HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Online Funeral for Girl in World of Warcraft
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Nov 14, 2005 21:29 pm    Post subject: Re: Online Funeral for Girl in World of Warcraft Reply with quote

HAP wrote:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3145432

Crying or Very sad


Hur hade dem begravningen då?
Typ att alla guilder sa RiP i något WoW-forum eller hade dem något speciellt in-game?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Tue Nov 15, 2005 14:23 pm    Post subject: Re: Online Funeral for Girl in World of Warcraft Reply with quote

reboot wrote:
HAP wrote:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3145432

Crying or Very sad


Hur hade dem begravningen då?
Typ att alla guilder sa RiP i något WoW-forum eller hade dem något speciellt in-game?


jag tycker det ser ut som ingame , men jag spelar ju itne wow så jag kan ju inte vara helt 100...



wow funeral.jpg
 Description:
 Filesize:  24.31 KB
 Viewed:  10342 Time(s)

wow funeral.jpg



_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 13:06 pm    Post subject: Reply with quote

Först och främst får jag nog lov att hålla med Sallow här. Är till hundra procent övertygad om att du kan dö av att spela 50 timmar i sträck. Det beror nog på väldigt många olika faktorer. Hur du skött din kropp innan, lokalens uppbyggnad etc etc etc. Jag kände en person som dog av 60 minuters träning på gymet! Och har en kille här på jobbet som kollapsade efter att ha tränat i drygt en halvtimme.

Nae, säkert inte omöjligt. Vad gäller "in-game funeral" så är det väl lite sött, men samtidigt sorgligt. Att man har så tråkig vardag så man spenderar i stort sett varje ledig sekund bakom datorn, levandes i ett spel, gör mig sorgsen. Sad

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 14:48 pm    Post subject: Reply with quote

Kroppen klarar av 10 dagar utan att sova, dock vet jag inte om man klarar av 10 dagar utan att äta eller sova.

Men denna tjejen som har dött käka nog mat om det inte står på artiklen att hon ej gjorde det.
Stod även i tidningen sa min kompis förra veckan tror jag det var om flickan.

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Rickard wrote:
Först och främst får jag nog lov att hålla med Sallow här. Är till hundra procent övertygad om att du kan dö av att spela 50 timmar i sträck. Det beror nog på väldigt många olika faktorer. Hur du skött din kropp innan, lokalens uppbyggnad etc etc etc. Jag kände en person som dog av 60 minuters träning på gymet! Och har en kille här på jobbet som kollapsade efter att ha tränat i drygt en halvtimme.

Nae, säkert inte omöjligt. Vad gäller "in-game funeral" så är det väl lite sött, men samtidigt sorgligt. Att man har så tråkig vardag så man spenderar i stort sett varje ledig sekund bakom datorn, levandes i ett spel, gör mig sorgsen. Sad

Ifall du sitter i en bastu möjligtvis.. eller inte har någon luftcirkulation överhuvudtaget, eller har medfött hjärtfel. Det måste ju handlar om EXTREMA omständigheter.

Själv är jag titt som tätt vaken 24 timmar, att jag då skulle kunna vara en 26 timmar från döden. Det skrattar jag åt! HA-HA-HA!

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Rickard wrote:
Först och främst får jag nog lov att hålla med Sallow här. Är till hundra procent övertygad om att du kan dö av att spela 50 timmar i sträck. Det beror nog på väldigt många olika faktorer. Hur du skött din kropp innan, lokalens uppbyggnad etc etc etc. Jag kände en person som dog av 60 minuters träning på gymet! Och har en kille här på jobbet som kollapsade efter att ha tränat i drygt en halvtimme.

Nae, säkert inte omöjligt. Vad gäller "in-game funeral" så är det väl lite sött, men samtidigt sorgligt. Att man har så tråkig vardag så man spenderar i stort sett varje ledig sekund bakom datorn, levandes i ett spel, gör mig sorgsen. Sad

Ifall du sitter i en bastu möjligtvis.. eller inte har någon luftcirkulation överhuvudtaget, eller har medfött hjärtfel. Det måste ju handlar om EXTREMA omständigheter.

Själv är jag titt som tätt vaken 24 timmar, att jag då skulle kunna vara en 26 timmar från döden. Det skrattar jag åt! HA-HA-HA!


Set stod ju i artikeln att det var oklart om han hade några problem med hälsan och om han hade ett hjärtfel så räknas det ju inte.
Det är som att säga att man kan dö av att spela en basketmatch, för där faller det ner folk hela tiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
tots!



Joined: 15 May 2005
Posts: 22
Location: Borås

PostPosted: Wed Nov 16, 2005 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

Det är för mycket sånt nu asså. Tidigare har jag hört att en kille mördade en annan pga att han på något sätt "stal" hans saker som hans gubbe på diablo 2 hade.

Hoppas att hon hade en riktig begravning också :]

Btw Magnus, det kan väl ha varit så att den personen som spelade i 50 timmar och dog efter det, varit uppe ett tag innan, utan mat och vatten, sedan spelade i 50 timmar tills han/hon dog? Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 8:25 am    Post subject: Reply with quote

tots! wrote:
Btw Magnus, det kan väl ha varit så att den personen som spelade i 50 timmar och dog efter det, varit uppe ett tag innan, utan mat och vatten, sedan spelade i 50 timmar tills han/hon dog? Smile
Exclamation Idea

Vad är det jag försökt säga? Wink

Hur som haver kan jag väl hålla med om att själva datorspelandet inte var en direkt orsak till att hon dog (om det nu var någon som dog, uppgifterna är ju knapphändiga). Men en starkt bidragande orsak lär det ha varit. Du får gärna stanna uppe i 50 timmar för mig Magnus. Du får gärna stanna uppe i 50 timmar utan mat. Du får gärna stanna uppe i 50 timmar utan mat och vatten. Du kanske inte dör av det, men jag kan garantera dig en sak.... det är inte nyttigt. Smile

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Kenji



Joined: 02 Jan 2003
Posts: 399
Location: Lund

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 10:50 am    Post subject: Reply with quote

Jag har varit på LAN där crew inte varit ansvarsfulla och ordnat så att det varit tyst där man sover, så jag har inte kunnat sova vid flera sådana LAN.. (åker för övrigt aldrig tillbaka till ett LAN där det är så)

Då har jag varit vaken i 2½ dygn ungefär, och det har hänt 3 ggr.. (brukar inte dra på sådana lan så ofta.. lanar helst hemma eller hos någon där man har garanterad sömn) Varje gång har jag blivit sjuk på något vis... t.ex. feber i en vecka m.m.

Så det är ju knappast nyttigt ^^ kanske är olika från människa till människa hur länge man klarar sig.. ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

Rickard wrote:
tots! wrote:
Btw Magnus, det kan väl ha varit så att den personen som spelade i 50 timmar och dog efter det, varit uppe ett tag innan, utan mat och vatten, sedan spelade i 50 timmar tills han/hon dog? Smile
Exclamation Idea

Vad är det jag försökt säga? Wink

Hur som haver kan jag väl hålla med om att själva datorspelandet inte var en direkt orsak till att hon dog (om det nu var någon som dog, uppgifterna är ju knapphändiga). Men en starkt bidragande orsak lär det ha varit. Du får gärna stanna uppe i 50 timmar för mig Magnus. Du får gärna stanna uppe i 50 timmar utan mat. Du får gärna stanna uppe i 50 timmar utan mat och vatten. Du kanske inte dör av det, men jag kan garantera dig en sak.... det är inte nyttigt. Smile

Hahahaha, men det är ju DET jag försökt säga med!! Dvs att ifall personen dog så var det ju inte att "Hej hej, jag är normal och lever normala livet.. nu ska jag spela data!" (50 timmar senare) "-Uuugh.. nej.. Onyxia.. 1%.. måste bara.. gnnnfff..." (Död).

Laughing

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

Laughing Laughing Laughing Laughing

Då var vi visst inne på samma sak då? Embarassed

Men inte fan finns det väl någon som tror att
magnus wrote:
"Hej hej, jag är normal och lever normala livet.. nu ska jag spela data!" (50 timmar senare) "-Uuugh.. nej.. Onyxia.. 1%.. måste bara.. gnnnfff..." (Död)
Shocked Surprised
_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
(50 timmar senare) "-Uuugh.. nej.. Onyxia.. 1%.. måste bara.. gnnnfff..." (Död).




Hahahaha, skrattade rätt ut när jag läste det där, hahaha. ^^



*edit*

För att kanske hålla sig en aning till diskutionen.

Det kanske bara är jag, men det känns som att när sånna här saker inträffar så blir det väldigt ofta kommentarer om att datorspel är så otroligt farligt, det skadar dagens ungdom, skapar våldsamhet/aggresivitet etc. etc.

MEN, när en liknande sak händer inom Fotboll eller Hockey som jag har läst/hört om ett par gånger så nämns det aldrig någonstans om att det är "farligt" att spela just fotboll eller hockey.
Det är nog fler som bara har säckat ihop på en spelplan(Inte haft några avgörande sjukdomar) än det är folk som har dött framför datorn.
Och då kanske det har med antalet att göra, så många fler utövar hockey eller fotboll än vad folk spelar datorspel.
Men jag tror att det är hyffsat lika, om inte datorspel är större t.o.m.

Varför är det så?(Rätta mig om jag har fel)
Blir riktigt less, min farfar(Inte biologiska men endå), hur ska man uttrycka det, respekterar inte mig lika mycket som min syster/eller närmsta kusiner just p.g.a. att jag har datorer som intresse(Båda mina kusiner och min syster spelar fotboll).

Så jag undrar vad det är, är folk rädda för datorer och ny teknik?
Är det därför det är "farligt" att sitta vid datorn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 20:28 pm    Post subject: Reply with quote

DET ÄR SJUKT ATT SPELA 50 TIMMAR I STRÄCK!!!! BARA DET SKRÄMMER SKITEN UR MIG !
_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 23:13 pm    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tiris wrote:
magnus wrote:
(50 timmar senare) "-Uuugh.. nej.. Onyxia.. 1%.. måste bara.. gnnnfff..." (Död).




Hahahaha, skrattade rätt ut när jag läste det där, hahaha. ^^



*edit*

För att kanske hålla sig en aning till diskutionen.

Det kanske bara är jag, men det känns som att när sånna här saker inträffar så blir det väldigt ofta kommentarer om att datorspel är så otroligt farligt, det skadar dagens ungdom, skapar våldsamhet/aggresivitet etc. etc.

MEN, när en liknande sak händer inom Fotboll eller Hockey som jag har läst/hört om ett par gånger så nämns det aldrig någonstans om att det är "farligt" att spela just fotboll eller hockey.
Det är nog fler som bara har säckat ihop på en spelplan(Inte haft några avgörande sjukdomar) än det är folk som har dött framför datorn.
Och då kanske det har med antalet att göra, så många fler utövar hockey eller fotboll än vad folk spelar datorspel.
Men jag tror att det är hyffsat lika, om inte datorspel är större t.o.m.

Varför är det så?(Rätta mig om jag har fel)
Blir riktigt less, min farfar(Inte biologiska men endå), hur ska man uttrycka det, respekterar inte mig lika mycket som min syster/eller närmsta kusiner just p.g.a. att jag har datorer som intresse(Båda mina kusiner och min syster spelar fotboll).

Så jag undrar vad det är, är folk rädda för datorer och ny teknik?
Är det därför det är "farligt" att sitta vid datorn?


Narcie` wrote:
DET ÄR SJUKT ATT SPELA 50 TIMMAR I STRÄCK!!!! BARA DET SKRÄMMER SKITEN UR MIG !


Double word...

Word 1 : Istället för Farfar är det föräldrar för mig..

Word 2 : Sant, men LAN kan man sitta uppe länge... Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 23:25 pm    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
godzpeed/Tiris wrote:
magnus wrote:
(50 timmar senare) "-Uuugh.. nej.. Onyxia.. 1%.. måste bara.. gnnnfff..." (Död).




Hahahaha, skrattade rätt ut när jag läste det där, hahaha. ^^



*edit*

För att kanske hålla sig en aning till diskutionen.

Det kanske bara är jag, men det känns som att när sånna här saker inträffar så blir det väldigt ofta kommentarer om att datorspel är så otroligt farligt, det skadar dagens ungdom, skapar våldsamhet/aggresivitet etc. etc.

MEN, när en liknande sak händer inom Fotboll eller Hockey som jag har läst/hört om ett par gånger så nämns det aldrig någonstans om att det är "farligt" att spela just fotboll eller hockey.
Det är nog fler som bara har säckat ihop på en spelplan(Inte haft några avgörande sjukdomar) än det är folk som har dött framför datorn.
Och då kanske det har med antalet att göra, så många fler utövar hockey eller fotboll än vad folk spelar datorspel.
Men jag tror att det är hyffsat lika, om inte datorspel är större t.o.m.

Varför är det så?(Rätta mig om jag har fel)
Blir riktigt less, min farfar(Inte biologiska men endå), hur ska man uttrycka det, respekterar inte mig lika mycket som min syster/eller närmsta kusiner just p.g.a. att jag har datorer som intresse(Båda mina kusiner och min syster spelar fotboll).

Så jag undrar vad det är, är folk rädda för datorer och ny teknik?
Är det därför det är "farligt" att sitta vid datorn?


Narcie` wrote:
DET ÄR SJUKT ATT SPELA 50 TIMMAR I STRÄCK!!!! BARA DET SKRÄMMER SKITEN UR MIG !


Double word...

Word 1 : Istället för Farfar är det föräldrar för mig..

Word 2 : Sant, men LAN kan man sitta uppe länge... Razz



Word 2: SJälvklart Very Happy och det är ju meningen.

Sen jag mår fan illa när jag tänker på att sitta 50h i sträck...

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Kroppen klarar av 10 dagar utan att sova, dock vet jag inte om man klarar av 10 dagar utan att äta eller sova.

Men denna tjejen som har dött käka nog mat om det inte står på artiklen att hon ej gjorde det.
Stod även i tidningen sa min kompis förra veckan tror jag det var om flickan.


Har varit på 3 dagars lan. 2 nätter och en dag.
Alltid har jag typ ätit en kebab pizza, och på endel av lanen en pizza till, och haft mkt vatten och godis etc. även massa snabb mat o värma upp.
Och när man har en stabil mage på första dagen innan man kommer dit kan man lätt sitta till nästa dags kväll (men man är astrött efter en natt), men sen är de att.. du vill så gärna somna, nästan ofrivilligt gör du det.
Kompis- ska vi spela snart Gustav?
Gustav- väck mig om en timme!
...tick tack.. försökte väcka mig men somnade om på 1.5 sekunder ungefär.
och sov till sent på natten och spelade lite till och sen sov igen.
Och sedan när man kommer hem är man dö trött....

Jag skulle inte vilja veta hur det är att inte äta, dvs. inte ha ätit någonting på första dagen ens! och sen orka vara vaken 2 nätter utan mat på det.
För mig ser det ut som mission impossible, det går liksom inte.
"Det går att klara sig utan mat och vatten 10 dagar och sova" eller vad det är, ja visst men dem sista 2-3 dagarna kanske du mest ligger ner och kvider och 4-3 sista dagarna gnäller man över huvud verken.. Njaaa.. tror inte på det =)

På en av lanen har vi en mkt stor person som lyckades sitta uppe båda nätterna, hans ögon var röda ungefär och han gick ungefär på kaffe..
och tror han tog nåt piller för energi... dagen efter när alla skulle hem runt 13.00 gick jag med han hem för att låna telefonen, för att nån ska hämta oss. Javisst, sätter oss i soffan... vänder mig om och tillbaka, han somna direkt.
Någon kommer med telefonen och väcker honom, jag pratar klart och ska säga att dem kommer. Han somnade igen.. efter 2 nätter med mat, dusch, och allt sånt där.. 2/10 nätter alltså.. klarar man 9/10 utan mat o sömn? eller med mat men ingen sömn?

Sedan kanske det är skillnad mellan Pojke och Flicka vad kroppen tål?
Undra hur man ser ut och mår på den 9:e dagen utan mat och sova Surprised, ligger man ned eller står man? kan man röra sig fortfarande lika bra som tidigt?

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Evilbror



Joined: 20 Nov 2005
Posts: 21
Location: Storfors/Värmland

PostPosted: Tue Nov 22, 2005 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jag sitter nästan varge dag och spelar WOW men jag vet att det är mycket prata på alla servrar om det här som har hänt. och nu vill dom i kina att man bara ska få spela högst 3 timmar om dagen och för alla ungdomar inte köter sig på jobb och skola men jag tycker att det är så dumt att man jämt klankar ner på spelen man väljer vell skjälv om man vill sitta och spela 200 timmar jag skulle då alldrig göra det jag älskar nämligen att söva så.. det var bara det jag ville säga.....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies