HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vilken sens kör vi med på maffia?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Vilken sens kör ni med?
Under 5
87%
 87%  [ 65 ]
Över 5 men under 10
9%
 9%  [ 7 ]
Över 10
2%
 2%  [ 2 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 74
This poll has expired.

Author Message
Skrotnisse



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 173

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 1:52 am    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
på långa avstånd måste du ha FÖRBANNAT svårt att flytta siktet korta sträckor. Men du kanske undviker att spela på långa avstånd?! Smile


faktist inte... brukar inte ha några problem på längre sträckor(tycker jag iaf), kanske på senste tiden... men senaste tiden har bara gått neråt så... =)
Back to top
View user's profile Send private message
harligt



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 99
Location: Västerås

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 2:23 am    Post subject: Reply with quote

Jag ligger på 1.7 i cs och mitten i windows
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kör med 4.6 i cs och det tredje lägsta i windows!!! Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 13:29 pm    Post subject: Reply with quote

jag kör med 2 med det är för mycket ska ändra snart Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
ocr!



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 139
Location: Borås

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

MusMX500
Sens i cs:1.024
sens i winnäst lägsta

det e agz0r.. Razz
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 16:14 pm    Post subject: Re: (vet att jag redan har svarat men ändå)... Reply with quote

Skrotnisse wrote:
kör med 13 i sens, brukade köra på högsta sens i xp pro förut, men glömt/inte orkat ändra de senaste gångerna jag formaterat så den ligger på det som är vid installen(vad det nu är vet jag inte)....
fattar int ehur folk kan köra med typ 1 i sens, räcker med att man kör en bana så har man ett stort hål i bordet efter all friktion som blivit när man dragit musen ju =))
nae, 13 i sens räcker till 3 st 360 i luften ungefär, det räcker.. =)


hemligheten liger i att strafa, jag kör skit låg sens för att jag blir tvungen att lära mig strafa för att kuna spela och
dom gånger jag gör det så brukar jag rätt ofta vinna duelerna Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ocr!



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 139
Location: Borås

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

japp....an_oger har rätt! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Chaz Manetti
Guest





PostPosted: Sun Jan 12, 2003 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

sens: 1.05 OS: XP Mus: ie3.0 matta: func Razz
Back to top
s0mz^



Joined: 29 Dec 2002
Posts: 4
Location: Borås

PostPosted: Sun Jan 12, 2003 16:58 pm    Post subject: Reply with quote

Japp håller me ja kör också låg sens. ja har sänkt i Windows oh kör me sens 1.0
Back to top
View user's profile Send private message
Kungen
Guest





PostPosted: Mon Jan 13, 2003 14:13 pm    Post subject: Reply with quote

öööhhhmm???

ursäkta en nybörjare, men allt jag hitta är den där "slidern" för o ställa in sensitivity... hur vet man vilka siffror det handlar om?

/Kungen
Back to top
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jan 13, 2003 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Kungen: fråga -niemela-...

själv så fick jag en everglide i present av min mormor och den funkar grymt bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Jan 13, 2003 14:17 pm    Post subject: Reply with quote

Det går inte att säga vilken sens man har och jämföra med andra, för att förklara vad jag menar så påverkar bland annat detta Mouse sens:

• Windows Mouse sens
• Mouse Acceleration
• Skärmupplösning
• Musens känslighet mm

Kanske finns mera, men bara så ni vet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jan 13, 2003 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

jo men nieme hade ju nåt konstigt system där han räknade ut sin sensitivity i cs utifrån windowssensen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Skrotnisse



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 173

PostPosted: Mon Jan 13, 2003 16:05 pm    Post subject: Re: (vet att jag redan har svarat men ändå)... Reply with quote

an_oger wrote:
Skrotnisse wrote:
kör med 13 i sens, brukade köra på högsta sens i xp pro förut, men glömt/inte orkat ändra de senaste gångerna jag formaterat så den ligger på det som är vid installen(vad det nu är vet jag inte)....
fattar int ehur folk kan köra med typ 1 i sens, räcker med att man kör en bana så har man ett stort hål i bordet efter all friktion som blivit när man dragit musen ju =))
nae, 13 i sens räcker till 3 st 360 i luften ungefär, det räcker.. =)


hemligheten liger i att strafa, jag kör skit låg sens för att jag blir tvungen att lära mig strafa för att kuna spela och
dom gånger jag gör det så brukar jag rätt ofta vinna duelerna Smile


hmm, jag strafar också, men om du blir skjuten i ryggen eller iaf hör skott bakom dig, hur gör du då? strafar på nått mysko sätt? Wink


och kungen, skriv "sensitivity" i consolen eller kolla i din config så står det vad du har för sens...
Back to top
View user's profile Send private message
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Mon Jan 13, 2003 16:18 pm    Post subject: Men.... Reply with quote

Jag fattar inte hur ni kan köra så låg sens???? med 4.6 i cs så om jag placerar musen i mitten av musmattan och och drar den till höger så snurrar jag 360 grader och lika mycket om jag drar den ifrån mitten till vanster!!! Jag testa och spela pa 3 en dag men det känns som att man inte har någon kontroll på vad som händer bakom!!! Därför vill jag kunna vända snabbt men tycker ni inte att det tar för lång tid att vända sig med en sens på 1???? Jag fattar in hur Niemela kan vara så bra och ha så liten sens??? men det är väll för att han får AFK hela tiden!!!! Razz Igentligen så borde man ju hinna skjuta honom inann han har vänt sig lr???? Det känns ju lite jobbigt at dra musen över hela skrivbordet för att vända sig 180 grader___ Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Mon Jan 13, 2003 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med linus angående Niemela+Afk = superplayers!!!
Jag körde med 9 tills nu till helgen när jag började med 7 tycker det är trögt nästan.
Säger bara orka köra så låg sens tsss.......
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 14, 2003 19:37 pm    Post subject: Reply with quote

Tänk om man hade kört med låg sens och haft den på mattan hela tiden Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Tue Jan 14, 2003 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

-Linus- wrote:
Jag fattar inte hur ni kan köra så låg sens???? med 4.6 i cs så om jag placerar musen i mitten av musmattan och och drar den till höger så snurrar jag 360 grader och lika mycket om jag drar den ifrån mitten till vanster!!! Jag testa och spela pa 3 en dag men det känns som att man inte har någon kontroll på vad som händer bakom!!! Därför vill jag kunna vända snabbt men tycker ni inte att det tar för lång tid att vända sig med en sens på 1???? Jag fattar in hur Niemela kan vara så bra och ha så liten sens??? men det är väll för att han får AFK hela tiden!!!! Razz Igentligen så borde man ju hinna skjuta honom inann han har vänt sig lr???? Det känns ju lite jobbigt at dra musen över hela skrivbordet för att vända sig 180 grader___ Very Happy

Tycker att om man har hög sens så har man ingen konstoll på skotten och man (vissa) börjar spraya mer också... Körde sen 1.0 som var mycket lågt men tyckte fortfarande att det va för högt.. så jag har sänkt sensen igen.. för att vända mig om så hoppar jag samtidigt som jag får "panikarm".. men har vant mig vid det..
När jag har musen i mitten av mattan och drar höger så kanske jag kan vända typ 45 grader (med min förra sens) men nu är det ännu mindre.. jag kommer nog fortsätta att gå längre o längre ner i sens iaf tills jag inte kan vända mig om överhuvudtaget.


Last edited by -niemela- on Tue Jan 14, 2003 19:56 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 14, 2003 19:52 pm    Post subject: Reply with quote

-niemela- wrote:
Körde sen 1.0 som var mycket lågt men tyckte fortfarande att det va för lågt.. så jag har sänkt sensen igen..


hehehe Very Happy det var för lågt så du sänkte ännu mer? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Tue Jan 14, 2003 19:56 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
-niemela- wrote:
Körde sen 1.0 som var mycket lågt men tyckte fortfarande att det va för lågt.. så jag har sänkt sensen igen..


hehehe Very Happy det var för lågt så du sänkte ännu mer? Razz
Va snackar du om?!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies