HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
ARG

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 20:04 pm    Post subject: ARG Reply with quote

Nu har serverna vatt nere tillräckligt länge och detta händer fan för ofta? vad får vi för sånt här händer? Detta kostar pengar, och jag som va riktigt sugen att spela wow idag.. Sad
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 20:07 pm    Post subject: Reply with quote

Mja kom ju upp strax efter klockan 19.00?
Back to top
View user's profile Send private message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 20:07 pm    Post subject: Reply with quote

Gramner wrote:
Mja kom ju upp strax efter klockan 19.00?


inga av mina servrar har kommit upp.. inte ragnaros eller bloodfeather

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 20:18 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Gramner wrote:
Mja kom ju upp strax efter klockan 19.00?


inga av mina servrar har kommit upp.. inte ragnaros eller bloodfeather

Hmm ok, Shattered Hand gjorde dock det i alla fall Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
HOOLIGANS ATTACK!



Joined: 14 May 2005
Posts: 198

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 20:37 pm    Post subject: Reply with quote

Men wow krånglar till mkt kunde fan inte logga in i mitt account på 1 månad Razz

Va fan tvungen och ringa dem och prata engelska Razz

Man får helt enkelt ha tålamod.
Back to top
View user's profile Send private message
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

Det har ju vart probs enda från början , idag hade dom väl pajjat kylningen , hur man nu lyckas med det Rolling Eyes. Man blir ju trött på det som sagt men vill man spela så får man snällt sitta och vänta.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

Dom kom allt upp vid 19:00, men det krånglade att komma in efter det ändå. Gissar att login-servern blev överbelastad när alla skulle logga in igen, fick prova rätt många ggr men till slut funka det.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Sep 12, 2005 22:28 pm    Post subject: Reply with quote

Dem har ju en grendosa till alla servers, det betyder att dem måste dra ut halva europa när dem ska koka kaffe.. fattar ni väl ! dah....
_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Sep 13, 2005 2:34 am    Post subject: Reply with quote

Snälla sluta gnälla över några timmars downtime, här sitter jag och ser er gnälla, jag som spelar hälften av det jag betalar för. Betalar jag för 3 månader spelar jag ca. 1,5. Det jag gnäller över är att rest state inte går o få i mer än 1,5 levels, så jag kan inte ta igen det när jag kommer tillbaka från jobbet och är spelsugen Mad DET är nåt att gnälla över, några timmars down time är en droppe i havet, speciellt som det antingen leder till minst en gratisdag eller som förra onsdagen att alla fick full rested state, men vad får jag som vill spela WoW men inte kan spela mer än hälften av tiden jag betalar för? Inte ett enda jävla skit!!
_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Sep 13, 2005 9:02 am    Post subject: Reply with quote

Sorcerer wrote:
Snälla sluta gnälla över några timmars downtime, här sitter jag och ser er gnälla, jag som spelar hälften av det jag betalar för. Betalar jag för 3 månader spelar jag ca. 1,5. Det jag gnäller över är att rest state inte går o få i mer än 1,5 levels, så jag kan inte ta igen det när jag kommer tillbaka från jobbet och är spelsugen Mad DET är nåt att gnälla över, några timmars down time är en droppe i havet, speciellt som det antingen leder till minst en gratisdag eller som förra onsdagen att alla fick full rested state, men vad får jag som vill spela WoW men inte kan spela mer än hälften av tiden jag betalar för? Inte ett enda jävla skit!!


jag anser att vi har hur jävla mkt rätt att klaga som helst då vi betalar en jävla summa endå för detta, jag har redan pungat ut över 1200 spänn med då jävligt många laggtimmar. skit-serverarna krånglar HELA _jävla_ TIDEN, satt med 400ping i BWL igår, när jag relogga tog det år att få char list, förra veckan laggade MC BAJS så vi whipade gehennas (OMG!).. imo måste väl blizzad ha mjölkat ut NOG med miljoner av oss för att kunna bygga ett stabilt system?

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Tue Sep 13, 2005 11:37 am    Post subject: Reply with quote

u dont know shit bout lag gubbar små, det är på Burning Lagion man ska spela om man vill uppleva maken till dålig server Very Happy
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Sep 13, 2005 12:16 pm    Post subject: Reply with quote

Erazor wrote:
u dont know shit bout lag gubbar små, det är på Burning Lagion man ska spela om man vill uppleva maken till dålig server Very Happy


då kan du träffa makan på stormscale.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 6:56 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
jag anser att vi har hur jävla mkt rätt att klaga som helst då vi betalar en jävla summa endå för detta, jag har redan pungat ut över 1200 spänn med då jävligt många laggtimmar. skit-serverarna krånglar HELA _jävla_ TIDEN, satt med 400ping i BWL igår, när jag relogga tog det år att få char list, förra veckan laggade MC BAJS så vi whipade gehennas (OMG!).. imo måste väl blizzad ha mjölkat ut NOG med miljoner av oss för att kunna bygga ett stabilt system?


Jag tror jag redan nämnt detta men jag nämner det igen för säkerhetsskull: För allt laggande och "oväntad" server downtime har man väl fått kompensation i form av extra dagar, och nu senast pga laggandet full rested state åt alla, vilket visserligen inte hjälper dom som är lvl 60 men ändå.

Det är fortfarande STOOR skillnad på folk som drabbas av oväntad downtime, eftersom dom blir kompenserade på ett sätt eller annat och på mig, som spelar hälften av det jag betalar för pga mitt yrke, som inte får ett skit. Snart säger väl någon "men sluta spela då", men jag VILL spela... jag skulle alltid kunna maila Blizz om detta, men med tanke på att det garanterat är ytterst få som är i min situation är jag övertygad om att ingenting skulle göras... har nog större chans att föreslå rested state till 3 lvls, eller åtminståne 2 hela lvls.

Min lvl 53 pala = min main = burning legion, jag upplever inte att det är en dålig server (men sen så har jag ju å andra sidan bara spelat hälften så mycket som alla andra också...), jag har väl råkat ut för laggspikar då o då, 1500+ ping fick jag (och alla andra Laughing ) ju bara när alla servers krashade.

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 9:14 am    Post subject: Reply with quote

Sorcerer....
Hur tusan skulle du kunna klaga på blizzard för att du bara kan spela häften av tiden p.g.a. ditt jobb? Det har ju knappast nått med blizzard att göra och inget nånn annan än du som kan göra nått åt.
Klaga på din arbetsgivare om du nu måste klaga på nånn.
Sen så är det väl självklart att man får gnälla på blizzard om dom inte levererar nått man betalat för. Question
Och man har verkligen inte blivit kompenserad för allt som inträffat, självklart har dom kompenserat en del, men det har kränglat bra mycket mer.
Men jag är ändå rätt nöjd med dom, visst, vissa problem tar evigheter för dom innan det blir fixat, men dom blir ju fixade iaf.

Edit: t.ex. I sorcerars fall så skulle man ju lätt kunan dra parallellen med att jag skulle vilja spela 24timmar om dygnet, men jag måste gå i skolan och sova också. Då borde jag alltså bara behöva betala för dom 8timmarna på kvällen när jag kan spela.

Edit2: hmm, nu kanske jag drog lite förhastade slutsatser. Om du bara klagade på att det gick att få 1.5levels rested xp så får jag be om ursäkt. Dock så tycker jag att det problemet verkligen är "en droppe i havet".
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Sorcerer wrote:
Narya/neonb wrote:
jag anser att vi har hur jävla mkt rätt att klaga som helst då vi betalar en jävla summa endå för detta, jag har redan pungat ut över 1200 spänn med då jävligt många laggtimmar. skit-serverarna krånglar HELA _jävla_ TIDEN, satt med 400ping i BWL igår, när jag relogga tog det år att få char list, förra veckan laggade MC BAJS så vi whipade gehennas (OMG!).. imo måste väl blizzad ha mjölkat ut NOG med miljoner av oss för att kunna bygga ett stabilt system?


Jag tror jag redan nämnt detta men jag nämner det igen för säkerhetsskull: För allt laggande och "oväntad" server downtime har man väl fått kompensation i form av extra dagar, och nu senast pga laggandet full rested state åt alla, vilket visserligen inte hjälper dom som är lvl 60 men ändå.

Det är fortfarande STOOR skillnad på folk som drabbas av oväntad downtime, eftersom dom blir kompenserade på ett sätt eller annat och på mig, som spelar hälften av det jag betalar för pga mitt yrke, som inte får ett skit. Snart säger väl någon "men sluta spela då", men jag VILL spela... jag skulle alltid kunna maila Blizz om detta, men med tanke på att det garanterat är ytterst få som är i min situation är jag övertygad om att ingenting skulle göras... har nog större chans att föreslå rested state till 3 lvls, eller åtminståne 2 hela lvls.

Min lvl 53 pala = min main = burning legion, jag upplever inte att det är en dålig server (men sen så har jag ju å andra sidan bara spelat hälften så mycket som alla andra också...), jag har väl råkat ut för laggspikar då o då, 1500+ ping fick jag (och alla andra Laughing ) ju bara när alla servers krashade.


nice, jag wajnar om att dom 3-5 timmar efter skolan jag får spela laggar server skiten. du wajnar om att du måste jobba, för det är ju så mkt blizards fel? liksom jag spelar minst lika lite som dig, och om skiten laggar dom 3-5 timmar jag får spela, klart som fan jag tycker det känns som waste of money? efter förra veckan "lagget ska vara fixat" , nice, vi laggade sjukt i MC igår, gj blizzard.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 11:59 am    Post subject: Reply with quote

Men för helvete jag kan väl inte gå o klaga "uäää jag vill sitta hemma o spela, jag vill inte jobba 7 dagar i veckan i 3 veckor" lyssna själv på hur det låter.

Har jag sen sagt att det är blizzards fel att jag måste jobba? Nej det har jag inte, det som är blizzards fel är att full rested state = bara 1,5 levels, DET är blizzards fel och DET kan dom åtgärda.

Det är för fan skillnad på att gå i skolan och jobba som jag jobbar, för går man i skolan kan man fortf spela på sin fritid, jag bor på ett fartyg 7 dar i veckan i 3 veckor, jag kan inte spela wow på min fritid.

Ni kan för fan (jag börjar bli jävligt förbannad) inte på allvar tro att jag skyller på blizzard att jag måste jobba hälften av tiden jag betalar för, JAG GNÄLLER PÅ ATT RESTED STATE BARA ÄR MAX 1,5 LEVELS (samt att ni egentligen gnäller på skitsaker ni får kompensation för, tex. 6 timmars oväntad downtime = 2 dagar (48 timmar) kompensation, så var det sist iaf.), förstå det nu pls.

Ja jag är sen ledig i 3 veckor med lön, men då är det oftast som så att jag har lite annat att göra (som o tex. ta mc-körkort nu), men jag försöker självklart sitta o WoWa så mkt jag bara kan. Det hade fortfarande känts bättre med åtminstonde 2 hela lvls rested state, och anledningen till att jag ska föreslå detta till blizzard är att jag är tveksam om att jag är ensam i denna situation, finns väl några fler sjömän där ute som spelar WoW och som är i samma situation som mig?

Rested state är viktigt när man försöker ta igen all den tid man varit borta. Ni som går i skolan och har "vanliga" arbeten hinner väl sällan få full rested state (såvida ni inte spelar med andra chars också)?

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
Edit2: hmm, nu kanske jag drog lite förhastade slutsatser. Om du bara klagade på att det gick att få 1.5levels rested xp så får jag be om ursäkt. Dock så tycker jag att det problemet verkligen är "en droppe i havet".


jaja, du låter minsan lite uppspelt. Läs hela min post så ser du vad jag kom fram till, låter det bli mitt svar igen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
GhosteN wrote:
Edit2: hmm, nu kanske jag drog lite förhastade slutsatser. Om du bara klagade på att det gick att få 1.5levels rested xp så får jag be om ursäkt. Dock så tycker jag att det problemet verkligen är "en droppe i havet".


jaja, du låter minsan lite uppspelt. Läs hela min post så ser du vad jag kom fram till, låter det bli mitt svar igen.


Ja jag har läst den, det är inte dig jag är så värst uppspelt på Laughing Razz

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Sep 14, 2005 17:00 pm    Post subject: Reply with quote

ne, utan mig Smile var jag som ansåg att "som spelar hälften av det jag betalar för pga mitt yrke, som inte får ett skit" = "jag jobbar så mkt, blizz borde ge nått".

1.5 rested har jag för mig vart satt för att motverka chinese farmers, starta typ 10 chas o levla upp med rested.
så jag tror inte blizz kommer ge nått

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies