HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
NERF NERF NERF.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 10:48 am    Post subject: NERF NERF NERF. Reply with quote

Quote:
I patch 1.8 kommer instant abilities använda en fixeradhastighet för att beräkna attack power bonusen för melee skada
me ze sad panda säger:
Abilities som påverkas är Sinister Strike, Ambush, Backstab, Whirlwind, Mortal Strike, and Overpower.

Hastigheten som dessa kommer använda för att beräkna skada är:
Two-handed weapons: 3.3
Daggers: 1.7
All other one-handed weapons: 2.4
me ze sad panda säger:
Detta för att korrigera obalans mellan vissa vapen. De har nu kommit på att folk använder vissa rare vapen istället för episka för att de gör mer skada och vill korrigera det.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 11:46 am    Post subject: Re: NERF NERF NERF. Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Quote:
I patch 1.8 kommer instant abilities använda en fixeradhastighet för att beräkna attack power bonusen för melee skada
me ze sad panda säger:
Abilities som påverkas är Sinister Strike, Ambush, Backstab, Whirlwind, Mortal Strike, and Overpower.

Hastigheten som dessa kommer använda för att beräkna skada är:
Two-handed weapons: 3.3
Daggers: 1.7
All other one-handed weapons: 2.4
me ze sad panda säger:
Detta för att korrigera obalans mellan vissa vapen. De har nu kommit på att folk använder vissa rare vapen istället för episka för att de gör mer skada och vill korrigera det.



NOG !! ! om jag fattar rätt så kommer inte speeden på vapnet spela roll ? eller vadå ?

Förklara för mig :p

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 11:52 am    Post subject: Reply with quote

Nog blir det en nerf alltid, men jag tycker det är på tiden, inte att warrior nerfas då alltså men att det blir mer variation på vapnen och det blir mer som uppenbarligen var meningen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

vilken jävla tur att detta kom ut.
jag skulle just till att börja bygga reapern till min warrior alt, det kan jag ju skita i nu.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

Fan det här gör mig så jävla ledsen i ögat, blizzard kan ju ta och köra upp den här idén i röven !


liksom vad fan skaffade man reapern får om inte för hög dmg.....

FITTBLIZZARD

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Underbart, jag som tvivlat lite på Brutality Blade. Kommer absolut ta det nu. =)

Vad jag har förstått det är det ingen skillnad på 3.3 och 3.8 speed i nästa patch?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 13:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kommer ändå skaffa TUF pga. den överlägsna skadan, jag tänker inte hoppa på nåt gille och göra MC då jag hatar MC.
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 13:44 pm    Post subject: Reply with quote

Narcie` wrote:
Fan det här gör mig så jävla ledsen i ögat, blizzard kan ju ta och köra upp den här idén i röven !


liksom vad fan skaffade man reapern får om inte för hög dmg.....

FITTBLIZZARD


för du ligger väl knappast på kanske ragnaros med dropchance på spinal?
meningen är att epic's ska bli mer värda, folk med reapern behåller hellre reapern än att ta banansvärdet pga dess speed.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

4%!!!11!one!!! OMG IT'S HORRIBLE HOW CAN I POSSIBLY SURVIVE????

Quote:

We expect to see the total damage output of a Mortal Strike warrior go down about 4% with the Arcanite Reaper, and up about 4% with Typhoon. We expect the total damage output of a Backstab rogue to go down about 2% with the Barman Shanker and up about 2% with Alcor’s Sunrazor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 15:06 pm    Post subject: Reply with quote

Helt rätt att de ändrar så att inte långsamma vapen är överlägset bättre än snabba vapen, är ju ganska korkat som det fungerar nu.

MEN eftersom i princip alla använder långsamma vapen kommer då naturligtvis alla göra mindre damage och då är det ju solklart en fet nerf.

De borde höja damage outputs på rogues för att jämna ut det (warriors är bara bra om de gör mindre damage, är ju sjukt att de har plate och kan göra MER damage än rogues i många situationer om man har bra equipment). En bra idé vore kanske att ge rogues 2 attack power / agility istället för 1 som det är nu.
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

Gramner wrote:
Helt rätt att de ändrar så att inte långsamma vapen är överlägset bättre än snabba vapen, är ju ganska korkat som det fungerar nu.

MEN eftersom i princip alla använder långsamma vapen kommer då naturligtvis alla göra mindre damage och då är det ju solklart en fet nerf.

De borde höja damage outputs på rogues för att jämna ut det (warriors är bara bra om de gör mindre damage, är ju sjukt att de har plate och kan göra MER damage än rogues i många situationer om man har bra equipment). En bra idé vore kanske att ge rogues 2 attack power / agility istället för 1 som det är nu.


world of roguecraft . . .

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 15:29 pm    Post subject: Reply with quote

Gramner wrote:
Helt rätt att de ändrar så att inte långsamma vapen är överlägset bättre än snabba vapen, är ju ganska korkat som det fungerar nu.

MEN eftersom i princip alla använder långsamma vapen kommer då naturligtvis alla göra mindre damage och då är det ju solklart en fet nerf.

De borde höja damage outputs på rogues för att jämna ut det (warriors är bara bra om de gör mindre damage, är ju sjukt att de har plate och kan göra MER damage än rogues i många situationer om man har bra equipment). En bra idé vore kanske att ge rogues 2 attack power / agility istället för 1 som det är nu.


Jojo... så en rogue med 400agility får 400extra attackpower.
Om det nu är så att warriors gör mer skada än rogues så är det bara rätt att dom blir nerfade, melee gör redan tillräckligt med skada.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
Gramner wrote:
Helt rätt att de ändrar så att inte långsamma vapen är överlägset bättre än snabba vapen, är ju ganska korkat som det fungerar nu.

MEN eftersom i princip alla använder långsamma vapen kommer då naturligtvis alla göra mindre damage och då är det ju solklart en fet nerf.

De borde höja damage outputs på rogues för att jämna ut det (warriors är bara bra om de gör mindre damage, är ju sjukt att de har plate och kan göra MER damage än rogues i många situationer om man har bra equipment). En bra idé vore kanske att ge rogues 2 attack power / agility istället för 1 som det är nu.


Jojo... så en rogue med 400agility får 400extra attackpower.
Om det nu är så att warriors gör mer skada än rogues så är det bara rätt att dom blir nerfade, melee gör redan tillräckligt med skada.




Warriors gör kanske mer skada per slag, men Rouges gör ju definitivt mer skada än warriors, inte en chans att en warr kan outdmg:a en rogue i en instance....

Sen att rogues klagar på Warriors för att dem tål mer än andra klasser ?! liksom fan det är ju hela jävla ideen med en warrior, dem ska tåla mycket.
Så bara för att rogues har det svårt mot warriors så ska dem få extra attack pwr....?


fattar inte, nerfa warrior men inte Shaman? helt sjukt ju !

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 15:50 pm    Post subject: Reply with quote

Narcie` wrote:
GhosteN wrote:
Gramner wrote:
Helt rätt att de ändrar så att inte långsamma vapen är överlägset bättre än snabba vapen, är ju ganska korkat som det fungerar nu.

MEN eftersom i princip alla använder långsamma vapen kommer då naturligtvis alla göra mindre damage och då är det ju solklart en fet nerf.

De borde höja damage outputs på rogues för att jämna ut det (warriors är bara bra om de gör mindre damage, är ju sjukt att de har plate och kan göra MER damage än rogues i många situationer om man har bra equipment). En bra idé vore kanske att ge rogues 2 attack power / agility istället för 1 som det är nu.


Jojo... så en rogue med 400agility får 400extra attackpower.
Om det nu är så att warriors gör mer skada än rogues så är det bara rätt att dom blir nerfade, melee gör redan tillräckligt med skada.




Warriors gör kanske mer skada per slag, men Rouges gör ju definitivt mer skada än warriors, inte en chans att en warr kan outdmg:a en rogue i en instance....

Sen att rogues klagar på Warriors för att dem tål mer än andra klasser ?! liksom fan det är ju hela jävla ideen med en warrior, dem ska tåla mycket.
Så bara för att rogues har det svårt mot warriors så ska dem få extra attack pwr....?


fattar inte, nerfa warrior men inte Shaman? helt sjukt ju !

I´ts funny because it´s true... Wink

eller i andra ord "Word"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 16:48 pm    Post subject: Reply with quote

låt säga såhär, dom nerfar superior för att ge plats åt epic, dom nerfar inte rakt upp o ner warriors, rogues blir så vitt jag vet också nerfade av detta.

sedan, plz omg pl0x. en warrior med reaper atm med MS specc scmeker lätt en rogue med damge i en instance.
ta bara tisljan som exempel, ungen har aldrig loosat en damage lista.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 16:59 pm    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
låt säga såhär, dom nerfar superior för att ge plats åt epic, dom nerfar inte rakt upp o ner warriors, rogues blir så vitt jag vet också nerfade av detta.

sedan, plz omg pl0x. en warrior med reaper atm med MS specc scmeker lätt en rogue med damge i en instance.
ta bara tisljan som exempel, ungen har aldrig loosat en damage lista.



ajååååååååååååååååf rogues pwnar warriors i dmg list... iaf på dom 10000000000000000 gångerna som jag har gjort MC

_________________
e du haus?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

Stridhen wrote:
Narya/neonb wrote:
låt säga såhär, dom nerfar superior för att ge plats åt epic, dom nerfar inte rakt upp o ner warriors, rogues blir så vitt jag vet också nerfade av detta.

sedan, plz omg pl0x. en warrior med reaper atm med MS specc scmeker lätt en rogue med damge i en instance.
ta bara tisljan som exempel, ungen har aldrig loosat en damage lista.



ajååååååååååååååååf rogues pwnar warriors i dmg list... iaf på dom 10000000000000000 gångerna som jag har gjort MC


isf har ni antingen sämst warriors eller endast tanks eller sämst speccade.
vi har warriors som toppar Surprised

dock äre endast en warrior som toppar i vår guild, annars ere rogues ja


vill dock WHINA på att mages är så låga här... blizzard borde skämmas, mages som sägs vara den största dps och mest offensiva klassen i deras "beskrivningar"

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 18:32 pm    Post subject: Reply with quote

En rätt speccad Warrior outdamagar lätt en Rogue i MC, förutsatt att de är full-out-decked i MC-gear eller bättre (både warriors och rogues naturligtvis), vilket känns helt fel. Om man har plate och kan ta emot en massa damage ska man inte kunna dela ut en massa damage. Grundläggande inom MMORPGs.

Sen att mages gör mindre dmg än rogues tycker jag är helt rätt. Klart som fan att en klass som är ranged och står långt bak i säkerhet från PBAoEs och nukar samt drar immune-shield (a.k.a. ice block) i äkta paladin-anda om det börjar hetta till ska göra mindre skada än en klass som står längst fram och får ta emot en massa stryk. Sen att mages har egenskaper som support klass (decurse, conjure food/water) gör ju knappast dem mer berättigade till hög dps.

My 2 cents.

Nu blev det väldigt offtopic här men det var inte jag som började Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 19:03 pm    Post subject: Reply with quote

det där me offtopic suger.

vi för en diskusion? ska vi bara sluta för att vi inte följer topic?
min topic, mina regler.
fortsätt diskussionen om ni har mer.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Thu Sep 22, 2005 19:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är lite out of date med mina fakta, men för typ 3månader sen när jag spelade mycket och alltid hade en syncad damage-meter igång. Så under en full MC-run så va det helt klart rogues på toppen och sen faktiskt mages tätt följt av warriors/warlocks. (pga all aoe som förekommer under en hel runda)
Och alla warriors och rogues ifråga va väldigt bra equippade så det är inte fråga om det. t.ex. Spinal Reaper eller nånn annan epic från Rag, offensive speccade och rogues med perditionsblade och kanske core hound tooth eller vad den heter som off hand. Och våra warriors och rogues hade redan då fulla epic-sets.
Rogues outdamagade alla och om jag inte missat någon förändring som skett så har jag svårt att se nått annat.
Sen är det självklart skillnad på rogues och rogues, och warriors och warriors.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies