har ni för "anledning" till att bunnyjumpa då? Om vi vänder på steken lite.
- Det är roligt. Jag vill lära mig.
?
Edit.
Jag får fortfarande dåliga scenarion att folk hellre hoppar och skiter i allt vad TP heter (okej, hjälpa sina lagkamrater räcker) och inte tänker på bomben i första hand eller kamrater som rushar etc. _________________ Squadron är min lekkamrat
Last edited by miklo! on Wed Jan 18, 2006 22:22 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
soloeyez Admin
Joined: 30 Dec 2002 Posts: 715 Location: Borås/Villastan
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 22:20 pm Post subject: |
|
|
[SM]miklo wrote: | Vad har ni för "anledning" till att bunnyjumpa då? Om vi vänder på steken lite.
- Det är roligt. Jag vill lära mig.
? |
En anledning som jag ser:
Är kanske inte bj i säg men strafe-jump (som är bj men bara första svängen). Annars lyckas inte jag ta mig till vissa ställen.
ex. T på aztec: Hoppa ner i vattnet direkt utan att sprigan och hoppa från varken första eller andra relingen, (eller vad man nu kallar det)
Sen svårare att bli träffad, ex när du hoppar ut från en port, eller hoppar förbi en glipa där det krävs mer än ett studds för att komma förbi (då du kanske hoppas att de bara bli leggad eller liknande) _________________ www.flaskebo.com |
|
Back to top |
|
|
Moxx
Joined: 07 Oct 2002 Posts: 1112
|
Posted: Wed Jan 18, 2006 23:54 pm Post subject: |
|
|
Fren wrote: | http://www.satf.net/swmfilm/movie/
---> reboot'n'moxxBJ.wmv <---
Jag tycker den visar ganska tydligt att man iaf tar sig fram fort med BJ.
Tycker det oxå ser ut som om hitboxarna släpas, men det kunde tydligen ha med latency att göra. |
Jomen som sagt, där ser man.
Så, vad säger ni nu då? Bunnyjump är alltså inte en bugg, hur ställer ni er till det här?
[SM]miklo wrote: | Jag får fortfarande dåliga scenarion att folk hellre hoppar och skiter i allt vad TP heter (okej, hjälpa sina lagkamrater räcker) och inte tänker på bomben i första hand eller kamrater som rushar etc. |
Jag förstår inte hur ni tänker, tror ni helt seriöst att alla kommer hoppa istället för att göra uppdragen?
Isåfall, varför har inte Whiskeyhörnan problem med det?
Jag ser absolut ingen skillnad på servrar som accepterar och dem som inte accepterar bunnyjump. Ni inbillar er så fruktansvärt mycket.
[SM]miklo wrote: | Vad har ni för "anledning" till att bunnyjumpa då? Om vi vänder på steken lite. |
Tja eftersom det tydligen inte är en bug.
Varför skall du använda colt? |
|
Back to top |
|
|
reboot
Joined: 31 Jan 2003 Posts: 1655 Location: torsby
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 0:16 am Post subject: |
|
|
Skönt att äntligen få det svar. Vad nickar du Moxx på Whiskyhornan?!
Miklo wrote: |
Vad har ni för "anledning" till att bunnyjumpa då? Om vi vänder på steken lite. |
Roligt att försöka hoppa även fast man ej kan, gör spelet roligare tycker jag. Skönt och få en extra speed (känns som det).
Vi kör en trippel vändning på steken, finns det någon "anledning" att man ej ska få bunnyjumpa då? |
|
Back to top |
|
|
KrosuZ Senior Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4892 Location: Lund
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 10:25 am Post subject: |
|
|
Moxx wrote: | [SM]miklo wrote: | Vad har ni för "anledning" till att bunnyjumpa då? Om vi vänder på steken lite. |
Tja eftersom det tydligen inte är en bug.
Varför skall du använda colt? |
Bästa med att svara någon annan är att ställa en ny fråga
Moxx du kommer säkert bli politiker
Vad jag tror att mix menar är att man hoppar runt framför spelare osv eftersom bj är lite tvetydlig var man hamnar så kan de göra skador på en själv om de kommer fram en fiende....
Sen är väl de mix försöker få fram vad de har med spelet att göra att hoppa runt på de olika banorna...
Menar CS ska ju vara ett spel, som jag ska vara en liknelse till att vara en insatsstyrka som ska bekämpa terrorister eller va terrorist o försöka spränga något.
Vad jag vet så ser jag inga terrorister eller insatsstyrkor som håller på att hoppa runt
men de är ju endast min uppfattning....
Sen ska jag väl försöka göra de som moxx inte gör...
Varför jag använder colt jo för de är ett vapen och tillhör spelet och är även ett vapen som pöliserna använder sig av när de ska döda, säkra ställen från terrorister...
Finns ju även som sagt mycket annat i CS som inte heller är så verklighetsbaserat. Men som en sak att hoppa runt är väl inte så relevant iaf att poliser eller terrorister gör... Möjligtvis när de klarat ett uppdrag och att de är glada, så hoppar de runt. Men isf skulle man göra CS till ett Sim spel där man senare sätter på brudar som CT (läs James Bond) osv _________________ IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se
-"Varning för kaktusar"- |
|
Back to top |
|
|
Fairlane lammkött
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 5318 Location: Stockholm
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 12:14 pm Post subject: |
|
|
/me ger Krosuz några extra 't' som han kan sätta efter några "de".
Jag tycker iofs inte svaren från Valve är helt glasklara. Framförallt kan man väl fråga sig varför de tidigare försökt fixa bort BJ, när det tydligen är ett helt accepterat sätt att röra sig i spelet?!
Mig kvittar det iofs. _________________ "Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane |
|
Back to top |
|
|
devvi
Joined: 19 Aug 2004 Posts: 146 Location: Kiruna
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 13:42 pm Post subject: Re: Vill du att vi ska tillåta Bunny Jumping? |
|
|
Ja ! |
|
Back to top |
|
|
reboot
Joined: 31 Jan 2003 Posts: 1655 Location: torsby
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 16:21 pm Post subject: |
|
|
Krusuz wrote: |
Finns ju även som sagt mycket annat i CS som inte heller är så verklighetsbaserat. Men som en sak att hoppa runt är väl inte så relevant iaf att poliser eller terrorister gör... Möjligtvis när de klarat ett uppdrag och att de är glada, så hoppar de runt. Men isf skulle man göra CS till ett Sim spel där man senare sätter på brudar som CT (läs James Bond) osv |
Därför dem skapade ett nytt spel med ny spelmotor för att kunna göra ett mer verklighets baserat spel eftersom det CS 1.6 som är idag är som spelat ska vara. Det är spelet att man ska kunna göra på de sätt som man kan, på det spelet som är 1.6. |
|
Back to top |
|
|
mts pensionerad hest
Joined: 05 Aug 2003 Posts: 4658 Location: nkpg
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 16:28 pm Post subject: |
|
|
det här kan ju diskuteras i all evighet, men sammanfattar vi topicen så här långt verkar det som om en majoritet av våra användare vill att vi, i viss mån ska tillåta bunnyjump. Folk som hoppar runt och fjantar sig i spawn kommer nog aldrig löpa fria efterssom de bara är i vägen och irriterar medspelarna, jag tror att vi admins kommer att kunna ta beslut om det här utifrån de svar vi fått från den här tråden, valve och andra forum på nätet.
Svaret från valve (eller en person på valve som i min mening inte ger några som helst argument för att det inte kan bli en hitboxförskjutning) är inte uttömmande på något sätt. Fysikbuggen är rätt uppenbar, men samtidigt har den gett lite nya dimensioner till spelet som är intressanta. Vi får se var det här slutar nånstans. _________________ lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805 |
|
Back to top |
|
|
magnus Master Admin Technician
Joined: 28 Mar 2003 Posts: 7066 Location: CLASSIFIED
|
Posted: Thu Jan 26, 2006 13:11 pm Post subject: |
|
|
Nu har vi dragit igång beslutsprocessen för hur vi i framtiden ska ställa oss till Bunny Jumping. Tack för alla kommentarer vi fått på bunnyjumping från er. Det har varit till stor hjälp! _________________ "I believe in Mr Grieves"
-The Pixes
Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )
http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se
dmi |
|
Back to top |
|
|
|