HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maffia-Nytt # 3

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Sep 29, 2005 22:49 pm    Post subject: Maffia-Nytt # 3 Reply with quote

5 snabba Frågor och Svar med Harvey Wallbanger

Det har snart gått sex månader sedan Spelarnas Server började snurra, servern som konfigureras enligt spelarnas val genom en serie omröstningar. Vi har lyckats klämma ur 5 snabba Frågor och Svar ur Harvey Wallbanger, Generalen över Spelarnas Server.
Harvey Wallbanger: Tycker att den har växt fram hos oss, och har egentligen funnits där rätt länge egentligen.

Läs mer


WoW: GhosteN berättar om kvällen då Nefarian föll
Som första gille i Europa, och andra gille i världen, lyckades Inner Sanctum (Silvermoon) bringa Nefarian på fall. Först ut va gillet Drama på nordamerikanska Shatterd Hand, men kort därefter lyckades även ett europeiskt gille med bedriften. GhosteN här på maffia tillhör Inner Sanctum och han svarar på 5 snabba Frågor och Svar om arbetet som ledde fram till Nefarians fall.
GhosteN: 1:a [försöket] var vi verkligen inte beredda på att vi skulle klara första fasen och blev helt paffa när han gick över till drakform. typ 99%

Läs mer



Författaren Sallow
Tack till Harvey Wallbanger och GhosteN

_________________


Last edited by Fren on Thu Sep 29, 2005 23:12 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Sep 29, 2005 22:49 pm    Post subject: Reply with quote

5 snabba Frågor och Svar med Harvey Wallbanger

Just nu pågår den sjätte omröstningen som bestämmer hur Spelarnas Server ska vara konfigurerad. Det som det röstas om är Roundtime, Maps och Maptime. När omröstningen stänger så börjar omedelbart arbetet med att konfigurera upp servern enligt spelarnas önskningar. Harvey Wallbanger, generalen över Spelarnas Server tog sig lite tid att svara på några frågor om arbetet kring servern.

  • Hur kom tanken på en speciell server åt spelarna till?
    Tycker att den har växt fram hos oss, och har egentligen funnits där rätt länge egentligen. Kände att det var dags att detta blev av så jag tog steget och satte maskinen i rörelse.

  • Hur har arbetet kring Spelarnas Server fungerat?
    Än så länge bara bra. Det enda som varit dåligt är väl att det har hänt att att omröstningarna kommit upp någon dag försent. Och att det ibland missat en map/inställning tills någon uppmärksam själ sagt till.

  • Vilka av spelarnas val har förvånat dig mest?
    Får väl mycket skit för detta Very Happy, men att folk väljer map och spela i en månad, som dom kanske är sugna på att spela 1-3gånger. Och som ofta är en map som tömmer servern på dom andra spelarna, vilket medför att man får spela mappen själv.

  • Är det några förändringar planerade i skötseln av Spelarnas Server?
    Skulle gärna vilja se ett bättre votemap system! Men den tekniska biten att koda ihop ett sådan är lite för svårt och tidskrävande för mig att göra. Och jag vet att dom andra admins har fullt upp med annat. Så vi får se när det kommer.

  • Planerar ni på att utöka antalet servers i gruppen Spelarnas Server?
    I dagsläget, Nej. Förmodligen dyker denna fråga fram igen när vi får upp mer Spelservrar.

_________________


Last edited by Fren on Thu Sep 29, 2005 22:50 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Sep 29, 2005 22:49 pm    Post subject: Reply with quote

WoW: GhosteN berättar om kvällen då Nefarian föll

När det uppdagades att GhosteNs gille Inner Sanctum hade bragt Nefarian om livet så togs tillfället i akt och 5 frågor skickades över med förhoppning om saftiga svar. Min okunskap om livet i de stora gillena visade sig snabbt när jag bad honom berätta hur de gått tillväga, eller som han själv skriver:
"...med respekt för andra guild som inte tagit han så är det en oskriven regel att man inte ger ut information/strategier eller en video direkt efter.
Detta för att andra guilds som försöker döda han och försöker varje dag och vill använda sina egna ideer inte ska bli "anklagade" att: "jaja, det var väl inget särskilt, det är ju bara att göra som dom gjorde."

Som tur är så fyllde GhosteN ut med information i övriga frågor.

    Inner Sanctum
    Faction: Alliance
    Realm: Silvermoon
    Karaktär: Gnome Mage, namn Gos
    Hemsida: http://www.inner-sanctum.dk


  • Beskriv kort hur ni gick till väga.
    fick ner han till 0 hp

  • Vad var det svåraste momentet?
    alla lära sej vad alla moment var.

  • Vad var din roll i det hela?
    Hålla tummarna, 42personer online, 40 i raidet. jag var en av dom lyckliga 2 som fick stå och banka på dörren. Annars så är jag inte lika delaktig i planering och diskussioner nu för tiden så min roll var minimal, iaf just för den här fajten.

  • Hur mycket tid i planering, träning och försök tog det innan ni lyckades?
    Kommer inte ihåg på vilket försök som vi klarade första fasen med drakanoids. Skulle tro att det va kanske 3e. sen efter det så tror jag att vi hade 4 försök på honom i drakform.
    1:a [försöket] var vi verkligen inte beredda på att vi skulle klara första fasen och blev helt paffa när han gick över till drakform. typ 99%
    3:e [försöket] 71% Fajten tog en vändning som vi inte var beredda på, men vi lärde oss mycket.
    4:e [försöket] 17% vi behärskade andra fasen men var inte beredda på den 3:e
    5:e [försöket] Hade allt under kontroll och han dog efter ett väldigt bra samarbete.

    Alla tänker givetvis på vad som händer under en fajt och alla försöker komma på hur man ska göra det bättre. Nästa dag vid nästa försök så pratar man igenom strategier och vad man ska prova. Och när man känner att man vet vad man ska göra så buffar man upp och sätter igång.
    Under dagen innan ett försök så sker det också en del insamlande av saker som kan hjälpa en under försöket t.ex. potions, blommor m.m. Dom som kan [och] har tid under dagen gör vad dom kan för att alla ska få dom bästa möjligheterna.

  • Vad för föremål fick ni
    Står på våran hemsida, http://www.inner-sanctum.dk

    Så.. tror inte jag avslöjade något alls med detta svar Smile Man det är väl det som händer, fajten tar en vändning och det händer något nytt, man lär sej den hårda vägen och alla dör men man kan det till nästa gång.
    Lätt men lång fajt, bara man vet vad man ska göra.



Stort tack till GhosteN för att han tog sig tid att svara på frågorna Smile

De föremål som Nefarian lämnade efter sig:
Stormrage Chestguard - Thottbot, Allakhazam
Nemesis Robes - Thottbot, Allakhazam
Cloak of the Brood Lord - Thottbot
Pure Elementium Band - Thottbot
Head of Nefarian - Thottbot, Allakhazam

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Fri Sep 30, 2005 8:00 am    Post subject: Reply with quote

Grym drake!! Smile måste tagit tid.

Själv tycker jag att maffias nya röstning har gett resultat! WIN for the majority!!! Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies