HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
CS Source hitbox

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike:Source
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 16:02 pm    Post subject: CS Source hitbox Reply with quote

http://media.putfile.com/css_hit_b0x_bb

Inställningarna är screenshotet är ett måste att spela normalt i source.
Fan, detta var nyheter för mig. Ni andra har säkert redan sett filmen?

/Gustav



css_hitboxes[1].jpg
 Description:
 Filesize:  94.27 KB
 Viewed:  1352 Time(s)

css_hitboxes[1].jpg


Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 17:06 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle vara intressant med kommentarer från Valve. Även ifall filmen inte är fejkad så betyder inte nödvändigtvis att spelet visar hitboxarna/träffarna rätt. Så.. av detta kan man egentligen inte säga något.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 17:44 pm    Post subject: Reply with quote

Det behöver inte vara fejkad och den kanske kom ut för länge sedan och Valve redan vet om det. Fast det är endast ett par inställningar i consolen och problemet är klart tror jag, dem som visas på screenshotet.

Har hört att folk har skrivit typ: sätt ex_interp 0 när du ska spela, så detta är nog ett fel som många insett och många kör med inställningarna.
Ska prova senare, hoppas mina sprayar ger bättre resultat efter det. Som det är nu träffar man knappt nåt Confused
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

motorn är gjord för att vara så verklig som möjligt. En del av de där sakerna har ju att göra med att simulera släpning och så vidare. I verkligheten kan du aldrig sikta PÅ ett mål som rör sig utan du måste skjuta en bit framför. Det är ruskigt (för att inte säga omöjligt) att skriva en prediktor som ska sköta det här i mer eller mindre realtid.
Visst går det kanske att göra det mindre verkligt men enklare för spelarna som är vana vid gamla HL-motorn, men var inte en av gruntankarna att göra spelet lite mer verkligt? oh well, jag är av den åsikten att det är en hack som ger dig en fördel gentemot andra... mer eller mindre som smokehack eller den gamla ex_interp-tweaken som togs bort ur HL.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, men det suger som datorspel för att vara ärlig att man ska beräkna kulans bana för att den ska träffa motståndaren om man kan säga så.
Samt är Source dåligt för att det är så dator krävande...
Min dator: 3.0 AMD, 1gb minne, gf6800le 128 har inte en suck typ..
Med versting FPS-tweak grejjor blir min fps 15-40 på Inferno...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Jo, men det suger som datorspel för att vara ärlig att man ska beräkna kulans bana för att den ska träffa motståndaren om man kan säga så.
Samt är Source dåligt för att det är så dator krävande...
Min dator: 3.0 AMD, 1gb minne, gf6800le 128 har inte en suck typ..
Med versting FPS-tweak grejjor blir min fps 15-40 på Inferno...

Som sagt.. Source skulle ju vara lite mer verkligt. De har de lyckats med. Vad du tycker om det är en annan sak.
Vidare.. välkommen till den nya generations dataspel, synd att din dator inte håller måttet såklart Razz

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 20:37 pm    Post subject: Reply with quote

iofs mts...sen beror avstånd en stor del också...visa avstånd ska man ju sikta rakt på en motståndare. speciellt på såna avstånd han visa på avstånden skulle iaf ja skjutit rakt på honom istället för framför...
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Nov 01, 2005 21:00 pm    Post subject: Reply with quote

ninjja wrote:
iofs mts...sen beror avstånd en stor del också...visa avstånd ska man ju sikta rakt på en motståndare. speciellt på såna avstånd han visa på avstånden skulle iaf ja skjutit rakt på honom istället för framför...

Som sagt.. att få detta att fungera helt perfekt lär vara något extremt svårt med dagens teknik/datorer. Frågan är ju vad som prioriteras, när eller distansstrider. Någonstans gör man en avvägning, och det här är väl resultatet då. Ifall det hade kunnat göras bättre, tja, kanske det, men det är nog inget dag/natt-scenario vi pratar om då.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Thu Nov 03, 2005 16:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag Testade Interp å de andra Gubbarna hackar liiiite men jag märkte en klar förbättring gällande träffarna Nu träffar det där ja siktar inte brevid

tror inte ja inbillar mig heller för jag fick mkt mer frags än vanligt så nått gjorde det iaf

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Thu Nov 03, 2005 17:21 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Jo, men det suger som datorspel för att vara ärlig att man ska beräkna kulans bana för att den ska träffa motståndaren om man kan säga så.
Samt är Source dåligt för att det är så dator krävande...
Min dator: 3.0 AMD, 1gb minne, gf6800le 128 har inte en suck typ..
Med versting FPS-tweak grejjor blir min fps 15-40 på Inferno...


Kör med 2,4 ghz , 512 ram gf4200ti 128.
Hade typ 60 fps i testet man kunde köra.
Sen på public har jag typ mellan 30-120 fps Smile
Beror lite på vart jag befinner mig på mapen. Tex på en del ställen har jag 100-120 fps kontant Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Nov 03, 2005 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

Dexer wrote:
reboot wrote:
Jo, men det suger som datorspel för att vara ärlig att man ska beräkna kulans bana för att den ska träffa motståndaren om man kan säga så.
Samt är Source dåligt för att det är så dator krävande...
Min dator: 3.0 AMD, 1gb minne, gf6800le 128 har inte en suck typ..
Med versting FPS-tweak grejjor blir min fps 15-40 på Inferno...


Kör med 2,4 ghz , 512 ram gf4200ti 128.
Hade typ 60 fps i testet man kunde köra.
Sen på public har jag typ mellan 30-120 fps Smile
Beror lite på vart jag befinner mig på mapen. Tex på en del ställen har jag 100-120 fps kontant Very Happy


Jo på cbble, dust2, aztec, office har jag runt 80-130fps.
Inferno 15-40.
På cbble, dust2, aztec, office på endel ställen på mappen har jag 100-250fps. Aim_maps oftast 100-200fps.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Wed Nov 23, 2005 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

jag sitter och glider i 50 fps hela tiden ;(
Back to top
View user's profile Send private message
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Feb 08, 2006 15:38 pm    Post subject: Reply with quote

Mario wrote:
jag sitter och glider i 50 fps hela tiden ;(


50 värsta lyxen. Kommer upp i tuffa 26 Very Happy

_________________
En siLL simmar aldrig ensam. Passa dig!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Feb 08, 2006 17:44 pm    Post subject: Reply with quote

moongoat wrote:
Mario wrote:
jag sitter och glider i 50 fps hela tiden ;(


50 värsta lyxen. Kommer upp i tuffa 26 Very Happy


sug spel
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Thu Feb 09, 2006 14:23 pm    Post subject: Reply with quote

Har typ 50-60 fps med Medium på allt och det flyter bra.

Har en TFT skärm med 60 FPS ( Max ? ) spelar det då nån roll om jag har 100 FPS i spelet ?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Feb 09, 2006 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

geforce 7800 GTX klarar biffen galant, vet inte heller om det e ballt att ha mer FPS än skärmen klarar så jag har inte brytt mig och tagit det jag fått med mina standardinställningar. (å det blir normalt 60)

i BF2 e det verkligen svårt att träffa folk som springer, särskilt om de springer snabbt ("sprint"), men det e ju meningen för att göra det hela realistiskt.
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

cl_interpolate 0 då får du figuren där "den ska vara"
medans
cl_interpolate 1 blir som i filmen
Dock så ska man köra med cl_interpolate 1 i större o seriösare cuper o dylikt.
Detta är för att på 0 så träffar man medans den som kör med 1 tycker att du missar o då blir nästan som ett mindre fusk då...väldigt störande hur som helst ^^
Back to top
View user's profile Send private message
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Wed Feb 01, 2023 17:12 pm    Post subject: Top Cryptocurrency Trading Info Reply with quote

In response to the lady inquiring about day trade crypto reddit, best cfd brokers, forex trading strategies, forex volume, fbs cent account, high frequency forex trading, I highly recommend this excellent crypto trading advice or ally automated investing, raghee horner, ameritrade cryptocurrency, auto buy and sell stocks, trading binance bot, best platform to invest in cryptocurrency, and don't forget this excellent crypto trading site not to mention laurentiu damir, profit fx markets, fxtm spread, intraday trading cryptocurrency, the best robot forex trading, ai automated trading software, and don't forget this useful crypto trading tips which is also great. Also, have a look at this top rated crypto trading forum and don't forget binance auto sell and buy, metatrader 4 software, forex trading demo account, market watch forex, the best robot for forex trading, best forex broker for automated trading, and don't forget this excellent crypto trading details as well as metatrader 4 broker, breakout forex, paxos crypto brokerage, bollinger bands and rsi divergence, forex price action scalping, forex gold signals, on top of useful crypto trading link which is also worth a look. I also recommend this great crypto trading advice on top of rich forex traders, forex bonus 2021, best place to buy cryptocurrency, ctrader indicators, hfx trading platform, smart forex automation, and don't forget this best crypto trading site not to mention ftmo verification, iq option auto trading bot, macd and rsi divergence, automated trading tools, bittrex crypto, pionex grid trading, alongside all high rated crypto trading tips and don't forget binance auto bot, xtreme forex, nas100 forex, crypto trading ai, ibkr forex, auto trade emini futures, which is also great. Finally, have a look at this excellent crypto trading tips with best forex trading account, rsi divergence mql4, fundamental analysis forex, divergence trading rsi, buy forex, webull crypto list, for good measure. Check more @ Updated Car Selling Blog 6624894
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike:Source All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies