HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vill du att vi ska tillåta Bunny Jumping?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Vill du att vi ska tillåta Bunny Jumping?
Ja!
55%
 55%  [ 108 ]
Nej!
44%
 44%  [ 85 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 193
This poll has expired.

Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
magnus wrote:
I vilket fall, även ifall nu hitboxarna förskjuts på något sätt så blir det väl något man anpassar sig efter? På samma sätt som att man anpassar vart man skjuter när någon hoppar helt vanligt.
Det där var typ otroligt korkat sagt om jag får vara frispråkig.
Du menar att man måste börja lära sig sikta på nånting man inte ska behöva sikta på för att döda en spelare.
Var drar vi gränsen då?
Vaddå? en speedhacker? Det är ju bara att dra musen lite fortare när han springer.

Wallhack. Du behöver ju bara anpassa din reaktionsförmåga så du skjuter honom snabbare än han skjuter dig. Samma sak med/mot aimbot.

Din jämnförelse haltar inte bara, den tar sig knappt fram med rullstol Razz

Bunny Jump: En bugg. Tillåts i CPL och andra stora turneringar. Stora delar av världens CS-spelare har omfamnat denna bugg som en feature.

Speedhack/wallhack: Klockrena fusk som förbjudna av Valve. Kräver att du måste ladda ner ett program och/eller förändrar Steam/spelet.

Quote:

magnus wrote:
Äsh. Jag röstade ju t ex ja. Men jag vill endast BJ:a för att det är skoj! Det som driver t ex Moxx intresse för att hoppa lär vara samma sak.
Det moxx gör är strafe jump och det stör ingen.
Det är ok för mig som jag tidigare påpekat.

..och jag har ju klargjort att jag inte heller vill se folk som BJ:ar med skript. Vad jag förstår så är BJ väldigt svårt, så, ifall man inte har ett skript så är det väl någon promille av alla som klarar av att hoppa runt hela tiden.

Quote:

BJ är just nu förbjudet pga att det är en bugg, och vi använder oss inte av buggar på Maffia.
Men vissa buggar är mindre farliga än andra så många passerar en admin utan ens en tillsägelse. Tex strafe Jump upp på berget på Nuke. Det skadar liksom ingen.

Jag ser Bunny jump mer som en feature än en bugg. Jag förstår inte vad som förhindrar Valve från att ta bort möjligheten att bunny jumpa helt. Det är lätt att förhindra Bunny jumping genom att tvinga servrarna att köra ex_interp 0.01. Men Valve gör inte det. Så, på vilket sätt är det då en bugg? Smile

Quote:

Vi är redan enade om att om man BJ:ar för mycket eller så att man stör andra blir man tillsagd. Om man BJ:ar för att undvika kulor då?

Yepp. BJ:ar för att undvika kulor. Vad är skillnaden mellan att hoppa för att det är skoj lite granna (som du tycker är okej), och hoppa för att unvika kulor? Båda sakerna har samma effekt. Tanken är inte viktig ifall resultatet blir detsamma.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Bunny Jump: En bugg. Tillåts i CPL och andra stora turneringar. Stora delar av världens CS-spelare har omfamnat denna bugg som en feature.
Vi har aldrig jämfört Maffia med andra CPL och jag kommer heller aldrig göra det.
Sluta med sånt är du bussig.
Vad som är tillåtet i USA behöver inte vara tillåtet i sverige.

magnus wrote:
Speedhack/wallhack: Klockrena fusk som förbjudna av Valve. Kräver att du måste ladda ner ett program och/eller förändrar Steam/spelet.
ok, dåligt exempel...

Fattigmans-WH
Flash-bug
Sky-walk
trycka spelare genom tak

Det är ju bara att anpassa sig...

Men jag vänder kappan.
Eftersom nu så många bedyrar att hitboxarna INTE släpar så tror jag på det.
Släpar de inte ser jag ingen anledning till att förbjuda BJ. Såklart. Man vinner ju ingen fart på det längre, som man gjorde i 1.1.
Hitboxarna var det enda jag hade emot BJ.
Vi körde ju samma sak med skölden. Förbjuda, tillåta, förbjuda. Pga buggen den hade.

Jag strafe-jump:ar själv vid vissa tillfällen. Jag tycker det är kul. Däremot har jag aldrig BJ:at i strid; iaf inte med flit, men det ska jag kanske börja göra Rolling Eyes.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 13:22 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
magnus wrote:
Bunny Jump: En bugg. Tillåts i CPL och andra stora turneringar. Stora delar av världens CS-spelare har omfamnat denna bugg som en feature.
Vi har aldrig jämfört Maffia med andra CPL och jag kommer heller aldrig göra det.
Sluta med sånt är du bussig.
Vad som är tillåtet i USA behöver inte vara tillåtet i sverige.

Hehe.. jag tog endast upp det pga att visa att många inte ser på Bunny Jumping som ett fusk, utan en del av spelet, en feature. Inte för att Maffia ska investera i olje-aktier i Irak Smile

Quote:

magnus wrote:
Speedhack/wallhack: Klockrena fusk som förbjudna av Valve. Kräver att du måste ladda ner ett program och/eller förändrar Steam/spelet.
ok, dåligt exempel...

Fattigmans-WH
Flash-bug
Sky-walk
trycka spelare genom tak

Det är ju bara att anpassa sig...

Hahaha.. njää. Det finns ju inte serverinställningar som kan förhindra ovan buggar, som det finns gällandes BJ. Very Happy

En snabb tanke.

Ifall BJ förskjuter hitboxarna, förskjuts även hitboxarna i andra sammanhang? När man skjuter på en person som springer etc, så siktar man ju framför personen. Ifall det är som så att hitboxarna förskjuts hela tiden, ja, då är det ju endast en fråga om att bunny jumping gör att hitboxarna förskjuts på ett sätt som man inte är van.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Fren wrote:
Fattigmans-WH
Flash-bug
Sky-walk
trycka spelare genom tak

Det är ju bara att anpassa sig...

Hahaha.. njää. Det finns ju inte serverinställningar som kan förhindra ovan buggar, som det finns gällandes BJ. Very Happy

Så då kan vi ju ställa in servern så.
Problem solved.

magnus wrote:
En snabb tanke.

Ifall BJ förskjuter hitboxarna, förskjuts även hitboxarna i andra sammanhang? När man skjuter på en person som springer etc, så siktar man ju framför personen. Ifall det är som så att hitboxarna förskjuts hela tiden, ja, då är det ju endast en fråga om att bunny jumping gör att hitboxarna förskjuts på ett sätt som man inte är van.

Svaret på det ligger i soloeyez' inlägg:
soloeyez wrote:
Fren wrote:
Du menar att man måste börja lära sig sikta på nånting man inte ska behöva sikta på för att döda en spelare.

Sedan finns väll det redan saker i nuläget som man har anpassat sig till.
Du siktar väll inte på huvudet när du ska skjuta någon från sidan och personen sitter ner, för att få hs?

När någon reloader, vart sitter hs-boxen då.....

Sedan så har ju det alltid funnits (som jag hatar) interp.
även om jag faktiskt alltid siktar där jag vill träffa (jag är noob jag vet) så är dessa tre faktiskt av mig kända hitboxbuggar.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
magnus wrote:
Fren wrote:
Fattigmans-WH
Flash-bug
Sky-walk
trycka spelare genom tak

Det är ju bara att anpassa sig...

Hahaha.. njää. Det finns ju inte serverinställningar som kan förhindra ovan buggar, som det finns gällandes BJ. Very Happy

Så då kan vi ju ställa in servern så.
Problem solved.

Yepp, BJ kan förhindras på det sättet, möjligheter till strafe jumping förhindras då även som jag förstår det. Det är ju dock inget problem som löses.. här så diskusterar vi ju BJ - vara eller icke vara Smile

Quote:

magnus wrote:
En snabb tanke.

Ifall BJ förskjuter hitboxarna, förskjuts även hitboxarna i andra sammanhang? När man skjuter på en person som springer etc, så siktar man ju framför personen. Ifall det är som så att hitboxarna förskjuts hela tiden, ja, då är det ju endast en fråga om att bunny jumping gör att hitboxarna förskjuts på ett sätt som man inte är van.

Svaret på det ligger i soloeyez' inlägg:
soloeyez wrote:
Fren wrote:
Du menar att man måste börja lära sig sikta på nånting man inte ska behöva sikta på för att döda en spelare.

Sedan finns väll det redan saker i nuläget som man har anpassat sig till.
Du siktar väll inte på huvudet när du ska skjuta någon från sidan och personen sitter ner, för att få hs?

När någon reloader, vart sitter hs-boxen då.....

Sedan så har ju det alltid funnits (som jag hatar) interp.
även om jag faktiskt alltid siktar där jag vill träffa (jag är noob jag vet) så är dessa tre faktiskt av mig kända hitboxbuggar.

Är det buggar? Är det meningen att man ska träffa exakt där man siktar?
För att man ska kunna kalla det för en bugg så måste man ju veta vad Valve vill i detta, och det vet vi väl inte? Då kan det lika väl vara Valve som försöker efterkopiera verkligheten. Hur man uppfattar rörliga kroppar, reaktion och etcetera.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

Vet inte om interp skildrar verkligheten Wink Om du inte vet vad det är:
När du springer runt en husvägg och tycker att du har kommit förbi faran och inte skulle blir träffad. Så blir du detta ändå, eftersom interpen gör att dina hitbox släpar.

Att ta bort air accelaration vore bara idiotiskt för att lösa bj.
Nuke: Att aldrig kunna sätta sig mellan balkarna.
Cbble: Lådan vid Ct bas vid sidogång..... mm

_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Dec 25, 2005 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Yepp, BJ kan förhindras på det sättet, möjligheter till strafe jumping förhindras då även som jag förstår det. Det är ju dock inget problem som löses.. här så diskusterar vi ju BJ - vara eller icke vara Smile
nu minns jag inte exakt vad serverkommandot heter, air acceleration 0 eller nåt, men om vi tar bort möjligheten till strafe jumping (som BJ helt och hållet är uppbyggt på) så behöver vi inte diskutera BJs vara eller icke vara.
Spelet blir tom lite mer verklighetstroget då, vilket borde vara nåt att eftersträva eftersom det var just det VALVes intentioner var från början.
Bugar är just bugar, dvs saker som inte var planerade. Saker som inte ska vara.
Counter Strike är inte DooM eller Quake eller ens Half Life. Man ska inte kunna tex skjuta med plasmakanoner eller teleportera sig (nu kan man iofs ha sånna funktioner när man gör mapen). Och jag ANTAR att man inte ska kunna svänga eller stanna i luften.
Alla sånna där småsaker är egentligen kryphål för att lyckas bättre än andra.
Tex som att ta sig upp på lådor som bantilverkaren egentligen inte hade tänkt att man skulle kunna ta sig upp på. Sitter man på en sån ställe - där folk normalt sett inte kollar - får man ju ett litet övertag.
En annan "bugg" som alla har accepterat är ju landa-i-vatten-buggen.
Fick man bort alla buggar som gör spelet mindre verklighetstroget så blev spelet roligare imo.
Därför vill jag inte tillåta BJ.

Det är min åsikt.

magnus wrote:
Är det buggar? Är det meningen att man ska träffa exakt där man siktar?
För att man ska kunna kalla det för en bugg så måste man ju veta vad Valve vill i detta, och det vet vi väl inte? Då kan det lika väl vara Valve som försöker efterkopiera verkligheten. Hur man uppfattar rörliga kroppar, reaktion och etcetera.
Ja det är buggar.
Jag menar självklart att om kulan träffar huvudet ska oxå huvudet ta skada. Om jag träffar i väggen bakom ska inte huvudet ta skada.
Jag kan till 99,99999999999% säkerhet säga att VALVe vill att du träffar huvvet när du träffar huvvet... Rolling Eyes
Jag kan inte tänka mig att VALVe menade att hitboxen (den del på gubben som tar stryk) ska befinna sig nån annanstans på mapen än just inne i gubbens kropp.
Tyvärr är detta saker vi alltid kommer att få dras med i 1.6. För det kommer förmodligen inte komma en 1.7 eller ens en update till 1.6 eftersom VALVe nu koncentrerar sig på Source.
soloeyez wrote:
Att ta bort air accelaration vore bara idiotiskt för att lösa bj.
Nuke: Att aldrig kunna sätta sig mellan balkarna.
Cbble: Lådan vid Ct bas vid sidogång..... mm
Att ta bort air acceleration är det ENDA sättet att lösa BJ, förutom att förbjuda det.
Nuke: du kan visst sätta dig mellan balkarna, men det krävs lite mer finlir.
cbble: du kan visst komma upp på lådan. Det kräver bara lite mer timing

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

BJ är inte naturlig rörelse och självklart blir det svårare att sikta om man inte förväntar sig rörelsen och är intränad på den och vet vart den slutar.

Sen beror det även på vilken interp man har som påvekar hitboxarna.
Och hur är det med default inställningar? När alla säger de ej inte påverkar, vilken inställning kör ni med då? default? (har ej läst alla inlägg om det redan tagits upp)

Hur blir det på serverna? kommer folk försöka BJ istället för göra uppdrag?
Typ oj, gjorde fel, backa och göra nytt BJ försök på den långa rak sträckan.
Min åsikt då är att man inte utför spelets uppdrag och istället bara hoppar runt på skoj.

Hur ser man skillnad på script och icke script?

Det är självklart även inte rättvisst mot övriga som inte kan BJ. Lära sig BJ är inget som står i valves manualer eller något som man förväntas göra.
Och inte det lättaste att lära sig. Vart lär man sig det? Om det är tillåtet så borde vi juh ha en guide så alla kan lära sig BJ.
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 13:22 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
BJ är inte naturlig rörelse och självklart blir det svårare att sikta om man inte förväntar sig rörelsen och är intränad på den och vet vart den slutar.

Sen beror det även på vilken interp man har som påvekar hitboxarna.
Och hur är det med default inställningar? När alla säger de ej inte påverkar, vilken inställning kör ni med då? default? (har ej läst alla inlägg om det redan tagits upp)

Hur blir det på serverna? kommer folk försöka BJ istället för göra uppdrag?
Typ oj, gjorde fel, backa och göra nytt BJ försök på den långa rak sträckan.
Min åsikt då är att man inte utför spelets uppdrag och istället bara hoppar runt på skoj.


Bj hoppa kan man göra på kz_maps.

På servrarna sätter man PLIKTEN före allt här hoppar vi inte på skoj här kämpar vi för vårat uppdrag Wink

Hur kul blir de å va i ett lag med 7 pers tex i T jag har bomb ja springer mot mitt mål medans dom andra börjar hoppa som om dom gick på xtc på ett natt disco...Fast iof om hela Ct oxå hoppar bör det juh gå lätt å planta Wink

Nej gör uppdraget.. Hoppa kan ni göra hemma....

//Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 13:37 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:

Hur blir det på serverna? kommer folk försöka BJ istället för göra uppdrag?
Typ oj, gjorde fel, backa och göra nytt BJ försök på den långa rak sträckan.
Min åsikt då är att man inte utför spelets uppdrag och istället bara hoppar runt på skoj.


Just nu är det väl så att om man inte följer uppdraget så blir det slay och sen kick? Om man inte följer uppdraget för att man BJ:ar så händer väl bara samma sak? slay sen kick...

Fall wrote:

Det är självklart även inte rättvisst mot övriga som inte kan BJ. Lära sig BJ är inget som står i valves manualer eller något som man förväntas göra.
Och inte det lättaste att lära sig. Vart lär man sig det? Om det är tillåtet så borde vi juh ha en guide så alla kan lära sig BJ.


w00t? Då är det väl inte rättvist mot dom som som inte kan aima om nån skjuter på dom, ska vi sluta skjuta hs då? Nu tar jag mig friheten att säga att om BJ blir tillåtet så finns det säkert folk som kan förklara för dom som vill lära sig hur man gör... Jag har även än guide till dig Fall om du vill ha Razz

_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

Jag säger nej, inte så mycket med tanke på en eventuell bugg eller två, utan för att det är så sjukt jävla störigt med puckon som hoppar zick-zack i spawn och blockar skiten ur sina teammates. Vill döda alla som gör så, på riktigt.

Det är enormt störigt och kommer antagligen bli värre om det tillåts. Om folk hoppar runt när jag är död är ju inte direkt det någon fara, men som sagt.. fy fan vad jag hatar folk som skuttar runt i spawn eller mitt i rushen och blockar. Dö, dö, dö.

PS. Ta en smiley om du vill, men menar allvar. Smile

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 22:22 pm    Post subject: Reply with quote

Iofs så skulle jag nog inte tro att alla börjar öva BJ på servrarna bara för att det tillåts. Dels för att inte alla läser forumen och dels för att vill man öva ordentligt så gör man det på en egen server där folk inte är ivägen.
Alltså nu när jag tänker på det; tror någon seriöst att folk kommer att börja öva BJ/BJ:a i spawn och blocka folk om det nu skulle tillåtas? Känns alldeles absurt.

Själv kommer jag fortsätta spela som vanligt (utan att BJ:a något nämvärt) även om BJ tillåts. Skulle vara roligt och se om någon som kan BJ:a kunde komma med lite nya, spännande taktiker på de olika banorna (kanske. BJ:a från balkong på inferno över till bombsite, dra på sig fire, folk rushar ut och pangar ner. Eller något sådant).

F.ö. Borde inte spelarna få bestämma om de vill tillåta BJ på "Spelarnas server"? Bara en tanke.

Fragga lugnt!
Back to top
View user's profile Send private message
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 23:44 pm    Post subject: Reply with quote

Sen måste jag bara få undra hur svårt det vore att tillåta BJ men förbjuda det direkt i början på en runda, när det blir jobbigt för alla andra? Det är väl lika lätt att få bort som otrevligt språk, vilket vi är extraordinärt bra på här på maffia Laughing Wink
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Dec 27, 2005 10:31 am    Post subject: Reply with quote

Bra och tänkvärt skrivet Tussi/Dupra.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 20:26 pm    Post subject: Reply with quote

eftersom det buggar sönder hitbox är det lika mycket fusk som att ändra alla skins så att dom har en stor jävla flagga rakt upp i luften så att man kan se vart alla är. Men då ni verkar tycka det är skoj så visst. kör på.

Tycker det vore kul om man fick ha wh, bara man inte skjuter genom väggen. Så det tar vi när vi ändå är igång?

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

Richard: Har du något bevis på att det buggar sönder?
Jag har inte sett något ännu... *undra*

Quote:
Alltså nu när jag tänker på det; tror någon seriöst att folk kommer att börja öva BJ/BJ:a i spawn och blocka folk om det nu skulle tillåtas? Känns alldeles absurt.


Då folk gör det nu när det är "förbjudet" så... Då kan man ju bara tänka sig hur det blir om vi tillåter det. Eller åtminstonde inte bannar någon för att han hoppar ett par 3 hopp.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
maerem



Joined: 26 Feb 2003
Posts: 99
Location: Stockholm -> Enskede

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 21:50 pm    Post subject: Reply with quote

Richard Olsson wrote:
eftersom det buggar sönder hitbox är det lika mycket fusk som att ändra alla skins så att dom har en stor jävla flagga rakt upp i luften så att man kan se vart alla är.


Precis som mIx sade så om du har några bevis för att hitboxen buggar så kan du ju slängra fram dom dirr.

Om det inte finns omnämnt nånstans hurvida hitboxarna buggar eller inte så bör man ju utgå från att de håller sig där de ska...

BJ ftw Very Happy

_________________
Att jag ens orkar skriva något här...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

En intressant frågeställning är om vi tillåter bunny jump hur många spelare vinner vi på våra servrar, och vilken sort är det, och hur många väljer att sluta, och vilka är de?

Hade jag fortfarande spelat och maffia väljer att tillåta BJ så hade jag klart övervägt att inte spela här något mer för BJ tycker jag förstör spelet, vare sig det är en bugg eller ej. Det är mycket med CS som är orealistiskt men i alla steg upplever jag de orealistiska bitarna som åtgärder för att göra spelet enkelt att förstå och snabbt att spela. BJ gör CS varken enklare eller snabbare, men klart mindre realistiskt.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Spencer



Joined: 08 Sep 2004
Posts: 131

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 14:04 pm    Post subject: Reply with quote

Nej. Men jag skulle tänka mig o gå med på det om det reglerades.

Så att man bara fick göra det när rundan var slut. Om något är jobbigt så är det att folk bunny jumpar i spawn och blockar en när man ska rusha eller om man ska plocka upp ett vapen t.ex.

_________________
Wait we must turn back and save Cody!

Goodbye Cody...

Dryg Drygare Spencer.
Back to top
View user's profile Send private message
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Sat Dec 31, 2005 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

Men hur mycket problem kommer det att bli. Inte alls mycket. Man vinner tyvärr inte så mycket på att bunnyjumpa. Kolla på cpl, vem bj:ar där?.

Enda som skulle kunna vara störande är ifall folk övar på servern till att kunna bj:a. Man ska ju utföra uppdraget, och inte öva på att bj:a.

Och om vi nu tillåter, och det visar sig att det inte fungerar överhuvutaget. Då är väll det bara att ändra tillbaka regeln.

_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies