HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
pr|MemOreX (STEAM_0:0:241955) bannad för cheat
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:13 pm    Post subject: pr|MemOreX (STEAM_0:0:241955) bannad för cheat Reply with quote

En del har hört, andra inte.

I helgen åkte pr|MemOreX ut från maffia med buller och bång när han ertappats med fusk på Maffias servers.
Ett gäng admins med mig i spetsen (alla vet ju att jag är bäst på fusk Very Happy) har kikat på 3-4 demos och alla är rörande överens om att MemOreX använt sig av otillåtna medel för att få den åtråvärda respekt en spelare i toppen av statsen ska ha Rolling Eyes

Syftet med denna tråd är inte bara att hänga ut MemOreX utan att oxå rentvå klanen pr| som efter detta INTE ska hängas ut som en fuskklan pga en mycket korkad medlem.
Enligt obekräftade källor blev MemOreX kickad ur pr| sekunden efter fuskandet uppdagats.

Vi tycker detta är extremt tråkigt men samtidigt måste man undra varför i hela helsingborg man väljer att börja fuska på ett community som har plåtkoll på fuskare och där man dessutom är stammis...
Låt det bli er en läxa Twisted Evil

MemOreX låg etta på statsen men är nu borttagen.
Han är bannad från #swm.se men inte från forumet.
Han kan alltså själv komma hit och kommentera detta. Än har vi inte hört ett ord från honom.
Den enda som kommenterat detta är pr|Xian som tycker det hela är löjligt och att MemOreX minsann inte alls fuskar osv osv osv.
Xian ska ha lämnat pr| minuten efter MemOreX blivit kickad... Idea

Låtom oss hålla tråden öppen för allmänheten, men det här med innehållsrika inlägg gäller fortfarande.

På min önskelista står:
1. kommentar från MemOreX
2. kommentar från pr|'s klanledare
3. kommentar från resten av pr|
4. ett playstation 3
5. fred på jorden

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:19 pm    Post subject: Reply with quote

ush va trisst att folk måste fuska! Dålig stil Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

Om det änu är oklart om personen fuskare. Privva mig på forumet med länk till demosen. Fixar film om han med vinkel hur det är utan fusk och med fusk.

Dåligt av dig Memorex om du kör med fusk. I alla fall, kan ni visa bevisen så man kan dra sina egna sammanfattningar så man inte tänker skit om en bra person.

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:38 pm    Post subject: Reply with quote

ja , jag skulle vilja ta en titt på demosarna.

visst kanske är solklart om han fuskar och då är det fan lågt lägre än glocalnet! Tråkigt
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:38 pm    Post subject: Reply with quote

Trist.

Men.
Om jag minns rätt så är XiaN Bearystyles lillebror, Bearystyle kanske vet sanningen.
Anade en viss ironi i hans inlägg, kanske har helt fel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

jadu. Trodde han var en bra spelare men där sprack det
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

Men vad bra Suricate, då kan ni ha mig som stand-in nu dårå, puss.
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:56 pm    Post subject: Reply with quote

fan, memOrex har man ju lirat mycket med...chockerande måste jag säga...

Fren har väl rätt bra koll på fusk och sånt har jag hört rykten om...

Playstation 3 står före fred på jorden på alla vettiga mäns önskelista Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:04 pm    Post subject: Reply with quote

smidigt o fuska så det märks!
_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:10 pm    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tiris wrote:
Trist.

Men.
Om jag minns rätt så är XiaN Bearystyles lillebror, Bearystyle kanske vet sanningen.
Anade en viss ironi i hans inlägg, kanske har helt fel.


tyvärr vet jag ingen sanning. De va xians kompis, inte min.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Om det änu är oklart om personen fuskare. Privva mig på forumet med länk till demosen. Fixar film om han med vinkel hur det är utan fusk och med fusk.

Dåligt av dig Memorex om du kör med fusk. I alla fall, kan ni visa bevisen så man kan dra sina egna sammanfattningar så man inte tänker skit om en bra person.

/Gustav
Det är inte oklart om han fuskar. Det är snarare vansinnigt superdupersäkert att han fuskar.

Vet inte hur vi ska göra med demos än. De kan komma att släppas för allmänn beskådning. Kanske inte.
Den som lever får se Wink

Sen är det så att bara för att man ser ett demo där nån siktar genom väggen betyder det inte att han har WH.
När jag kollar på ett demo väger jag in ett tiotal parametrar vid varje sekvens.
Det går alltså inte att kolla 3 rundor på ett demo och säga att nån fuskar (eller jo, om det är grymt uppenbart).

Det finns folk som är bra på att fuska, men alla gör misstag förr eller senare och då åker man dit.
MemOreX var inte bra på det, även om det märktes att han försökte mörka det.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, precis som Fren säger. Vi bannar la inte en kille om vi osäkra på om någon fuskar. Är vi osäkra kollar vi upp snubben mer och mer.

Memorex vart bannad en dag efter det att han blev misstänkt.

Hade det inte varit för att han var en välkänd grabb på maffia så hade han rykt samma dag, på direkten.
Så uppenbart var det alltså.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SuriCaTe^
Admin


Joined: 27 May 2003
Posts: 157
Location: Falkenberg

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

Jag som CL i klanen pr| beklagar detta som har hänt! både spelare, admins, och framför allt för mina andra klankompisar som ställer upp och spelar med en person som fuskar! detta är inte acceptabelt!
här lägger man ner sin tid energi ork på att spela med gubbarna när vi väl lirar så visar det sig vara helt annat! tyckte verkligen det är dålig stil av memo att fuska sen neka det totalt! även dålig stil av Xian! som "spelade" med oss i pr, direkt när han fick reda på detta så sa han följande:
Danne: du e löjlig om du tror på dom på maffia jag känner memo........
Memorex är aldrig välkommen tillbaka till klanen Powa Rangers efter det här! och det säger sig självt! jag har spelat i många år och strävar verkligen att få bort fuskare, damn hur kul är det? väx upp!!

// Tack för mig!
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:49 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror inte på detta föräns ja får se något bevis, vilket jag än inte fått... För många som anklagar varandra för fusk, plus att ja har för vana att specca miina medspelare och aldrig sett någonting konstigt memorex. Sen har ja spelat flertalet cupper med memorex där record "in-eye" var ett krav, tror t.o.m han va tvungen att skicka in sin i en av de senaste, o ingenting sas om fusk då. Ge mig bevis, inge illa menat, men ja anser inte att många av maffias admins har den vana (av både fusk och kanske av cs) som krävs för att känna igen fusk i 100% av fallen(har nån). Jag fuskanklagar sällan folk, dock körde ja med fusk ett tag på 1.5 för att just veta exakt vad man ska leta efter, sen gör ca 6 års (kanske me, börja lira strax efter de släpptes) spelande att jag rätt lätt känner igen fusk... Så ge mig ett demo och jag kan bilda uppfattning...


// pr|Derox
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:51 pm    Post subject: Reply with quote

Givetvis så känns det bra när folk åker dit för fusk. Sen är det oerhört tråkigt när det är någon som man har spelat med och som varit med ett bra tag på maffia :/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

Fyfan vad tråkigt att höra :/ Tänkte be admins kolla på några sekvenser en gång men jag sket i det bara för att jag tänkte "nej han är stammis klart han e clean"
Riktigt dålig stil

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:55 pm    Post subject: Reply with quote

Derox: Iofs inte gått så lång tid än. Memorex har inte skrivit än, och jag är mycket tveksam till att memorex kommer posta i denna tråden alà "Jag fuskar då fan inte!!!" - Iofs skulle detta vara riktigt kul om han gjorde det och gör bort sig ännu mer Smile
_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:59 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Jag tror inte på detta föräns ja får se något bevis, vilket jag än inte fått... För många som anklagar varandra för fusk, plus att ja har för vana att specca miina medspelare och aldrig sett någonting konstigt memorex. Sen har ja spelat flertalet cupper med memorex där record "in-eye" var ett krav, tror t.o.m han va tvungen att skicka in sin i en av de senaste, o ingenting sas om fusk då. Ge mig bevis, inge illa menat, men ja anser inte att många av maffias admins har den vana (av både fusk och kanske av cs) som krävs för att känna igen fusk i 100% av fallen(har nån). Jag fuskanklagar sällan folk, dock körde ja med fusk ett tag på 1.5 för att just veta exakt vad man ska leta efter, sen gör ca 6 års (kanske me, börja lira strax efter de släpptes) spelande att jag rätt lätt känner igen fusk... Så ge mig ett demo och jag kan bilda uppfattning...


// pr|Derox


Ingen tvingar dig att tro på något du inte vill, men om du läser vad fren skrivit ser du att det inte är fråga om att en admin kollar och bannar nästa runda. Det finns ingenting som säger att memorex har fuskat tidigare, ingenting alls faktiskt, däremot finns det demos från dagen innan han bannades som har blivit genomsökta av ett flertal admins. Vad en spelare gör utanför swm.se har vi ingen koll på, vi nyttjar inte andra servrarns banlistor heller av samma anledning.
(jag har dock svårt att tro att du skulle vara "bättre" på att se fusk än t.ex fren eller fairlane som f.ö är äldre än tiden själv, men det är ju då min personliga åsikt och erfarenhet som admin sen.... cs1.3 bara)
Soundtracket till en ev. fuskfilm bör ju helt klart vara beck - loser Very Happy

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 21:02 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, om bevisen är solklara kan det ju inte skada att visa dem?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Dec 07, 2005 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Hmm, om bevisen är solklara kan det ju inte skada att visa dem?

Vi får se vad som händer på den fronten, det är en del som ska utvärderas innan demo eventuellt släpps.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies