HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kultan förstör saker, hjälp krävs
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

Vi var helt fast! Vi hade gått igenom allt vi kunde! Vi bestämde oss för att söka PROFESSIONELL hjälp. Så vi kopplade upp oss mot Symantecs Partition Magic support chat. En agent tilldelades oss och så började felsökningen. Efter mycket om och men bad teknikern att få koppla upp sig mot Kennys dator. Efter mycket diskussioner fram och tillbaka så godkändes detta, det var ju inte som så att vi hade något att dölja, förutom Kenny, som har en GIGANTISK samling med warez och porr på datorn.

Teknikern kopplar upp sig. Teknikern har ett indiskt namn och är mycket snål med snacket. Det är mest artigheter.

"So, Sweden, that's close to Denmark?"

Annars så rör sig mest musen fram och tillbaka, klickar farligt nära Kennys warez-mappar, kollar på spel, hackar i partitionstabeller och så vidare.

Efter mycket om och men frågar teknikern ifall det är okej att han gör en merge på två partitioner.

Kenny svarar att "Ja, ifall det gör att jag får mina filer tillbaka.." Teknikerns svar är: "I'm going to continue now".

Vi håller på att döööö av skratt och spänning medan teknikern från Symantec fjärrstyr Kennys dator och hackar fram och tillbaka. Efter en manöver så slutar alla program att fungera. Tekniker säger nu inget på över 30 minuter utan bara fortsätter att hacka. Efter totalt närmare 2 timmar med hackandes och räknandes med miniräknare om partitionsinformation och massa saker som vi inte förstår så är teknikern klar. Hux-flux ändrar han all information i partitionseditorn till 0 och verkar vara nöjd med det. Han säger sen.

"You told me there was no Windows on partition X?????"

Han är arg! Kenny har enligt teknikern vilselett honom, vilket lett till alla program som uppstått! HAHAHAHAHA! Tekniker är dock nöjd och säger

"Thank you for your cooperation"

Kenny är nu desperat! INGA partitioner existerar längre på hårddisken och tekniker säger att allt är BRA!!!

"Please contact your hardware vendor to recover the lost information"

(Whaaaaaaaaaaaaaaaaaat?!)

"Will Windows work now....?" Frågar Kenny nervöst.

"Yes, Windows will work".

Support snubben från Symantec är nu borta och vi står kvar, nakna och rädda. Kenny startar om datorn eftersom att personen ju försäkrat oss om att "Windows will work".

Datorn bootar om. Det finns ingen bootbar parition kvar. Endast en 2 gb stor partition med massa skräp på. +190 GB borta.

HAHAHAHAHA! Nu håller Kenny på att installera om sin dator, vilket fungerar sådär bra. Komplett knivhugger han ständigt i ryggen genom att de inte skickat med alla drivrutiner som behövs till hårdvaran, vilket gör att de interna nätverkskortet inte fungerar. Hahahaha..

Sammanfattning.
1) Kenny för krig mot komplett.se och förlorar. Får tillslut efter flera månader en fungerande dator.
2) Kenny ska ompartitionera sin dator på råd från mig. Det är lätt!
3) Kenny förlorar omedelebart partitionen han gav sig på, 150 gb.
4) Kenny kontaktar Symantec och de blåser resten av disken och är nöjda!
5) Kenny kan inte ominstallera Windows, drivare saknas och problemen fortsätter.



komplett.jpg
 Description:
Komplett owns Kenny with massive incompetence
 Filesize:  56.77 KB
 Viewed:  249 Time(s)

komplett.jpg



_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 17:42 pm    Post subject: Reply with quote

ha ha ha ha ha ha

de har säkert sett att Kenny inte är den tekniska varelsen på vår jord och därmed gett honom en förbannelse.......



Lider lite med Kenny sitter o tänker om jag ska göra något åt min skrivare som inte vill ansluta sig till min burk...... men iom denna historien vågar jag inte tänka på att kalla på något proffs Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
He's dead jim.



Joined: 22 Sep 2004
Posts: 4
Location: Sweden/Falun

PostPosted: Thu Feb 23, 2006 21:27 pm    Post subject: ååh Reply with quote

fyfan va underbart ! Very Happy
gav mig ett riktigt gott skratt, värst va du e med om grejer magnus (=
keep up the good work ! *smack*

_________________
Ain't life a bitch ?
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 6:43 am    Post subject: Reply with quote

Hahahahahaha! Stackars Kenny. Sad Very Happy Laughing Laughing
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

Allt som kan gå fel verkar gå fel Wink

Har dock själv "tappat bort" 80% av min HD en gång när jag lekte med partitionering. Minns inte hur, men jag fick ordning på det till slut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 28, 2006 20:50 pm    Post subject: Reply with quote

Hahaha väntar på att ett nytt grafikkort ska anlända från webhallen.com vet inte riktigt om jag vågar pilla in det nu när man läst allt det här. Jag kan bara inte ha lika mycket otur!! Razz
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Feb 28, 2006 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

hahahaha! man kan inte mer än tycka synd om dig nu!
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Thu Mar 02, 2006 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har tagit ett par sabbatsdagar från allt vad datorer heter efter att symantec sådär profsigt hjälpt mig med mina partitionsproblem...
det roliga är ju att han blev FÖRVÅNAD över att jag hade windows installerat på NÅGON av partitionerna!
Vafan trodde han? Att jag körde mitt operativsystem från cd-skivan utan att installera?!
Tror aldrig jag skrattat och svettats så många timmar i sträck innan, när han slog upp MIN miniräknare på min dator, då tog han hem pokalen!

Ja, nu när jag då ska ominstallera precis allting på min burk (skriver inte på min dator just nu...) så funkar inte drivrutinerna som jag fått av komplett!
Jag börjar undra hur fan den ens startade från första början, så många fulhack dom gjort på mina diskar.
det är verkligen fantastiskt att vart jag än vänder mig så får jag en penis i röven, det här är värre än en fängelsedusch..

sen var det ju det här med att någon norsk bigshotsnubbe skulle kompensera mig för mitt kontinuerliga lidande genom de här månaderna (ps. Jesus ain't got shit on me!) men han försvan på "semester" i 3 månader ungefär direkt efter att han skrivit det.
Helt seriöst, han ska tydligen komma tillbaka "på måndag morgon"..
Eftersom min tro till människans godhet numera är totalt krossad, likt ett barns present på julafton då dess överförfriskade far ramlar över den i sitt försök att kompensera tidigare julaftnars felande genom att klä ut sig till tomten, så hyser jag inga större förhopningar kring den historien..

Så, för att summera.
Första Mosebok:
  • De har skickat ut ett moderkort som var DOA
  • Vid kontrollering av moderkortet och grafikkortet (hellre säker än osäker var det va...?)har de kommit fram till att ingen av komponenterna hade några som helst fel.
  • De har krävt en serviceavgift på ett par hundra kronor för detta konstaterande.
  • Vid en av de många stimulerande timmeslånga samtal jag hållt med deras support så anser denne att hela datorn bör skickas tillbaka till komplett för en total genomgång.
  • Datorn kommer tillbaka, med ett nytt moderkort... Jag påpekar min sinande lust att betala serviceavgifter för det här, jag får medhåll.

Andra Mosebok
  • År 0. Jesus föds. Dvs en chef av någon sort lovar mig kompensation för allt det här, ber mig önska mig en "julklapp". Chef drar sedan på semester.
  • Komplett har monterat ihop datorn åt mig innan de skickade tillbaka den, mycket uppskattning ska de ha. Speciellt eftersom de inte hade kopplat in hårddisken.
  • De har diverse sladdar som går från nätagg till baksidan av datorn, där pci-slotsen finns. sladdarna täcker nu samtliga pci-slots, inget går att sätta in. Jag vet inte varför, jag vill inte veta längre.
  • De har partitionerat datorns hårddisk, av någon anledning.
    En recoverydisk på 2gb (den hade varit kul att använda ifall symantec inte hade slängt in den i den stora opartitionerade massa som nu är min hårddisk)
    Samt en partition på 150gb
    50gb har inte tilldelats någon partition.
  • Jag har fått ett nytt moderkort, men inte nya drivrutiner. Drivrutinerna verkar höra till det gamla moderkortet. Jag har ingen aning om hur jag ens fick datorn att starta innan, jag var så glad innan, jag tänkte inte på sånt...
  • Utlovade försoningsgåvor från överhuvuden har ännu inte skymtats.
    Landets astrologer har tagit ner teleskopet, gåvor från ovan ser det ut att vara snålt med.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Mar 02, 2006 16:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vill inte hjälpa dig mer. Däremot vill jag skryta om att jag just nu surfar från ett tåg via SJs trådlösa internet. 1-0 Magnus vs. World.

Ps.
Har du ringt komplett.a.idioter och frågat om drivare ännu?
Ds.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Thu Mar 02, 2006 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag vill inte hjälpa dig mer. Däremot vill jag skryta om att jag just nu surfar från ett tåg via SJs trådlösa internet. 1-0 Magnus vs. World.

Ps.
Har du ringt komplett.a.idioter och frågat om drivare ännu?
Ds.

RESPECT THE SABBATH!
dvs, nej. Jag bryr mig inte just nu. Wink

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Mar 02, 2006 16:54 pm    Post subject: Reply with quote

men sluta be om om saker av komplett då, ta reda på vad du har för hårdvara, gå till tillverkaren av hårdvaran och plocka nödvändigt grejs därifrån. Jag tvivlar på att du har en superspeciell high-end-front-loose-end-backflip-stalefish-modell av ditt moderkort som inte funkar med någon mjuk- eller åtminstonde inte så hård-vara.

Om inte så kan du göra en magnus (dvs gå ut, sup dig bortom all igenkännedom och upplev balla saker) alternativt gå med i en sekt.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Thu Mar 02, 2006 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

hoppas det löser sig. Men det här var för jälva skojj att läsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Mar 03, 2006 14:51 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
men sluta be om om saker av komplett då, ta reda på vad du har för hårdvara, gå till tillverkaren av hårdvaran och plocka nödvändigt grejs därifrån. Jag tvivlar på att du har en superspeciell high-end-front-loose-end-backflip-stalefish-modell av ditt moderkort som inte funkar med någon mjuk- eller åtminstonde inte så hård-vara.

Om inte så kan du göra en magnus (dvs gå ut, sup dig bortom all igenkännedom och upplev balla saker) alternativt gå med i en sekt.
Jag har varit där och pillat, men det blev inte bättre för det. Något verkar lite struligt iom att jag är rätt säker på att jag valde rätt drivrutiner till moderkortet men likväl så funkar inte en massa grejer.
Jag kan säkert lösa det själv, det är bara det att jag är väldigt, väldigt, väldigt trött på min dator just nu och tar en liten paus för att inte bli totalt galen! Wink
De' oooeerrdnaaeer saaääeeeiiijjj
De' gööeerr de aallltiiiii

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Apr 14, 2006 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, nu verkar det vara slut på den här historien. Jag och komplets support har försökt fixa det inbygda nätverkskortet men det har inte gillats, igår så skickade dom ett gigabit-nätverkskort till mig utan kostnad.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=120787&cks=ACC
Så sexig var den, jaja. Nu får väl det här kapitlet anses vara stängt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Apr 14, 2006 10:48 am    Post subject: Reply with quote

nejdå, eller har du redan installerat det? Very Happy
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Fri Apr 14, 2006 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
nejdå, eller har du redan installerat det? Very Happy


Exakt Det kanske blir yttligare 4 sidor om ditt nätverkskort de vet vi juh inte förrens du installat det Razz

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Apr 18, 2006 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Hehe, har inte fått det än. Men det blir säkert en sida eller två till, allt annat vore ju en skam!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Apr 18, 2006 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

Kultur wrote:
Hehe, har inte fått det än. Men det blir säkert en sida eller två till, allt annat vore ju en skam!


attans vi kan inte sova lungt än..........

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jul 17, 2006 15:33 pm    Post subject: Reply with quote

Sedär, den här gamla godbiten till tråd.
Ja! Vart var vi? Jag hade fått ett nytt nätverkskort eftersom nätverkskortet / det nya moderkortet inte fungerar som det ska.
Gissa om det nya nätverkskortet dom skickade funkar?
NIX!
Dom skickade med drivrutiner till det på en disket, disketten funkar inte. Tankade hem drivrutinerna via företagets hemsida, funkade inte.
Datorn hittar inte nätverkskortet, har provat alla slots.
Jag har tagit semester från den här frågan i ett par månader, men snart är det dags att höra av sig till komplett igen... Misstänker att det blir en fraktsedel som skickas ut till mig och att dom får hela skitet skickat till sig.

Just ja.. den där chefen som skulle ge mig saker för att göra mig glad igen svarar inte i telefon eller email.
Jag är så sjukt imponerad av deras service!

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Tue Jul 18, 2006 0:51 am    Post subject: Reply with quote

Ärligt talat Kenny, ge upp, släng skiten och köp nytt. Ta ut en del av din bankroll och sluta gnälla som en tjudrad whiteboy i ett ruffigt amerikanskt fängelse där bisonoxarna har frigång.
_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies