HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maffia-Nytt #2
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 13:50 pm    Post subject: Maffia-Nytt #2 Reply with quote

Efter lång tids väntan så kommer här tillslut nummer 2 av Maffia-Nytt.

I detta nummer ges lite extra inblick i hur Swedish Maffias administratörer arbetar och fungerar. Först ut så synas Maffias senaste tillskott till adminskaran - Game Admins. I andra delen så presenteras Maffias adminstrutktur och de verktyg som admins hos maffia har till sitt förfogande.


Game Admins talar ut om den första tiden
En tid nu har dessa Game Admins funnits bland er. De är den senaste kåren av Admins som har som syfte att hålla rent på servarna. Hur väl tycker de själva att de har klarat av uppgiften? Maffia Nytt har kollat in hur den första tiden har varit.
Veteranerna
KrosuZ: Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något.

tutten: Hjälpa lära människor är det som får igång mig.
Läs mer...

Rookies
mts: Haha, jo när jag först stövlade in i admin-kanalen droppade ju praest och fren vägrade säga "hej" till mig men de är fina pojkar ändå.

Fatwreck: [Jag] Har oftast ett glatt humör och ja..det om det.
Läs mer...



ÜA, SA, GA! BS?
Nej, admins kommer i många smaker på Maffia. Organisationen ändras ständigt, och aldrig mer så än på sistone. Även om strukturen för tillfället fungerar betyder det inte att den kommer fungera framöver med nya spel och nya tjänster. Idag så placeras administratörer i ett av tre fack. Über Admins, Server Admins och Game Admins...
Läs mer...





Författare: Sallow
Bidragande: Tideypoo, Magnus

Tack till: KrosuZ, tutten, mts och Fatwreck

_________________


Last edited by Fren on Wed Sep 14, 2005 13:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

Game Admins talar ut om den första tiden

    Veteranerna - Några snabba frågor till de första Game Admins.
  • Förklara lite kort vem du är

    KrosuZ
    Namn: Oscar Holmqvist
    Född: 29 oktober 1984
    Bor: Lund, Skåne, Sverige Razz
    Sysslar med: Student, läser HAR103, även känd som Jöken, mer korrekt för icke förstående är Handelsrätt: Juridisk översiktskurs. 10 p på Ekonomi Centrum och jag tillhör då Lunds Universitet. Senare i november ska jag läsa en fortsättningskurs på 10 p vid namn HAR111 Allmän handelsrätt, även denna på Ekonomi Centrum, så 20 p handelsrätt denna terminen.
    Framtid: Ingen idé, ser ut att köra fristående kurser inom Ekonomi Centrum över våren också, och eventuellt till hösten 2006 söka till något program, som de ser ut nu Ekonomiprogrammet. Eventuellt ska jag söka in till MHS Militär Högskolan och gå officerprogrammet, men som sagt jag får se. Razz

    tutten:
    En glad snäll och positiv kille som gärna startar konversationer.
    24 Årig student från Finland
    Bor i lägenhet "sen -97"


  • Hur har den första tiden varit?

    KrosuZ Olika. Lugnt i början, mycket senare, och nu har det väl lugnat sig lite...
    Jag kom in när det fortfarande va Cheating-Death på servrarna. Då var det relativt lugnt och endast ett fåtal personer som uttryckte sig dumt Razz
    Sen försvann C-D då blev de mycket att göra, mycket cheaters med wallhack, aimbot osv.
    Nu har de lossnat och övergått lite mer till skitsnack, ovårdat språk osv...
    Till helheten så är det mycket roligt och inspirerande att få sitta bakom de höga väggarna på swm.se. Nu sitter man bara och tittar genom hålen som finns i den inre väggen Razz

    tutten: Helt ok.Fick snabbt tips av de äldre så det var lätt att komma igång. Vill dock själv göra mera "nytta" inom comunityt än bara vara ordningsvakt på servern.


  • Har adminskapet och du själv levt upp till dina förväntningar?

    KrosuZ: Det har inte förändrats så mycket. Jag har tagit lite mer ansvar. Annars har jag förhoppningsvis varit den samma som innan bara att nu behöver jag inte säga till admin vid olovligt språk, fusk osv.
    I och med Maffias adminsida så är de enkelt och simpelt.
    Jag har varit admin på en enskild liten public server. Då va det väldigt mycket kopiera och ingen hade någon aning om vem som bannat vem osv... Här finns sökverktyg i adminkanalen eller gå in via adminsidan och sök på steam id, plupp så får man fram allt: nick, anledning, admin som bannat, tid vid ban, skit smart och smidigt.

    tutten: Helt klart, det kanske var till och med mer att göra ibland när man är på servern än vad jag trodde. Jag tycker att jag levt upp till mina egna förväntningar dvs skapat god stämning.


  • Vad har varit svårast?

    KrosuZ: Det har väl varit lite svårt med de olika text kommandona men det är ju en droppe i havet, de lär jag mig med tiden.
    Jag trodde dock att många man bannat skulle skriva massa skit till en osv. Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något.

    tutten: Ibland att se vem som fuskar eller att bedöma ban längd.


  • Hur fungerar samarbetet med övriga admins?

    KrosuZ: Toppen!! Eller jag har ju snackat mycket med de flesta innan. Ett få tal nya röster är väl slurp, kulor, fat och mix som jag snackar med ibland på venten.
    Jg har ju även träffat de flesta på riktigt också via DK, andra tillställningar, åkt och hälsat på eller fått besök. Men fatwreck är rätt så ny för mig.
    Jag har inga större problem med de som är admin nu i alla fall. Jag har inget emot någon, tycker det är en trevlig kår eller hur man ska uttrycka det.

    tutten: Sådär.Med vissa bra och med vissa har man inte någon kontakt med. Finns kanske ett par "JAG" personligheter.


  • Är det något du saknar?

    KrosuZ: Nej, inte för tillfället, men när min nya burk kommer igång så kanske jag lirar lite CS:S också och kan ställa upp som admin där också, men vi får se, jag har lite att göra nu i höst.
    Vet inte hur de är med ventrilo, men ibland känns det som om de får vänta lite längre när de har problem.

    tutten: Att högre admins delar ut uppgifter till de personer som tror att de kan klara av det. Som t ex reklam för Maffia. Jag tror att flera av oss GA är redo att göra mer än "bara" serveradministrera.
    Info om vart t ex pengar gått som maffia fått och vad som händer och planeras.


  • Är det något speciellt ögonblick du minns?

    KrosuZ: Nepp inget speciellt.

    tutten: Inget speciellt från GA tiden, men jag minns när jag fick mina +bv flaggor efter att jag donerat massa pengar och hårdvara.


  • Har du några goda råd till våra senaste och eventuellt framtida Game Admins?

    KrosuZ: Nja, mest självklara regler. Det som sägs inom adminkåren hålls där. Jag rekommenderar program som x-spect som är ganska bra om man sitter via hltv för att specca eventuella fuskare. En annan bra grej är command menu som man kan få av de flesta som är admin, där man enkelt trycker på knapp får upp en meny där man kan välja kommandon som amx_csayy Find Bomb! Plant the bomb! osv.

    tutten: Var snäll och förstående, ändra inte på ditt beteende när du blir GA.Var likadan som du alltid har varit.


  • Vad tror du att du kan tillföra Maffia utöver rollen som Game Admin?

    KrosuZ:Ja du, på rak arm, ingen aning.
    Jag har ju inga större kunskaper inom programmeringsspråk eller webbutveckling eller så. Jag har kunnat html men det var länge sedan jag pysslade med det.
    Läser handelsrätt så jag sitter ju på lagboken Razz Mer konkret kan jag nog inte tillägga så mycket.
    Däremot kan jag ju tillägga att jag kan vara aktiv med att hjälpa med sådant jag har kunskaper i som att svara på olika frågor och vara idé utvecklare och liknande.

    tutten: Det är det jag inte vet. Jag kan inte programmera,designa osv. Men vilja har jag. Kan tänka mig något med relationer/kontakter. Hjälpa lära människor är det som får igång mig.

_________________


Last edited by Fren on Wed Sep 14, 2005 13:52 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

Game Admins talar ut om den första tiden fortsatt...

    Rookies - Frågor till våra allra senaste Game Admins
  • Förklara lite kort vem du är

    mts: Jag är Mattias, uppvuxen i Sthlm, flyttade till Nkpg 2001 där jag pluggar till civilingenjör inom data/telekomm (på övertid) samtidigt som jag läser till en förmodad examen i affärsrätt. Är 25 år (januari 1980) och får ibland åka buss till ungdomspris.
    Bor och lever tillsammans med en sara i centrala norrköping, jobbar extra som servitör/bartender på restaurang och som öl/whisky-hällare på Bishops Arms i Norrköping.
    Som person är jag smått kluven, antingen tokseriös och överambitiös eller bara loj sarkastisk och skrattar åt allt vilket oftast är den sida ni ser av mig.

    Fatwreck: Jag heter Joel Lundmark är 18 och bor hemma hos mina föräldrar i Vännäs.
    Jag går 3e året på gymnasiet, samhällsvetenskapliga linjen även den i Vännäs.
    På fritiden blir det mest dator, snowboard, älskar att spela musik och sjunga, hänga med polare.
    Har oftast ett glatt humör och ja..det om det.


  • Hur var det att bli tillfrågad att bli Game Admin?

    mts: Kändes trevligt, sådär att jag sträckte på halsen och tänkte att nån där ute uppenbarligen tycker att jag är en bra filur.

    Fatwreck: Jag fick ett meddelande från Cat där han frågade om jag var intresserad, blev lite paff, hade inte haft någon tanke på att jag skulle bli tillfrågad.
    Men det är klart att det känns bra att få det förtroendet. Även kul att få ge tillbaka lite som allt maffia gett mig.


  • Varför tror du att du valdes att bli Game Admin?
    mts: Vet inte, onlinetid och attityd? har varit admin på en del stora servrar tidigare (bl a BRAK och PVP) så jag har en del rutin. Sen har jag ju en aim-award med touchpad... säger väl allt?

    Fatwreck: Tror det är för att jag har varit här ett tag och att jag spelat rätt mycket också. Även att dom kanske märkt att jag inte beter mig hur som helst osv.


  • Hur har den första tiden varit? Börjar du få rätsida på alla kommandon och adminverktyg?

    mts: Ptja, jag måste säga att funktionerna och menyerna känns väldigt "vanilla" i förhållande till annat jag sett, men å andra sidan visar ju det att de som sätter upp servrarna lyckligtvis har ett liv utanför administrerandet. Har PMat Fall om några småsaker som skulle underlätta för alla admins utifrån min erfarenhet men det är ju som alltid väldigt lätt att tycka i förhållande till att faktiskt få tid att göra det

    Fatwreck: Tycker inte det har varit så speciellt svårt. Jag tycker jag plockade upp det mest väsentliga rätt fort


  • Vad är svårast?

    mts: Helt klart att få andra stammisar att sluta skriva "spraket" sådär tyket då någon säger ngt opassande... och att specca den där [SM]Harvey_wallbanger.

    Fatwreck: Att trots att allt går skit så måste man ha en god ton med dom som har lite svårare att förstå p g a dom till exempel inte spelat CS så länge.


  • Hur har det varit som ny admin att kliva in i gruppen?

    mts: Haha, jo när jag först stövlade in i admin-kanalen droppade ju praest och fren vägrade säga "hej" till mig men de är fina pojkar ändå. I övrigt är det en härlig skara att tillhöra.

    Fatwreck: Vet inte riktigt om jag klivit in ännu eller så, men då dom hade "adminbondage time" i venten så gick jag in där och alla är ju jätte trevliga. Så det är nog inga problem.


  • Vilka förväntningar har du på adminskapet och på dig själv som admin?

    mts: Oj, ja jag blir ju tvungen att dra ner på dryghetsgraden en smula för att inte vara ett alltför dåligt föredöme eftersom det tillkommer en del ansvar till den där kanelbullen i #sm-kanalen och med alla flaggorna på servrarna. I övrigt hoppas jag väl att folk uppskattar det jag gör och att de PMar mig om jag är dum istället för att hänga ut mig i forumen Smile

    Fatwreck: Jaa, först om främst att komma in på servrarna och hjälpa folk med det dom vill ha hjälp med, att dom får hjälp hyfsat snabbt är också viktigt.
    Annars då jag spelar själv så kanske man tänker ett steg före man slänger ut sig något, speciellt mot nybörjare som inte lärt sig spelet och våra regler ännu.

  • Vad tror du att du kan tillföra Maffia utöver rollen som Game Admin?

    mts: oj, det var inte så lätt att svara på, en hel del skratt och glada tillrop inne på servrarna hoppas jag. Kanske ett par sprayburkar till nästa DK?

    Fatwreck: Hm..Svår fråga. Vet inte riktigt, beror mycket på vad som kommer upp.
    Kan inte komma på något vettigt svar här..

_________________


Last edited by Fren on Wed Sep 14, 2005 13:51 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

Maffias organisationsstruktur
Maffia är uppdelat i tre huvudgrupper.

  • ÜA - Überadmins
    Oftast benämnda MFM, Mortal, Fall och Madtrax, är herrarna som har den fysiska tillgången till servrarna som utgör Swedish Maffia. Magnus har på sistone börjat tåa in sig i denna grupp.

  • SA - Server Admins
    En gammal beteckning som tidigare innebar tillgång till de flesta adminverktygen på CS-servarna. Idag är det dessa damer och herrar, tillsammans med ÜA som ingår i Maffias beslutsgrupp. Näst intill alla inom denna grupp har dessutom uppgifter som forumadmins och ventriloadmins, utöver sin roll som admins på CS-servrarna. SA träffas med jämna intervall i Admin-möten där allt från nya forumdelar till specifika bans tas upp. Gruppen består av ett 15-tal personer.

  • GA - Game Admins
    De senaste tillskotten till Maffias adminskara är den grupp som har syfte att städa upp på CS-Servarna. Dessa utgörs av lämpliga spelare som alla har gemensamt att de spelar mycket. Idag utgörs denna skara av 9 spelgalna personer.


    Adminverktyg
    Admins på maffia har tillgång till flertalet verktyg, utöver AMX och Mani Admin Plugin som körs på våra servrar.


  • Admin-möte
    Admin-mötet som vi strävar efter att ha minst en gång i månaden är Maffias huvudsakliga beslutsorgan. På detta möte tar vi upp sådant som nya Game Admins, förändringar i servrarna och vissa speciellt krångliga övertramp av spelare. I de fall där snabba beslut behöver tas så används forumets förträffliga omröstningsfunktion.

  • AWM
    Falls eget utvecklade system för Maffia är dit Admin går när de vill söka på en ban eller sätta ny ban. Den fungerar även som en liten portal till en del andra verktyg, såsom en omröstningsfunktion som används vid admin-möten och AWM-Scope (se nästa punkt).

  • AWM-Scope
    Som del i AWM har Magnus knåpat ihop ett webbaserat loggsökningssystem. Det systemet har inneburit att enskild admin kan söka i loggar och numera inte behöver vänta på att en loggsökare blir tillgänglig. I kombination med införandet av Game Admins så har detta lett till klart kortare tid från rapport till ban.

  • HLTV Recording
    Relativt nytt för Maffia är möjligheten för admin att kunna titta på HLTV-demon. Dessa spelas in på cs1 och cs2 av SM Gamerecorder och de är en stor hjälp vid situationer där ord står mot ord. Tyvärr finns inte möjligheten idag att låta allmänheten ta del av dessa demon men det finns med på önskelistan för framtiden. Falls fina skapelse spelar inte bara in demos, utan gör dem även lätttillgängliga för admins via AWM.

  • IRC BOT
    En gammal hjälpreda som Fall programmerat. Ett program som är uppkopplat via IRC till våran adminkanal låter admins göra sökningar på en ban via IRC. Det snabbar på och underlättar arbetet. Även så är ett program uppkopplat i #sm som lyssnar efter !admin anrop som sedan speglas i våran adminkanal, allt för att göra det lättare och få tag på en admin.

  • Forum
    Vi har ett antal Admin-forum, där vi kan ta upp olika saker och ting. T ex ett forum där vi snackar om Lamers, ett för Cheaters, ett för Game Admins, ett för Server Admins, ett för trådar som blir borttagna, ett för nya Anticheats/cheats och ett för adminmöten.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

Nice allihop som deltog. Blir en bra läsning när jag väl får tid. Snart dvs.
Bra jobbat!

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Kanske till och med, i framtiden, så kan vi ha en bildspecial, där ni får se exklusiva bilder på våra stödsystem..

Vi har en massa mer information som vi skrivit ihop, som vi även vill ha ut i framtida Maffia Nytt.
Ett lite öppnare Maffia som vi hoppas att alla uppskattar.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 15:03 pm    Post subject: Reply with quote

"Veteranerna
KrosuZ: Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något."
För de som tror att de kommer få massa sex pg.av adminskapet bör tänka om, se vittnesmålet ovan från en av våra nya admins.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 15:07 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
"Veteranerna
KrosuZ: Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något."
För de som tror att de kommer få massa sex pg.av adminskapet bör tänka om, se vittnesmålet ovan från en av våra nya admins.

Jag dementerar detta. Sedan jag blev admin på Maffia så har jag fått en jävla massa mer sex!

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jag oxå!! Mest med mig själv iofs, men det hör inte hit...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
"Veteranerna
KrosuZ: Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något."
För de som tror att de kommer få massa sex pg.av adminskapet bör tänka om, se vittnesmålet ovan från en av våra nya admins.


Ja om man vrider o vänder de blir de ju så....

frågan: Vad har varit svårast?

text!.
"Jag trodde dock att många man bannat skulle skriva massa skit till en osv. Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något."

men klart annars brukar raggningsrepliken va... tja snygging!! läget visste du att jag e admin och har res. slot på swm.se CS-servrar Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

Sex och admin hör ju som ihop...
Herr swartling från idoljuryn skulle blekna om nosen om han fick veta vad vi blir erbjudna för en liten stund i vårat sällskap bara.. Laughing Razz

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 22:51 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
[FreezeBitch]Kultur wrote:
"Veteranerna
KrosuZ: Jag har bannat en del perm och en del temp, men inte fått något."
För de som tror att de kommer få massa sex pg.av adminskapet bör tänka om, se vittnesmålet ovan från en av våra nya admins.

Jag dementerar detta. Sedan jag blev admin på Maffia så har jag fått en jävla massa mer sex!


Får man sex om man e admin!!!??? Va fan..... Surprised Surprised

_________________
Swedish cop - Framröstad till Världens bästa Counter Strike-spelare 1978

http://martinmelin.blogg.se/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Thu Sep 15, 2005 2:46 am    Post subject: Reply with quote

man ingår egentligen i en så kallad sexorgie grupp, har jag hört?
_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 15, 2005 20:35 pm    Post subject: Reply with quote

soloeyez wrote:
man ingår egentligen i en så kallad sexorgie grupp, har jag hört?



Bilder?

_________________
Swedish cop - Framröstad till Världens bästa Counter Strike-spelare 1978

http://martinmelin.blogg.se/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Thu Sep 15, 2005 21:48 pm    Post subject: Reply with quote

FLU|Swedish Cop wrote:
soloeyez wrote:
man ingår egentligen i en så kallad sexorgie grupp, har jag hört?



Bilder?


hmm... har inte du precis gift dig... Shocked Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Fri Sep 16, 2005 2:03 am    Post subject: Reply with quote


_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Sep 16, 2005 8:34 am    Post subject: Reply with quote


_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Sep 16, 2005 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Grymt intressant info! Och Joel är söt som vanligt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Sep 17, 2005 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
och vissa speciellt krångliga övertramp av spelare
där lovar jag att jag har en egen tråd som diskuteras livligt. Confused Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 16:54 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
Quote:
och vissa speciellt krångliga övertramp av spelare
där lovar jag att jag har en egen tråd som diskuteras livligt. Confused Embarassed

Det har du iiiiiiinte!

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies