HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Dagbok -- WoW
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 6:45 am    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
vilken server spelar du på narya/neonb?

jag o god lirar på SS "Stormscale", en av de mest utvecklade servers (/ bästa). dock försvann många vid migration, innan hade vi typ 4-6 guilds på Nefarian.
nu är vi kanske 3-4. sedan är det 2-4 som ligger på vae - firemaw Smile

Dagbok (kommer editeras) wrote:
Vaknar 7.00, känner mig krasslig, sjukanmäler mig, startar datorn, kollar om nått AB är uppe (NEJ:(), men DÅ kommer jag på, [What if i would go melt some faces in WPL? Evil or Very Mad ]
;>
fortsättning följer...

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 7:10 am    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tisljan wrote:
MuffinMan wrote:
När det gäller DKP så har jag ingen aning om vad ni snackar om. Vi rollar för våra saker, fast vi börjar på random 150 och får 5 mindre för varje gång man är i MC och ytterligare 5 för varje boss, +70 om man vann något. Lägst roll vinner.

Idag blir det en massa pvp tror jag. Kanske en Strat SS raid om jag hinner. Behöver fortfarande mina bracers.


Det där lät intressant, förklara gärna mer.

Det vanligaste jag vet är att man får DKP för att döda bossar och vissa kör med DKP gain om man är i tid till raids.
Sen har man vissa minimum för olika items, tier2, tier3, legendary etc. etc.
Sedan biddar man som en auktion, ex. Bid for [Claw of Nefarian].
Person#1: 100
Person#2: 120
Person#3: 210

etc. tills alla förutom en har lagt sig.

Har också sett guilds som kör så att den med högst DKP får säga om han/hon vill ha ett item, så dras ett bestämt antal DKP bort.


vi kör att den som har högst DKP om tex NS droppas får frågan om han/hon vill ha...passar den personen så får 2:a DKP roguen frågan osv..inga bud lr så hoss oss

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 8:10 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
godzpeed/Tisljan wrote:
MuffinMan wrote:
När det gäller DKP så har jag ingen aning om vad ni snackar om. Vi rollar för våra saker, fast vi börjar på random 150 och får 5 mindre för varje gång man är i MC och ytterligare 5 för varje boss, +70 om man vann något. Lägst roll vinner.

Idag blir det en massa pvp tror jag. Kanske en Strat SS raid om jag hinner. Behöver fortfarande mina bracers.


Det där lät intressant, förklara gärna mer.

Det vanligaste jag vet är att man får DKP för att döda bossar och vissa kör med DKP gain om man är i tid till raids.
Sen har man vissa minimum för olika items, tier2, tier3, legendary etc. etc.
Sedan biddar man som en auktion, ex. Bid for [Claw of Nefarian].
Person#1: 100
Person#2: 120
Person#3: 210

etc. tills alla förutom en har lagt sig.

Har också sett guilds som kör så att den med högst DKP får säga om han/hon vill ha ett item, så dras ett bestämt antal DKP bort.


vi kör att den som har högst DKP om tex NS droppas får frågan om han/hon vill ha...passar den personen så får 2:a DKP roguen frågan osv..inga bud lr så hoss oss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 9:58 am    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tisljan wrote:
SilentPredator wrote:
godzpeed/Tisljan wrote:
MuffinMan wrote:
När det gäller DKP så har jag ingen aning om vad ni snackar om. Vi rollar för våra saker, fast vi börjar på random 150 och får 5 mindre för varje gång man är i MC och ytterligare 5 för varje boss, +70 om man vann något. Lägst roll vinner.

Idag blir det en massa pvp tror jag. Kanske en Strat SS raid om jag hinner. Behöver fortfarande mina bracers.


Det där lät intressant, förklara gärna mer.

Det vanligaste jag vet är att man får DKP för att döda bossar och vissa kör med DKP gain om man är i tid till raids.
Sen har man vissa minimum för olika items, tier2, tier3, legendary etc. etc.
Sedan biddar man som en auktion, ex. Bid for [Claw of Nefarian].
Person#1: 100
Person#2: 120
Person#3: 210

etc. tills alla förutom en har lagt sig.

Har också sett guilds som kör så att den med högst DKP får säga om han/hon vill ha ett item, så dras ett bestämt antal DKP bort.


vi kör att den som har högst DKP om tex NS droppas får frågan om han/hon vill ha...passar den personen så får 2:a DKP roguen frågan osv..inga bud lr så hoss oss


jaja såg ej det lol



gjorde iaf onyxia igår.-..första försöket wipe på 30%...pga jävla lagg på hela servern..så vi beslöt oss att vänta tills klockan blev typ 22:00..så gick vi på henne igen..tog henne utan problem..droppade som vanligt nemesis o transcendence skitet Sad ..och nån skit cloak ;P ...prästy huvet har droppats varenda gång! och de e andra gången nemesis droppar =(

MC senare idag! Luci, Mag, gehen, garr och säkert flera ska ner Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Lotto att få Transcendence hela tiden :\ Vi får Dragonstalker, Stormrage och Nemesis hela tiden. Typ aldrig Trans o Bloodfang.

Aja, för egen del har jag inte ens startat spelet de senaste två dagarna, får se hur det blir idag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 15:05 pm    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Micke wrote:
vilken server spelar du på narya/neonb?

jag o god lirar på SS "Stormscale", en av de mest utvecklade servers (/ bästa). dock försvann många vid migration, innan hade vi typ 4-6 guilds på Nefarian.
nu är vi kanske 3-4. sedan är det 2-4 som ligger på vae - firemaw Smile

Dagbok (kommer editeras) wrote:
Vaknar 7.00, känner mig krasslig, sjukanmäler mig, startar datorn, kollar om nått AB är uppe (NEJ:(), men DÅ kommer jag på, [What if i would go melt some faces in WPL? Evil or Very Mad ]
;>
fortsättning följer...


Alliance eller horde?

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 16:23 pm    Post subject: Reply with quote

Narya kör en carebear alliance priest
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 18:06 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
Narya kör en carebear alliance priest


jopp Smile 160k honor this week dock ;>

idag, trött hest. farma ab lite, typ 40k honor kanske.
blää, så JÄVLA trött.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 21:37 pm    Post subject: Reply with quote

Grindade lite för min Hide of the Wild när man får frågan från vår alliansguild om man vill joina MC lite snabbt. Visst, kan väl hänga med till Mag. Vi har feta problem för alla utom jag laggar (:/). Lyckas komma till Luci och börjar döda lite smått på honom. Problem redan från början och våra 5 tanks är döda när han är på 21%. Då kommer det roliga. Ingen ger upp, och vi lyckas dra ner honom till 3% med paladins och druider i bearform. Helt sjukt!
_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Oct 26, 2005 9:55 am    Post subject: Reply with quote

MuffinMan wrote:
Grindade lite för min Hide of the Wild när man får frågan från vår alliansguild om man vill joina MC lite snabbt. Visst, kan väl hänga med till Mag. Vi har feta problem för alla utom jag laggar (:/). Lyckas komma till Luci och börjar döda lite smått på honom. Problem redan från början och våra 5 tanks är döda när han är på 21%. Då kommer det roliga. Ingen ger upp, och vi lyckas dra ner honom till 3% med paladins och druider i bearform. Helt sjukt!


när jag läste det här lite hastigt kom en bild upp i mitt huvud, en björn med full lawbringer ;> hahha inte söt må jag lova.

Dagbok wrote:
Vaknade kring 10.30, gått ut me dogsen, startar dator me tanken "oLolol... duuuh, farma? AhÖjk!". men vad lyckas min hjärna nysta fram PRECIS när jag dubbelklickar på wow iconen? "DuH, MäJntÄjns? olOL!".
så nu sitter jag här, skitnervös på o se om jag rankade upp.
återkommer, peace.

WEI, knight me 1/3, bara fortsätta så kommer jag gå upp o upp Smile hann farma 14k innan jag kom på att jag måste käka o dra på träning, bwl ikväll, lär jag INTE hinna men ändå.
la just märke till att jag hade 2600/12000 me ab också ;> kul när man inte kollar hela tiden så känns det som det går i rasande fart.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>


Last edited by Narya/neonb on Wed Oct 26, 2005 15:46 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Wed Oct 26, 2005 11:46 am    Post subject: Reply with quote

Pvpade för första gågnen förra veckan sen maj, loggade in idag och kollade hur det gått och hade gått upp från häftiga rank2 till grymma rank4 Smile
Senare idag blir det väl mer pvp och så kör vi väl igenom ZG lite smidigt eftersom alla andra instasncer är på cooldown i ett par dar till. imorrn blir det väl bara pvp, om inte nårga drakar poppar upp för då får man väl ta dom också.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
smor
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 12 Jun 2003
Posts: 298
Location: uddevalla

PostPosted: Wed Oct 26, 2005 22:22 pm    Post subject: Reply with quote

tjotjo Wink

idag blev det en sm run , fick äntligen min älskade illusionary rod och dingade samtidigt 39 Smile, snart 40 nu! äntligen kan jag skaffa en mount jag inte har råd med.. fast är ju druid så klarar mig allt bra med travelform Wink hihi...


peace out!

/freppi-smor

_________________
u can call me smor? milda? bregott?

men helst bregott omega 3 !
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Oct 27, 2005 23:09 pm    Post subject: Reply with quote

Loggade in på eftermiddagen och farmade lite i Felwood, innan det var dags för BWL. Ebonroc och Flamegor döda, dock ingen kul loot för mig. Men sedan gjorde vi Onyxia innan vi slutade för dagen och jag fick min Halo Wink Wink

Imorrn har vi resettad MC och resettad BWL att ta itu med också.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Oct 28, 2005 6:47 am    Post subject: Reply with quote

dagBok 6 typ wrote:
vakna, stressa skola. (JAG HANN KOLLA AH FÖRST).
återkommer sen, [30k honor yesterday \o/].


--- Vaknade just upp i skolan (inget att göra så jag gick o la mig nånstans) och fan va ledsen jag blev. hade drömt om att farma ab och att jag redan tjänat 50k today Sad aja, snart bär det hemmåt. [längtar] ---

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Oct 28, 2005 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

igår...kom med i ZG efter att nån rogue stuckit..kom precis i tid för raptor bossen..han droppa inget bra för mej ttyvärr =( ..vi gick vidare och för guildens första gång summonade vi en sån demon gubbe typ..LÄTT den COOLASTE animationen i WoW änsålänge när han kom fram! vi fick nån gubbe som hette Woo nått ^^ han droppa en dagger som såg ut som phantomblade typ och nått annat skit för dom dock questerna Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Mon Oct 31, 2005 1:22 am    Post subject: Reply with quote

Även om MC för första gången för mig och dom flesta i guildsen (vi spelar ZG och MC med en annan guild för vi är för få) gick åt helvete så har jag fått en hel del gjort idag.

Loggade in runt 12, påbörjade slutspurten för epic mount.
- Först till början av DM-west, det som var en utmaning var o hitta folk som ville vara med.
- Därefter 5-man scholo. Där var det lite lättare o hitta folk, dock trodde jag vi skulle wipe efter wipe efter wipe, men det gick faktiskt bättre än vad det gjort med dom flesta random-raider jag vart där med Laughing . Iofs. tog vi bara rattlegore men ändå. Det enda som hände var en wipe på grund av slarv i början Embarassed Rolling Eyes sen en när vi höll på med själva pala-questet, men där var jag snabb på divine intervention så vi slapp iaf. corpse run Very Happy (+ att gear inte tar skada av DI vilket jag inte visste Shocked ).
- Fick min mount ungefär runt 1704 (kolla SS Laughing ).
- Sammanlagda kostnaden var ungefär 500g.
- Jag och dom andra 2 palas som fick sina epics på samma gång (det är ett Q i scholo som kräver 5 pers, 3 palas, 1 mage och 1 priest) löjlade sedan runt i IF. Ballast var nog när alla tre gick på en rad (jag var i täten) och jag körde /train och alla stanna upp o titta o börja garva när jag gjorde /train Laughing

kl 19 var det MC för första gången. Det gick åt helvete men det var ärligt talat inte helt oväntat Laughing . Gick ungefär såhär: första försöket: helwipe. andra försöket: tog en add. 3e försöket: tog 2 adds. 4e försöket: tog 2 adds och ungefär 1/3 av lucifrons liv.
- När jag dessutom var i MC fick jag ÄNTLIGEN upp min miningskill till 275 så nu kan jag mina ALLT Very Happy har nog aldrig gjort så mkt i WoW på en o samma dag. Fö. så är pala-questen (den i scholo) den ballaste/häftigaste quest JAG kört.

Slänger upp lite screenshots på epic mount Very Happy

Ahh fyfan va härligt o äntligen ha epic mount! Nu ska jag in o rida några oändliga timmar Laughing Very Happy

Edit: visstja, epicdrops i MC: 2 stycken arcanist belt (vilket får mig o undra vad lucifron hade droppat Shocked ). Sen droppa ett antal lava core också (för många för o räkna Shocked ).



wowscrnshot_103005_170421.jpg
 Description:
 Filesize:  180.79 KB
 Viewed:  335 Time(s)

wowscrnshot_103005_170421.jpg



wowscrnshot_103005_170910.jpg
 Description:
 Filesize:  158.4 KB
 Viewed:  267 Time(s)

wowscrnshot_103005_170910.jpg



wowscrnshot_103005_171137.jpg
 Description:
 Filesize:  174.66 KB
 Viewed:  350 Time(s)

wowscrnshot_103005_171137.jpg



wowscrnshot_103005_171155.jpg
 Description:
 Filesize:  114.44 KB
 Viewed:  265 Time(s)

wowscrnshot_103005_171155.jpg



wowscrnshot_103005_171641.jpg
 Description:
 Filesize:  171.58 KB
 Viewed:  336 Time(s)

wowscrnshot_103005_171641.jpg



_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Kallin



Joined: 15 Sep 2003
Posts: 190
Location: Sweden

PostPosted: Wed Nov 02, 2005 9:53 am    Post subject: Reply with quote

loggade in imorse, stack till IF och sökte efter grupp till Baron Run.
efter 5 mins letande fick jag napp. Baron droppade det jag var ute för. Dreadmist Leggings. Äntligen ett fullt set.
loggade sedan och stack till en polare.

_________________
skateboarding is not a crime :>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Wed Nov 02, 2005 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

Kallin wrote:
loggade in imorse, stack till IF och sökte efter grupp till Baron Run.
efter 5 mins letande fick jag napp. Baron droppade det jag var ute för. Dreadmist Leggings. Äntligen ett fullt set.
loggade sedan och stack till en polare.


Hur fan?
Vilken server är uppe under maintenance?

Hur som sitter jag ivrigt och väntar på att servrarna ska komma upp, vill ranka. PvP:at mer sen i Lördags än vad jag gjort i hela mitt liv tidigare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Nov 03, 2005 18:59 pm    Post subject: Reply with quote

Just blivit klar med en hemtenta rörande Schopenhauers och Kierkegaards syn på hur insikten om vår egen dödlighet påverkar oss i det här livet, så jag ser fram emot att spela lite WoW nu :p
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Nov 03, 2005 21:57 pm    Post subject: Reply with quote

** Loggar in, farmar 3k honor **
** Åker till Tisljan och LANar **
** Farmar 17k till **
** Får ner Nefarian till phase2 **
** Väntar på respawn **

ILL BE BACK

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies