HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Problem med hackande efter grafikkortsbyte

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 12:53 pm    Post subject: Problem med hackande efter grafikkortsbyte Reply with quote

Nu när jag fått mitt x850xt 256mb så har datorn börjat arbeta så fort nåt nytt laddas in 3d spel som är mer avancerade än CS, typ HL2 och FEAR demon. Resultatet blir alltså ett hack och arbetslampan lyser till. Så var det inte med mitt gamla 9800pro. Spela igenom FEAR på ganska låg grafik utan ett hack. Hänger det ihop med grafikkortet överhuvudtaget eller kan det vara nåt annat?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 13:09 pm    Post subject: Reply with quote

vild chansing. Avinstallera du dina förra drivisar? Har du rätt drivisar till ditt kort? Och varför köpte du ett nytt kort, är framtiden bättre än nåt gammalt? Very Happy (flåt, kunde inte hålla mig, gillar dig stefan)
_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

Precis som kissen säger så låter det som om du inte avinstallerade grafikdrivarna helt innan du stoppade in det nya kortet.

Jag rekommenderar dig att du kollar runt på www.driverheaven.net och tar hem drivercleaner och rensar ut efter en avinstallation av dom nuvarande drivrutinerna.

På den sidan finns även omegas drivrutiner för ATI respektive Nvidias kort som jag själv faktiskt föredrar framför orginaldrivarna. Wink

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Nåja, finns vissa områden där man kan kompromissa in moderniteter Wink


Tror jag avinstallerade alla men kör väl drivercleaner för säkerhets skull Smile
Jo, omegadrivarna är riktigt bra. Fast jag kör på de som följde med kortet nu.


*edit* jo det var visst det som behövdes. Hade tatt bort alla i lägg till ta bort program men drivercleaner gjorde visst jobbet bättre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 16:38 pm    Post subject: Reply with quote

det kan vara så att det behövs en flush i BIOS också för vissa moderkort, "reset configuration data" eller liknande, kan vara bra för framtida referenser.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 16:59 pm    Post subject: Reply with quote

Akta dig för drivercleaner, rensade ut mitt register tidigare i år. Enda som jag kunde göra var att bygga en UBCD på min laptop och köra den.

Lääääskigt!

Men det är ju två ATi kort så att avinstallera gamla drivers tycker jag inte ska spela någon roll...

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 17:05 pm    Post subject: Reply with quote

Det fungerar alltså finfint nu. Drivercleaner hjälpte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 18:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, nu blev det sämre igen, efter att windows började tjata om ny maskinvara och kanske installerade sina egna drivare. Hur stänger man av så windows ger fan i att tjata om ny maskinvara hittad?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Hmm, nu blev det sämre igen, efter att windows började tjata om ny maskinvara och kanske installerade sina egna drivare. Hur stänger man av så windows ger fan i att tjata om ny maskinvara hittad?

Vad för ny maskinvara?

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Oct 06, 2005 18:38 pm    Post subject: Reply with quote

För att få allt att gå stabilt så kör en format c:...
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Oct 07, 2005 2:35 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
Hmm, nu blev det sämre igen, efter att windows började tjata om ny maskinvara och kanske installerade sina egna drivare. Hur stänger man av så windows ger fan i att tjata om ny maskinvara hittad?

Vad för ny maskinvara?

Grafikkortet kommer upp som två okända enheter i enhetshanteraren.
Verkar som burken installerar in nåt. Nej format C: är tyvärr uteslutet, ingen lust att förlora alla mina 140 gb prylar.

Det verkar bara vara i 3D shooters, i Dawn of War tex så kör jag allt på max utan minsta lilla hack.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Oct 07, 2005 6:34 am    Post subject: Reply with quote

Därför ska man alltid ha en bärbar HDD eller liknande som man kan köra en backup på.

Det kan ju helt enkelt vara som så att du har för höga inställningar och ditt ram minne blir fullt, du beskrev att HDDn arbetade. Det kan vara ett tecken på att ramet är fullt..

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Oct 07, 2005 8:48 am    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Därför ska man alltid ha en bärbar HDD eller liknande som man kan köra en backup på.

Det kan ju helt enkelt vara som så att du har för höga inställningar och ditt ram minne blir fullt, du beskrev att HDDn arbetade. Det kan vara ett tecken på att ramet är fullt..


Konstigt om RAM skulle bli fyllt med ett nytt gfx, men inte med det gamla... iofs kör han ju andra inställningar nu.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 07, 2005 8:55 am    Post subject: Reply with quote

Kolla hur filterna är inställda, sänk dom om dom ligger väldigt högt och testa igen.

Prova annars att --> ta bort drivrutinerna igen men ta bort lägg till program -->starta om burken --> ta bort kontrollpanelerna för drivarna -->starta om igen i felsäkert läge och kör drivercleaner --> starta om igen --> vänta tills windows säger att det hittats ny maskinvara och välj avbryt där, brukar komma upp 2 ggr. --> installera dom nya drivrutinerna använd gärna omega --> starta om burken igen då den ber om det --> när datorn startat om gör INGET alls innan skärmen blinkat till svart som det gör vid en nyinstallation av grafikdrivar.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies